Pasaulē

Kraft Foods peļņu negatīvi ietekmējušas ar Cadbury saistītas izmaksas

Lelde Petrāne,11.02.2011

Jaunākais izdevums

Pārtikas gigants Kraft Foods, kam pieder saldumu ražotājs Cadbury, paziņojis par ceturkšņa peļņas kritumu, ziņo BBC.

Neraugoties uz to, ka Cadbury pārņemšana palīdzējusi palielināt apgrozījumu par 30%, Kraft ceturkšņa tīrā peļņa sarukusi par 24% līdz 540 miljoniem ASV dolāru. Peļņas kritums saistīts ar Lielbritānijas saldumu ražotāja integrēšanas izmaksām.

Kraft arī brīdinājis, ka tas palielinās cenas, lai kompensētu pieaugošās izmaksas.

Kraft jau ir palielinājis cenas lielākajai daļai savu produktu Eiropā, kā arī daļai Ziemeļamerikā. Šogad esot gaidāms tālāks pieaugums.

Kā vēstīts, Kraft noslēdza 11,5 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērto Cadbury pārņemšanu 2010.gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas gigants «Kraft Heinz Company» paziņojis par apņemšanos līdz 2025.gadam pilnībā atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas savos produktos visā pasaulē.

Kompānija norāda, ka šī politika attieksies uz visām valstīm, kurās ir uzņēmuma filiāles, ieskaitot tās, kurās līdz šim nav bijusi ieviesta progresīva dzīvnieku labturības politika.

«Kraft Heinz» jaunā globālā politika palīdzēs reformēt dažas no viscietsirdīgākajām industriālās lopkopības praksēm. Lielākā daļa dējējvistu ir iesprostotas A4 izmēra lapas būra platībā, kur pavada gandrīz visu savu mūžu. Šīs vistas nevar pat izplest savus spārnus un cieš no ievainojumiem un izkropļojumiem, kas rodas no būtiskajiem dzīves telpas ierobežojumiem sprostu sistēmās, uzsver uzņēmums.

«Apņemoties izskaust sprostus no saviem olu piegādes tīkliem, «Kraft Heinz» pievienojas aizvien augošam uzņēmumu pulkam, kas publiski iestājas pret šo cietsirdīgo praksi,» norāda koalīcijas dējējvistu atbrīvošanas no sprostiem «Open Wing Alliance» dalīborganizācijas «Dzīvnieku brīvība» vadītājs Aivars Andersons. «Kraft Heinz» lēmums iezīmē būtisku soli sprostu ēras norietā, aicinot citus pārtikas uzņēmumus, restorānus un mazumtirgotājus veikt līdzīgas apņemšanās.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Starbucks gatava šķirties no Kraft

Lelde Petrāne,02.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korporācija Starbucks apņēmusies pielikt punktu tās aizvien sliktākajām attiecībām ar ASV pārtikas ražotāju Kraft. To kafijas uzņēmums šodien pavēstījis investoriem, ziņo guardian.co.uk.

Kraft, kura zīmoli ietver Cadbury un Maxwell House, ir piegādājis kafijas pupiņas ar Starbucks zīmolu lielveikaliem un citiem mazumtirgotājiem jau 12 gadus.

Taču abi uzņēmumi tagad dodas uz tiesu. Starbucks apsūdz Kraft darbinieku izslēgšanā no pārdošanas sanāksmēm, kā arī attiecību rezultātā iegūto zināšanu izmantošanā, lai laistu klajā savu kafijas zīmolu, un Starbucks tēla graušanā.

Starbucks analītiķiem akcentējusi, ka ir nolēmusi izbeigt vienošanos ar Kraft, cik ātri tas ir iespējams.

Hovards Šulcs (Howard Schultz), Starbucks vadītājs, sacījis, ka uzņēmums izskata citu uzņēmumu iegādes iespējas, lai izveidotu savu pārtikas veikalu biznesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Starbucks maksās Kraft Foods gandrīz trīs miljardus dolāru

Gunta Kursiša,13.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcu tīklam Starbucks būs jāšķiras no 2,76 miljardiem ASV dolāru, lai apmaksātu Kraft Foods radītos zaudējumus jeb, pareizāk sakot, negūtos ieņēmumus, lēmusi ASV šķīrējtiesa.

