Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējā pašapkalpošanās risinājumu izstrādātāja "Tapbox" skatījumā pašapkalpošanās risinājumi pēckrīzes laikā palīdzēs uzņēmumiem uzlabot savu konkurētspēju.

"Šobrīd uzņēmējdarbībā ļoti svarīgi neapstādināt biznesu, bet pārorientēties savus klientus apkalpot attālināti, kā arī sagatavoties pēckrīzes periodam. Jau šobrīd skaidrs, ka ārkārtas stāvoklis gan Latvijā, gan ārvalstīs mainīs tirgus situāciju. Būtiski, kurš būs vislabāk sagatavojies laikam pēc ierobežojumu atcelšanas.

Pašapkalpošanās risinājumi ir viens no variantiem, kas palīdzēs uzņēmumiem uzlabot savu konkurētspēju. Pārdošanas procesa digitālās inovācijas palīdzēs piesaistīt jaunus klientus un ātrāk apkalpot esošos," spriež Toms Piliksers, "Tapbox" (SIA "Self Service Terminals") valdes loceklis.

Viņš uzskata, ka pašapkalpošanās risinājumi ļauj uzņēmumiem un valsts iestādēm ieviest modernu un mūsdienīgu apkalpošanas procesu, vienlaicīgi ietaupot resursus.

"Atkrīt darbinieku atlases, apmācīšanas, aprīkojuma, kā arī pieļauto kļūdu radītās izmaksas, kas bieži vien veido lielu daļu no kopējiem izdevumiem. Tāpat valsts iestādēm tā ir iespēja būtiski uzlabot gan darbinieku, gan apmeklētāju drošību, samazinot fizisku kontaktu starp cilvēkiem. Samazināts administratīvais resurss ir būtiska priekšrocība, kas ļaus darbiniekus pārorientēt uz pozīcijām, kur šobrīd trūkst darbaspēka," tā T. Piliksers.

Runājot par šī brīža izaicinājumiem, viņš norāda, ka uzņēmuma galvenais uzdevums ir apgāzt stereotipu, ka šādu risinājumu ieviešana prasa lielas sākotnējās investīcijas. T. Piliksers apgalvo, ka "Tapbox", atšķirībā no citiem nozares pārstāvjiem, piedāvā šo risinājumu lietot kā pakalpojumu, maksājot fiksētu mēneša abonēšanas maksu par programmatūras un iekārtu izmantošanu. "Tas palīdz izvairīties no dārgas ieviešanas maksas, kas īpaši šajā laikā būs ļoti būtiski," viņš teic.

DB jau rakstīja, ka "Tapbox" specifika nav izgatavot tirdzniecības automātus, no kuriem izkrīt iegādātā prece. Uzņēmums strādā ar klientiem, kuriem ir digitāls produkts vai pakalpojums un nodrošina tiem pilnu pašapkalpošanās ieviešanas ciklu, ieskaitot specifikācijas izstrādi, iekārtu un programmatūras izstrādi, uzstādīšanu un apkalpošanu.

Uzņēmums darbību sāka 2015. gada rudenī, kad Tomam Pilikseram un Jēkabam Endziņam radās ideja, ka pašapkalpošanās tehnoloģijas būtu vairāk jāizmanto pakalpojumu sfērā, bet trūkst uzņēmumu, kas spētu nodrošināt pilnu pakalpojumu – gan iekārtas, gan programmatūru.

"Galvenie iemesli ir tie, ka citi uzņēmumi specializējas atsevišķi uz iekārtu ražošanu, komplektāciju vai programmatūras izstrādi, un tas savā ziņā ir loģiski, bet klientam bez spēcīgas IT komandas būs ļoti grūti kvalitatīvi novadīt šādu projektu, ja pretī nebūs pilna servisa aģentūras, un tāpēc uzskatām, ka aizpildām būtisku plaisu esošajā tirgū," iepriekš DB norādījis J. Endziņš.

