Korporācija Starbucks apņēmusies pielikt punktu tās aizvien sliktākajām attiecībām ar ASV pārtikas ražotāju Kraft. To kafijas uzņēmums šodien pavēstījis investoriem, ziņo guardian.co.uk.
Kraft, kura zīmoli ietver Cadbury un Maxwell House, ir piegādājis kafijas pupiņas ar Starbucks zīmolu lielveikaliem un citiem mazumtirgotājiem jau 12 gadus.
Taču abi uzņēmumi tagad dodas uz tiesu. Starbucks apsūdz Kraft darbinieku izslēgšanā no pārdošanas sanāksmēm, kā arī attiecību rezultātā iegūto zināšanu izmantošanā, lai laistu klajā savu kafijas zīmolu, un Starbucks tēla graušanā.
Starbucks analītiķiem akcentējusi, ka ir nolēmusi izbeigt vienošanos ar Kraft, cik ātri tas ir iespējams.
Hovards Šulcs (Howard Schultz), Starbucks vadītājs, sacījis, ka uzņēmums izskata citu uzņēmumu iegādes iespējas, lai izveidotu savu pārtikas veikalu biznesu.
Taču Kraft negrib tik viegli laist prom Starbucks, uzskatot, ka uzņēmumam jāmaksā par sadarbības pārtraukšanu. Analītiķis Deivids Tarantino uzskata, ka Starbucks varētu būt jāmaksā vienu miljardu ASV dolāru, lai pārtrauktu attiecības ar Kraft. Starbucks būšot grūti pierādīt Kraft slikto darbu, jo pārdošanas apjomi ir pieauguši vairāk nekā desmitkārtīgi.
Kāds cits analītiķis sacījis, ka attiecību pārtraukšana ar Starbucks būs liels zaudējums Kaft, jo uzņēmums zaudēs savu spēku kafijas kategorijā.