Kraft un Starbucks strīds ir par iepakotas Starbucks kafijas pārdošanu. Kraft sāka pārdot Starbucks kafiju 1998. gadā, vienojoties ar kafejnīcu ķēdi, ka pārdošana norisināsies līdz 2014. gada martam. Tomēr Starbucks lēma pārtraukt līgumu 2010. gadā, apsūdzot, ka Kraft Foods nepilda līgumā noteiktās saistības, ziņo BBC.

Saķeršanās rezultējusies šķīrējtiesā, Kraft norādot, ka uzņēmums no iepakotās Starbucks kafijas pārdošanas spējis uzbūvēt biznesu, kura vērtība gadā sasniedz 500 miljonus ASV dolāru.

Tiesa lēmusi, ka Starbucks būs jāmaksā Kraft 2,23 miljardus ASV dolāru par radītajiem zaudējumiem biznesam, kā arī vēl 527 miljonus ASV dolāru par papildu izmaksām, piemēram, juridisko pakalpojumu izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pārtikas gigants Kraft sašķelsies divās kompānijās

Gunta Kursiša,04.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas nozares gigants Kraft ir paziņojis par sadalīšanos divās neatkarīgās kompānijās, vēsta BBC.

Pasaules mēroga uzkodu ražotāja Kraft ieņēmumi lēsti 32 miljardu ASV dolāru apjomā. Pēc uzņēmuma sazarošanās Kraft sastāvā būs tādas preču zīmes kā Trident košļājamās gumijas, Oreo cepumi un šokolādes Cadbury.

Savukārt otra kompānija North American food business, kuras ieņēmumi lēsti 16 miljardu ASV dolāru apmērā, iekļaus tādas preču zīmes kā Kraft, Philadelphia sierus un sulas Capri Sun.

Kraft ir paziņojis, ka cer uzsākt šo divu kompāniju darbību līdz 2012. gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārvalstu investori neatbalsta naudas atņemšanu iedzīvotājiem un valsts iestādēm, bet iesaka valdībai īstenot strukturālās reformas un nodokļu sloga pārnesi.

Izdevumu samazinājums ceļu rekosntrukcijas un kapitālo remontu darbiem – tā nav striukturālā reforma, uzsver Ārvalstu investoru padomes Latvijā priekšsēdētāja vietnieks Sandis Šteins.

Pārvadājumi

Cauri muitai 20 minūtēs

No 1. janvāra Krievijas muitā spēkā stājas iepriekšēja deklarēšanās sistēma, pēc kuras ieviešanas darbībām uz robežas nevajadzētu aizņemt vairāk kā 20 minūtes. Lai gan testa režīmā šī sistēma jau darbojas, Latvijas pārvadātāji atzīst, ka bez aizķeršanās tā līdz šim darbojusies tikai kravu kustības virzienā no Krievijas, kamēr otrādā virzienā problēmas saglabājas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan konkurence ir sīva, vietējais patērētājs spēcīgi reaģē uz cenu izmaiņām, pārtikas ražotāji saskata izaugsmes iespējas.

Pēdējos divos, trīs gados Baltijas valstis piedzīvoja strauju ekonomikas lejupslīdi, pēc tam valstīm bija un ir jātiek galā ar krīzes radītajām sekām, un tas nenoliedzami spēcīgi ir ietekmējis daudzus biznesa veidus, tostarp plaša patēriņa preču ražotājus un tirgotājus. Patērētāju uzvedība mainās, bet eksperti sākuši runāt par gudro iepirkšanos. Dramatiski ir palielinājies pircēju «cenu jūtīgums», līdz ar to var novērot ārkārtīgi daudz un dažādus noieta veicināšanas pasākumu, jo neapšaubāmi cena diktē patērētāja lēmumu – pirkt vai nepirkt vienu vai otru lietu. Konkurence ir ārkārtīgi spēcīgi faktiski visās preču kategorijās, turklāt ne jau tikai starp ražotājiem, bet arī starp mazumtirdzniecības ķēdēm, situāciju tirgū raksturo Darjus Jalovecks (Darius Jaloveckas), Kraft Foods Lietuva pārdošanas vadītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Unilever panāk vienošanos par margarīnu ražošanas biznesa pārdošanu

