Jaunākais izdevums

Pasaulē lielākais kafejnīcu tīkls Starbucks apsver iespēju uzsākt darbību Baltijā, trešdien paziņoja sabiedrisko attiecību kompānija 3Mintys.

Saskaņā ar 3Mintys sniegto informāciju - ja Starbucks pieņems lēmumu par ienākšanu Baltijas tirgū, tas savu ekspansiju reģionā sāks Lietuvā, bet vēlāk pārcelsies arī uz Latviju.

Lietuva ir vislabākā stratēģiskā izvēle, lai ienāktu Baltijas kafijas pārdošanas tirgū. Vairākas Starbucks kafejnīcas Lietuvā būtu izcils indikators visam Baltijas tirgum, paziņojumā presei norāda nekustamā īpašuma kompānija RE/MAX Lietuva brokeris Romualds Sneška.

Pēc viņa vārdiem, Starbucks Latvijā un Lietuvā varētu atvērt četras līdz septiņas kafejnīcas.

Tīklā Starbucks ietilpst aptuveni 13 000 kafejnīcu 40 pasaules valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Starbucks maksās Kraft Foods gandrīz trīs miljardus dolāru

Gunta Kursiša,13.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcu tīklam Starbucks būs jāšķiras no 2,76 miljardiem ASV dolāru, lai apmaksātu Kraft Foods radītos zaudējumus jeb, pareizāk sakot, negūtos ieņēmumus, lēmusi ASV šķīrējtiesa.

Kraft un Starbucks strīds ir par iepakotas Starbucks kafijas pārdošanu. Kraft sāka pārdot Starbucks kafiju 1998. gadā, vienojoties ar kafejnīcu ķēdi, ka pārdošana norisināsies līdz 2014. gada martam. Tomēr Starbucks lēma pārtraukt līgumu 2010. gadā, apsūdzot, ka Kraft Foods nepilda līgumā noteiktās saistības, ziņo BBC.

Saķeršanās rezultējusies šķīrējtiesā, Kraft norādot, ka uzņēmums no iepakotās Starbucks kafijas pārdošanas spējis uzbūvēt biznesu, kura vērtība gadā sasniedz 500 miljonus ASV dolāru.

Tiesa lēmusi, ka Starbucks būs jāmaksā Kraft 2,23 miljardus ASV dolāru par radītajiem zaudējumiem biznesam, kā arī vēl 527 miljonus ASV dolāru par papildu izmaksām, piemēram, juridisko pakalpojumu izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Mērķējot uz 90 miljardu dolāru tirgu, Starbucks atver pirmo «tējas bāru»

Gunta Kursiša,24.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien durvis pirmo reizi ver vaļā pasaulē lielākās kafejnīcu ķēdes Starbucks pirmā tējnīca. «Tējas bārs» Teavana atvērts Ņujorkā, Manhetenā, raksta Forbes.

Starbucks vadītājs Hovards Šulcs (Howard Schultz) plāno piecu gadu laikā atvērt tūkstoti tējas bāru, panākot, ka tējnīcu tīkls Teavana kļūst tikpat populārs, cik tā mātes uzņēmums Starbucks. Teavana paplašināšanās notiks, pamazām izveidojot «tējas bārus» aptuveni 300 jau esošajos Teavana veikalos. Starbucks iegādājās Teavana pērnā gada beigās par 620 miljoniem ASV dolāru.

Tēja ir otrs visvairāk patērētais dzēriens pēc ūdens, tādējādi H. Šulcs, attīstot Teavana tīklu, plāno ienākt tējas tirgū, kura potenciāls pasaulē lēsts 90 miljardu ASV apjomā, liecina Euromonitor dati. Tikmēr ASV patērētāji vēl aizvien kafiju dzer vairāk nekā tēju, lai arī tējas mīļu skaits pēdējo piecu gadu laikā ASV ir audzis par 16%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Augot Starbucks klientu skaitam, apgrozījums sasniedz rekordu

Gunta Kursiša,02.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais kafejnīcu tīkls Starbucks palielinājis klientu skaitu un finanšu gada ceturto ceturksni noslēdzis ar rekordlielu apgrozījumu, kas par 11% pārspēj pērnā gada apgrozījuma rezultātus, vēsta BBC.

Kompānijas peļņa no kafejnīcām, kas atvērtas vismaz vienu gadu, Starbucks finanšu gada ceturtajā ceturksnī veidoja 359 miljonus ASV dolāru. Šie peļņas apjomi liecina par to, ka nākamajā finanšu gadā Starbucks nenopelnīs vairāk par to, kas jau iepriekš prognozēts, norāda kompānija.

Starbucks tīkla pārdošanas apjomi palielinājušies par 6%, savukārt kopējais apgrozījums finanšu gada pēdējā ceturksnī sasniedza rekordu – 3,36 miljardus ASV dolāru, kas ir par 11% vairāk nekā pagājušā finanšu gada attiecīgajā laika posmā.

Paredzams, ka nākamā ceturkšņa rezultātus vētra Sendija, kuras dēļ ASV uz laiku tika aizvērts tūkstotis veikalu, ietekmēs tikai nedaudz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pasaules atpazīstamākajām kafijas gatavošanas tīkliem Starbucks varētu ienākt Igaunijas tirgū un patlaban veic tā izpēti, raksta BBN.

Kompānija Starbucks patlaban nav paziņojusi par paplašināšanās plāniem, tomēr pozitīvi raugās uz iespējām Igaunijas tirgū, medijam norādīja Starbucks pārstāvis Nikolass van Hiltens (Nicolas van Hilten).

Zināms, ka Starbucks veica vispārēju Igaunijas, Latvijas un Lietuvas tirgus izpēti jau 2008. gadā. Iepriekš rakstīts, ka 2010. gadā izplatījās baumas, ka Starbucks varētu ienākt Latvijas tirgū, vispirms uzsākot ekspansiju Lietuvā, tomēr kompānijas pārstāvji pirms diviem gadiem šīs baumas noliedza un norādīja, ka kafijas gatavošanas tīklam nav plānu ienākt Baltijā.

Šoreiz runas par Starbucks ienākšanu Igaunijā izplatījās pēc tam, kad pirms pāris nedēļām sociālajā tīklā Facebook tika izveidota Starbucks Igaunijas fanu lapa Starbucks Estonia, kurā tika pausts, ka daudzu mīlētais kafijas tīkls drīz sāks darbību Igaunijā. Tāpat tika reģistrēta Starbucks.ee lapa, tomēr tās radītājas, kompānijas Stuudio Algus, pārstāvji medijam tās izveidošanu nekomentēja, norādot, ka līgumi ar Starbucks ir konfidenciāli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Starbucks gatava šķirties no Kraft

Lelde Petrāne,02.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korporācija Starbucks apņēmusies pielikt punktu tās aizvien sliktākajām attiecībām ar ASV pārtikas ražotāju Kraft. To kafijas uzņēmums šodien pavēstījis investoriem, ziņo guardian.co.uk.

Kraft, kura zīmoli ietver Cadbury un Maxwell House, ir piegādājis kafijas pupiņas ar Starbucks zīmolu lielveikaliem un citiem mazumtirgotājiem jau 12 gadus.

Taču abi uzņēmumi tagad dodas uz tiesu. Starbucks apsūdz Kraft darbinieku izslēgšanā no pārdošanas sanāksmēm, kā arī attiecību rezultātā iegūto zināšanu izmantošanā, lai laistu klajā savu kafijas zīmolu, un Starbucks tēla graušanā.

Starbucks analītiķiem akcentējusi, ka ir nolēmusi izbeigt vienošanos ar Kraft, cik ātri tas ir iespējams.

Hovards Šulcs (Howard Schultz), Starbucks vadītājs, sacījis, ka uzņēmums izskata citu uzņēmumu iegādes iespējas, lai izveidotu savu pārtikas veikalu biznesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākus miljonus mārciņu vērto Starbucks 18 gadus senā logotipa atjaunošanu atzinīgi novērtējuši zīmolu eksperti, bet pastāvīgie klienti ir šausmu pārņemti, raksta independent.co.uk.

Vārdu Starbucks un kafija izņemšanu no jaunā simbola, kas tika prezentēts vakar pēc gandrīz gadu ilga cītīga dizaineru darba un patērētāju testēšanas, Sietlā bāzētā korporācija nodēvējusi par iepriekšējā logotipa evolūciju, ļaujot tai paplašināt produktu klāstu.

Sākot ar martu, klienti ķēdes 15 tūkstošos kafejnīcu visā pasaulē būs spiesti dzert no krūzītēm, uz kurām būs attēlota tikai stilizēta Sirēna - dēmoniska būtne no grieķu mitoloģijas.

Taču tīmekļa vietnē, kuru Starbucks izveidojusi, lai popularizētu pārmaiņas, jau parādījušās kritizējošas atsauksmes par lēmumu noņemt baltos uzrakstus uz zaļā fona, kas aptvēruši Sirēnas attēlu kopš 1992.gada. Piemēram, viens no klientiem rakstījis, ka tā ir nejēdzīga laika, enerģijas un naudas izšķiešana. Kāds cits klients rakstījis, ka viņš ir bijis liels Starbucks atbalstītājs, veicot dārgus braucienus ar taksometriem, lai padzertu rīta kafiju tieši šīs ķēdes kafejnīcās, un šī mērķa dēļ pat bridis pa dziļu sniegu uzvalkā, bet viņš logotipa maiņā nesaskatot loģiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Kalifornijas štata lielākajā pilsētā Losandželosā atvērta parodija par Starbucks Coffee ķēdi ar nosaukumu Dumb Starbucks, vēsta Reuters.

Atklāšanas dienā šī vieta gan pulcējusi lielu apmeklētāju skaitu, gan raisījusi dadz jautājumu.

Dumb Starbucks logo izskatās gandrīz tāpat kā īstais Starbucks logo. Vienīgā atšķirība ir tā, ka zīmolam it visur pievienots vārds «Dumb».

Starbucks ir ASV uzņēmums, kurš ražo un pārdod kafiju. Jaunatvērtā veikala pārstāve Laurela Hārpere medijiem sacījusi ka tas nav saistīts ar Starbucks. Un, neskatoties uz humoru, veikals nedrīkst izmantot Starbucks nosaukumu.

Galerijā skatāma mistiskās vietas atklāšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcu tīkls Starbucks tagad ļauj klientiem norēķiniem izmantot mobilās ierīces, piemēram, viedtālruņus, ziņo wbir.com.

Tāpat kā citi, arī MSNBC tehnoloģiju guru Bobs Salivans lejupielādējis Starbucks mobilo apmaksas aplikāciju, ieskaitījis naudu jaunajā kontā un veicis pārējās darbības, lai norēķinātos par pirkumu.

«Tas ir ļoti ērti,» viņš secinājis.

Kā raksta medijs, mobilā apmaksas aplikācija nenoliedzami izplatīsies ātri, un tās dēļ klienti droši vien tērēšot vairāk.

Turklāt ir vēl viens stimulējošais faktors. Starbucks sola apbalvot pastāvīgos jaunās mobilo maksājumu aplikācijas lietotājus.

Aplikācija patlaban pieejama Blackberry telefonu, iPhone un iPod Touch lietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kafejnīcu gigants Starbucks otrdien atvēris jaunu lielformāta kafejnīcu Šanhajā, Ķīnā, kas esot 300 reižu lielāka kā jebkurš cits Starbucks, vēsta Business Insider.

Kafijas grauzdētavā ierīkoti trīs kafijas bāri, viens no tiem aptuveni 26 metrus garš. Tajā tiek piedāvāti vairāk nekā 100 dzērieni, īpašu uzmanību pievēršot arī tējai.

Kafejnīcā ir īpašs piedāvājums gardēžiem, kā arī uz vietas gatavots ēdiens. 2016.gadā Starbucks uzsāka sadarbību ar Itālijas maizes ceptuvju tīklu Princi, piedāvājot svaigi ceptas maizītes, kruasānus un picas. Šanhajas grauzdētava izmēros krietni pārsniedz 2014.gadā Vašingtonā atklāto Seattle Roastery.

Pats Starbucks Šanhajas grauzdētavu dēvē par lielāko un skaistāko Starbucks kafejnīcu pasaulē. Uzņēmums informē, ka nākamo divu gadu laikā tiek plānots atvērt līdz pat 30 jaunas kafejnīcas, kas atradīsies Milānā, Ņujorkā, Tokijā un Čikāgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais kafejnīcu tīkls Starbucks prezentējis savu jauno zīmolu, tādējādi netieši norādot uz kompānijas plāniem virzīties tālāk par Starbucks bāzes produktu attīstību, ziņo BBC.

Jaunais ASV giganta zīmols ir saglabāts līdzīgs iepriekšējam, taču pazuduši abi vārdi «Starbucks» un «Coffee», atstājot vien baltu sievietes attēlu uz zaļa fona.

Kompānija skaidro, ka nākotnē Starbucks, iespējams, būs arī citi produkti, kas nebūs kafija.

Jau tagad Starbucks tirgo arī saldējumu, turklāt atsevišķās tirdzniecības vietās plānots uzsākt alus un vīna tirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starbucks nav plānu uzsākt savu darbību Latvijā un mums nav ne mazākās nojausmas par to, kas ir sabiedrisko attiecību kompānija, kura ir izplatījusi konkrēto informāciju.

Šādu informāciju portālam BNN.LV sniegusi Starbucks pārstāve Karola Pucika (Carol Pucik).

Viņa paudusi neizpratni par to, kā šāda informācija varējusi nonākt mediju telpā.

Šā gada 8. septembrī aģentūra BNS ziņoja, ka pasaulē lielākais kafejnīcu tīkls Starbucks apsver iespēju uzsākt darbību Baltijā. Par to paziņojusi sabiedrisko attiecību kompānija 3Mintys.

Saskaņā ar 3Mintys sniegto informāciju - ja Starbucks pieņems lēmumu par ienākšanu Baltijas tirgū, tas savu ekspansiju reģionā sāks Lietuvā, bet vēlāk pārcelsies arī uz Latviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pasaulē lielākais kafejnīcu uzņēmums sper pirmo soli Vjetnamā

Lelde Petrāne,03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starbucks, pasaulē lielākais kafejnīcu uzņēmums, nākamajā mēnesī gatavojas atvērt savu pirmo veikalu Vjetnamā. Tādējādi tas turpina paplašināties Āzijā, ziņo BBC.

Kafejnīca atradīsies Hošiminā, liecina kompānijas sniegtā informācija.

Attīstībai nelabvēlīgā situācija ASV likusi Starbucks meklēt citus tirgus. Vjetnama ir otrā lielākā kafijas ražotāja pasaulē aiz Brazīlijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki ir izslāpuši pēc labas kafijas – ja uzņēmums atrod labu veidu un nišu, kā sevi prezentēt, var izveidot veiksmīgu biznesu

Tā uzskata lietuviešu kafejnīcu ķēdes Caffeine līdzīpašnieks Nids Ķuberis (Nidas Kiuberis). Šā gada beigās Baltijas lielākajā kafijas ķēdē būs 63 kafejnīcas, bet līdz 2022. vai 2023. gadam uzņēmuma mērķis ir to paplašināt līdz 100 kafejnīcām. Līdz šim uzņēmums attīstījies ar stratēģiskā investora BaltCap palīdzību, bet šobrīd meklē jaunu partneri, lai uzmirdzētu arī ārpus Baltijas. Pašlaik Caffeine ir divas kafejnīcas ASV, ko N. Ķuberis sauc par pilotkafejnīcām.

Fragments no intervijas, kas publicēta 29. jūnija laikrakstā Dienas Bizness:

Agrāk ražojāt reklāmas, tagad – kafiju. Kā jūs no reklāmas nonācāt kafijas industrijā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta (EP) izveidotā īpašā komisija nodokļu nolēmumu jautājumos ierosina noteikt, ka Eiropas Savienības (ES) ietvaros multinacionālām kompānijām ir jāmaksā nodokļi tajās valstīs, kurās tās gūst peļņu. Pašreizējā prakse gan ir citāda, šīs kompānijas nodokļus maksā tajā valstī, kurā ir to juridiskā adrese. Turklāt nereti attiecīgajā valstī multinacionāla kompānija nemaz neveic uzņēmējdarbību, bet ir tikai reģistrējusies zemāku nodokļu vai nodokļu atlaižu dēļ, vēsta laikraksts Diena.

Starbucks un Fiat

Šo jautājumu īpaši saasināja tā dēvētie Starbucks un Fiat gadījumi. Proti, Starbucks savu juridisko adresi reģistrēja Nīderlandē, bet Fiat - Luksemburgā, jo šīs valstis multinacionālām kompānijām piedāvāja ievērojamas nodokļu atlaides. Eiropas Komisijas (EK) ieskatā šādas atlaides, kas tiek piemērotas tikai atsevišķām kompānijām, ir uzskatāmas par nelegālu valsts atbalstu. Tāpēc EK nolēma, ka gan Starbucks, gan Fiat ir jāatmaksā atpakaļ 20-30 miljoni eiro, kurus kompānijas nav samaksājušas nodokļos nelegālu nodokļu atlaižu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Vasaras kafejnīcu saskaņošana būs vienkāršāka, vizuālās prasības - stingrākas

Dienas Bizness,22.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No sestdienas, 23.aprīļa spēkā stāsies jauni Rīgas domes saistošie noteikumi, kas uzņēmējiem sniegs iespēju daudz vienkāršāk un ātrāk saskaņot vasaras kafejnīcas. Toties, attiecībā uz vasaras kafejnīcu vizuālo noformējumu, noteikumi kļuvuši stingrāki, informē Rīgas pilsētas būvvalde.

Paralēli vienkāršotajai saskaņošanas procedūrai noteikumi kļuvuši elastīgāki arī attiecībā uz vasaras kafejnīcu iespējamajiem eksponēšanas termiņiem, jo paredzēta iespēja pie atbilstošiem laika apstākļiem to pagarināt vai uzsākt ātrāk. Savukārt attiecībā uz vasaras kafejnīcu vizuālo risinājumu noteikumu prasības kļuvušas stingrākas.

Būvvalde kā galveno ieguvumu min to, ka līdz ar jauno noteikumu spēkā stāšanos vasaras kafejnīcu īpašniekiem vairs nav nepieciešams vērsties Būvvaldē atkārtoti, lai saņemtu tirdzniecības pasi. Šī norma attiecas gan uz vēl nesaskaņotajām vasaras kafejnīcām, gan kafejnīcām, kuru vizuālais risinājums jau saskaņots, bet pase vēl nav saņemta. Iepriekš regulējums paredzēja, ka sākotnēji Būvvaldē jāsaskaņo vasaras kafejnīcas vizuālais risinājums, tad jāvēršas izpilddirekcijā, lai saņemtu pagaidu atļauju, kuras laikā jāuzslien vasaras kafejnīcas konstrukcijas, un ar šī risinājuma fotofiksāciju jāvēršas Būvvalde atkārtoti, lai saņemtu tirdzniecības pasi. Pēc tirdzniecības pases saņemšanas atkārtoti jāvēršas izpilddirekcijā, lai iepriekš saņemtās pagaidu atļaujas termiņš tiktu pagarināts visai vasarai sezonai. Savukārt jaunais regulējums nosaka, ka, ja ir saņemts vasaras kafejnīcas vizuālā risinājuma saskaņojums, un izpilddirekcija ir izsniegusi atļauju, tad vasaras kafejnīcu īpašnieks ir saņēmis visas nepieciešamās atļaujas un var uzsākt komercdarbību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Sekojot idejai: Pēc kafejnīcas Miera ielā atver otru Pārdaugavā

Anda Asere,05.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskatot potenciālu Pārdaugavā, Santa un Ingūna Kausiņas atver otru kafejnīcu Mierā.

Šobrīd ir divas kafejnīcas Mierā – pa vienai katrā Rīgas pusē, un nav izslēgts, ka pēc kāda laika būs vēl kāda, stāsta uzņēmējas. Kad viņas bija atvērušas pirmo kafejnīcu Mierā Miera ielā, klienti vaicājuši, kāpēc tādas kafejnīcas nav Pārdaugavā. «Nodomājām, ka būtu forši,» saka Ingūna. Tomēr nolēmušas nesteigties, taču paralēli visu laiku sekojušas līdzi nekustamā īpašuma sludinājumiem. Viņas bija noskatījušas telpas, kur šobrīd atrodas otra kafejnīca Meža ielā, bet tās tobrīd bija aizņemtas. Taču, kad tās atkal bija pieejamas, Ingūna un Santa nolēma tās tikai apskatīties – gribējās atvērt vēl vienu kafejnīcu, bet tajā pašā laikā viņas nebija līdz galam pārliecinātas par šo soli. Santa atminas, ka tētis teicis – šīs telpas obligāti «jāņem», jo perspektīva ir, rajons attīstās un ir rosība. Savā ziņā tas ir līdzīgs Miera ielas republikai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Starbucks brīdina par kafijas cenas celšanos

Guna Gleizde,27.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas vairumtirdzniecības cenas kopš vasaras ir palielinājusas teju par trim ceturtdaļām, tādēļ kafejnīcu tīkla Starbucks pārstāvji paredz, ka tas ietekmēs kompānijas šī gada peļnu.

Neskatoties uz to, ka Starbucks tirdzniecības rezultāti uzlabojas un pēdējos trīs mēnešos šis uzņēmums guvis rekordpeļņu, ASV bāzētais uzņēmums izlēmis nepalielināt tā peļņas prognozi šīm gadam, ziņo BBC.

Starbucks neto ieņēmumi aizvadītā gada pēdējā ceturksnī bija 347 milj. USD, kas bija par 44% vairāk nekā gadu iepriekš. Bet investori ir vairāk nobažījušies par izejvielu cenu pieaugumu, tādēļ Starbucks akciju cenas samazinājušās par 3%.

Kafijas cenas pieaugumu izraisījuši sliktie laika apstākļi Kolumbijā, kā arī augošais globālais pieprasījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Starbucks Ķīnā tuvāko gadu laikā atvērs 3000 jaunus kafijas veikalus

Dienas Bizness,17.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas tirdzniecības tīkls Starbucks paziņojis, ka Ķīnā nākamo gadu laikā plāno atvērt vēl aptuveni 3000 jaunas tirdzniecības vietas, raksta CNN Money.

Uzņēmums plāno gandrīz dubultot tās kafijas veikaliņu skaitu Ķīnā – no 3300 šobrīd līdz 6000 2022.gada beigās.

Tādējādi gadā Starbucks Ķīnā jāatver 600 jaunas tirdzniecības vietas, kas ir ievērojami vairāk nekā iepriekš plānotās 500 vietas gadā.

Starbucks iecerējis laika posmā no 2017.gada līdz 2022.gadam Ķīnā trīskāršot ienākumus un dubultot operatīvo peļņu.

«Starbucks veicina kafijas kultūras attīstību Ķīnā, un atalgojums par to būs veselīga, ilgtermiņa un pelnītspējīga izaugsme nākamajās desmitgadēs,» sacījis kompānijas vadītājs Kevins Džonsons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Starbucks plāno «iekarot» pasauli

Jānis Rancāns,12.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ietekmīgā ASV kafijas restorānu ķēde Starbucks ir paziņojusi par plāniem ievērojami paplašināt savu darbību ārvalstīs un nodrošināt to, ka vismaz puse tās ienākumu tiek iegūti ārpus ASV, vēsta BBC.

Starbucks izveidos trīs jaunas struktūrvienības, kas apkalpos klientus ASV, Dienvidaustrumāzijā un Ķīnā, Eiropā un pārējā pasaulē, kā arī ienāks Indijas un Vjetnamas tirgos.

Pašlaik Starbucks pieder 11 tūkstoši restorānu ASV un Kanādā, bet tikai 6 tūkstoši pārējā pasaulē. «Kad mēs raugāmies uz globālajām iespējām, es domāju, ka ir pienācis laiks pārstrukturizēties un šajā procesā piesaistīt mūsu galvenos talantus,» stāsta Starbucks galvenais izpilddirektors Hovards Šulcs.

Janvārī kafijas gigants jau paziņoja, ka pievērsīs lielāku uzmanību arī cita veida dzērieniem, kurus iespējams nopirkt tā restorānos, kā arī pārdos vairāk ēdienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, kuri regulē procesu, kādā tiek pieņemtas ekspluatācijā jebkāda veida elektrostacijas, AS «Sadales tīkls» atļauja enerģijas ražošanas iekārtu pieslēgšanai elektrotīklam ir tikai viens posms no visa elektrostacijas pieslēgšanas procesa. Atzinums apliecina enerģijas ražošanas iekārtu un AS «Sadales tīkls» elektrotīkla kopējās darbības pārbaudi 72 h garumā un pēc atzinuma izsniegšanas dokumentu un elektrostacijas darbības pārbaude jāveic būvvaldei, norāda AS «Sadales tīkls» Preses sekretāre Tatjana Smirnova.

«AS «Sadales tīkls» uzdevums elektrostacijas pieslēgšanas procesā ir pārbaudīt, vai ražotāja uzstādītās enerģijas ražošanas iekārtas un izbūvētais pieslēgums atbilst AS «Sadales tīkls» izsniegtajiem tehniskajiem noteikumiem, un pārliecināties, ka ražošanas iekārtu pieslēgšana pie elektrotīkla neietekmēs citu klientu elektroapgādes drošumu un kvalitāti. AS «Sadales tīkls» atzinums neapliecina enerģijas ražotāja gatavību ražot elektroenerģiju vai siltumenerģiju, vai objekta nodošanu ekspluatācijā, jo enerģijas ražotāja komerciāla darbība, tajā skaitā - maksājumu saņemšana par saražoto un elektrotīklā nodoto enerģiju – tiek uzsākta tikai pēc tam, kad stacija ir nodota ekspluatācijā un pašvaldības būvvalde izdevusi aktu,» skaidro kompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Intervija ar Coffee Inn līdzīpašnieku: Biznesu ievelk kosmopolītisms

Didzis Meļķis,27.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga kā reģionālā metropole izceļas ar radošākiem ļaudīm un atvērtību jaunajam

Kafejnīcu ķēdes Coffee Inn līdzīpašnieks Nids Kuberis (Nidas Kiuberis) par sava biznesa pamatu uzskata kafijas un urbānās kultūras maisījumu.

Jūs iepriekš teicāt, ka bieži esat Rīgā ne tikai savu kafejnīcu dēļ, bet arī lai tiktos ar plašāku «kafijas kopienu». Kas tā ir?

Fakts ir tāds, ka, jo vairāk tu zini, jo patiesībā mazāk tu zini. Ar katru nākamo soli atklājas, ka ceļš uz kafijas un kafijas kultūras saprašanu ir daudz garāks un bagātāks, nekā tikko šķita. Un es esmu ļoti dedzīgi noskaņots uzzināt vēl vairāk. Svarīgākais šai ziņā ir saprast, ka kafija – tie ir cilvēki. Cilvēki, kas gatavo kafiju un kam kafija ir kaislība. Tie, kas grauzdē kafiju, importē to, brūvē un arī dzer. Man kopš bērnības patīk sarunāties ar cilvēkiem, tāpēc ir dabiski, ka arī mūsu četru čaļu kafijas kompānijā esmu atbildīgais gan par komunikāciju, gan pašu kafiju. Es sāku pamatīgāk iepazīties ar Rīgu, šķiet, pirms sešiem gadiem. Mans biznesa partneris pusgadu dzīvoja Rīgā, lai saprastu šo pilsētu un tajā tiešām ieietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Sieviete, kas pēc applaucēšanās prasīja trīs miljonus no Starbucks, tiesā zaudējusi

Lelde Petrāne,04.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sievietei no Manhetenas nav izdevies pārliecināt ASV apelācijas tiesu, ka Starbucks Corp jāsauc pie atbildības par smagiem apdegumiem, kuri viņai radušies, izlīstot pasniegtajai tējai, ziņo Reuters.

Tiesa atstājusi negrozītu zemākas instances tiesas lēmumu noraidīt 3 miljonu ASV dolāru prasību, ko tiesā pret pasaulē lielāko kafijas ķēdi bija iesniegusi Reičela Moltnere (Rachel Moltner).

R. Moltnerei, kad viņa 2008.gada februārī pati sevi applaucēja Starbucks kafijas veikalā Manhetenā, bija 76 gadi.

Viņa uzlēja tēju uz savas kreisās kājas un pēdas, cenšoties noņemt vāku no tējas tases. Tā rezultātā radās apdegumi, kuru dēļ bija nepieciešama ādas pārstādīšana. Uzturēšanās slimnīcā vēlāk izraisīja vēl citas traumas - izgulējumus un tās, kas radās, viņai izkrītot no gultas.

Sieviete uzskata, ka Starbucks pasniegusi tēju, kas bija pārāk karsta, turklāt tas darīts dubultajā tasē, kas bijusi ar defektiem. Pēc viņas domām, Starbucks vajadzēja viņu brīdināt, ka tēja var izlīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Deutsche Bank vadītājs: Daudz domājam, kā konkurēt ar tādām kompānijām kā Starbucks

Žanete Hāka,17.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deutsche Bank pārstāvji lielāko daļu laika domā par to, kā banka varētu būt konkurētspējīga ar kompānijām, kas nav bankas, piemēram, ar kafijas tīklu Starbucks, atsaucoties uz Deutsche Bank vadītāju Džonu Krajanu, raksta CNBC.

Viņš atzinis, ka banka nedomā tikai par konkurenci ar citām finanšu institūcijām, bet arī ar citiem sektoriem, piemēram, tehnoloģijas.

«Interesantākā lieta, un noteikti viena no tām, pie kuras mēs strādājam lielāko daļu laika, ir: vai mēs varam būt konkurētspējīgi pret kompānijām, kas nav bankas. Vai mēs, piemēram, varam konkurēt ar kompānijām, kas nodrošina maksājumus, taču nav regulēts?»

Pēdējo gadu laikā tirgū ienākušas daudz mazas kompānijas, kuras rada izaicinājumu lielajām kredītiestādēm. Tā, piemēram, aizvadītajā nedēļā viena no kompānijām Revolut informēja, ka pieteikusies bankas licences saņemšanai.

Tomēr Deutsche Bank vadītājs pauž bažas par institūcijām, kas līdz šim nav regulētas. Piemēram, Facebook ļauj lietotājiem sūtīt un saņemt naudu ar aplikācijas Messenger starpniecību, izmantojot PayPal kontus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Starbucks par pundures atlaišanu nonāk tiesas priekšā

Gunta Kursiša,18.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV valdība apsūdz Starbucks Coffee sievietes atlaišanā no kafijas gatavotājas amata, jo viņa ir pundure, vēsta CNBC.

Kad darbiniece lūgusi soliņu vai nelielas kāpnes, lai viņa varētu veikt savu darbu, Sturbucks noraidījis šo lūgumu un uzteicis sievietei darbu tajā pašā dienā. Sturbucks savu rīcību pamatoja ar to, ka darbiniece esot apdraudējusi kafejnīcas klientu un citu darbinieku drošību.

Otrdien tiesā prasību iesniedza ASV Vienlīdzīgas nodarbinātības iespēju komisija. Komisija norādījusi, ka Starbucks pārkāpis federālo likumu, atlaižot darbinieci bez «saprātīga paskaidrojuma». Sieviete tika pieņemta darbā 2009. gada jūnijā un atlaista pēc trīs dienām.

«Sturbucks ir kļuvis par īstu modernās Amerikas kultūras ikonu, kas ir pievilcīga neticami daudzveidīgai klientu bāzei,» norādīja Roberts Canino, komisijas jurists. «Mēs ceram, ka, līgstot darbā cilvēku ar speciālām vajadzībām, Starbucks vairotu sava zīmola spēku kā uzņēmums, kas piedāvā visiem vienlīdzīgu attieksmi un iespējas,» viņš piebilda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Pakļaujoties veģetāriešu spiedienam, Starbucks kafijā un desertos vairs nebērs saberztus kukaiņus

Gunta Kursiša,20.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas restorānu ķēde Starbucks sākot no šā gada jūnija beigām savā zemeņu garšas piedevā vairs neizmantos krāsvielu, kas iegūta no saberztiem kukaiņiem, tādējādi piekāpjoties savu veģetāro klientu viedoklim, vēsta Reuters.

Starbucks iepriekš izmantoja saberztu bruņutu – košenilu – pulveri savos zemeņu frapučīno un kokteiļos, kā arī dažos desertos, piemēram, aveņu kūkā.

«Pēc pamatīga izvērtējuma, mēs esam nolēmuši pārveidot attiecīgos produktus, lai būtu pārliecināti par vislabāko iespējamo kvalitāti,» Starbucks blogā pavēstīja kompānijas prezidents Klifs Barovs (Cliff Burrow).

Saberzto utu pulvera vietā kafijas restorānu ķēde turpmāk plāno piegādāt dabīgu, uz tomātu bāzes radītu ekstraktu.

Šā gada martā kāds blogotājs uzsāka kampaņu internetā, kuras mērķis bija likt Starbucks izbeigt saberztu kukaiņu izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru