Latvijas aviokompānijas airBaltic prasības apmērs pret starptautisko lidostu Rīga sasniedzis 34 miljonus eiro (23,895 miljonus latu), pastāstīja airBaltic korporatīvās komunikācijas viceprezidents Jānis Vanags.
Viņš klāstīja, ka katru mēnesi prasības summa palielinās par vienu miljonu eiro (703 tūkstošiem latu).
«Rīgas lidosta joprojām diskriminē airBaltic, no nacionālās aviokompānijas prasot vairākkārt lielākus maksājumus nekā no [Īrijas zemo izmaksu aviokompānijas] Ryanair,» teica Vanags.
Pēc airBaltic pārstāvja paustā, mierizlīguma noslēgšanu starp lidostu un airBaltic joprojām kavē Rīgas lidostas diskriminējošā attieksme pret airBaltic.
Starptautiskās lidostas Rīga valdes loceklis Andis Damlics ceturtdien, 10.martā, Latvijas Televīzijas raidījumā 100.pants sacīja, ka airBaltic ir finansiālas grūtības. «airBaltic ir finansiālas grūtības, to mēs redzam,» norādīja Damlics. Viņš pavēstīja, ka airBaltic nespējot norēķināties arī par kārtējiem rēķiniem, kā arī uz airBaltic finanšu grūtībām norādot aviokompānijai savlaicīgi nepiegādātās jaunās lidmašīnas un aviokompānija kavējot arī komunālo pakalpojumu samaksu.
Viņš informēja, ka kopā ar soda procentiem Latvijas aviokompānijas parāds lidostai sasniedz 7-8 miljonus latu. Vienlaikus Damlics piebilda, ka uz tādām summām Rīgas lidosta gan nepretendē. «Esam iesnieguši airBaltic vadībai vairākus mierizlīguma variantus, bet tādas īstas atsaucības pašlaik nav,» viņš atzina.
«Grūti spriest par aviokompānijas finanšu stāvokli, jo man nav ne mazākās informācijas par to, bet tas, ka nevar apmaksāt kārtējo rēķinu, par kaut ko liecina,» viņš teica un piemetināja, ka lidosta nav atmetusi cerības atgūt parāda summu.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka no 2010.gada 8.oktobra airBaltic par lidostas Rīga sniegtajiem pakalpojumiem jānorēķinās priekšapmaksā.
Ziņots arī, ka airBaltic un lidosta Rīga pagājušā gada augusta vidū parakstīja saprašanās memorandu par tiesvedības izbeigšanu un tālāko sadarbību, panākot mierizlīgumu ieilgušajā abu uzņēmumu strīdā. Memorands paredz, ka abu uzņēmumu strīdi ir jāatrisina ārpus tiesas - lai lidostai Rīga nebūtu pamata tiesāties par parāda piedziņu no aviokompānijas, savukārt airBaltic atsauktu prasības saistībā ar lidostas Rīga tarifu politiku. Kompānijas joprojām nav vienojušās par mierizlīgumu.
Rīgas apgabaltiesa savukārt šogad 31.janvārī iespējama izlīguma dēļ līdz šā gada 19.jūlijam atlika airBaltic prasības izskatīšanu par gandrīz sešu miljonu latu piedziņu no starptautiskās lidostas Rīga.
Kompānija airBaltic veic tiešos lidojumus no trim Baltijas valstu galvaspilsētām - Rīgas, Viļņas un Tallinas, kā arī nodrošina aviosatiksmi vairākos iekšzemes maršrutos Somijā.
airBaltic dibināta 1995.gadā, tās lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un Baltijas aviācijas sistēmas ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS.
Starptautiskā lidosta Rīga ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. Lidostas vienīgais īpašnieks ir valsts.