LETA,18.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes un Lielbritānijas plaša patēriņa preču ražošanas uzņēmums «Unilever» panācis vienošanos, lai par 6,8 miljardiem eiro pārdotu margarīnu ražošanas biznesu ASV privāto investīciju gigantam KKR.

«Unilever» jau aprīlī paziņoja, ka pārdos margarīnu ražošanas biznesu, šādu lēmumu pieņemot vien dažas nedēļas pēc tam, kad tika noraidīts ASV pārtikas giganta «Kraft Heinz Company» izteikts pārņemšanas piedāvājums.

Paredzams, ka margarīnu ražošanas biznesa pārdošanas darījums tiks pabeigts līdz 2018.gada vidum.

Starp uzņēmuma margarīnu zīmoliem ir tādi produkti kā «Flora», «Blue Band» un «Rama».

«Unilever» lēmums pārdot šo struktūrvienību tiek skaidrots ar ieceri padarīt kompāniju pievilcīgāku investoriem un novērst turpmākas negaidītas tuvošanās no konkurentiem.

Kā ziņots, «Unilever» februārī noraidīja «Kraft Heinz» izteiktu pārņemšanas piedāvājumu, uzskatot, ka tas nepietiekami novērtējis uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Par patērētāju maldināšanu Kraft Heinz Austrālijā piemērots 1,4 miljonu eiro naudassods

LETA,24.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas gigantam «Kraft Heinz Company» Austrālijā piemērots 2,25 miljonu Austrālijas dolāru (1,4 miljonu eiro) naudassods par patērētāju maldināšanu, piektdien paziņoja Austrālijas Konkurences un patērētāju komisija (ACCC).

Austrālijas Federālā tiesa martā konstatēja, ka «Kraft Heinz» pārkāpis valsts patērētāju aizsardzības likumus, apgalvojot, ka «Little Kids Shredz» produkti uzlabo 1-3 gadu vecu bērnu veselību, taču patiesībā tas tā nav.

ACCC, kas tiesā bija iesniegusi šo prasību, vēlējās, lai uzņēmumam tiek piemērots desmit miljonu dolāru naudassods, lai tādējādi atturētu citas kompānijas no līdzīgas rīcības pārtikas nozarē.

Tiesa piektdien gan nolēma, ka 2,25 miljonu dolāru naudassods ir pietiekami liels.

«Little Kids Shredz» produkti bija no augļu un dārzeņu sastāvdaļām veidoti našķi, kas nesaturēja konservantus un mākslīgās krāsvielas, taču tiem bija augsts cukura saturs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas gigantam Kraft Heinz Company, kura valdes priekšsēdētājs ir Bernards Hīzs, Austrālijā piemērots 2,25 miljonu Austrālijas dolāru (1,4 miljonu eiro) naudassods par patērētāju maldināšanu. Austrālijas Federālā tiesa martā konstatēja, ka Kraft Heinz pārkāpis valsts patērētāju aizsardzības likumus, apgalvojot, ka Little Kids Shredz produkti uzlabo 1-3 gadu vecu bērnu veselību, taču patiesībā tas tā nav.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kraft lauž solījumu un slēdz Cadbury ražotni

Ritvars Bīders,05.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas saldumu ražotāja Cadbury īpašnieks ASV kompānija Kraft pretēji saviem solījumiem nolēmusi slēgt Cadbury ražotni Somerdeilā. Ražošana šajā rūpnīcā tiks pārtraukta dažu tuvāko dienu laikā, ziņo BBC.