Viņa skatījumā pašapkalpošanās risinājumi palīdz ietaupīt darbaspēka izmaksas, pārdot vairāk, turklāt cilvēkiem patīk modernas tehnoloģijas. J. Endziņa skatījumā termināļiem ir vairākas priekšrocības – tie nekļūdās, nezog, nesaslimst, neprasa algas pielikumu, nevar aiziet strādāt pie konkurenta un nav jāapmāca.

"Tapbox" risinājumus izmanto gan cilvēku plaši apmeklēti uzņēmumi kā kinoteātri, tāpat arī labdarības organizācijas. Tie izmantojami arī medicīnas nozarē, ātrajā ēdināšanā, sabiedriskajā transportā, finanšu pakalpojumos un citās nozarēs. Neilgi pirms ārkārtas situācijas iestāšanās uzņēmums izstrādāja jaunu mājaslapu un sāka aktīvu pārdošanas procesu. Šobrīd tiek apkalpoti vairāk nekā 100 pašapkalpošanās termināli Baltijas valstīs un Skandināvijā.

"Aktīvi strādājam pie esošo klientu apkalpošanas un pakalpojuma ieviešanas procedūras uzlabošanas. Laiks starp pirmo sarunu un iekārtu uzstādīšanu ir samazināts līdz minimumam. Pat sarežģītus risinājumus varam izstrādāt un uzstādīt viena līdz divu mēnešu laikā, pretēji industrijā ierastajam sešu līdz divpadsmit mēnešu periodam. Uzklausām klientu, saprotam problēmu un pārējais process tiek veikts tā, lai no klienta būtu nepieciešama pēc iespējas mazāka iesaiste," stāsta T. Piliksers.

Līdz šim šo projektu komanda finansējusi no privātiem līdzekļiem. Uzņēmums ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Jelgavas biznesa inkubatora dalībnieks, kā arī izmanto LIAA atbalstu un ir piesaistījis finansējumu no finanšu institūcijas "Altum" – kopā projektā ieguldīti nepilni simt tūkstoši eiro. Tālākai attīstībai uzņēmums plāno piesaistīt gan bankas, gan privāto finansējumu.

"Tapbox" komandā šobrīd darbojas deviņi cilvēki un uzņēmuma apgrozījums 2019. gadā bija 249 tūkstoši eiro, kas, salīdzinot ar 2018. gadu, ir teju par 300% vairāk. T. Piliksers teic, ka, neskatoties uz ārkārtas situāciju valstī, arī 2020. gada mērķis ir palielināt gan komandu, gan apgrozījumu par vismaz 100%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot izvērtēt potenciālā akciju pirmreizējā piedāvājuma iespējas, Latvijā dibinātais finanšu pakalpojumu sniedzējs Eleving Group ir iecēlis uzraudzības padomi. Uzraudzības padomes pienākumus turpmāk pildīs Ļevs Dolgacjovs, Dereks Urbens un Mārcis Grīnis.

Jaunās pārvaldības struktūras pienākumos ietilps līdzdalība kompānijas attīstības stratēģijas izstrādē, potenciālā sākotnējā publiskā piedāvājuma un cita veida ārējā kapitāla piesaistes uzraudzība, vadības konsultēšana biznesa lēmumos, kā arī korporatīvās pārvaldības kvalitātes un efektivitātes veicināšana.

Ļevs Dolgacjovs ir Igaunijas investoru kopienas un jaunuzņēmumu ekosistēmas aktīvists. Ārpus jaunā amata pienākumiem viņš ir investīciju kompānijas Meemaeger Capital vadošais partneris un Syda Ventures dibinātājs. Iepriekš bijis Igaunijas Biznesa eņģeļu tīkla (EstBAN) valdes loceklis un prezidents, kā arī Eiropas Biznesa eņģeļu tīkla (EBAN) valdes loceklis. Tāpat Ļ. Dolgacjovam ir pieredze jaunuzņēmumu un ar to pārvaldību saistītu projektu konsultēšanā un vadībā.

Komentāri

Pievienot komentāru