Tā kā situācija darba tirgū ASV joprojām ir drūma un patērētāju pārliecība saglabājas salīdzinoši zema, patērētāji izvēlas lētākus produktus un pakalpojumus, norāda LHV analītiķe Zane Tiltānova. Runājot par restorānu un kafejnīcu biznesu, tad šeit ieguvējs ir ātrās ēdināšanas sektors, kas piedāvā daudz pievilcīgākas cenas.
Līdz ar to, neskatoties uz bažām par iespējamu globālās ekonomikas atkārtotu lejupslīdi, šogad labāku sniegumu nekā akciju tirgus kopumā ir uzrādījušas ātrās ēdināšanas kompāniju akcijas un sektora ETF.
Viens no līderiem šajā sektorā ir McDonald’s, kas turpina investorus iepriecināt ar labiem rezultātiem. Piemēram, jūlijā pārdošanas apjomi pieauga par 7%, un otrajā ceturksnī uzņēmuma peļņa pieauga par 12%. Tāpat pieminēšanas vērts ir arī Yum! Brands, kam pieder tādi zīmoli kā Taco Bell, Pizza Hut, KFC u.c. Pie tam Yum! Brands sevi pārliecinoši ir pierādījis Āzijā. Piemēram, Ķīnā Yum! Brands apgrozījums ir pieaudzis par 23%.
Un visbeidzot, nedrīkst aizmirst arī par kafijas gigantu Starbucks, ko pievilcīgu padara potenciālās izaugsmes iespējas – tiek prognozēts, ka tuvākajā nākotnē Starbucks apgrozījums ik gadu pieaugs par 17%. Taču no otras puses, vismaz pagaidām Starbucks peļņas rezultāts uzlabojas, galvenokārt pateicoties izmaksu samazināšanai, nevis pastāvīgam apgrozījuma pieaugumam.