Cadbury ražotnes slēgšanas rezultātā bez darba paliks aptuveni 400 cilvēki. Tiklīdz ražošanas process rūpnīcā beigsies, tajā līdz šā gada martam paliks vien 50 cilvēku liels darbinieku pulks, kas turpinās rūpēties par ražotnes apsaimniekošanu.

Kraft, kas Lielbritānijas saldumu ražotāju pārņēma pērn februārī, nolēmis ražošanu pārcelt uz Poliju.

ASV pārtikas gigants norāda, ka nekādi īpaši pasākumi saistībā ar Somerdeilas rūpnīcas slēgšanu neesot plānoti. Konkrētā rūpnīca ražo Cadbury saldumus kopš 1919. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Mainīta SIA Mondelez Latvija valde

Žanete Hāka,08.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģistrētas izmaiņas SIA Mondelez Latvija, kas līdz 27. jūnijam bijusi zināma kā SIA Kraft Foods Latvija, valdē, liecina Lursoft dati.

Sākot ar šā gada 5. septembri Mondelez Latvija valdes locekļa amatā Andreja Dudko vietā stājies Māris Lukss. Vēl uzņēmuma valdē strādā Slovākijas pilsonis Lubomirs Ivanovs un Lietuvas pilsone Kristine Raubiene.

Aizvadītajā finanšu gadā Mondelez Latvija neto apgrozījums, salīdzinot ar iepriekšējo pārskata periodu, palielinājās par 6,6%, sasniedzot 564,177 tūkstošus eiro. Gadu uzņēmums noslēdza ar peļņas sarukumu par 21%, peļņa nokritusies no 28,561 tūkstoša eiro 2012. gadā līdz 22,544 tūkstotim eiro pērn. Uzņēmuma vadība plāno pārskata gada peļņu atstāt nesadalītu.

Uzņēmuma iesniegtajā gada pārskatā teikts, ka aizvadītais bijis SIA Mondelez Latvija divpadsmitais darbības gads. Uzņēmuma vadība norāda, ka pērn Mondelez Latvija turpināja sekmīgi darboties, nodrošinot reklāmas, tirgus izpētes un informācijas sniegšanas pakalpojumus mātes uzņēmumam Kraft Foods Lietuva AB.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Kraft Foods ir izvietojusi Ņujorkā interaktīvu reklāmu – attēlu, kas mainās atkarībā no Twitter lietotāju noskaņojuma, vēsta AdWeek.

Jell-O pudiņu reklāmas stends seko amerikāņu Twitter lietotāju rakstītajām ziņām. Atkarībā no tā vai tajās pārsvarā ir bēdīgi, vai priecīgi «smaidiņi», reklāmā attēlotā cilvēka seja maina savu izteiksmi – no priecīgas līdz bēdīgai. Reklāmas stends skenē Twitter ziņojumus ik pēc septiņām sekundēm.

Gadījumā ja skumju «smaidiņu» skaits pārsniedz 50%, kompānija Kraft Foods nosūta bezmaksas pudiņu, kā arī uzmundrinošu ziņojumu visiem tiem, kuru «tvītos» pēdējo sekunžu laikā ir bijis skumjais «smaidiņš».

Db.lv jau rakstīja, ka McDonnald’s Stokholmā bija izvietojis līdzīgu, interaktīvu reklāmas stendu, ar kuru mijiedarbojoties garāmgājēji varēja vinnēt bezmaksas ēdienu McDonnald’s restorānos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Heinz un Kraft Foods paziņo par apvienošanos

LETA,25.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas giganti Heinz un Kraft Foods Inc. trešdien paziņoja par apvienošanos, tādējādi izveidojot Ziemeļamerikas trešo lielāko pārtikas produktu un dzērienu ražotāju.

Panāktā vienošanās paredz, ka Heinz pašreizējie akcionāri saglabās 51% akciju jaunajā uzņēmumā Kraft Heinz Company, bet Heinz kontrolējošās akciju daļas īpašnieki - ASV investīciju kompānija Berkshire Hathaway un ASV-Brazīlijas investīciju uzņēmums 3G Capital - jaunajā grupā investēs desmit miljardus dolāru (9,13 miljardus eiro).

