Jaunākais izdevums

Kadburiju ģimenes locekle plāno izveidot konkurējošu šokolādes kompāniju, tādējādi protestējot pret ģimenes biznesa pārdošanu Kraft, vēsta Birmingham Post.

Felisitija Loudona (Felicity Loudon), kuras vecvecvectēvs Džons Kadburijs (John Cadbury) izveidoja šo biznesu 1824.gadā, sacījusi - nevaru pieņemt, ka Cadbury ir nonākusi siera kompānijas rokās.

61 gadu vecā sieviete plāno pārdot savu 27 miljonus Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērto īpašumu, lai turpinātu ģimenes tradīciju - šokolādes ražošanu.

Šāds ģimenes locekles lēmums pieņemts piecus mēnešus pēc tam, kad Cadbury akcionāri atbalstīja 11,9 miljardus mārciņu vērto darījumu ar amerikāņu pārtikas gigantu.

F. Loudona uzskata, ka šī ir sliktākā kompānijas pārņemšana, kāda jebkad notikusi, un piebildusi, ka viņas vecvectēvs Džordžs apgrieztos kapā otrādi, ja to uzzinātu.

Medijs gan norāda, ka sieviete vairs nevarēs izmantot Cadbury nosaukumu, jo tas tagad pieder Kraft.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas saldumu ražotāja Cadbury valde piekritusi ASV pārtikas ražotāja Kraft piedāvājumam pārdot kompāniju pēc tam, kad Kraft palielināja piedāvāto cenu, ziņo BBC.

Cadbury valde tagad runās ar uzņēmuma akcionāriem, cenšoties tos pārliecināt par ASV kompānijas izteikto piedāvājumu, kurš paredz pārdot Lielbritānijas saldumu ražotāja akcijas par 13.79 ASV dolāriem gabalā. Līdz ar to Kraft ir novērtējis Cadbury par 18.9 miljardiem ASV dolāru.

Darījums paredz arī, ka Cadbury akcionāri saņems 0.16 ASV dolārus par katru tiem piederošo akciju dividendēs.

Iepriekšējais Kraft piedāvājums, kurš tika noraidīts, paredzēja par Cadbury akciju maksāt 12.49 ASV dolārus, tādējādi kopumā kompāniju novērtējot par 17.26 miljardiem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Kraft Foods, kas pārņēma saldumu ražotāju Cadbury un pārdeva saldēto picu biznesu, paziņojusi par būtisku pirmā ceturkšņa tīrās peļņas pieaugumu, ziņo MarketWatch.

Pasaulē otrās lielākās pārtikas kompānijas tīrā peļņa bijusi 1,88 miljardi ASV dolāru. Tajā pašā periodā pirms gada kompānija nopelnīja 660 miljonus ASV dolāru.

Ieņēmumi pieauguši par 26% līdz 11,3 miljardiem ASV dolāru.

Kraft vadītāja Irēne Rozenfelde (Irene Rosenfeld) norādījusi, ka dārgais Cadbury pārņemšanas darījums ir bijis pareizs solis. «Mūsu pirmā ceturkšņa rezultāti ir pirmais pierādījums mūsu nākotnes potenciālam kopā ar Cadbury,» viņa akcentējusi.

Kā raksta MarketWatch, Vorens Bafets, kura Berkshire Hathaway ir Kraft lielākais akcionārs, kritizēja Cadbury pārņemšanas darījuma summu - 19 miljardi ASV dolāru, kā arī Kraft lēmumu pārdot strauji augošo DiGiorno un Tombstone picu biznesu kompānijai Nestle. Picu biznesu kompānija pārdeva, lai iegūtu finansējumu Cadbury iegādei. Viņš arī neesot apmierināts ar 26 miljonu ASV dolāru kompensāciju, kuru I. Rozenfelde saņēma 2009.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Supermodeli šokējusi kampaņa, kuras ietvaros viņa salīdzināta ar Dairy Milk Bliss šokolādi, vēsta guardian.co.uk.

Saldumu gigants Cadbury nāks klajā ar oficiālu atvainošanos Naomi Kempbelai (Naomi Campbel), jo supermodele uzskata, ka reklāma, kur viņa salīdzināta ar šokolādi, ir rasistiska.

Cadbury šokolādes Bliss reklāmā izmantoja saukli: «Pavirzies Naomi, pilsētā ir jauna dīva.»

Kempbela pavēstījusi, ka jūtas šokēta par šo reklāmu, kurā izzobotas Kempbelas dīvas stila dusmu lēkmes un uzvedība.

«Ir nelāgi tikt salīdzinātai ar šokolādi, ne tikai man, bet visām melnādainajām sievietēm un melnādainajiem cilvēkiem,» teikusi supermodele, turpinot:«Es tajā neredzu nekādu humoru. Tas ir apvainojoši un aizskaroši.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kraft Foods peļņu negatīvi ietekmējušas ar Cadbury saistītas izmaksas

Lelde Petrāne,11.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas gigants Kraft Foods, kam pieder saldumu ražotājs Cadbury, paziņojis par ceturkšņa peļņas kritumu, ziņo BBC.

Neraugoties uz to, ka Cadbury pārņemšana palīdzējusi palielināt apgrozījumu par 30%, Kraft ceturkšņa tīrā peļņa sarukusi par 24% līdz 540 miljoniem ASV dolāru. Peļņas kritums saistīts ar Lielbritānijas saldumu ražotāja integrēšanas izmaksām.

Kraft arī brīdinājis, ka tas palielinās cenas, lai kompensētu pieaugošās izmaksas.

Kraft jau ir palielinājis cenas lielākajai daļai savu produktu Eiropā, kā arī daļai Ziemeļamerikā. Šogad esot gaidāms tālāks pieaugums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kraft lauž solījumu un slēdz Cadbury ražotni

Ritvars Bīders,05.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas saldumu ražotāja Cadbury īpašnieks ASV kompānija Kraft pretēji saviem solījumiem nolēmusi slēgt Cadbury ražotni Somerdeilā. Ražošana šajā rūpnīcā tiks pārtraukta dažu tuvāko dienu laikā, ziņo BBC.

Cadbury ražotnes slēgšanas rezultātā bez darba paliks aptuveni 400 cilvēki. Tiklīdz ražošanas process rūpnīcā beigsies, tajā līdz šā gada martam paliks vien 50 cilvēku liels darbinieku pulks, kas turpinās rūpēties par ražotnes apsaimniekošanu.

Kraft, kas Lielbritānijas saldumu ražotāju pārņēma pērn februārī, nolēmis ražošanu pārcelt uz Poliju.

ASV pārtikas gigants norāda, ka nekādi īpaši pasākumi saistībā ar Somerdeilas rūpnīcas slēgšanu neesot plānoti. Konkrētā rūpnīca ražo Cadbury saldumus kopš 1919. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Cadbury izgudrojis nekūstošo šokolādi

Lelde Petrāne,26.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājs Cadbury izgudrojis šokolādi, kas nekūst karstā gaisā, ziņo telegraph.co.uk.

Cadbury pārtikas zinātnieki Lielbritānijā apgalvo, ka jaunā piena šokolāde 40 grādu temperatūrā paliks cieta trīs stundas. Taču kompānija, kuru pirms diviem gadiem pārņēma amerikāņu pārtikas grupa Kraft, šo produktu pārdošot tikai siltās zemēs, piemēram, Indijā vai Brazīlijā, jo citviet neprognozē tai noietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Starbucks gatava šķirties no Kraft

Lelde Petrāne,02.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korporācija Starbucks apņēmusies pielikt punktu tās aizvien sliktākajām attiecībām ar ASV pārtikas ražotāju Kraft. To kafijas uzņēmums šodien pavēstījis investoriem, ziņo guardian.co.uk.

Kraft, kura zīmoli ietver Cadbury un Maxwell House, ir piegādājis kafijas pupiņas ar Starbucks zīmolu lielveikaliem un citiem mazumtirgotājiem jau 12 gadus.

Taču abi uzņēmumi tagad dodas uz tiesu. Starbucks apsūdz Kraft darbinieku izslēgšanā no pārdošanas sanāksmēm, kā arī attiecību rezultātā iegūto zināšanu izmantošanā, lai laistu klajā savu kafijas zīmolu, un Starbucks tēla graušanā.

Starbucks analītiķiem akcentējusi, ka ir nolēmusi izbeigt vienošanos ar Kraft, cik ātri tas ir iespējams.

Hovards Šulcs (Howard Schultz), Starbucks vadītājs, sacījis, ka uzņēmums izskata citu uzņēmumu iegādes iespējas, lai izveidotu savu pārtikas veikalu biznesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cadbury darījums izmaksājis 2 miljonus dienā

,20.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cadbury vadītāja Toda Sticera (Todd Stitzer) ieguvums no kompānijas pārdošanas Amerikas pārtikas gigantam Kraft kontrastē ar nenoteiktību par savu darbu, ar kuru saskaras tūkstošiem Cadbury fabrikas strādnieku, raksta guardian.co.uk.

Kompānijas bosa ieguvums no 11.9 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērtā darījuma, ja viņš pēc tā pametīs kompāniju, varētu būt ap 12 miljoniem sterliņu mārciņu. Savukārt dažādiem padomdevējiem darījuma ietvaros samaksāti aptuveni 250 miljoni mārciņu.

Medijs noskaidrojis, ka laikā, kad notika sīva cīņa par Cadbury, investīciju baņķieri, juristi, grāmatveži un sabiedrisko attiecību padomnieki saņēmuši aptuveni 2 miljonus Lielbritānijas sterliņu mārciņu dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bafets draud apturēt «mega» darījumu

,06.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slavenais investors, miljardieris Vorens Bafets (Warren Buffett), kas ir kompānijas Kraft lielākais akcionārs, draud apturēt Kraft 10.4 miljardus sterliņu mārciņu plānu iegādāties kompāniju Cadbury.

Kompānija iepriekš pārdeva savu saldēto produktu biznesu ASV kompānijai Nestle par 3.7 miljardiem USD, lai piedalītos Cadbury pirkšanā. Kraft piedāvājums bija maksāt 60 pensus par akciju.

Kompānijas pārstāvis paziņoja: «V. Bafets ir mūsu lielākais investors un viens no respektētākajiem investoriem pasaulē. Protams, ka mēs viņa viedokli uzklausām ļoti nopietni.»

Plašāka informācija par to, ko tieši V. Bafets ir paziņojis akcionāriem pagaidām nav pieejama.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pārtikas gigants Kraft sašķelsies divās kompānijās

Gunta Kursiša,04.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas nozares gigants Kraft ir paziņojis par sadalīšanos divās neatkarīgās kompānijās, vēsta BBC.

Pasaules mēroga uzkodu ražotāja Kraft ieņēmumi lēsti 32 miljardu ASV dolāru apjomā. Pēc uzņēmuma sazarošanās Kraft sastāvā būs tādas preču zīmes kā Trident košļājamās gumijas, Oreo cepumi un šokolādes Cadbury.

Savukārt otra kompānija North American food business, kuras ieņēmumi lēsti 16 miljardu ASV dolāru apmērā, iekļaus tādas preču zīmes kā Kraft, Philadelphia sierus un sulas Capri Sun.

Kraft ir paziņojis, ka cer uzsākt šo divu kompāniju darbību līdz 2012. gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lai iegūtu naudu Cadbury iegādei, Kraft pārdod picu biznesu

,05.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas kompānija Kraft Foods piekritusi pārdot ASV un Kanādas saldēto picu biznesu kompānijai Nestle par 3.7 miljardiem ASV dolāru, tādējādi iegūstot naudu, lai palielinātu piedāvājumu saldumu ražotāja Cadbury iegādei, ziņo Bloomberg.

Šveicē bāzētā Nestle paziņojusi, ka tā vairs nepretendē uz Cadbury iegādi.

Iegādājoties Kraft ASV un Kanādas picu biznesu, Nestle iegūs tādus zīmolus kā DiGiorno, Tombstone, California Pizza Kitchen un citus. Šveices kompānija paziņojusi, ka tagad tā būs tirgus līdere 37 miljardu ASV dolāru vērtajā ASV saldēto picu tirgū.

Db.lv jau vēstīja, ka Nestle tikko piekrita pārdot savu oftalmoloģisko līdzekļu ražošanas un pētniecības kompānijas Alcon daļu Šveices zāļu ražotājam Novartis par 28.1 miljardu ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Starbucks maksās Kraft Foods gandrīz trīs miljardus dolāru

Gunta Kursiša,13.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcu tīklam Starbucks būs jāšķiras no 2,76 miljardiem ASV dolāru, lai apmaksātu Kraft Foods radītos zaudējumus jeb, pareizāk sakot, negūtos ieņēmumus, lēmusi ASV šķīrējtiesa.

Kraft un Starbucks strīds ir par iepakotas Starbucks kafijas pārdošanu. Kraft sāka pārdot Starbucks kafiju 1998. gadā, vienojoties ar kafejnīcu ķēdi, ka pārdošana norisināsies līdz 2014. gada martam. Tomēr Starbucks lēma pārtraukt līgumu 2010. gadā, apsūdzot, ka Kraft Foods nepilda līgumā noteiktās saistības, ziņo BBC.

Saķeršanās rezultējusies šķīrējtiesā, Kraft norādot, ka uzņēmums no iepakotās Starbucks kafijas pārdošanas spējis uzbūvēt biznesu, kura vērtība gadā sasniedz 500 miljonus ASV dolāru.

Tiesa lēmusi, ka Starbucks būs jāmaksā Kraft 2,23 miljardus ASV dolāru par radītajiem zaudējumiem biznesam, kā arī vēl 527 miljonus ASV dolāru par papildu izmaksām, piemēram, juridisko pakalpojumu izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas gigants «Kraft Heinz Company» paziņojis par apņemšanos līdz 2025.gadam pilnībā atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas savos produktos visā pasaulē.

Kompānija norāda, ka šī politika attieksies uz visām valstīm, kurās ir uzņēmuma filiāles, ieskaitot tās, kurās līdz šim nav bijusi ieviesta progresīva dzīvnieku labturības politika.

«Kraft Heinz» jaunā globālā politika palīdzēs reformēt dažas no viscietsirdīgākajām industriālās lopkopības praksēm. Lielākā daļa dējējvistu ir iesprostotas A4 izmēra lapas būra platībā, kur pavada gandrīz visu savu mūžu. Šīs vistas nevar pat izplest savus spārnus un cieš no ievainojumiem un izkropļojumiem, kas rodas no būtiskajiem dzīves telpas ierobežojumiem sprostu sistēmās, uzsver uzņēmums.

«Apņemoties izskaust sprostus no saviem olu piegādes tīkliem, «Kraft Heinz» pievienojas aizvien augošam uzņēmumu pulkam, kas publiski iestājas pret šo cietsirdīgo praksi,» norāda koalīcijas dējējvistu atbrīvošanas no sprostiem «Open Wing Alliance» dalīborganizācijas «Dzīvnieku brīvība» vadītājs Aivars Andersons. «Kraft Heinz» lēmums iezīmē būtisku soli sprostu ēras norietā, aicinot citus pārtikas uzņēmumus, restorānus un mazumtirgotājus veikt līdzīgas apņemšanās.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kraft Foods peļņa pieaugusi par 13%

Žanete Hāka,06.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrajā ceturksnī Kraft Foods peļņa palielinājusies par 13% un sasniegusi 937 miljonus dolāru jeb 53 centus par akciju, raksta MarketWatch.

Pērn attiecīgajā periodā kompānijas peļņa bija 827 miljoni dolāru jeb 56 centi par akciju.

Kompānijas pārdošanas apjomi pieauga par 25% līdz 12,3 miljardiem dolāru, kas ir tik, cik iepriekš prognozēja analītiķi.

Kompānijas ienākumu kāpumu veicināja iepriekš iegādātā Cadbury ieņēmumi, savukārt Ziemeļamerikas pārtikas biznesa tempi palēninājās cenu karu dēļ, kā arī agresīvās reklamēšanas dēļ, kas tika vērsta uz taupīgajiem klientiem.

«Kā sektora līderis mēs neturpināsim pieciest daļu iegūšanu, ko veicina agresīvas reklāmas kampaņas,» norāda Kraft Foods pārstāvji. «Līdz ar to jūs redzēsiet pieaugumu mārketinga izdevumiem atsevišķos ASV sektoros.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Londonas akciju cenas 16 mēnešu augstākajā līmenī

,05.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien akciju cenas Londonas biržā turpināja Jaunā gada ralliju un sasniedza 16 mēnešu augstāko atzīmi, raksta Yahoo.com.

Cenu pieaugumu veicināja paziņojums, ka ASV pārtikas kompānija Kraft Foods piekritusi pārdot ASV un Kanādas saldēto picu biznesu kompānijai Nestle par 3.7 miljardiem ASV dolāru, tādējādi iegūstot naudu, lai palielinātu piedāvājumu saldumu ražotāja Cadbury iegādei.

FTSE 100 palielinājās par 0.35 % līdz 5519.55 punktiem, sasniedzot augstāko līmeni kopš 2008. gada 9. septembra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slikto laika apstākļu dēļ pasaules tirgos pieaug Arabica kafijas pupiņu cenas. Izmaiņas pasaules kafijas pupiņu tirgū ietekmēs arī kafijas cenas Latvijā, noskaidrojis laikraksts Neatkarīgā.

Ņemot vērā, ka 90% no Latvijas maltās kafijas tirgus ir kafija, kas ražota no Arabica šķirnes kafijas pupiņām, iedzīvotājiem jārēķinās ar cenu kāpumu maltai kafijai. «Merrild kafijai cena varētu pieaugt par 5% jau pirmā ceturkšņa beigās (martā),» prognozējis Merrild Kaffe pārstāvis Baltijā Dzintars Līcis. Cenas varētu pieaugt arī Pauling, Jacobs un Tchibo kafijai, kuru sastāvā ir Arabica pupiņas, pieļāvis Dz. Līcis. Savukārt Kraft Foods biznesa vadītājs Latvijā Aigars Siliņš Neatkarīgajai uzsvēris, ka Kraft Foods tuvākajā laikā neplāno mainīt kafijas pārdošanas cenas Latvijā un viens no iemesliem ir sarežģītā ekonomiskā situācija valstī. Kraft Foods ražo kafiju Jacobs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārvalstu investori neatbalsta naudas atņemšanu iedzīvotājiem un valsts iestādēm, bet iesaka valdībai īstenot strukturālās reformas un nodokļu sloga pārnesi.

Izdevumu samazinājums ceļu rekosntrukcijas un kapitālo remontu darbiem – tā nav striukturālā reforma, uzsver Ārvalstu investoru padomes Latvijā priekšsēdētāja vietnieks Sandis Šteins.

Pārvadājumi

Cauri muitai 20 minūtēs

No 1. janvāra Krievijas muitā spēkā stājas iepriekšēja deklarēšanās sistēma, pēc kuras ieviešanas darbībām uz robežas nevajadzētu aizņemt vairāk kā 20 minūtes. Lai gan testa režīmā šī sistēma jau darbojas, Latvijas pārvadātāji atzīst, ka bez aizķeršanās tā līdz šim darbojusies tikai kravu kustības virzienā no Krievijas, kamēr otrādā virzienā problēmas saglabājas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nodokļu izvairīšanās tendences, jeb Latvija – viena no trim bagātākajām valstīm ES!

Jānis Taukačs, SORAINEN partneris un Nodokļu prakses grupas vadītājs Baltijas valstīs un Baltkrievijā,06.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc kārtējā Latvijas lauku ciemata apmeklējuma, sirds atkal sažņaudzās redzot, kā Marijas tante rūpīgi plāno savu budžetu, lai pietiktu gan iztikai, gan zālēm.

Tajā pat laikā zinu, ka Finanšu ministrija, valdība un parlaments ar neizprotamu vienaldzību noskatās (vai drīzāk tieši otrādi – piever acis) uz to, ka Latvijai liela daļa nodokļu aizpeld secen tikai tādēļ, ka valstī ir ārkārtīgi liberāla attieksme pret pelēkiem nodokļu plānošanas paņēmieniem. Ar gandarījumu konstatēju, ka pie līdzīgiem secinājumiem nonācis arī prezidents Zatlera kungs, kas savā uzrunā, ierosinot Saeimas atlaišanu, izsaka pārmetumus par peļņas uzkrāšanos oligarhu ofšoru kontos. Prieks, ka šo problēmu beidzot pamanījušas arī Ekonomikas un Finanšu ministrijas, kuru priekšlikumus jau 31.maijā atbalstīja MK1.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Brexit var atjaunot Lielbritānijas un ES šokolādes karu

Žanete Hāka,18.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijai izstājoties no Eiropas Savienības, varētu tikt atjaunots 30 gadus ilgušais šokolādes karš, kurš ar tiesas lēmumu tika pārtraukts 2003.gadā, brīdinājis bijušais Lielbritānijas premjerministra vietnieks Niks Klegs.

Lielbritānijas šokolādes ražotāji cīnījās par tiesībām pārdot šokolādi, kuros ir augu tauki, taču viņu ES konkurenti sacīja, ka šī sastāvdaļa produktā ir vairāk nekā tiek atklāts, tādēļ preci vajadzētu dēvēt par šokolādes aizvietotāju. 2000.gadā tika rasts kompromiss un Eiropas Tiesa lika Itālijai un Spānijai, kas bija lielākie pretinieki, pēc trim gadiem ļaut Lielbritānijas uzņēmumiem tirgot šo produkciju.

Taču tagad problēma varētu atkal tikt celta gaismā, un Klegs prognozē, ka tīrās šokolādes ražotāji ātri vien cīnoties par šokolādes definīciju, sāks censties apgrūtināt britu kompāniju eksportu. Kamēr šokolādes definīcija bija kā līdz šim, ražotāji varēja to tirgot gan Lielbritānijā, gan Eiropā, taču, ja tā tiks mainīta, tas var apgrūtināt daudzu ražotāju darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” ar Rīgas Apgabaltiesas 10.marta spriedumu ir nosargājis savas tiesības uz zīmola “Kārums” biezpiena sieriņu iepakojuma oranžo krāsu, kas piešķir izņēmuma tiesības lietot šo krāsu biezpiena sieriņu iepakojumos.

Strīdā par AS “Rīgas piena kombinātam” (“Food Union” grupa) piederošo krāsas preču zīmes reģistrāciju tiesa atzina, ka zīmola “Kārums” biezpiena sieriņus atpazīst ne tikai pēc nosaukuma, bet arī pēc krāsas pēc kuras identificē ražotāju. Šī ir pirmā tiesā veiksmīgi aizstāvētā krāsas kā preču zīmes reģistrācija Latvijā un viena no retajām pasaulē.

“Oranžā krāsa ir bijusi klātesoša uz “Kārums” sieriņiem kopš tā pirmssākumiem un gadu desmitu laikā nostiprinājusies kā nozīmīga daļa no identitātes līdztekus atpazīstamajam nosaukumam un nemainīgajai sieriņu garšai. Šis ir vēsturisks brīdis Latvijas jurisprudencē un zīmolvedībā,” uzskata Food Union vadītāja Latvijā Irēna Holodnaja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Lielbritānijas lielākajiem veselības un sporta kompleksiem saņēmis kritiku par tā izstrādāto reklāmas kampaņu, kuras ietvaros izstādītes zīmes, kurās apgalvots, ka resnos apēdīs citplanētieši, ziņo Telegraph.

Ziemassvētku periodā izstādītās zīmes bija izliktas ar mērķi pievērst cilvēku uzmanību savai fiziskajai formai un likvidēt liekos kilogramus, taču šī reklāma veicināja pavisam citādāku sabiedrības reakciju.

Uz zīmes, uz kuras attēlots citplanētieša zīmējums zaļā krāsā, rakstīts «Savlaicīgs veselības brīdinājums! Kad ieradīsies citplanētieši, apaļīgie tiks apēsti pirmie». Tālāk uz tās interesenti aicināti pievienoties Bristoles viesnīcas Cadbury House sporta klubam.

Sporta klubs gan norāda, ka tā mērķis neesot bijis nevienu aizvainot, bet gan norādīt uz to, ka Ziemassvētku periodā cilvēki nereti mēdz nedaudz pieņemties svarā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) apņēmusies finansiāli atbalstīt viena sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa būvniecību Baltijā. Lietuva par savu prioritāro vietu paziņojusi Klaipēdu, Igaunija - Paldiskus. EK līdz šīs vasaras vidum gaidīs, lai Baltijas valstis pašas vienojas savā starpā par optimālo LNG termināļa būvniecības vietu, taču Latvija pašlaik nespēj skaidri formulēt pat savu iekšējo pozīciju.

Būvnieki stājas pretim skarbajai realitātei

Pagājušais gads arī lielās būvniecības kompānijas pietuvinājis skarbajai realitātei, ko mazāki uzņēmumi uz savas ādas izjuta jau iepriekš.

Intervija

Tūrismā Latvijai sevi jāpārdod vēl agresīvāk

Rīgā diemžēl nav piemērotas infrastruktūras, lai uzņemtu lielus, starptautiskus forumus, kas nopietni kavē iespēju pievilināt tūristus ārpus jau tradicionālās tūrisma sezonas - vasaras.

Investors

Piesardzīgi pret transportu

Aviopārvadājumu kompānijas šobrīd šķiet samērā dārgas.

Ražošana

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Mainīta SIA Mondelez Latvija valde

Žanete Hāka,08.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģistrētas izmaiņas SIA Mondelez Latvija, kas līdz 27. jūnijam bijusi zināma kā SIA Kraft Foods Latvija, valdē, liecina Lursoft dati.

Sākot ar šā gada 5. septembri Mondelez Latvija valdes locekļa amatā Andreja Dudko vietā stājies Māris Lukss. Vēl uzņēmuma valdē strādā Slovākijas pilsonis Lubomirs Ivanovs un Lietuvas pilsone Kristine Raubiene.

Aizvadītajā finanšu gadā Mondelez Latvija neto apgrozījums, salīdzinot ar iepriekšējo pārskata periodu, palielinājās par 6,6%, sasniedzot 564,177 tūkstošus eiro. Gadu uzņēmums noslēdza ar peļņas sarukumu par 21%, peļņa nokritusies no 28,561 tūkstoša eiro 2012. gadā līdz 22,544 tūkstotim eiro pērn. Uzņēmuma vadība plāno pārskata gada peļņu atstāt nesadalītu.

Uzņēmuma iesniegtajā gada pārskatā teikts, ka aizvadītais bijis SIA Mondelez Latvija divpadsmitais darbības gads. Uzņēmuma vadība norāda, ka pērn Mondelez Latvija turpināja sekmīgi darboties, nodrošinot reklāmas, tirgus izpētes un informācijas sniegšanas pakalpojumus mātes uzņēmumam Kraft Foods Lietuva AB.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Kraft Foods ir izvietojusi Ņujorkā interaktīvu reklāmu – attēlu, kas mainās atkarībā no Twitter lietotāju noskaņojuma, vēsta AdWeek.

Jell-O pudiņu reklāmas stends seko amerikāņu Twitter lietotāju rakstītajām ziņām. Atkarībā no tā vai tajās pārsvarā ir bēdīgi, vai priecīgi «smaidiņi», reklāmā attēlotā cilvēka seja maina savu izteiksmi – no priecīgas līdz bēdīgai. Reklāmas stends skenē Twitter ziņojumus ik pēc septiņām sekundēm.

Gadījumā ja skumju «smaidiņu» skaits pārsniedz 50%, kompānija Kraft Foods nosūta bezmaksas pudiņu, kā arī uzmundrinošu ziņojumu visiem tiem, kuru «tvītos» pēdējo sekunžu laikā ir bijis skumjais «smaidiņš».

Db.lv jau rakstīja, ka McDonnald’s Stokholmā bija izvietojis līdzīgu, interaktīvu reklāmas stendu, ar kuru mijiedarbojoties garāmgājēji varēja vinnēt bezmaksas ēdienu McDonnald’s restorānos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Heinz un Kraft Foods paziņo par apvienošanos

LETA,25.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas giganti Heinz un Kraft Foods Inc. trešdien paziņoja par apvienošanos, tādējādi izveidojot Ziemeļamerikas trešo lielāko pārtikas produktu un dzērienu ražotāju.

Panāktā vienošanās paredz, ka Heinz pašreizējie akcionāri saglabās 51% akciju jaunajā uzņēmumā Kraft Heinz Company, bet Heinz kontrolējošās akciju daļas īpašnieki - ASV investīciju kompānija Berkshire Hathaway un ASV-Brazīlijas investīciju uzņēmums 3G Capital - jaunajā grupā investēs desmit miljardus dolāru (9,13 miljardus eiro).

3G Capital un Berkshire Hathaway jau 2013.gadā satricināja pārtikas produktu ražošanas nozari, kad par 23 miljardiem dolāru tika pārņemts ASV kečupa ražotājs Heinz.

Komentāri

Pievienot komentāru