Jaunākais izdevums

Kompānija Kraft Foods, kas pārņēma saldumu ražotāju Cadbury un pārdeva saldēto picu biznesu, paziņojusi par būtisku pirmā ceturkšņa tīrās peļņas pieaugumu, ziņo MarketWatch.

Pasaulē otrās lielākās pārtikas kompānijas tīrā peļņa bijusi 1,88 miljardi ASV dolāru. Tajā pašā periodā pirms gada kompānija nopelnīja 660 miljonus ASV dolāru.

Ieņēmumi pieauguši par 26% līdz 11,3 miljardiem ASV dolāru.

Kraft vadītāja Irēne Rozenfelde (Irene Rosenfeld) norādījusi, ka dārgais Cadbury pārņemšanas darījums ir bijis pareizs solis. «Mūsu pirmā ceturkšņa rezultāti ir pirmais pierādījums mūsu nākotnes potenciālam kopā ar Cadbury,» viņa akcentējusi.

Kā raksta MarketWatch, Vorens Bafets, kura Berkshire Hathaway ir Kraft lielākais akcionārs, kritizēja Cadbury pārņemšanas darījuma summu - 19 miljardi ASV dolāru, kā arī Kraft lēmumu pārdot strauji augošo DiGiorno un Tombstone picu biznesu kompānijai Nestle. Picu biznesu kompānija pārdeva, lai iegūtu finansējumu Cadbury iegādei. Viņš arī neesot apmierināts ar 26 miljonu ASV dolāru kompensāciju, kuru I. Rozenfelde saņēma 2009.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Starbucks maksās Kraft Foods gandrīz trīs miljardus dolāru

Gunta Kursiša, 13.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcu tīklam Starbucks būs jāšķiras no 2,76 miljardiem ASV dolāru, lai apmaksātu Kraft Foods radītos zaudējumus jeb, pareizāk sakot, negūtos ieņēmumus, lēmusi ASV šķīrējtiesa.

Kraft un Starbucks strīds ir par iepakotas Starbucks kafijas pārdošanu. Kraft sāka pārdot Starbucks kafiju 1998. gadā, vienojoties ar kafejnīcu ķēdi, ka pārdošana norisināsies līdz 2014. gada martam. Tomēr Starbucks lēma pārtraukt līgumu 2010. gadā, apsūdzot, ka Kraft Foods nepilda līgumā noteiktās saistības, ziņo BBC.

Saķeršanās rezultējusies šķīrējtiesā, Kraft norādot, ka uzņēmums no iepakotās Starbucks kafijas pārdošanas spējis uzbūvēt biznesu, kura vērtība gadā sasniedz 500 miljonus ASV dolāru.

Tiesa lēmusi, ka Starbucks būs jāmaksā Kraft 2,23 miljardus ASV dolāru par radītajiem zaudējumiem biznesam, kā arī vēl 527 miljonus ASV dolāru par papildu izmaksām, piemēram, juridisko pakalpojumu izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kraft Foods peļņu negatīvi ietekmējušas ar Cadbury saistītas izmaksas

Lelde Petrāne, 11.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas gigants Kraft Foods, kam pieder saldumu ražotājs Cadbury, paziņojis par ceturkšņa peļņas kritumu, ziņo BBC.

Neraugoties uz to, ka Cadbury pārņemšana palīdzējusi palielināt apgrozījumu par 30%, Kraft ceturkšņa tīrā peļņa sarukusi par 24% līdz 540 miljoniem ASV dolāru. Peļņas kritums saistīts ar Lielbritānijas saldumu ražotāja integrēšanas izmaksām.

Kraft arī brīdinājis, ka tas palielinās cenas, lai kompensētu pieaugošās izmaksas.

Kraft jau ir palielinājis cenas lielākajai daļai savu produktu Eiropā, kā arī daļai Ziemeļamerikā. Šogad esot gaidāms tālāks pieaugums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slikto laika apstākļu dēļ pasaules tirgos pieaug Arabica kafijas pupiņu cenas. Izmaiņas pasaules kafijas pupiņu tirgū ietekmēs arī kafijas cenas Latvijā, noskaidrojis laikraksts Neatkarīgā.