3G Capital un Berkshire Hathaway jau 2013.gadā satricināja pārtikas produktu ražošanas nozari, kad par 23 miljardiem dolāru tika pārņemts ASV kečupa ražotājs Heinz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu uzņēmums Reach.ly sāks piedāvāt jaunu pakalpojumu – interneta platformu, kas nodrošinās viesnīcu darbiniekiem iespēju sazināties ar tiem sociālā tīkla Twitter lietotājiem, kas plāno doties ceļojumā virzienā, kur atrodas viesnīca.

Pakalpojums nodrošinās arī sarunu instrumentu, ar kuru palīdzību hoteļu darbinieki varēs sazināties ar potenciālajiem klientiem. «Mēs meklējam sociālā tīkla apmeklētājus, kas Twitter raksta par to, kur viņi plāno doties ceļojumā. Pakalpojums ļaus viesnīcu pārstāvjiem sazināties ar potenciālajiem klientiem,» pakalpojuma ideju skaidro Reach.ly vadītājs Ernests Štāls, piebilstot, ka vienas stundas laikā pakalpojumam jau reģistrējušies 50 lietotāju. Tomēr tas vēl nav rādītājs, lai noteiktu pakalpojuma veiksmi, jo uzņēmums tikai nesen uzsācis savu darbību, norādīja E. Štāls.

««Tvīti» par ceļojumiem ir viena no Twitter visbiežāk sastopamajiem tematiem. Mēs piedāvāsim pakalpojumu, kas viesnīcām sniegs iespēju izmantot sociālo tīklu, lai atrastu potenciālos kientus, turklāt viņus arī uzrunātu,» stāsta E. Štāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar ekonomikas atkopšanos var mainīties patērētāju paradumi, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Labāki ASV ekonomikas dati daudziem liek domāt, ka ASV Federālo rezervju sistēma (FRS) ātrāk palielinās savas noteiktās dolāru procentlikmes. Savukārt augstākām likmēm tradicionāli vajadzētu iet roku rokā ar spēcīgāku ekonomiku, kas, domājams, ir tieši tas apstāklis, kāpēc vispār FRS domā par savas monetārās politikas nostājas maiņu.

Valdot šādam fonam, šobrīd nedaudz mazinājusies investoru apetīte pret tādām kompānijām, kurām labāk iet tādos laikos, kad tautsaimniecība uzvedas ne visai pārliecinoši (mazāk cikliskās kompānijas). Piemēram, The Wall Street Journal (WSJ) ziņo, ka daudzi akciju mijēji ar lielāku piesardzību skatās uz pārstrādātās pārtikas produktu ražotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Forbes: pasaulē ietekmīgākā sieviete ir Angela Merkele

Jānis Rancāns,25.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV žurnāls Forbes publicējis ikgadējo pasaules 100 ietekmīgāko sieviešu reitingu; tā galvgalī iekļuvusi Vācijas kanclere Angela Merkele.

Žurnāls raksta, ka A. Merkele izpelnījusies augsto vietu, jo ir vienīgās pasaules līmeņa Eiropas ekonomikas vadītāja un «neapstrīdēta» Eiropas Savienības līdere. Iepriekšējā gadā Vācijas kancleri no pirmās vietas bija «gāzusi» ASV pirmā lēdija Mišela Obama.

Otro vietu žurnāla sarakstā ieņēmusi ASV Valsts sekretāre Hilarija Klintone, viņai seko Brazīlijas prezidente Dilma Rusefa, kas kļuvusi par pirmo sievieti, kas ieņem minētās valsts prezidenta amatu.

Ceturto vietu ieņem korporācijas PepsiCo Inc. izpilddirektore Indra Nūji, bet piekto – Facebook izpilddirektore Šerila Sandberga.

