Degvielas cenas pieaugums un izmaiņas likumdošanā gādās par to, lai 2 stundu lidojums nemaksātu mazāk par 200 eiro.
Savu prognozi attiecībā uz tuvākajās dienās Eiropas Parlamentā (EP) skatāmajiem jautājumiem pauda Latvijas EP deputāts Aldis Kušķis. «Demokrātisks solis ir aviācijas atzīšana par līdzvērtīgu industrijas veidu, kas tāpat piesārņo gaisu ar CO2 izmešiem kā rūpnīcas, taču līdz šim tik lielo pietāti pret aviokompānijām var skaidrot ar to, ka valdībām tās nacionālās aviokompānijas ir gluži vai kā svētās govis. Tas tā ir Vācijai ar Lufthansa, Francijai ar Air France un Latvijai ar airBaltic. Tāpēc tām ir tik daudz atļauts, piemēram, papildus biļešu cenai norādīt vēl arī drošības vai degvielas izmaksas. Iedomājaties, kas būtu, ja alus ražotājs veikalā blakus alus pudeles cenai norādītu vēl arī transporta izmaksas?» tā A.Kušķis.
Aviokompānijām arī atšķirībā no visiem citiem industrijas veidiem ir atļauts veidot cenu karteļus, taču īstenībā ir pienācis pēdējais laiks, lai aviosabiedrības tāpat sāktu strādāt kapitālisma apstākļos, saka A.Kušķis.
Taču gan tikko pieņemtajam EP lēmumam par aviokompāniju iekļaušanu CO2 emisiju tirdzniecībā, gan drīzumā skatāmais aviobiļešu cenas jautājums, kas paredzēs stingrākus noteikumus par parametriem, kas būs jāiekļauj jau sākotnējā aviobiļešu cenā, neizbēgami novedīs pie tā, ka lēto aviobiļešu ceļojumu ēra beigsies.
«Tik lēti kā pēdējos 5 gados ceļot vairs nevarēsim, taču kopējā attieksme pret lidojumu pasažieriem paliks godīgāka. Reklamētai cenai ne tikai ir jāsaskan ar to, kuru galā maksās lidojuma pasažieris, bet jāizskauž arī sistēma, kas atrodama vairāku aviosabiedrību mājaslapās, tai skaitā airBaltic, kur automātiski atķeksētas papildus nebūtiskas izmaksas par lidojuma apdrošināšanu, rezervācijas maiņu u.c., kuras mazāk pieredzējis vai neuzmanīgāks lidojuma rezervētājs ir spiests apmaksāt, lai gan šīs izmaksas ir pilnīgi brīvprātīgas,» EP regulas būtību izskaidro Aldis Kušķis.