Citas ziņas

Mārciņas vērtības kritums pastiprina Kraft pozīciju cīņā par Cadbury

,28.09.2009

Jaunākais izdevums

Mārciņas pavājināšanās attiecībā pret ASV dolāru ir pastiprinājusi Kraft stāvokli cīņā par Cadbury pārņemšanu, ziņo Financial Times.

Kad Kraft 7.septembrī paziņoja par savu piedāvājumu, mārciņas vērtība bija apmēram 1.64 ASV dolāri. Bet kopš tā laika Lielbritānijas valūtas vērtība ir samazinājies līdz 1.59 ASV dolāriem.

Ja mārciņa turpinās kļūt vājāka, Kraft, visticamāk, pagaidīšot pirms izteikšot augstāku piedāvājumu.

Paredzams, ka šonedēļ Kraft tiks noteiks termiņš - četras līdz sešas nedēļas, lai veiktu oficiālu piedāvājumu.

Db.lv jau rakstīja, ka ASV gigants Kraft Foods piedāvāja 10.2 miljardus mārciņu par Cadbury, taču Lielbritānijas šokolādes ražotājs piedāvājumu noraidīja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas saldumu ražotāja Cadbury valde piekritusi ASV pārtikas ražotāja Kraft piedāvājumam pārdot kompāniju pēc tam, kad Kraft palielināja piedāvāto cenu, ziņo BBC.

Cadbury valde tagad runās ar uzņēmuma akcionāriem, cenšoties tos pārliecināt par ASV kompānijas izteikto piedāvājumu, kurš paredz pārdot Lielbritānijas saldumu ražotāja akcijas par 13.79 ASV dolāriem gabalā. Līdz ar to Kraft ir novērtējis Cadbury par 18.9 miljardiem ASV dolāru.

Darījums paredz arī, ka Cadbury akcionāri saņems 0.16 ASV dolārus par katru tiem piederošo akciju dividendēs.

Iepriekšējais Kraft piedāvājums, kurš tika noraidīts, paredzēja par Cadbury akciju maksāt 12.49 ASV dolārus, tādējādi kopumā kompāniju novērtējot par 17.26 miljardiem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cadbury Plc - saldumu ražotājs, kas vakar noraidīja Kraft Foods Inc apvienošanās piedāvājumu, varētu piesaistīt arī citus «pielūdzējus», sākot no Nestle SA līdz Hershey Co, un tikt pārdots pat par 21 miljardu ASV dolāru, uzskata Bloomberg aptaujātie analītiķi.

(Foto: REUTERS/SCANPIX)Savukārt atraidītā kompānija Kraft Foods paziņojusi, ka tā turpinās censties pārliecināt Cadbury, kuras vērtība pēc noraidītā iegādes darījuma strauji pieauga. AFP aptaujātie analītiķi lēš, ka Kraft Foods savu 10.2 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciju vērto piedāvājumu vajadzētu paaugstināt par aptuveni 40%.

Cadbury atteikusies sniegt komentārus par to, vai par tās iegādi interesi ir izrādījušas arī citas kompānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Kraft Foods, kas pārņēma saldumu ražotāju Cadbury un pārdeva saldēto picu biznesu, paziņojusi par būtisku pirmā ceturkšņa tīrās peļņas pieaugumu, ziņo MarketWatch.

Pasaulē otrās lielākās pārtikas kompānijas tīrā peļņa bijusi 1,88 miljardi ASV dolāru. Tajā pašā periodā pirms gada kompānija nopelnīja 660 miljonus ASV dolāru.

Ieņēmumi pieauguši par 26% līdz 11,3 miljardiem ASV dolāru.

Kraft vadītāja Irēne Rozenfelde (Irene Rosenfeld) norādījusi, ka dārgais Cadbury pārņemšanas darījums ir bijis pareizs solis. «Mūsu pirmā ceturkšņa rezultāti ir pirmais pierādījums mūsu nākotnes potenciālam kopā ar Cadbury,» viņa akcentējusi.