Ņemot vērā, ka 90% no Latvijas maltās kafijas tirgus ir kafija, kas ražota no Arabica šķirnes kafijas pupiņām, iedzīvotājiem jārēķinās ar cenu kāpumu maltai kafijai. «Merrild kafijai cena varētu pieaugt par 5% jau pirmā ceturkšņa beigās (martā),» prognozējis Merrild Kaffe pārstāvis Baltijā Dzintars Līcis. Cenas varētu pieaugt arī Pauling, Jacobs un Tchibo kafijai, kuru sastāvā ir Arabica pupiņas, pieļāvis Dz. Līcis. Savukārt Kraft Foods biznesa vadītājs Latvijā Aigars Siliņš Neatkarīgajai uzsvēris, ka Kraft Foods tuvākajā laikā neplāno mainīt kafijas pārdošanas cenas Latvijā un viens no iemesliem ir sarežģītā ekonomiskā situācija valstī. Kraft Foods ražo kafiju Jacobs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Iespējams, cīņā par Cadbury iesaistīsies arī Nestle

, 22.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Nestle apsver iespēju izvirzīt savu piedāvājumu kompānijas Cadbury iegādei, kas konkurētu ar Kraft Foods Inc. jau izteikto piedāvājumu un iespējamajiem Hershey Co un Ferrero piedāvājumiem, atsaucoties uz cilvēkiem, kuri ir zinoši par Nestle plāniem, vēsta Bloomberg.

Nestle pašlaik pārrunājot šādu iespēju ar baņķieriem un varētu pieņemt lēmumu izteikt piedāvājumu, liecina Bloomberg informācijas avotu, kuri lūguši neatklāt viņu vārdus, jo sarunas ir privātas, sniegtā informācija.

Db.lv jau rakstīja, ka, cīņai par Lielbritānijas saldumu ražotāju Cadbury uzņemot apgriezienus, par iespējamu pieteikšanos kompānijas iegādei pagājušajā nedēļā paziņoja arī kompānijas Hershey Co un Ferrero International. Taču, kā kļuvis zināms Bloomberg, Ferrero, visticamāk, piedāvājumu tomēr neizteiks.

Kraft, kas iepriekš izteica 17 miljardu ASV dolāru vērtu pārpirkšanas piedāvājumu, apvienošanās ar Cadbury radītu lielāko saldumu ražotāju, apdraudot Nestle un Hershey tirgus pozīcijas. Taču jebkurš Nestle vai Hershey piedāvājums varētu rezultēties ar lielāku piedāvājumu no Kraft puses, kura nekad nav sacījusi, ka tās izteiktais piedāvājums ir galīgais, norāda Bloomberg.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kraft Foods peļņa pieaugusi par 13%

Žanete Hāka, 06.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrajā ceturksnī Kraft Foods peļņa palielinājusies par 13% un sasniegusi 937 miljonus dolāru jeb 53 centus par akciju, raksta MarketWatch.

Pērn attiecīgajā periodā kompānijas peļņa bija 827 miljoni dolāru jeb 56 centi par akciju.

Kompānijas pārdošanas apjomi pieauga par 25% līdz 12,3 miljardiem dolāru, kas ir tik, cik iepriekš prognozēja analītiķi.

Kompānijas ienākumu kāpumu veicināja iepriekš iegādātā Cadbury ieņēmumi, savukārt Ziemeļamerikas pārtikas biznesa tempi palēninājās cenu karu dēļ, kā arī agresīvās reklamēšanas dēļ, kas tika vērsta uz taupīgajiem klientiem.

«Kā sektora līderis mēs neturpināsim pieciest daļu iegūšanu, ko veicina agresīvas reklāmas kampaņas,» norāda Kraft Foods pārstāvji. «Līdz ar to jūs redzēsiet pieaugumu mārketinga izdevumiem atsevišķos ASV sektoros.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Mainīta SIA Mondelez Latvija valde

Žanete Hāka, 08.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģistrētas izmaiņas SIA Mondelez Latvija, kas līdz 27. jūnijam bijusi zināma kā SIA Kraft Foods Latvija, valdē, liecina Lursoft dati.

