Pārtika

Cadbury izgudrojis nekūstošo šokolādi

Lelde Petrāne,26.11.2012

Jaunākais izdevums

Saldumu ražotājs Cadbury izgudrojis šokolādi, kas nekūst karstā gaisā, ziņo telegraph.co.uk.

Cadbury pārtikas zinātnieki Lielbritānijā apgalvo, ka jaunā piena šokolāde 40 grādu temperatūrā paliks cieta trīs stundas. Taču kompānija, kuru pirms diviem gadiem pārņēma amerikāņu pārtikas grupa Kraft, šo produktu pārdošot tikai siltās zemēs, piemēram, Indijā vai Brazīlijā, jo citviet neprognozē tai noietu.

Tas savukārt aizvainojis britus, kuri sāpīgi pārdzīvoja Cadbury pārņemšanas darījumu. Piemēram, šokolādes degustators Anguss Kenedijs uzskatot, ka nav neviena iemesla, lai šo šokolādi vasarās nepārdotu arī Lielbritānijā, jo īpaši, ņemot vērā bērnu ieradumu, glabāt saldumus savās kabatās.

Normāla šokolāde sāk kust 34 grādu temperatūrā, bet Cadbury zinātniekiem, izstrādājot īpašu ražošanas procesu, šo rādītāju izdevies būtiski uzlabot. Uzņēmums gan brīdina, ka šī šokolāde negaršos tikpat labi kā pierastā, tāpēc tas neredzot jēgu laist to tirdzniecībā arī, piemēram, Lielbritānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Brexit var atjaunot Lielbritānijas un ES šokolādes karu

Žanete Hāka,18.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijai izstājoties no Eiropas Savienības, varētu tikt atjaunots 30 gadus ilgušais šokolādes karš, kurš ar tiesas lēmumu tika pārtraukts 2003.gadā, brīdinājis bijušais Lielbritānijas premjerministra vietnieks Niks Klegs.

Lielbritānijas šokolādes ražotāji cīnījās par tiesībām pārdot šokolādi, kuros ir augu tauki, taču viņu ES konkurenti sacīja, ka šī sastāvdaļa produktā ir vairāk nekā tiek atklāts, tādēļ preci vajadzētu dēvēt par šokolādes aizvietotāju. 2000.gadā tika rasts kompromiss un Eiropas Tiesa lika Itālijai un Spānijai, kas bija lielākie pretinieki, pēc trim gadiem ļaut Lielbritānijas uzņēmumiem tirgot šo produkciju.

Taču tagad problēma varētu atkal tikt celta gaismā, un Klegs prognozē, ka tīrās šokolādes ražotāji ātri vien cīnoties par šokolādes definīciju, sāks censties apgrūtināt britu kompāniju eksportu. Kamēr šokolādes definīcija bija kā līdz šim, ražotāji varēja to tirgot gan Lielbritānijā, gan Eiropā, taču, ja tā tiks mainīta, tas var apgrūtināt daudzu ražotāju darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” ar Rīgas Apgabaltiesas 10.marta spriedumu ir nosargājis savas tiesības uz zīmola “Kārums” biezpiena sieriņu iepakojuma oranžo krāsu, kas piešķir izņēmuma tiesības lietot šo krāsu biezpiena sieriņu iepakojumos.

Strīdā par AS “Rīgas piena kombinātam” (“Food Union” grupa) piederošo krāsas preču zīmes reģistrāciju tiesa atzina, ka zīmola “Kārums” biezpiena sieriņus atpazīst ne tikai pēc nosaukuma, bet arī pēc krāsas pēc kuras identificē ražotāju. Šī ir pirmā tiesā veiksmīgi aizstāvētā krāsas kā preču zīmes reģistrācija Latvijā un viena no retajām pasaulē.

“Oranžā krāsa ir bijusi klātesoša uz “Kārums” sieriņiem kopš tā pirmssākumiem un gadu desmitu laikā nostiprinājusies kā nozīmīga daļa no identitātes līdztekus atpazīstamajam nosaukumam un nemainīgajai sieriņu garšai. Šis ir vēsturisks brīdis Latvijas jurisprudencē un zīmolvedībā,” uzskata Food Union vadītāja Latvijā Irēna Holodnaja.

Komentāri

Pievienot komentāru