Sestajā vietā iekļuvusi Microsoft līdzdibinātāja Bila Geitsa laulātā draudzene Melinda Geitsa, kura ir Geitsu fonda līdzpriekšsēdētāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Fazer iegādājas zīmolus Domino, Jaffa un Fanipala

Lelde Petrāne,29.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fazer Group iegādājusies zīmolus Domino, Jaffa un Fanipala. Ar šo zīmolu pārņemšanu Fazer nostiprina tirgus pozīcijas cepumu tirgū un saskata lielu potenciālu tālākai attīstībai.

Fazer paplašina savu cepumu sortimentu, no uzņēmuma Mondelez iegādājoties cepumu zīmolus Domino, Jaffa un Fanipala. Minēto zīmolu pārņemšana ir turpinājums 2012. gadā veiktajai cepumu ražošanas pārņemšanai no uzņēmuma Kraft Foods (šobrīd Mondelez) Somijas pilsētā Vantā. Domino ir atzīts par vērtīgāko zīmolu cepumu kategorijā Somijā.

Fazer ir ilglaicīga pieredze cepumu biznesā - cepumi tika ražoti laikā no 1929. līdz 1995. gadam. Cepumi Domino sākti ražot 1953. gadā, Jaffa – 1969. gadā, bet Fanipala – 1997. gadā.

Šā gada septembrī apritēs 125 gadi, kopš zviedru izcelsmes uzņēmējs Karls Fazers (Karl Fazer) atvēra savu franču–krievu kafejnīcu Helsinku centrā. Šobrīd Fazer ir viens no Somijas pazīstamākajiem uzņēmumiem. Fazer cepumu ražotne atrodas Vantā (Vantaa), un tajā strādā ap 80 darbinieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju gigants IBM pirmo reizi savā vēsturē par kompānijas izpilddirektori iecēlis sievieti, vēsta BBC.

Par jauno IBM izpilddirektori iecelta līdzšinējā kompānijas vice prezidente Virdžīnija Rometija (Virginia Rometty). Viņa aizstās līdzšinējo IBM izpilddirektoru Semu Palmisano (Sam Palmisano), sākot no nākamā gada janvāra.

S. Palmisano IBM vada kopš 2002. gada, un viņš turpinās darboties kā uzņēmuma priekšsēdētājs.

Gan jaunievēlētā izpilddirektore, gan S. Palmisano ieguldījuši darbu, lai panāktu pakāpenisku IBM pāriešanu no personālo datoru pārdošanas uz programmatūras un pakalpojumu pārdošanu.

V. Rometija 54 gadu vecumā pievienojusies salīdzinoši nelielajam izpilddirektoru - sieviešu pulkam. Pasaules lielāko komāniju vadītāju pulkā ir arī kompānijas Pepsi izpilddirktore Indra Noija (Indra Nooyi), Xerox vadītāja Urzula Burnsa (Ursula Burns), Kraft Foods izpilddirektore Irēne Rozenfelda (Irene Rosenfeld) un DuPont izpilddirektore Elēna Kulmana (Ellen Kullman). Arī IBM ilggadējie sāncenši Hewlett-Packard nesen par vadītāju iecēla Megu Vitmenu (Meg Whitman).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Optimistiskā gadījumā uzņēmums Immer Digital jaunajā elastīgo iepakojuma materiālu ražotnē Ventspilī ieguldītās investīcijas piecu miljonu eiro apmērā plāno atpelnīt piecu gadu laikā, aģentūrai LETA šodien ražotnes atklāšanā sacīja uzņēmumu grupas Immer Group prezidente Irina Mirošņika.

Viņa pastāstīja, ka Immer Digital ražotnes celtniecībai izvēlētā vieta izraudzīta pirms diviem gadiem ar mērķi sākt elastīgā iepakojuma ražošanu Eiropas Savienībā (ES). Tā ir jau otrā uzņēmumu grupai Immer Group piederošā ražotne. Uzņēmums izmantos grupas ražošanas tehnoloģijas, patentus, izejmateriālus un kopā ar kolēģiem no Ukrainas apmācīs personālu.

Uzņēmumā iecerēts nodarbināt apmēram 100 cilvēku.

