Pircēji visā pasaulē, padziļinoties recesijai, sāk dot priekšroku lētākām precēm, raksta Wall Street Journal.
Izpētot pircēju uzvedību 11 pasaules lielākās ekonomikas valstīs īsi pēc konkrētās valsts ekonomiskās situācijas pasliktināšanās, pētījumu firma Nielsen Co. konstatējusi daudz kopīga. Visi pircēji strauji pievērsušies mazāk dārgu zīmolu precēm.
Tāpēc Nielsen izšķīries reizi mēnesī sākt publicēt to preču indeksus, kam priekšroku devuši pircēji. Jaunais indekss parādīs salīdzinošo ainu, kādiem zīmoliem pircēji pasaulē dod priekšroku, kā arī parādīs izmaiņas cilvēku izdevumos un iepirkšanās ieradumos. Pašreizējie novērojumi liecina, ka izdevumi par pirkumiem globāli samazinās, priekšroka tiek dota vietējā zīmola precēm, tāpat arī samazinās iepirkšanās biežums un novērojamas vidēji izteiktas pazīmes, uzkrāt nepieciešamākos produktus.
Interesanti, ka iepirkšanās paradumu maiņa izrādījusies ļoti cieši saistīta ar ekonomiskās situācijas pasliktināšanos, turklāt Eiropas valstīs cilvēki uz šīm izmaiņām reaģējuši ātrāk nekā ASV. Lēto cenu veikali ieguvuši vislielāko popularitāti Lielbritānijā un Vācijā. Savādāk reaģējuši japāņi un ķīnieši, kuriem ir ļoti izteikta zīmolu mentalitāte.
Pētījuma ietvaros tiek pētītas pircēju tirgus izmaiņas ASV, Brazīlijā, Kanādā, Ķīnā, Francijā, Indijā, Itālijā, Krievijā, Lielbritānijā, Spānijā un Vācijā.