Sākotnēji idejas autori bonvoyagee.com vēlējās veidot kā rekomendāciju «dzinēju», bet cilvēkiem tas īsti nebija saprotams. Tāpēc tagad to pozicionē kā sociālo atsauksmju portālu - cilvēki var pievienot dažādas vietas, atsauksmes par tām un atrast līdzīgi domājošos, lai ceļotu un izlemtu, kurp aiziet un ko darīt.
Pamatā - matemātika
Idejas autori ir SIA SOON īpašnieki un darbinieki - Ernests Štāls, Kaspars Kalnišs un Mārcis Pauls.
«Bonvoyagee.com projekta mērķis ir atrast labākās vietas saviem lietotājiem. Vietas, kuras varētu viņiem patikt, kurās kaut kas notiek, kur atrodas viņu draugi vai domubiedri,» teic E. Štāls. Bonvoyagee.com var pievienot kafejnīcu, klubu, lidostu, pludmali, savu mīļāko koku - visu, kam ir platums un garums. Sistēma ir veidota tā, ka, analizējot dažādu lietotāju novērtētās vietas, tiktu noteikta sakritība un cilvēkiem, kam patīk vienas un tās pašas vietas, iesaka apmeklēt vēl kādu citu vietu, kas patīk cilvēkiem, ar ko viņam sakrīt citu vietu vērtējumi. Princips esot līdzīgs kā amazon.com - pēc konkrētā lietotāja grāmatu vērtējumiem viņam iesaka citas, kas varētu atbilst viņa gaumei.
«Tur apakšā ir spēcīga matemātika,» saka K. Kalnišs. «Skatoties uz līdzību vērtējumiem, lai noskaidrotu, cik mēs esam līdzīgi, algoritms nosaka, ka man ar Kasparu tas ir 0.96, bet ar Mārci - 0.97,» saka E. Štāls. «Tāpēc, ja es šo vietu esmu novērtējis ar četrām zvaigznēm, mans vērtējums ir svarīgāks nekā Kaspara,» saka M. Pauls.
Ideja E. Štālam radās, ceļojot pa Portugāli. «Aizbraucu uz Portugāli, man bija mazs bukletiņš, kur ir Lisabonas populārākās vietas, un vienā mirklī es sapratu, ka tas bukletiņš ir ļoti viduvējs. Saturs ir radīts visiem un nevienam. It kā ir minētas populārākās tūrisma vietas, bet es labprāt aizietu uz mazu un intīmu kafejnīciņu, kas ir līdzīga kādai vietai Rīgā,» saka E. Štāls. Portugālē viņam bija liela vilšanās - ja jau tas cietoksnis ir tik populārs, lai to uzliktu bukletam uz vāka, tad tas noteikti jāapskata. Viņš izstāvēja milzīgo rindu, jo visi, kam bija šis buklets, arī bija te atnākuši. Taču, apskatot cietoksni, E. Štāls saprata, ka nekā īpaša tur nav. Taču turpat netālu ir pavisam maza un forša kafejnīca, kas nevienā ceļvedī nav minēta.
Portāls vairāk ir domāts cilvēkiem, kuriem neinteresē populārās vietas. «Ar šīm rekomendācijām mēs palīdzēsim atrast mazās kafejnīcas. Tas ir atsauksmju portāls ar personīgām rekomendācijām. Mēs sakām lietotājam: šīs vietas vidējais vērtējums ir trīs vai četras zvaigznes, bet tev varētu patikt,» saka K. Kalnišs.
Iespējas īpašniekiem
Kad jautāju, kā šāds projekts var pelnīt, E. Štāls nosaka: labs jautājums. Viņi vēl nav uzrunājuši reklāmdevējus un nevēlas likt bonvoyagee.com klasiskos reklāmas banerus. Pašlaik tiek izmantotas Google Adsense reklāmas, kas savu saturu pielāgo kopējam lapas saturam. Padomā ir piedāvāt pakalpojumus vietu īpašniekiem, piemēram, cilvēks, kam pieder kafejnīca, redz, ko cilvēki domā par viņa uzņēmumu. Īpašniekiem nebūs iespēja dzēst sliktos komentārus, bet atbildēt gan. Tāpat tiks piedāvāts publicēt jaunumus, izveidot citu lapas dizainu utt.
Vietu īpašnieki var tikt nodrošināti ar informāciju par interesentiem - aplūkot sava vidējā lietotāja profilu, piemēram, kādas vēl vietas viņam patīk. «Jo vairāk attīstāmies, jo vairāk jaunas fīčas varam pielikt klāt,» saka E. Štāls.
Atvelk saturu
Pašlaik bonvoyagee.com neesot pārāk daudz lietotāju, jo cilvēki vēl nav sapratuši, kas tas ir. «Mēs visu laiku štukojam, kā to visu padarīt interesantāku, interaktīvāku un, kas nav mazsvarīgi, vienkāršāku,» saka E. Štāls.
«Viena no interesantām lietām ir iespēja reālā laikā pateikt, ka šajā vietā ir kaut kas foršs vai slikts - cilvēki zina, ka es tur esmu, un redz arī, ko es saku un domāju par to vietu šajā brīdī. Tā kā mēs šo projektu esam sajūguši kopā ar tviteri, tad visi mani twitter.com kontakti redz, ko es saku,» saka E. Štāls.
Daudz no bonvoyagee.com satura ir radīts automātiski, atvelkot no dažādām vietām internetā. «Google ir mūsu lielais draugs, jo daudzas no mūsu vietām šajā meklētājā parādās pirmajās vietās. Tiek izmantota arī Google karte un ģeogrāfiskie dati. Mēs nepaļaujamies uz to, ka lietotāji paši pievienos visas vietas. Mēs atrodam datubāzi ar viesnīcām vai golfa klubiem, kam ir zināms garums un platums, uzliekam uz kartes un pētām iespējas paskatīties citā bāzē, piemēram, vikipēdijā, vai nav pieejams apraksts un vai gadījumā panoramio.com nav pieejama arī kāda bilde šīs vietas tuvumā. Gudri runājot, tā ir agregācija - datu atvilkšana no citiem interneta resursiem,» stāsta E. Štāls. Arī lietotājiem nav nepieciešams reģistrēties. Viņi var lapā ienākt ar draugiem.lv pasi vai ar savu gmail.com e-pasta lietotājvārdu. Viņi vēlas padarīt publiski pieejamus bonvoyagee.com datus, lai arī citas interneta vietnes tos varētu izmantot.
Garā aste
Viņi grib panākt, ka piektdienas vakarā cilvēki paskatītos bonvoyagee.com un no draugu ieteikumiem izvēlētos, kurp doties, nevis apzvanītu visus savus draugus, tā ietaupot laiku un naudu. «Tas ļauj arī atrast un iepazīt vietas, uz kurām nekad citādi neietu, jo tas liktos par smalku vai vienkāršu,» teic M. Pauls. «Tas ir stāsts par «garo asti» - mēs vēlamies cilvēkus no populārajām vietām pabīdīt uz mazāk zināmajām un vairāk piemērotām tieši viņiem. Citādi viņš par tām vietām nemaz nezinātu - varbūt tā ir viņa sapņu vieta, bet nekad iepriekš viņš par to nav zinājis,» saka E. Štāls.
Bonvoyagee.com idejas autoru plāni ir visai ambiciozi. Viņi vēlas, lai šī interneta vietne būtu zināma ne vien Rīgā un Latvijā, bet arī aiz valsts robežām.