Satiksmes ministrijas (SM) lēmums izsniegt Rēzeknes autoostas operatora licenci ar nekustamo īpašumu attīstītāju SIA Marno J saistītam uzņēmumam ir liela kļūda, par ko var nākties maksāt nodokļu maksātājiem, pauda Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija (LARPA).
Db.lv jau ziņoja, ka Rēzeknes dome vēlas uzticēt autoostas operatora funkcijas ar nekustamo īpašumu attīstītāja SIA Marno J saistītam uzņēmumam SIA Rēzeknes autoosta.
«Lai gan vēl joprojām turpinās pārrunas starp pārvadātājiem un autoostas pakalpojumu sniedzēju, uzreiz pēc licences izsniegšanas pasažieru pārvadātāji no jaunā autoostas operatora bija saņēmuši priekšlikumu par autoostas pakalpojumu tarifu pieaugumu,» stāstīja LAPRA pārstāvji.
«Mūs nepārliecina pašvaldības un ministrijas sniegtās atbildes par to, kāpēc autoostas pakalpojumu sniegšanai tiek
izvēlēts tieši šis operators, kura līdzšinējā rīcība neliecina par nopietniem nodomiem un šīs nozares specifikas un problēmu izpratni. Tomēr vislielākās bažas ir par sniegto publisko pakalpojumu izcenojumiem, kurus saskaņā ar normatīviem aktiem autoostas operators nosaka pēc saviem ieskatiem, balstoties uz savām izmaksām,» pauda Aija Reble, LAPRA pārstāve.
Viņa norādīja: «Jāsaprot, ka palielinājums pat par aptuveni 70 centiem pārvadātājiem nozīmē izmaksu sadārdzinājumu par gandrīz 30 tūkst. eiro gadā, bet valsts jau šobrīd publiski ir pateikusi, ka varēs šogad segt izmaksas pārvadātājiem tikai par 87% no kopējām izmaksām. Kur lai pārvadātāji ņem līdzekļus?»
LARPA arī norāda, ka šobrīd pasažieru pārvadātāji tuvojas sarkanajām līnijām, pēc
kuru pārkāpšanas ir apdraudēta to pastāvēšana un līdz ar to pasažieru pārvadājumi Latvijas reģionos. Tāpēc viens neapdomīgs solis no pašvaldības un valsts puses to tikai veicinās.
Kā piemēru asociācijas pārstāvji min Rēzeknes novada pārvadātāju SIA GammaTrans, kas nesen pārtraucis pasažieru pārvadājumus saistībā ar grūto finanšu stāvokli.