Ceturtdien durvis pirmo reizi ver vaļā pasaulē lielākās kafejnīcu ķēdes Starbucks pirmā tējnīca. «Tējas bārs» Teavana atvērts Ņujorkā, Manhetenā, raksta Forbes.
Starbucks vadītājs Hovards Šulcs (Howard Schultz) plāno piecu gadu laikā atvērt tūkstoti tējas bāru, panākot, ka tējnīcu tīkls Teavana kļūst tikpat populārs, cik tā mātes uzņēmums Starbucks. Teavana paplašināšanās notiks, pamazām izveidojot «tējas bārus» aptuveni 300 jau esošajos Teavana veikalos. Starbucks iegādājās Teavana pērnā gada beigās par 620 miljoniem ASV dolāru.
Tēja ir otrs visvairāk patērētais dzēriens pēc ūdens, tādējādi H. Šulcs, attīstot Teavana tīklu, plāno ienākt tējas tirgū, kura potenciāls pasaulē lēsts 90 miljardu ASV apjomā, liecina Euromonitor dati. Tikmēr ASV patērētāji vēl aizvien kafiju dzer vairāk nekā tēju, lai arī tējas mīļu skaits pēdējo piecu gadu laikā ASV ir audzis par 16%.
H. Šulcs uzskata, ka pašreizējais kafejnīcu bizness necietīs, jo kafijas dzērāji, kas labprāt savu rītu sāk ar Starbucks apmeklējumu, diez vai ir lieli tējas dzērāji. Savukārt Teavana tējnīcās kafija netiek pārdota.
Nozares analītiķi nav pārliecināti, ka Teavana sekos Starbucks panākumu pēdās. «Es nedomāju, ka Teavana zīmols jelkad izaugs līdz Starbuck līmenim vienkārša iemesla pēc: tējā nav tik daudz kofeīna,» pauda Braens Sozi (Brian Sozzi), Belus Capital Advisors vadītājs. Viņš norādīja – lai gan šāds apgalvojums varētu skanēt vientiesīgi, tomēr tam par pamatu ir cilvēku vecums un steidzīgais dzīvesveids.
Starbucks debitēja 1971. gadā, un patlaban ir pasaulē lielākais kafejnīcu tīkls. Starbucks veica vispārēju Igaunijas, Latvijas un Lietuvas tirgus izpēti jau 2008. gadā. Iepriekš rakstīts, ka 2010. gadā izplatījās baumas, ka Starbucks varētu ienākt Latvijas tirgū, vispirms uzsākot ekspansiju Lietuvā, tomēr kompānijas pārstāvji šīs baumas noliedza.