Kā raksta MarketWatch, Vorens Bafets, kura Berkshire Hathaway ir Kraft lielākais akcionārs, kritizēja Cadbury pārņemšanas darījuma summu - 19 miljardi ASV dolāru, kā arī Kraft lēmumu pārdot strauji augošo DiGiorno un Tombstone picu biznesu kompānijai Nestle. Picu biznesu kompānija pārdeva, lai iegūtu finansējumu Cadbury iegādei. Viņš arī neesot apmierināts ar 26 miljonu ASV dolāru kompensāciju, kuru I. Rozenfelde saņēma 2009.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cadbury iegāde Kraft Foods var kļūt liktenīga

Jānis Lasmanis,09.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrs lielākais pārtikas ražotājs pasaulē Kraft Foods Inc, iespējams, atteiksies no saldumu ražotāja Cadbury Plc iegādes, kam iepriekš piesolīja 16.7 miljardus USD, vēsta Reuters.

«Cadbury ir tieši tik vērts, cik par viņu kāds ir gatavs maksāt,» paziņojis Kraft pārstāvis Maikls Osanlo (Michael Osanloo). Tomēr runas par to, ka Kraft par iespēju iegādāties Cadbury varētu iesaistīties vairāksolīšanā ar Hershey Co un Nestle, panākušas, ka Cadbury akciju vērtība šonedēļ pieaugusi par 38 %.

Tomēr daļa analītiķu norāda, ka Kraft Foods nav pārāk daudz vietas manevriem, jo, palielinot piedāvāto summu, uzņēmums riskētu, ka tam tiktu samazināts investīciju kategorijas kredītreitings.

Investīciju kategorijas analītiķis Kreigs Hatsons (Craig Hutson) norāda, ka, aizņemoties darījumam nepieciešamos 7 miljardus USD, Kraft parādi kļūtu četras reizes lielāki, nekā līdz šim prognozēts. «Un šāda situācija patiešām ir riskanta, ja domā par investīciju kategorijas reitingu,» saka K. Hatsons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Supermodeli šokējusi kampaņa, kuras ietvaros viņa salīdzināta ar Dairy Milk Bliss šokolādi, vēsta guardian.co.uk.

Saldumu gigants Cadbury nāks klajā ar oficiālu atvainošanos Naomi Kempbelai (Naomi Campbel), jo supermodele uzskata, ka reklāma, kur viņa salīdzināta ar šokolādi, ir rasistiska.

Cadbury šokolādes Bliss reklāmā izmantoja saukli: «Pavirzies Naomi, pilsētā ir jauna dīva.»

Kempbela pavēstījusi, ka jūtas šokēta par šo reklāmu, kurā izzobotas Kempbelas dīvas stila dusmu lēkmes un uzvedība.

«Ir nelāgi tikt salīdzinātai ar šokolādi, ne tikai man, bet visām melnādainajām sievietēm un melnādainajiem cilvēkiem,» teikusi supermodele, turpinot:«Es tajā neredzu nekādu humoru. Tas ir apvainojoši un aizskaroši.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kraft Foods peļņu negatīvi ietekmējušas ar Cadbury saistītas izmaksas

Lelde Petrāne,11.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas gigants Kraft Foods, kam pieder saldumu ražotājs Cadbury, paziņojis par ceturkšņa peļņas kritumu, ziņo BBC.

Neraugoties uz to, ka Cadbury pārņemšana palīdzējusi palielināt apgrozījumu par 30%, Kraft ceturkšņa tīrā peļņa sarukusi par 24% līdz 540 miljoniem ASV dolāru. Peļņas kritums saistīts ar Lielbritānijas saldumu ražotāja integrēšanas izmaksām.

Kraft arī brīdinājis, ka tas palielinās cenas, lai kompensētu pieaugošās izmaksas.

Kraft jau ir palielinājis cenas lielākajai daļai savu produktu Eiropā, kā arī daļai Ziemeļamerikā. Šogad esot gaidāms tālāks pieaugums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Starbucks gatava šķirties no Kraft

Lelde Petrāne,02.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korporācija Starbucks apņēmusies pielikt punktu tās aizvien sliktākajām attiecībām ar ASV pārtikas ražotāju Kraft. To kafijas uzņēmums šodien pavēstījis investoriem, ziņo guardian.co.uk.

Kraft, kura zīmoli ietver Cadbury un Maxwell House, ir piegādājis kafijas pupiņas ar Starbucks zīmolu lielveikaliem un citiem mazumtirgotājiem jau 12 gadus.

Taču abi uzņēmumi tagad dodas uz tiesu. Starbucks apsūdz Kraft darbinieku izslēgšanā no pārdošanas sanāksmēm, kā arī attiecību rezultātā iegūto zināšanu izmantošanā, lai laistu klajā savu kafijas zīmolu, un Starbucks tēla graušanā.

Starbucks analītiķiem akcentējusi, ka ir nolēmusi izbeigt vienošanos ar Kraft, cik ātri tas ir iespējams.

Hovards Šulcs (Howard Schultz), Starbucks vadītājs, sacījis, ka uzņēmums izskata citu uzņēmumu iegādes iespējas, lai izveidotu savu pārtikas veikalu biznesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kraft lauž solījumu un slēdz Cadbury ražotni

Ritvars Bīders,05.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas saldumu ražotāja Cadbury īpašnieks ASV kompānija Kraft pretēji saviem solījumiem nolēmusi slēgt Cadbury ražotni Somerdeilā. Ražošana šajā rūpnīcā tiks pārtraukta dažu tuvāko dienu laikā, ziņo BBC.

Cadbury ražotnes slēgšanas rezultātā bez darba paliks aptuveni 400 cilvēki. Tiklīdz ražošanas process rūpnīcā beigsies, tajā līdz šā gada martam paliks vien 50 cilvēku liels darbinieku pulks, kas turpinās rūpēties par ražotnes apsaimniekošanu.

Kraft, kas Lielbritānijas saldumu ražotāju pārņēma pērn februārī, nolēmis ražošanu pārcelt uz Poliju.

ASV pārtikas gigants norāda, ka nekādi īpaši pasākumi saistībā ar Somerdeilas rūpnīcas slēgšanu neesot plānoti. Konkrētā rūpnīca ražo Cadbury saldumus kopš 1919. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kadburiju ģimenes locekle plāno izveidot konkurējošu šokolādes kompāniju, tādējādi protestējot pret ģimenes biznesa pārdošanu Kraft, vēsta Birmingham Post.

Felisitija Loudona (Felicity Loudon), kuras vecvecvectēvs Džons Kadburijs (John Cadbury) izveidoja šo biznesu 1824.gadā, sacījusi - nevaru pieņemt, ka Cadbury ir nonākusi siera kompānijas rokās.

61 gadu vecā sieviete plāno pārdot savu 27 miljonus Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērto īpašumu, lai turpinātu ģimenes tradīciju - šokolādes ražošanu.

Šāds ģimenes locekles lēmums pieņemts piecus mēnešus pēc tam, kad Cadbury akcionāri atbalstīja 11,9 miljardus mārciņu vērto darījumu ar amerikāņu pārtikas gigantu.

F. Loudona uzskata, ka šī ir sliktākā kompānijas pārņemšana, kāda jebkad notikusi, un piebildusi, ka viņas vecvectēvs Džordžs apgrieztos kapā otrādi, ja to uzzinātu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Iespējams, cīņā par Cadbury iesaistīsies arī Nestle

,22.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Nestle apsver iespēju izvirzīt savu piedāvājumu kompānijas Cadbury iegādei, kas konkurētu ar Kraft Foods Inc. jau izteikto piedāvājumu un iespējamajiem Hershey Co un Ferrero piedāvājumiem, atsaucoties uz cilvēkiem, kuri ir zinoši par Nestle plāniem, vēsta Bloomberg.

Nestle pašlaik pārrunājot šādu iespēju ar baņķieriem un varētu pieņemt lēmumu izteikt piedāvājumu, liecina Bloomberg informācijas avotu, kuri lūguši neatklāt viņu vārdus, jo sarunas ir privātas, sniegtā informācija.

Db.lv jau rakstīja, ka, cīņai par Lielbritānijas saldumu ražotāju Cadbury uzņemot apgriezienus, par iespējamu pieteikšanos kompānijas iegādei pagājušajā nedēļā paziņoja arī kompānijas Hershey Co un Ferrero International. Taču, kā kļuvis zināms Bloomberg, Ferrero, visticamāk, piedāvājumu tomēr neizteiks.

Kraft, kas iepriekš izteica 17 miljardu ASV dolāru vērtu pārpirkšanas piedāvājumu, apvienošanās ar Cadbury radītu lielāko saldumu ražotāju, apdraudot Nestle un Hershey tirgus pozīcijas. Taču jebkurš Nestle vai Hershey piedāvājums varētu rezultēties ar lielāku piedāvājumu no Kraft puses, kura nekad nav sacījusi, ka tās izteiktais piedāvājums ir galīgais, norāda Bloomberg.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cadbury noraidījis Kraft Foods «precību» piedāvājumu

,07.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV gigants Kraft Foods paziņojis, ka tas bija piedāvājis vairākus miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciņu (16.7 miljardi dolāru) par kompāniju Cadbury, taču Lielbritānijas šokolādes ražotājs piedāvājumu noraidījis, vēsta AFP.