Sākot ar šā gada 5. septembri Mondelez Latvija valdes locekļa amatā Andreja Dudko vietā stājies Māris Lukss. Vēl uzņēmuma valdē strādā Slovākijas pilsonis Lubomirs Ivanovs un Lietuvas pilsone Kristine Raubiene.

Aizvadītajā finanšu gadā Mondelez Latvija neto apgrozījums, salīdzinot ar iepriekšējo pārskata periodu, palielinājās par 6,6%, sasniedzot 564,177 tūkstošus eiro. Gadu uzņēmums noslēdza ar peļņas sarukumu par 21%, peļņa nokritusies no 28,561 tūkstoša eiro 2012. gadā līdz 22,544 tūkstotim eiro pērn. Uzņēmuma vadība plāno pārskata gada peļņu atstāt nesadalītu.

Uzņēmuma iesniegtajā gada pārskatā teikts, ka aizvadītais bijis SIA Mondelez Latvija divpadsmitais darbības gads. Uzņēmuma vadība norāda, ka pērn Mondelez Latvija turpināja sekmīgi darboties, nodrošinot reklāmas, tirgus izpētes un informācijas sniegšanas pakalpojumus mātes uzņēmumam Kraft Foods Lietuva AB.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Kraft Foods ir izvietojusi Ņujorkā interaktīvu reklāmu – attēlu, kas mainās atkarībā no Twitter lietotāju noskaņojuma, vēsta AdWeek.

Jell-O pudiņu reklāmas stends seko amerikāņu Twitter lietotāju rakstītajām ziņām. Atkarībā no tā vai tajās pārsvarā ir bēdīgi, vai priecīgi «smaidiņi», reklāmā attēlotā cilvēka seja maina savu izteiksmi – no priecīgas līdz bēdīgai. Reklāmas stends skenē Twitter ziņojumus ik pēc septiņām sekundēm.

Gadījumā ja skumju «smaidiņu» skaits pārsniedz 50%, kompānija Kraft Foods nosūta bezmaksas pudiņu, kā arī uzmundrinošu ziņojumu visiem tiem, kuru «tvītos» pēdējo sekunžu laikā ir bijis skumjais «smaidiņš».

Db.lv jau rakstīja, ka McDonnald’s Stokholmā bija izvietojis līdzīgu, interaktīvu reklāmas stendu, ar kuru mijiedarbojoties garāmgājēji varēja vinnēt bezmaksas ēdienu McDonnald’s restorānos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan konkurence ir sīva, vietējais patērētājs spēcīgi reaģē uz cenu izmaiņām, pārtikas ražotāji saskata izaugsmes iespējas.

Pēdējos divos, trīs gados Baltijas valstis piedzīvoja strauju ekonomikas lejupslīdi, pēc tam valstīm bija un ir jātiek galā ar krīzes radītajām sekām, un tas nenoliedzami spēcīgi ir ietekmējis daudzus biznesa veidus, tostarp plaša patēriņa preču ražotājus un tirgotājus. Patērētāju uzvedība mainās, bet eksperti sākuši runāt par gudro iepirkšanos. Dramatiski ir palielinājies pircēju «cenu jūtīgums», līdz ar to var novērot ārkārtīgi daudz un dažādus noieta veicināšanas pasākumu, jo neapšaubāmi cena diktē patērētāja lēmumu – pirkt vai nepirkt vienu vai otru lietu. Konkurence ir ārkārtīgi spēcīgi faktiski visās preču kategorijās, turklāt ne jau tikai starp ražotājiem, bet arī starp mazumtirdzniecības ķēdēm, situāciju tirgū raksturo Darjus Jalovecks (Darius Jaloveckas), Kraft Foods Lietuva pārdošanas vadītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Heinz un Kraft Foods paziņo par apvienošanos

LETA, 25.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas giganti Heinz un Kraft Foods Inc. trešdien paziņoja par apvienošanos, tādējādi izveidojot Ziemeļamerikas trešo lielāko pārtikas produktu un dzērienu ražotāju.