Ražotnes atklāšanā Mirošņika sacīja, ka pirms lēmuma par ražotnes atvēršanu Latvijā uzņēmums apsvēra iespējas investīciju projektu realizēt arī Lietuvā, Igaunijā un Polijā. Taču, izvērtējot iespējas nodarbināt vietējo darbaspēku, kā arī vietējās varas atbalstu ražošanas attīstībai un citus faktorus, uzņēmums izlēmis par labu Ventspilij. Viņa pastāstīja, ka ražotnē ir jaunākās tehnoloģijas, kas paver jaunas laminācijas, kā arī etiķešu ražošanas iespējas, un citas modernākās tehnoloģijas iepakojuma materiālu ražošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ienesīgākās Dow Jones akcijas kopš 2009.gada marta

Žanete Hāka,10.03.2017

Laikam nevienam nebūs īsti pārsteigums, ka visstraujāko kāpumu uzrādījusi Apple akcija, augot par gandrīz 1200%. 2007.gada janvārī Stīvs Džobs izziņoja iPhone tirdzniecību. Jāatzīmē, ka akcija Dow indeksā tika iekļauta vien 2015.gadā.

Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nevar noliegt, ka kopš 2009.gada marta pārdošanas viļņa akciju tirgos piedzīvots straujš kāpums, raksta portāls 24/7 Wall St.

Eksperti apkopojuši informāciju par Dow Jones Industrial Average iekļautajām akcijām kopš 2009.gada 9. marta lūzuma punkta. Tā diena un dažas dienas pirms šī datuma bija ārkārtīgi trakas, un dažiem tirgus dalībniekiem atmiņā atsauc sliktus laikus.

Savukārt tiem, kas riskēja, saņēma vērā ņemamu peļņu.

Investoriem jāņem vērā, ka Dow Jones Industrial Average 30 iekļauto akciju sastāvs laika gaitā mainās, un daudzas no akcijām, kas uzrāda labāko ienesīgumu, vēl nemaz 2009.gada martā nebija iekļautas šajā indeksā. Kopš 2009.gada jūnija no Dow indeksa izslēgtas tādas akcijas kā Citigroup, GM, Kraft, Alcoa, BofA, H-P, AT&T.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

SPI Distribution (Latvia) izplatīs PepsiCo dzērienus HoReCa tīklā

Sandra Dieziņa,04.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 2. aprīļa SPI Distribution (Latvia) kļūst par PepsiCo populāro dzērienu Pepsi, 7UP, Mirinda un Lipton Ice Tea oficiālo izplatītāju HoReCa tirdzniecības vietās.

To paredz Latvijas vadošā alkoholisko dzērienu izplatītāja SPI Distribution (Latvia) parakstītais līgums ar ietekmīgo korporāciju PepsiCo. Uzsākot sadarbību ar PepsiCo, SPI Distribution (Latvia) tiks paplašināts tieši bezalkoholisko dzērienu segments, piedāvājot PepsiCo dzērienus viesnīcām, bāriem, restorāniem un kafejnīcām visā Latvijā.

«PepsiCo ir viena no pasaules lielākajām plaša patēriņa preču ražošanas kompānijām, tādēļ esam gandarīti, ka tieši mūsu uzņēmuma spēcīgajai un pieredzes bagātajai komandai būs iespēja strādāt ar šo lielo korporāciju. Mēs piedāvājam klientiem dažādus dzērienus, kuri ir līderi savās kategorijās, tādēļ mūsu mērķis ir palielināt arī PepsiCo dzērienu tirgus daļu HoReCa tirdzniecības vietās un stiprināt to pozīcijas,» saka SPI Distribution (Latvia) izpilddirektors Valts Ermansons. PepsiCo korporācija ir pārstāvēta 200 valstīs ar vairāk nekā 700 ražotnēm. Pēc neto apgrozījuma ASV dolāros PepsiCo ir viena no pasaules TOP 5 kompānijām kopā ar Nestle, Kraft, Coca-Cola un Unilever.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kraft alus izplatītājs Latvian Beerocracy kopā ar latviešu mikrobrūvētavu Malduguns otrdien prezentēs pirmo Latvijas-Japānas sadarbības alu - Kitsunebi Rupjmaizes Porteri (kitsunebi - foxfire, lapsas uguns), informē Latvian Beerocracy pārstāvis Reinis Gailītis.

Kitsunebi rupjmaizes porteris tika brūvēts 2017. gada martā, Japānā, Bair Brewery, kas ir maza vietējā alus darītava no Shuzenji, Shizuoka prefektūrā, netālu no Tokijas.

Aldari no Malduguns brūvētavas sadarbojoties ar Baird Brewery rūpīgi izstrādājuši alus recepti no 2017. gada sākuma un uz brūvēšanas dienu paši aizveduši uz Shuzenji 25 kilogramus ar tradicionālo latviešu Ķelmēnu rupjmaizi.

Alus limitētā daudzumā drīzumā būs atrodams labākajās alus vietās Rīgā, informē R.Gailītis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neliela pilsētiņa Vācijas ziemeļos netālu no Hannoveres piedzīvojusi dramatiskus notikumus, kad ASV pārtikas uzņēmuma ražotnē Kraft Foods notika ķīmiska avārija, kas lika evakuēt 1,4 tūkstošus cilvēku.

Negadījums Badfalingbostelē notika pirmdien, kad rūpnīcas darbinieki kļūdas dēļ cisternā, kurā atradās nātrija hidroksīda šķīdums, ielēja skābi, tādējādi izraisot ķīmisku reakciju, kas radīja indīgu gāzi.

Evakuēti tika tuvākie iedzīvotāji, kā arī armijas bāze, kurā bija izvietoti 400 Lielbritānijas karavīru. Iedzīvotāji nakti pavadījuši vietējā sporta hallē, bet otrdienas pēcpusdienā, kad bija likvidētas avārijas sekas, varasiestādes tiem atļāva atgriezties mājās. Negadījumā neviens netika cietis, vēsta AP.

Ķīmiskās avārijas seku likvidēšanā piedalījās vairāki simti ugunsdzēsēju un karavīru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Cadbury izgudrojis nekūstošo šokolādi

Lelde Petrāne,26.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājs Cadbury izgudrojis šokolādi, kas nekūst karstā gaisā, ziņo telegraph.co.uk.

Cadbury pārtikas zinātnieki Lielbritānijā apgalvo, ka jaunā piena šokolāde 40 grādu temperatūrā paliks cieta trīs stundas. Taču kompānija, kuru pirms diviem gadiem pārņēma amerikāņu pārtikas grupa Kraft, šo produktu pārdošot tikai siltās zemēs, piemēram, Indijā vai Brazīlijā, jo citviet neprognozē tai noietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Forbes par pasaulē ietekmīgāko sievieti šogad atzīst Mišelu Obamu

Lelde Petrāne,07.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pirmā lēdija Mišela Obama (Michelle Obama) pārspējusi valstu un kompāniju vadītājas, kā arī slavenības, kļūstot par pasaulē ietekmīgāko sievieti žurnāla Forbes veidotajā simts ietekmīgāko sieviešu sarakstā.

Saraksta, ko žurnāls veido katru gadu, otrajā vietā ierindota Kraft Foods vadītāja Irēne Rozenfelde (Irene Rosenfeld).

Top pieci noslēdz amerikāņu televīzijas zvaigzne Opra Vinfrija (Oprah Winfrey), Vācijas kanclere Angela Merkele (Angela Merkel) un ASV valsts sekretāre Hilarija Klintone (Hillary Clinton).

Sestajā vietā ierindota PepsiCo Inc. vadītāja Indra K. Noji (Indra K. Nooyi), septītajā - dziedātāja Lady Gaga, astotajā - Austrālijas bankas Westpac vadītāja Geila Kelija (Gail Kelly), bet devītajā - dziedātāja Bejonsa Noulza (Beyonce Knowles).

Forbes norādījis, ka M. Obama ir kļuvusi par paraugu jaunajai paaudzei visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru