Gatavojoties aizstāt nacionālo valūtu latu ar eiro, likuma izstrādātājiem jāuzklausa arī valsts ekonomikas «mugurkaulu»
– uzņēmējus. Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas vēlmes un ieteikumus uzklausījusi Finanšu ministrija, raksta laikraksts Neatkarīgā.
Pārvadātājus uzmanīgus esot darījis fakts, ka eiro ieviešanas likumprojektā noteikts, ka latu un eiro vienlaikus apgrozības periodā, kas būs divas nedēļas, sabiedriskā transporta vadītājiem, saņemot maksu par biļetēm latos, atlikums jāizmaksā eiro.
Asociācijas pārstāvji vērsušies Finanšu ministrijā, lai tā nozarei šajā periodā paredz izņēmumu. Proti, ja pasažieris par biļeti norēķinās latos, tad arī atlikumu viņam izmaksā latos, savukārt, ja maksāts tiek eiro, arī atlikumu atdod Eiropas Savienības vienotajā valūtā.
Asociācijas direktors Ivo Ušenieks Neatkarīgajai skaidrojis, ka šāds izņēmums bija paredzēts, ieviešot eiro arī Igaunijā. Tas tiek pamatots ar to, ka sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanā kā būtiskākie aspekti ir kustības drošība un maršruta grafika ievērošana. Līdz ar to esot nepieciešams minimizēt tos riskus, kas var apdraudēt kustības drošību un grafiku šajā latu un eiro vienlaikus apgrozības periodā.
Skaidras naudas saņemšanai vienā valūtā un izdošanai citā valūtā būs nepieciešams papildu laiks šo operāciju veikšanai no ierastās kārtības. Līdz ar to, ja laiks viena pasažiera apkalpošanai palielinās par minūti, tad autobusiem ar sēdvietu skaitu līdz 22 vietām šis laiks pieaugs līdz 22 minūtēm, un, jo ietilpīgāks transporta līdzeklis, jo lielāka kavēšanās paredzēta, norāda laikraksts. Turklāt, veicot naudas maiņas operāciju ierobežotā laikā, pastāv palielināti riski krāpnieciskiem darījumiem ar viltotu naudu, kā arī var tikt apšaubīts izdotais naudas atlikums, līdz ar to radot stresa situācijas transportlīdzekļa apkalpes loceklim, un tas var ietekmēt kustības drošību.