«Kraft Foods Inc šodien paziņo, ka tā ir izteikusi priekšlikumu Cadbury plc valdei apvienot abus uzņēmumus. Cadbury valde šo priekšlikumu ir noraidījusi,» liecina Kraft paziņojums.

Piedāvājuma vērtība esot bijusi 10.2 miljardi mārciņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Starbucks maksās Kraft Foods gandrīz trīs miljardus dolāru

Gunta Kursiša,13.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcu tīklam Starbucks būs jāšķiras no 2,76 miljardiem ASV dolāru, lai apmaksātu Kraft Foods radītos zaudējumus jeb, pareizāk sakot, negūtos ieņēmumus, lēmusi ASV šķīrējtiesa.

Kraft un Starbucks strīds ir par iepakotas Starbucks kafijas pārdošanu. Kraft sāka pārdot Starbucks kafiju 1998. gadā, vienojoties ar kafejnīcu ķēdi, ka pārdošana norisināsies līdz 2014. gada martam. Tomēr Starbucks lēma pārtraukt līgumu 2010. gadā, apsūdzot, ka Kraft Foods nepilda līgumā noteiktās saistības, ziņo BBC.

Saķeršanās rezultējusies šķīrējtiesā, Kraft norādot, ka uzņēmums no iepakotās Starbucks kafijas pārdošanas spējis uzbūvēt biznesu, kura vērtība gadā sasniedz 500 miljonus ASV dolāru.

Tiesa lēmusi, ka Starbucks būs jāmaksā Kraft 2,23 miljardus ASV dolāru par radītajiem zaudējumiem biznesam, kā arī vēl 527 miljonus ASV dolāru par papildu izmaksām, piemēram, juridisko pakalpojumu izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas gigants «Kraft Heinz Company» paziņojis par apņemšanos līdz 2025.gadam pilnībā atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas savos produktos visā pasaulē.

Kompānija norāda, ka šī politika attieksies uz visām valstīm, kurās ir uzņēmuma filiāles, ieskaitot tās, kurās līdz šim nav bijusi ieviesta progresīva dzīvnieku labturības politika.

«Kraft Heinz» jaunā globālā politika palīdzēs reformēt dažas no viscietsirdīgākajām industriālās lopkopības praksēm. Lielākā daļa dējējvistu ir iesprostotas A4 izmēra lapas būra platībā, kur pavada gandrīz visu savu mūžu. Šīs vistas nevar pat izplest savus spārnus un cieš no ievainojumiem un izkropļojumiem, kas rodas no būtiskajiem dzīves telpas ierobežojumiem sprostu sistēmās, uzsver uzņēmums.

«Apņemoties izskaust sprostus no saviem olu piegādes tīkliem, «Kraft Heinz» pievienojas aizvien augošam uzņēmumu pulkam, kas publiski iestājas pret šo cietsirdīgo praksi,» norāda koalīcijas dējējvistu atbrīvošanas no sprostiem «Open Wing Alliance» dalīborganizācijas «Dzīvnieku brīvība» vadītājs Aivars Andersons. «Kraft Heinz» lēmums iezīmē būtisku soli sprostu ēras norietā, aicinot citus pārtikas uzņēmumus, restorānus un mazumtirgotājus veikt līdzīgas apņemšanās.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Cadbury izgudrojis nekūstošo šokolādi

Lelde Petrāne,26.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājs Cadbury izgudrojis šokolādi, kas nekūst karstā gaisā, ziņo telegraph.co.uk.

Cadbury pārtikas zinātnieki Lielbritānijā apgalvo, ka jaunā piena šokolāde 40 grādu temperatūrā paliks cieta trīs stundas. Taču kompānija, kuru pirms diviem gadiem pārņēma amerikāņu pārtikas grupa Kraft, šo produktu pārdošot tikai siltās zemēs, piemēram, Indijā vai Brazīlijā, jo citviet neprognozē tai noietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pārtikas gigants Kraft sašķelsies divās kompānijās

Gunta Kursiša,04.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas nozares gigants Kraft ir paziņojis par sadalīšanos divās neatkarīgās kompānijās, vēsta BBC.

Pasaules mēroga uzkodu ražotāja Kraft ieņēmumi lēsti 32 miljardu ASV dolāru apjomā. Pēc uzņēmuma sazarošanās Kraft sastāvā būs tādas preču zīmes kā Trident košļājamās gumijas, Oreo cepumi un šokolādes Cadbury.

Savukārt otra kompānija North American food business, kuras ieņēmumi lēsti 16 miljardu ASV dolāru apmērā, iekļaus tādas preču zīmes kā Kraft, Philadelphia sierus un sulas Capri Sun.

Kraft ir paziņojis, ka cer uzsākt šo divu kompāniju darbību līdz 2012. gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bafets draud apturēt «mega» darījumu

,06.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slavenais investors, miljardieris Vorens Bafets (Warren Buffett), kas ir kompānijas Kraft lielākais akcionārs, draud apturēt Kraft 10.4 miljardus sterliņu mārciņu plānu iegādāties kompāniju Cadbury.

Kompānija iepriekš pārdeva savu saldēto produktu biznesu ASV kompānijai Nestle par 3.7 miljardiem USD, lai piedalītos Cadbury pirkšanā. Kraft piedāvājums bija maksāt 60 pensus par akciju.

Kompānijas pārstāvis paziņoja: «V. Bafets ir mūsu lielākais investors un viens no respektētākajiem investoriem pasaulē. Protams, ka mēs viņa viedokli uzklausām ļoti nopietni.»

Plašāka informācija par to, ko tieši V. Bafets ir paziņojis akcionāriem pagaidām nav pieejama.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cadbury darījums izmaksājis 2 miljonus dienā

,20.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cadbury vadītāja Toda Sticera (Todd Stitzer) ieguvums no kompānijas pārdošanas Amerikas pārtikas gigantam Kraft kontrastē ar nenoteiktību par savu darbu, ar kuru saskaras tūkstošiem Cadbury fabrikas strādnieku, raksta guardian.co.uk.

Kompānijas bosa ieguvums no 11.9 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērtā darījuma, ja viņš pēc tā pametīs kompāniju, varētu būt ap 12 miljoniem sterliņu mārciņu. Savukārt dažādiem padomdevējiem darījuma ietvaros samaksāti aptuveni 250 miljoni mārciņu.

Medijs noskaidrojis, ka laikā, kad notika sīva cīņa par Cadbury, investīciju baņķieri, juristi, grāmatveži un sabiedrisko attiecību padomnieki saņēmuši aptuveni 2 miljonus Lielbritānijas sterliņu mārciņu dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Hershey un Ferrero apsver iespēju pieteikties Cadbury pirkšanai

,19.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cīņai par Lielbritānijas ražotāju Cadbury PLC uzņemot apgriezienus, par iespējamu pieteikšanos kompānijas iegādei paziņojušas arī kompānijas Hershey Co un Ferrero International, ziņo MarketWatch.

Īsā paziņojumā Londonas biržai Hershey norāda, ka tā apsver šādu iespēju, bet šajā stadijā nav nekāda garantija, ka no Hershey sekos jebkādi priekšlikumi vai piedāvājumi.

Tikai dažas minūtes vēlāk arī Ferrero izplatīja līdzīgi formulētu paziņojumu.

Kraft Foods Inc jau ir izteikusi Cadbury pārņemšanas piedāvājumu, kuru Lielbritānijas šokolādes ražotājs nodēvējis par nožēlojamu.

Kraft piedāvājuma vērtība pašlaik ir lielāka nekā 16 miljardi ASV dolāru.

Savukārt Wall Street Journal ziņoja, ka starp Hershey un Itālijas šokolādes ražotāju Ferrero pašlaik noris augsta līmeņa sarunas par iespējamu kopīgu piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lai iegūtu naudu Cadbury iegādei, Kraft pārdod picu biznesu

,05.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas kompānija Kraft Foods piekritusi pārdot ASV un Kanādas saldēto picu biznesu kompānijai Nestle par 3.7 miljardiem ASV dolāru, tādējādi iegūstot naudu, lai palielinātu piedāvājumu saldumu ražotāja Cadbury iegādei, ziņo Bloomberg.

Šveicē bāzētā Nestle paziņojusi, ka tā vairs nepretendē uz Cadbury iegādi.

