Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija (LARPA) aicina Rēzeknes domi noteikt kaut vai pagaidu risinājumu konfliktā starp pasažieru pārvadātājiem un privāto autoostas apsaimniekotāju.
Asociācija aicina Rēzeknes domi sakārtot šo jautājumu, atrodot visām pusēm – reģionālo vietējo un starppilsētu pasažieru pārvadātājiem, novada iedzīvotājiem, pašvaldībai un valstij kopumā - pieņemamu risinājumu. Iespējams, tas var būt pagaidu risinājums, nosakot citu pieturu pilsētā kā maršruta galapunktu, piemēram, Rēzeknes dzelzceļa staciju, kas jau līdz šim ar domes atļauju neformāli pilda autoostas funkcijas atsevišķos maršrutos, norāda asociācija. Nav pieņemami, ka pilsētā ir autoosta, bet nav licencēta autoostas operatora, kas nozīmē, ka jau vairākus mēnešus Rēzeknē nav autoostas un netiek atbilstoši organizēta reģionālo pasažieru pārvadājumu satiksme, teikts LARPA izplatītajā paziņojumā.
Db.lv rakstīja, ka faktiski jau kopš šā gada 1.jūlija Rēzeknē nedarbojas autoosta un iedzīvotāji vāca parakstus, lai pašvaldība noteiktu citu autobusu galapunktu. Pagaidu risinājums, kad pasažieri saņem tādus pašus pakalpojumus Rēzeknes dzelzceļa stacijā Rēzekne 2 (biļešu tirdzniecība, kustību saraksti, precīza informācija par reisiem), darbojas ļoti labi un nozīmē finanšu līdzekļu samazinājumu pasažieru pārvadājumiem, jo nebūtu jāmaksā autoostas iebraukšanas maksas, uzskata LARPA. Arī pasažieru pārvadātāji, kuri nodrošina reģiona vietējos un starppilsētu pasažieru pārvadājumus, piekrīt šim risinājumam, uzsverot, ka tas vienlaikus būtu pietiekami liels finansiāls ieguvums valstij – 250 tūkstoši latu gadā no dotācijām.
Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija uzskata, ka situācijā, kad daudzi pasažieru pārvadājumu reisi Latvijā ir uz izdzīvošanas jautājuma valsts dotāciju nepietiekamības dēļ, ir rūpīgi jāizvērtē, kā samazināt pasažieru pārvadātāju izmaksas. 250 tūkst. latu samazinājums gadā, izvēloties risinājumu pilsētā apvienot autoostu un dzelzceļa staciju, bet kā pieturu nosakot līdzšinējo autoostu, sniegtu lielu artavu citu reisu saglabāšanā gan reģionā, gan valstī kopumā. Turklāt neformāli šāds modelis jau dzīvē efektīvi strādā maršrutos uz Daugavpili un Rīgu, un to atbalsta arī lielākie reģionālo vietējo un starppilsētu pasažieru pārvadātāji pilsētā.
Asociācija vērsusies gan pie Rēzeknes pilsētas domes vadības, gan Satiksmes ministrijas, aicinot rūpīgi izvērtēt, kam tiek piešķirtas autoostas operatora funkcijas Rēzeknes pilsētā. Asociācija uzsver - operatora licenci nedrīkst izsniegt neprofesionālam uzņēmumam bez pieredzes, jo tas var vēl vairāk apdraudēt nozares stabilitāti nākotnē. Tāpat varētu pieaugt pasažieru pārvadātāju izmaksas.
Veiksmīgs piemērs, kur apvienota pilsētas dzelzceļa stacija ar autoostu, ir Siguldā, teikts asociācijas paziņojumā.