Panāktā vienošanās paredz, ka Heinz pašreizējie akcionāri saglabās 51% akciju jaunajā uzņēmumā Kraft Heinz Company, bet Heinz kontrolējošās akciju daļas īpašnieki - ASV investīciju kompānija Berkshire Hathaway un ASV-Brazīlijas investīciju uzņēmums 3G Capital - jaunajā grupā investēs desmit miljardus dolāru (9,13 miljardus eiro).

3G Capital un Berkshire Hathaway jau 2013.gadā satricināja pārtikas produktu ražošanas nozari, kad par 23 miljardiem dolāru tika pārņemts ASV kečupa ražotājs Heinz.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Hershey un Ferrero apsver iespēju pieteikties Cadbury pirkšanai

, 19.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cīņai par Lielbritānijas ražotāju Cadbury PLC uzņemot apgriezienus, par iespējamu pieteikšanos kompānijas iegādei paziņojušas arī kompānijas Hershey Co un Ferrero International, ziņo MarketWatch.

Īsā paziņojumā Londonas biržai Hershey norāda, ka tā apsver šādu iespēju, bet šajā stadijā nav nekāda garantija, ka no Hershey sekos jebkādi priekšlikumi vai piedāvājumi.

Tikai dažas minūtes vēlāk arī Ferrero izplatīja līdzīgi formulētu paziņojumu.

Kraft Foods Inc jau ir izteikusi Cadbury pārņemšanas piedāvājumu, kuru Lielbritānijas šokolādes ražotājs nodēvējis par nožēlojamu.

Kraft piedāvājuma vērtība pašlaik ir lielāka nekā 16 miljardi ASV dolāru.

Savukārt Wall Street Journal ziņoja, ka starp Hershey un Itālijas šokolādes ražotāju Ferrero pašlaik noris augsta līmeņa sarunas par iespējamu kopīgu piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lai iegūtu naudu Cadbury iegādei, Kraft pārdod picu biznesu

, 05.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas kompānija Kraft Foods piekritusi pārdot ASV un Kanādas saldēto picu biznesu kompānijai Nestle par 3.7 miljardiem ASV dolāru, tādējādi iegūstot naudu, lai palielinātu piedāvājumu saldumu ražotāja Cadbury iegādei, ziņo Bloomberg.

Šveicē bāzētā Nestle paziņojusi, ka tā vairs nepretendē uz Cadbury iegādi.

Iegādājoties Kraft ASV un Kanādas picu biznesu, Nestle iegūs tādus zīmolus kā DiGiorno, Tombstone, California Pizza Kitchen un citus. Šveices kompānija paziņojusi, ka tagad tā būs tirgus līdere 37 miljardu ASV dolāru vērtajā ASV saldēto picu tirgū.

Db.lv jau vēstīja, ka Nestle tikko piekrita pārdot savu oftalmoloģisko līdzekļu ražošanas un pētniecības kompānijas Alcon daļu Šveices zāļu ražotājam Novartis par 28.1 miljardu ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aug reklāmas apjomi elektroniskajos medijos

Vēsma Lēvalde, Db, 26.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009.gada oktobrī televīzijā, salīdzinot ar septembri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 8 %, bet radio - par 7 %.

Tā liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia Reklāmu reģistra apkopotie 2009.gada oktobra reklāmas tirgus rezultāti. Oktobrī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, televīzijas un radio reklāmas minūtēm un reklāmu skaita internetā, salīdzinot ar septembri, TV un radio ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet presē un internetā redzams neliels kritums.

Oktobrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: Procter & Gamble, HenkelL, Tele2, Reckitt Benckiser, Ferrero, Unliver, Danone, Kraft Foods, Rimi, Lattelecom. Reklamētākās markas televīzijā: Tele2, Zelta Zivtiņa un Lattelecom. Oktobra lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: Lattelecom, DEPO DIY, Bite, Rimi, LMT, Maxima, STtatoilL, Tele2, BT 1, RD. Reklamētākās markas: Lattelecom, DEPO un Rimi. Savukārt presē Reklāmas apjoms 2009. gada oktobrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2009. gada septembri, ir samazinājies par 1 %. Septembrī tika reģistrēti 1.19 miljoni cm², bet oktobrī – 1.17 miljoni cm² reklāmas. Šī gada oktobrī presē reklāmas bijis par 32 % mazāk nekā 2008.gada oktobrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju gigants IBM pirmo reizi savā vēsturē par kompānijas izpilddirektori iecēlis sievieti, vēsta BBC.

Par jauno IBM izpilddirektori iecelta līdzšinējā kompānijas vice prezidente Virdžīnija Rometija (Virginia Rometty). Viņa aizstās līdzšinējo IBM izpilddirektoru Semu Palmisano (Sam Palmisano), sākot no nākamā gada janvāra.

S. Palmisano IBM vada kopš 2002. gada, un viņš turpinās darboties kā uzņēmuma priekšsēdētājs.

Gan jaunievēlētā izpilddirektore, gan S. Palmisano ieguldījuši darbu, lai panāktu pakāpenisku IBM pāriešanu no personālo datoru pārdošanas uz programmatūras un pakalpojumu pārdošanu.

V. Rometija 54 gadu vecumā pievienojusies salīdzinoši nelielajam izpilddirektoru - sieviešu pulkam. Pasaules lielāko komāniju vadītāju pulkā ir arī kompānijas Pepsi izpilddirktore Indra Noija (Indra Nooyi), Xerox vadītāja Urzula Burnsa (Ursula Burns), Kraft Foods izpilddirektore Irēne Rozenfelda (Irene Rosenfeld) un DuPont izpilddirektore Elēna Kulmana (Ellen Kullman). Arī IBM ilggadējie sāncenši Hewlett-Packard nesen par vadītāju iecēla Megu Vitmenu (Meg Whitman).

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Londonas akciju cenas 16 mēnešu augstākajā līmenī

, 05.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien akciju cenas Londonas biržā turpināja Jaunā gada ralliju un sasniedza 16 mēnešu augstāko atzīmi, raksta Yahoo.com.

Cenu pieaugumu veicināja paziņojums, ka ASV pārtikas kompānija Kraft Foods piekritusi pārdot ASV un Kanādas saldēto picu biznesu kompānijai Nestle par 3.7 miljardiem ASV dolāru, tādējādi iegūstot naudu, lai palielinātu piedāvājumu saldumu ražotāja Cadbury iegādei.

FTSE 100 palielinājās par 0.35 % līdz 5519.55 punktiem, sasniedzot augstāko līmeni kopš 2008. gada 9. septembra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kas Tev jāzina 13. novembrī

Dienas Bizness, 13.11.2013

Latvijā.
Saeimas komisija atbalstījusi ieceri noteikt Maksātnespējas likumā valdes locekļu atbildību par zaudējumiem. Likuma grozījumi noteic, ka parādnieka kapitālsabiedrības valdes locekļi solidāri atbild par zaudējumiem, ja pēdējo trīs gadu laikā pirms maksātnespējas procesa pasludināšanas valdes locekļu rīcības dēļ ir iestājusies parādnieka maksātnespēja un viņi ir rīkojušies ar ļaunu nolūku vai aiz rupjas neuzmanības.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas metalurga maksātnespējas procesā gaismā var nākt patiesais parādu apjoms. Turpmāk parādnieka kapitālsabiedrības valdes locekļi solidāri atbildēs par zaudējumiem, ja pēdējo trīs gadu laikā pirms maksātnespējas procesa pasludināšanas valdes locekļu rīcības dēļ būs iestājusies parādnieka maksātnespēja un viņi būs rīkojušies ar ļaunu nolūku vai aiz rupjas neuzmanības. Tikmēr Sīrijas kurdi izveidojuši pagaidu valdību, bet Starbucks nāksies maksāt Kraft Foods 2,79 miljardus ASV dolāru. Laikrakstā Dienas Bizness šodien lasiet - apakšveļu pamanās pārdot pat Libānā. Veļas šūšanas SIA V.O.V.A. pēdējos trīs gados ražošanā ieguldījusi vairāk nekā pusmiljonu latu un daudz ko citu.