Iegādājoties Kraft ASV un Kanādas picu biznesu, Nestle iegūs tādus zīmolus kā DiGiorno, Tombstone, California Pizza Kitchen un citus. Šveices kompānija paziņojusi, ka tagad tā būs tirgus līdere 37 miljardu ASV dolāru vērtajā ASV saldēto picu tirgū.

Db.lv jau vēstīja, ka Nestle tikko piekrita pārdot savu oftalmoloģisko līdzekļu ražošanas un pētniecības kompānijas Alcon daļu Šveices zāļu ražotājam Novartis par 28.1 miljardu ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otro gadu pēc kārtas Lielbritānijas pasts atzinis Rīgu par lētāko galamērķi britu atpūtas braucieniem nedēļas nogalēs, vēsta Lielbritānijas laikraksts Telegraph.

Salīdzinot naktsmītņu, sabiedriskā transporta, restorānu un kultūras aktivitāšu izmaksas, Lielbritānijas pasta pētījumā City Costs Barometer, Rīga ieguvusi pirmo vietu 23 pilsētu konkurencē. Saskaņā ar pētījumu, britu tūristam pavadot nedēļas nogali Rīgā, nāktos šķirties no vismaz 121 britu mārciņām (aptuveni 100 lati). Summā iekļauta viena nakts trīszvaigžņu viesnīcā, trīs ēdienreizes un sabiedriskā transporta izmaksas.

Nedēļas nogales pavadīšana ir salīdzinoši lēta arī Budapeštā (130 britu mārciņas), Tallinā (135 mārciņas), Varšavā (142 mārciņas) un Prāgā (145 mārciņas). Sestajā vietā iekļuvusi Belfāsta (173 britu mārciņas), septītajā - Dublina (174 mārciņas), astotajā - Lisabona (183 mārciņas), devītajā - Stambula (189 mārciņas) un desmitajā - Berlīne (195 mārciņas).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šokolāde zelta cenā

,04.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas saldumu ražotājs Cadbury nolēmis atsākt šokolādes batoniņu Wispa Gold ražošanu. Svinot šo notikumu, kompānija nolēmusi sākumā tirgot speciālu šī šokolādes batoniņa versiju zelta «ietērpā», kura cena būs 961.48 mārciņas (793.22 latus), ziņo Press Association.

Wispa Gold zelta versija veikalos parādīsies jau tagad, savukārt «normālais» šokolādes batoniņš Wispa Gold tirgū parādīsies tikai šī gada septembrī un tās cena būs 0.55 mārciņas (0.45 latus).

Wispa Gold ražošana atsākusies šī gada jūlijā pēc tam, kad kompānija sociālajā portālā izveidoja domubiedru grupu ar nosaukumu «Atdodiet Cadbury Wispa Gold», kurai pievienojās aptuveni 22 tūkst. cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skotijas neatkarība nozīmēs mārciņas cenas samazināšanos

Potenciālā Skotijas neatkarība tiek salīdzināta ar aisbergu, kurš bīstami pietuvojies Apvienotās Karalistes finanšu tirgiem. Proti, jaunākās aptaujas liecina, ka par Skotijas neatkarību no Lielbritānijas šobrīd gatavi balsot jau 51% skotu. Šāds scenārija pavērsiens ir visai negaidīts, jo ilgstoši tika uzskatīts, ka skotu nobalsošana būs vien formalitāte. Tiesa gan, pēdējo mēnešu laikā skotu nacionāļi guvuši nozīmīgus panākumus cīņā par nosacīti autonomā apgabala iedzīvotāju balsīm.

Referenduma datums ir noteikts 18. septembris un, ja Skotija patiešām atdalīsies, tad tas noteikti ietekmēs arī Apvienotās Karalistes finanšu aktīvu cenas. Visticamāk, saruks sterliņu mārciņas cena un vērtība samazināsies arī britu akcijām, jo tiks ievadīts šī reģiona tautsaimniecības paaugstinātas neskaidrības periods. Iespējama, piemēram, Lielbritānijas-Skotijas savstarpējo investīciju plūsmas apstāšanās vai pat kapitāla bēgšana no Skotijas. Nav arī izslēgts, ka šāds notikumu scenārijs nozīmētu politisko krīzi Apvienotajā Karalistē, kur potenciāli varētu krist valdība. Dažas investīciju bankas jau norādījušas, ka Skotijas atdalīšanās visai ticamu padarītu Apvienotās Karalistes reitinga samazināšanu un britu obligāciju cenu samazināšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Papildināta - Latvija zaudē piecas pozīcijas globālajā konkurētspējas indeksā

Žanete Hāka,28.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien publiskotajā Pasaules ekonomikas foruma Globālās konkurētspējas indeksa ziņojumā 2016.-2017. gadam Latvija ierindota 49. vietā starp 138 apsekotajām pasaules ekonomikām, informē Stockholm School of Economics in Riga (SSE Riga) Ilgtspējīga biznesa centra direktors Arnis Sauka.

Pēc kāpuma no 52. uz 42. pozīciju 2014.-2015. gadā, un zaudētajām divām vietām, ieņemot 44. pozīciju 2015.-2016. gadā, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu šis Latvijai ir bijis kritums par piecām vietām. Lietuva globālajā konkurētspējas indeksā atrodama 35. vietā, pakāpjoties no pagājušajā gadā ieņemtās 36. pozīcijas. Savukārt Igaunija arī šogad saglabājusi 30. pozīciju.

Tāpat kā divus iepriekšējos gadus arī šogad līderpozīcijas globālajā konkurētspējas indeksā ieņem Šveice, kurai seko Singapūra un ASV. Ceturto pozīciju šogad ieņem Holande, pakāpjoties no pagājušajā gadā ieņemtās piektās vietas. Savukārt 2015.-2016. gada ziņojuma ceturtajā vietā esošā Vācija ir noslīdējusi uz 5. vietu. Sestajā vietā šogad atrodas Zviedrija, kas tai ir kāpums no 9. vietas 2015.-2016. gadā. Līdzīgu kāpumu piedzīvojusi arī Lielbritānija - no 2015.-2016. gada ieņemtās 10. vietas šogad pakāpjoties uz septīto pozīciju. Pasaules konkurētspējīgāko valstu 2016.-2017. gada pirmo desmitnieku noslēdz Japāna, Honkonga un Somija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kraft Foods peļņa pieaugusi par 13%

Žanete Hāka,06.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrajā ceturksnī Kraft Foods peļņa palielinājusies par 13% un sasniegusi 937 miljonus dolāru jeb 53 centus par akciju, raksta MarketWatch.

Pērn attiecīgajā periodā kompānijas peļņa bija 827 miljoni dolāru jeb 56 centi par akciju.

Kompānijas pārdošanas apjomi pieauga par 25% līdz 12,3 miljardiem dolāru, kas ir tik, cik iepriekš prognozēja analītiķi.

Kompānijas ienākumu kāpumu veicināja iepriekš iegādātā Cadbury ieņēmumi, savukārt Ziemeļamerikas pārtikas biznesa tempi palēninājās cenu karu dēļ, kā arī agresīvās reklamēšanas dēļ, kas tika vērsta uz taupīgajiem klientiem.

«Kā sektora līderis mēs neturpināsim pieciest daļu iegūšanu, ko veicina agresīvas reklāmas kampaņas,» norāda Kraft Foods pārstāvji. «Līdz ar to jūs redzēsiet pieaugumu mārketinga izdevumiem atsevišķos ASV sektoros.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slikto laika apstākļu dēļ pasaules tirgos pieaug Arabica kafijas pupiņu cenas. Izmaiņas pasaules kafijas pupiņu tirgū ietekmēs arī kafijas cenas Latvijā, noskaidrojis laikraksts Neatkarīgā.

Ņemot vērā, ka 90% no Latvijas maltās kafijas tirgus ir kafija, kas ražota no Arabica šķirnes kafijas pupiņām, iedzīvotājiem jārēķinās ar cenu kāpumu maltai kafijai. «Merrild kafijai cena varētu pieaugt par 5% jau pirmā ceturkšņa beigās (martā),» prognozējis Merrild Kaffe pārstāvis Baltijā Dzintars Līcis. Cenas varētu pieaugt arī Pauling, Jacobs un Tchibo kafijai, kuru sastāvā ir Arabica pupiņas, pieļāvis Dz. Līcis. Savukārt Kraft Foods biznesa vadītājs Latvijā Aigars Siliņš Neatkarīgajai uzsvēris, ka Kraft Foods tuvākajā laikā neplāno mainīt kafijas pārdošanas cenas Latvijā un viens no iemesliem ir sarežģītā ekonomiskā situācija valstī. Kraft Foods ražo kafiju Jacobs.

Komentāri

Pievienot komentāru