Aprīlī ceļu būvnieki varēs pieteikties diviem šogad lielākajiem ceļu rekonstrukcijas projektiem. 27 miljoni latu krīzes apstākļos ir kārdinoši liels skaitlis, lai kārtīgi pacīnītos, šodien, 4.aprīlī, vēsta laikraksts Diena.
Kā norāda laikraksts, šos miljonus valsts šogad iedalījusi galvenokārt diviem lieliem ceļu rekonstrukcijas darbiem ar Eiropas Savienības (ES) finansējuma līdzdalību. Naudas maka turētāja valsts akciju sabiedrība Latvijas valsts ceļi (LVC) aprīlī plāno izsludināt konkursu Latgales tranzīta ceļu rekonstrukcijai posmos Viskaļi - Koknese un Ludza - Nirza.
Diena norāda, ka cīņa solās būt nežēlīga, pa
r k o liecina pārtrauktā izsole vienā no šiem posmiem. Gada sākumā vienlaikus tika pātraukta izsoles procedūra vēl divos mazākos konkursos. Iemesls - jau pēc uzvarētāju noteikšanas konstatētas neprecizitātes izsoļu nolikumos.Konkursu pārtraukšana esot saasinājusi attiecības ne tikai starp būvniekiem un valsti, bet arī nozares spēlētājiem. Dienasgaismā tiekot vilkti jautājumi, uz kuriem treknajos gados, kad darba pietika visiem, pievēra acis. Par aktīvu nozares iekšējo opozicionāru kļuvis firmas Šlokenbeka vadītājs Māris Paiders, kurš uzskata, ka ceļu būves nozarē darbojas "ģimene", kas lobē konkrētu firmu intereses. Piemēram, ceļu būves monopolista firmas A.C.B. darbiniekus ar LVC vadību pat vieno radniecīgas saites. A.C.B. šefs Valdis Lejnieks šādus apgalvojumus gan saucot par muļķībām. Viņš norādījis - M. Paiders izmisīgi meklē vainīgos, jo tieši ar viņa vadīto Šlokenbeku jau pēc uzvaras valsts pātrauca konkursu par posma Ludza - Nirza rekonstrukciju par vairāk nekā 30 miljoniem latu.
Laikraksts arī informē, ka ceļu būvei un infrastruktūras uzlabošanai līdz 2013.gadam paredzēts lielākais ES finansējums - 725 miljoni latu. Valsts piešķirtais finansējums ceļu būvei šogad nav apcirpts un palikuši plānotie 27 miljoni.