Uzziniet vairāk par svarīgāko šorīt galerijā augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

30 miljonu sods astoņām Vācijas kafijas kompānijām

Ritvars Bīders, 11.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Astoņām Vācijas ievērojamākajām kafijas kompānijām piespriests kopumā 30 miljonu eiro liels sods par cenu veidošanu. Vācijas konkurences regulators norāda, ka kompānijas bija koordinējušas cenas tirgū pēdējo desmit gadu laikā, vēsta Deutsche Welle.

Sods piespriests par kafijas vairumtirdzniecības cenu veidošanu tādiem klientiem kā restorāni, viesnīcas un kafijas automātu uzņēmumi.

Minēto astoņu kafijas kompāniju vidū ir gan Vācijas vietējās kompānijas, gan ārvalstu kafijas kompāniju filiāles valstī. Vācijas varasiestādes norāda, ka cenu veidošanu kompānijas Tchibo, Darboven, Melitta, Kraft Foods, Seeberger, Westhoff, Lavazza un Segafredo Zanetti veikušas laika posmā no 1997. līdz 2008. gadam, savstarpēji vienojoties par kafijas cenas palielināšanu vai samazināšanu.

Papildus 30 miljonu eiro sodam šīm astoņām kompānijām, kopumā 90 tūkstošu eiro liels sods piespriests Vācijas Kafijas asociācijai un 10 tās darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas TOP pārstāvēts vairāk ražošanas uzņēmumu, metālapstrādes un meža nozarē strādājošiem izredzes uz ātrāku atgūšanos.

«Neskatoties uz to, ka TOP piepulcējušies vairāki ražošanas uzņēmumi, vēl aizvien ļoti maz pārstāvēti ir uzņēmumi, kas radītu augstu pievienoto vērtību un ieguldītu inovācijās. Tiesa gan, Latvija vēl aizvien var lepoties ar līderpozīcijām metālapstrādē, mežizstrādē un kokapstrādē, pateicoties tādiem uzņēmumiem kā Liepājas metalurgs, Latvijas Finieris un kopš 2008.gada arī kokapstrādes uzņēmumam Bolderāja Ltd.

Baltijas valstu uzņēmumi pēc Coface kredītspējas vērtējuma* sadalījumā pa nozarēm

Metālapstrādes un lūžņu tirdzniecības uzņēmumi

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Fazer iegādājas zīmolus Domino, Jaffa un Fanipala

Lelde Petrāne, 29.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fazer Group iegādājusies zīmolus Domino, Jaffa un Fanipala. Ar šo zīmolu pārņemšanu Fazer nostiprina tirgus pozīcijas cepumu tirgū un saskata lielu potenciālu tālākai attīstībai.

Fazer paplašina savu cepumu sortimentu, no uzņēmuma Mondelez iegādājoties cepumu zīmolus Domino, Jaffa un Fanipala. Minēto zīmolu pārņemšana ir turpinājums 2012. gadā veiktajai cepumu ražošanas pārņemšanai no uzņēmuma Kraft Foods (šobrīd Mondelez) Somijas pilsētā Vantā. Domino ir atzīts par vērtīgāko zīmolu cepumu kategorijā Somijā.

Fazer ir ilglaicīga pieredze cepumu biznesā - cepumi tika ražoti laikā no 1929. līdz 1995. gadam. Cepumi Domino sākti ražot 1953. gadā, Jaffa – 1969. gadā, bet Fanipala – 1997. gadā.

Šā gada septembrī apritēs 125 gadi, kopš zviedru izcelsmes uzņēmējs Karls Fazers (Karl Fazer) atvēra savu franču–krievu kafejnīcu Helsinku centrā. Šobrīd Fazer ir viens no Somijas pazīstamākajiem uzņēmumiem. Fazer cepumu ražotne atrodas Vantā (Vantaa), un tajā strādā ap 80 darbinieku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Forbes: pasaulē ietekmīgākā sieviete ir Angela Merkele

Jānis Rancāns, 25.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV žurnāls Forbes publicējis ikgadējo pasaules 100 ietekmīgāko sieviešu reitingu; tā galvgalī iekļuvusi Vācijas kanclere Angela Merkele.

Žurnāls raksta, ka A. Merkele izpelnījusies augsto vietu, jo ir vienīgās pasaules līmeņa Eiropas ekonomikas vadītāja un «neapstrīdēta» Eiropas Savienības līdere. Iepriekšējā gadā Vācijas kancleri no pirmās vietas bija «gāzusi» ASV pirmā lēdija Mišela Obama.

Otro vietu žurnāla sarakstā ieņēmusi ASV Valsts sekretāre Hilarija Klintone, viņai seko Brazīlijas prezidente Dilma Rusefa, kas kļuvusi par pirmo sievieti, kas ieņem minētās valsts prezidenta amatu.

Ceturto vietu ieņem korporācijas PepsiCo Inc. izpilddirektore Indra Nūji, bet piekto – Facebook izpilddirektore Šerila Sandberga.

Sestajā vietā iekļuvusi Microsoft līdzdibinātāja Bila Geitsa laulātā draudzene Melinda Geitsa, kura ir Geitsu fonda līdzpriekšsēdētāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaules biržas

Bafets pārdevis daļu lielo ASV uzņēmumu akcijas

Žanete Hāka, 18.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slavenā investora, miljardiera Vorena Bafeta kompānija Berkshire Hathaway pārskatījusi savu investīciju portfeli, raksta Vedomosti.

Kompānija aktīvi pārdod finanšu kompāniju akcijas, kā arī lielo ASV uzņēmumu akciju paketes. Savukārt jauni ieguldījumi tiks veikti ārvalstīs.

Berkshire Hathaway pārdevusi visu tai piederošo apdrošināšanas kompāniju WellPoin un UnitedHealth Group daļu, bankas SunTrust akcijas, kuras portfelī bija kopš 2005. gada. Tāpat V. Bafets samazinājis īpašumā esošās Kraft Foods un Procter&Gamble daļas par attiecīgi 23% un 9,6%. Pārdotas aptuveni 12% Johnson&Johnson akciju. Tāpat par 21% samazinājies īpašumā esošais mediju uzņēmuma Gannet Co akciju īpatsvars.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neliela pilsētiņa Vācijas ziemeļos netālu no Hannoveres piedzīvojusi dramatiskus notikumus, kad ASV pārtikas uzņēmuma ražotnē Kraft Foods notika ķīmiska avārija, kas lika evakuēt 1,4 tūkstošus cilvēku.

Negadījums Badfalingbostelē notika pirmdien, kad rūpnīcas darbinieki kļūdas dēļ cisternā, kurā atradās nātrija hidroksīda šķīdums, ielēja skābi, tādējādi izraisot ķīmisku reakciju, kas radīja indīgu gāzi.

Evakuēti tika tuvākie iedzīvotāji, kā arī armijas bāze, kurā bija izvietoti 400 Lielbritānijas karavīru. Iedzīvotāji nakti pavadījuši vietējā sporta hallē, bet otrdienas pēcpusdienā, kad bija likvidētas avārijas sekas, varasiestādes tiem atļāva atgriezties mājās. Negadījumā neviens netika cietis, vēsta AP.

Ķīmiskās avārijas seku likvidēšanā piedalījās vairāki simti ugunsdzēsēju un karavīru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu uzņēmums Reach.ly sāks piedāvāt jaunu pakalpojumu – interneta platformu, kas nodrošinās viesnīcu darbiniekiem iespēju sazināties ar tiem sociālā tīkla Twitter lietotājiem, kas plāno doties ceļojumā virzienā, kur atrodas viesnīca.

Pakalpojums nodrošinās arī sarunu instrumentu, ar kuru palīdzību hoteļu darbinieki varēs sazināties ar potenciālajiem klientiem. «Mēs meklējam sociālā tīkla apmeklētājus, kas Twitter raksta par to, kur viņi plāno doties ceļojumā. Pakalpojums ļaus viesnīcu pārstāvjiem sazināties ar potenciālajiem klientiem,» pakalpojuma ideju skaidro Reach.ly vadītājs Ernests Štāls, piebilstot, ka vienas stundas laikā pakalpojumam jau reģistrējušies 50 lietotāju. Tomēr tas vēl nav rādītājs, lai noteiktu pakalpojuma veiksmi, jo uzņēmums tikai nesen uzsācis savu darbību, norādīja E. Štāls.

««Tvīti» par ceļojumiem ir viena no Twitter visbiežāk sastopamajiem tematiem. Mēs piedāvāsim pakalpojumu, kas viesnīcām sniegs iespēju izmantot sociālo tīklu, lai atrastu potenciālos kientus, turklāt viņus arī uzrunātu,» stāsta E. Štāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Cerot uz tūristu interesi, Latvijas pārtikas rūpnieki sākuši veidot muzejus

Sandra Dieziņa, 16.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunas vietas tūrisma kartē un labu mārketinga pasākumu saviem produktiem rada uzņēmumi, kas sākuši veidot savus muzejus.

Ir virkne ārvalstu uzņēmumu, kuru iekārtoto muzeju apmeklēšanu dažs labs ēdienu un dzērienu eksperts uzskata par goda lietu, piemēram, Coca-Cola muzejs, Jell-O želejas muzejs, McDonalds hamburgeru muzejs, kukurūzas pārslu Kellog muzejs vai pārtikas ražošanas gigantu Nestle un Kraft Foods muzeji. Cerot uz tūristu interesi, arī Latvijas pārtikas rūpnieki pēdējos gados aktīvi sarosījušies, pierakstot savu uzņēmumu vēsturi un veidojot ekspozīcijas, kas ļauj ielūkoties vēstures līkločos.

Pure Chocolate īpašnieku veidotais Šokolādes muzejs viesus sāka uzņemt šogad. Muzeja otrā kārta tiks atklāta augusta beigās, kad muzejs tiks pappildināts ar vēl septiņām ekspozīciju telpām Pūres muižas senatnīgajā ēkā. Muzejs veidots kā šokolādes kaste ar īpašu stāstu par trifelēm, kas šobrīd ir galvenais Pure Chocolate produkts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Forbes par pasaulē ietekmīgāko sievieti šogad atzīst Mišelu Obamu

Lelde Petrāne, 07.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pirmā lēdija Mišela Obama (Michelle Obama) pārspējusi valstu un kompāniju vadītājas, kā arī slavenības, kļūstot par pasaulē ietekmīgāko sievieti žurnāla Forbes veidotajā simts ietekmīgāko sieviešu sarakstā.

Saraksta, ko žurnāls veido katru gadu, otrajā vietā ierindota Kraft Foods vadītāja Irēne Rozenfelde (Irene Rosenfeld).

Top pieci noslēdz amerikāņu televīzijas zvaigzne Opra Vinfrija (Oprah Winfrey), Vācijas kanclere Angela Merkele (Angela Merkel) un ASV valsts sekretāre Hilarija Klintone (Hillary Clinton).

Sestajā vietā ierindota PepsiCo Inc. vadītāja Indra K. Noji (Indra K. Nooyi), septītajā - dziedātāja Lady Gaga, astotajā - Austrālijas bankas Westpac vadītāja Geila Kelija (Gail Kelly), bet devītajā - dziedātāja Bejonsa Noulza (Beyonce Knowles).

Forbes norādījis, ka M. Obama ir kļuvusi par paraugu jaunajai paaudzei visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru