Atpūta

Latvijā reģistrēto uzņēmumu un organizāciju vidū - Mīlestības propaganda un Mīlestības pilna sirds

Gunta Kursiša,14.02.2013

Jaunākais izdevums

«Visu mīlētāju dienā» Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas Lursoft darbinieki ķērušies pie to uzņēmumu un organizāciju apkopošanas, kuru nosaukumā ietverts vārds «mīlestība», un atklājies, ka Latvijā kopumā reģistrēti 16 šādi uzņēmumi un organizācijas, kuri sev izvēlējušies ar mīlestības tēmu saistītu nosaukumu.

Tā, piemēram, 2008. gadā Jūrmalā dibinātās SIA Mīlestības enerģija, kuras darbības veids ir nekustamā īpašuma pārvaldīšanas pakalpojumu sniegšanu par atlīdzību vai uz līguma pamata, savukārt uzņēmums Mīlestības propaganda, kurš reģistrēts Rīgā, nodarbojas ar mazumtirdzniecību nespecializētajos veikalos, kuros galvenokārt pārdod pārtikas preces, dzērienus vai tabaku, bet SIA Ar mīlestību darbojas bāru un dzērienu pasniegšanas nozarē, liecina Lursoft dati.

Tāpat Latvijā reģistrētas vairākas organizācijas, kuru nosaukums saistāms ar mīlestību, piemēram, Cerība. Ticība. Mīlestība, kuras mērķis ir apvienot invalīdus ar garīgas attīstības traucējumiem un veicināt viņu garīgo izaugsmi. Tāpat uzņēmumu katalogā atrodama veselīgu un kristīgu dzīvesveidu popularizējošā organizācija Īsta mīlestība gaida, labdarības pasākumu rīkošanas organizācija Mīlestības pilna sirds, amatniecības un mākslas biedrība Mīlestības pavediens, kā arī organizācija Mīlestības vairogs, kuras mērķis ir sniegt sociālu atbalstu Latvijas maznodrošinātajiem iedzīvotājiem, un citi.

Saskaņā ar Lursoft datiem, Latvijā darbojas arī 82 uzņēmumi, kuru nosaukumā minēts vārds «Valentīns», savukārt 390 Latvijas uzņēmumos darbojas amatpersonas vārdā Valentīns, 258 Latvijā reģistrētās SIA pieder Valentīniem un 611 – Valentīnām, noskaidrojis Lursoft.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reti kuras kompānijas šefs būs veicis savas organizācijas restrukturizāciju un zīmola identitātes maiņu bruņuvestē, jo veicamās reformas ir tik apjomīgas un tik ļoti pretējas organizācijas vēsturiskajai pieredzei, ka daudzi tās locekļi pašu reformatoru gribētu redzēt aukstu. Šis noteikti pretendē uz trakāko organizācijas reformas un zīmolvedības stāstu, kāds db.lv ir bijis lasāms.

Antonio Fernandess jeb King Tone bija ASV skaitliski lielākās bandas Latin Kings dekriminalizācijas un sociālās iekļaušanās reformas sludinātājs. 1996. gadā Ņujorkas bandas atzara dibinātājs King Blood, būdams mūža ieslodzījuma priekšā vieninieka kamerā, nodeva savu varu King Tone, kurš reorganizēja bandu pēc ļoti izstrādāta hierarhijas plāna ar mērķi kontrolēt, lai viņa nevardarbības, dekriminalizācijas un sociālā taisnīguma vēsts jeb, kā viņš pats saka, vēsts, «kā mīlestība izskatās bandā», tiktu sludināta, piekopta un rituāli godināta.

Ņujorkas Latin Kings banda King Tone vadībā (viņš sevi sauc par CEO – kompānijas šefu) divu gadu laikā pieauga par vairāk nekā 1000 piederīgajiem. Varas iestādes nenoticēja latīņamerikāņu bandas labprātīgajai dekriminalizācijai un tās pārejai no noziedzības uz «vienkāršu» civilo nepakļaušanos sociālo un politisko netaisnību priekšā. Tālaika mērs Rūdolfs Džuliani apsolīja King Tone «iesēdināt», un 1999. gadā viņam piesprieda no 12,5 gadu cietumsodu par konspirāciju un līdzdalību narkotiku tirdzniecībā. Par labu uzvedību viņu atbrīvoja pēc 10 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Maxima Latvija valdes locekli Jeļenu Kondrašovu

Lelde Petrāne,31.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Maxima Latvija valdes locekle Jeļena Kondrašova. Lietuvā 2007.gadā tika reģistrēts uzņēmums MAXIMA GRUPĖ, UAB, kam šobrīd pieder tirdzniecības tīkli Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Bulgārijā un Polijā. Starptautiskās audita un biznesa konsultāciju kompānijas Deloitte ekspertu CE TOP 500 (500 lielākās kompānijas 18 Centrāleiropas valstīs) pagājušajā gadā veidotajā pārskatā MAXIMA GRUPĖ ieņēma 57.vietu.

Latvijā uzņēmums Maxima Latvija darbību uzsāka 2001.gadā, atverot pirmos veikalus.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šis uzņēmums attīstās ļoti dinamiski. Uzņēmuma vadība velta lielu uzmanību darbinieku apmācībai un kvalifikācijas celšanai visos līmeņos. Tāpat viena no lielākajām priekšrocībām, strādājot šajā uzņēmumā, ir iespēja strādāt gan lokālā, gan starptautiskā mērogā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laika posmā no 2004. līdz 2022. gadam vēlme pēc bērniem, pati motivācija, griba pēc tiem ir sarukusi no vidēji trīs bērnu ģimenes ieceres uz vidēji divu bērnu ieceri, liecina Latvijas Universitātes speciālistu pētījums Laulību, dzimstības un pozitīvu bērnu – vecāku attiecību veicinošo faktoru izpēte.

Bērni daudz mazākam skaitam cilvēku Latvijā nozīmē dzīves jēgu un piepildījumu.

Pētījuma statistiskā bāze

Pētījuma autores norāda, ka pētījums veikts pēc līdzīgiem principiem 2004. un 2022. gadā, turklāt visā šajā laikā Latvijas dzimstības rādītāji ir vērtējami kā kritiski zemi, gluži tāpat kā tas ir visā Eiropā. «Tomēr, ja vērtē pēc summārā dzimstības koeficienta, kam normālai paaudžu nomaiņai būtu jābūt 2,1–2,2, tad 2004. gadā tas bija 1,29, bet 2021. gadā tas bija pieaudzis līdz 1,57,» secina pētījuma autores. Proti, arī izmiršanas bezdibenī ir dziļuma atšķirības.

Tāpat bāzes datiem pieder secinājums par mātes vidējā vecuma pieaugumu. Latvijā tāpat kā visā pasaulē mātes vidējais vecums, kad dzimst pirmais bērns, palielinās. 2000. gadā pirmais bērns vidēji pasaulē dzima 24 gadus vecai māmiņai. 2021. gadā vidējais pasaules rādītājs ir pieaudzis līdz 27,8 gadiem, bet Latvijā pirmā jaundzimušā mātes vidējais vecums 2021. gadā bija 30,2 gadi. Līdztekus pētījuma autores kā pozitīvu faktoru min aizvien lielāku jaundzimušo skaitu likumīgi noslēgtās laulībās. 2021. gadā 10 872 bērni jeb 62,4% no visiem jaundzimušajiem ienāca oficiāli reģistrētās ģimenēs. 2011. gadā laulībā dzimušo īpatsvars bija tikai 55,4%. Tiesa gan, bērnu bija krietni vairāk kopumā. Situācija patlaban nedaudz atgādina Eduarda Veidenbauma dzejoļa «Ej un dzenies tik pēc naudas» vārsmas, kas noslēdzas ar vārdiem: «Papriecāties tikumīgi, bērnus radīt likumīgi.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Pāvests Ziemassvētku vakarā kritizē cilvēces «negausīgo alkatību»

LETA--DPA,25.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Romas Katoļu baznīcas pāvests Francisks pirmdien sūrojās par cilvēku alkatību un patērētāju kultūru, tradicionālajā Ziemassvētku vakara dievkalpojumā Vatikāna Svētā Pētera katedrālē atgādinot, ka «dzīvības ēdiens nav materiālie labumi, bet mīlestība».

«Mūsdienās daudzi cilvēki dzīves jēgu rod tajā, ka viņu īpašumā ir materiālo lietu pārpilnība,» sprediķī sacīja pāvests.

«Negausīga alkatība iezīmē visu cilvēces vēsturi, pat šodien paradoksālā kārtā daži grezni vakariņo, kamēr citiem nav dienišķās maizes, lai izdzīvotu,» viņš piebilda.

Ja mēs domājam par silīti, kur piedzima Jēzus, «mēs saprotam, ka dzīvības ēdiens nav vis materiālie labumi, bet mīlestība, nevis nesātība, bet žēlsirdība, nevis ārišķība, bet vienkāršība,» sacīja pāvests.

Ziemassvētkos «mēs nedrīkstam zaudēt pamatu zem kājām vai ieslīgt pasaulīgumā vai patērētāju kultūrā», un mums sev ir jāvaicā - «vai es dalos savā maizē ar tiem, kam tās nav», norādīja Francisks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diemžēl ne vienmēr darbinieki aiziet, lai meklētu jaunus izaicinājumus vai tāpēc, ka atraduši labāku darba vietu. Reizēm tā vienkārši ir nespēja sastrādāties ar savu vadītāju.

Darbinieku noturēšana ir problēma, ar kuru saskaras visi vadītāji. Atalgojums vai pat darba pienākumi šajā gadījumā neatsver to, kā darbinieki tiek vadīti un kā tie jūtas attiecībās ar savu priekšnieku. Vai viņi jūtas novērtēti? Vai saņem kompānijas atbalstu un regulāras atsauksmes par padarīto?

Labi zināmajā amerikāņu psihologa Abrahama Maslova vērtību piramīdā ir trīs vajadzību līmeņi, kuros spēj darboties arī vadītājs – drošība, mīlestība un piederība un atzinība. Šie trīs līmeņi pārstāv dažādus darba vides elementus. Pirmais, drošība, attiecas uz darba un karjeras stabilitāti, kā arī sociālo un veselības apdrošināšanu. Vai darbiniekam nenākas dzīvot nepārtrauktās bailēs par algas samazināšanu? Vai viņš zin, ka vadītājam rūp gan viņa darbs, gan labklājība?

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO,VIDEO: Vīnkalnu veiksme slēpjas detaļās

Monta Glumane,04.03.2020

Dalies ar šo rakstu

Foto: Evija Trifanova/LETA

Bizness ir veiksmīgs, jo mēs un darbinieki esam iedziļinājušies detaļās, domā "Vīnkalni" Pils mājas saimnieki Evija un Artis Žentiņi.

Ģimene pēc vairāk nekā desmit gadu ilgas darbošanās gan piemājas saimniecībā "Vīnkalni", gan izbraukumos plāno atvērt picēriju Rīgā.

Aizvadītā gada septembrī apritēja desmit gadi, kopš Žentiņi sāka cept picas un brīvdabas picērijā "Vīnkalnos", Beverīnas novadā, piedāvā tās meistarklašu veidā, sākot no skolēnu grupām līdz pat premjerministriem, taču mīlestība uz Itāliju aizsākās jau 1993. gadā.

Ģimene aizbrauca uz Itāliju, jo Vīnkalnu Pils Mājas saimniekam Artim Žentiņam tur noritēja BMX sacensības. Katru reizi, kad Žentiņi apceļoja Eiropu, piedaloties sacensībās, viņi devās arī uz Itāliju, tur ciemojās pie ģimenes draugiem, kuri viņus iepazīstināja ar Itālijas kultūru. Viņiem bija iespēja redzēt Itāliju no sētas puses, nevis kā tūristiem, kuri brauc un nakšņo viesnīcās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ja es braucu ar trolejbusu – vai es to mīlu?

Ieva Kustova, P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības biznesa attīstības direktore,20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tieši šāda doma ienāca prātā, iepazīstoties ar tikko publiskoto Latvijas (un nu jau arī Baltijas) Mīlētāko zīmolu topu. Tajā ar jūtamu pārsvaru pār citiem pirmajā vietā ir Google. Man personiski pret Google nav nekas iebilstams, tomēr – vai tad, ja es kaut ko lietoju ik dienu tāpēc, ka īsti nav citas, ērtākas un labākas alternatīvas, es to īpaši mīlu?...

Protams, līdzās Google meklētājam cilvēki lieto arī Google Docs, Google kalendāru, Google uzturētu e-pasta programmu, Google Chrome interneta pārlūku un visdažādākos citus instrumentus, kas darbojas visnotaļ pieklājīgi un veic dažādas funkcijas pietiekami ātri un efektīvi, salīdzinot ar citām līdzīgām programmām. Tam varētu piekrist. Turklāt daudz laba dzirdēts arī par Google personāla politiku un darba vidi, kas mūs Baltijā īpaši neskar, bet – jauki taču.

Tomēr turpat tālāk, topa 2.vietā Latvijā ir Inbox, bet nedaudz zemāk, saraksta otrajā desmitā – ss.lv. Vai tiešām cilvēkiem ir īpaši siltas jūtas pret visparastākajiem e-pastu un foto apmaiņas vai sludinājumu serveriem? Izklausās nedaudz jocīgi…

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai nebija jauks pasākums – grāmatu draugu ķēde? 13 tūkstoši rokās sadevās, ziemas salā un spelgoņā padeva grāmatas no rokas rokā, tādējādi apliecinot, kāda mēs liela lasītāju tauta. Un tas nekas, ka Gaismas pili nepieņēma ekspluatācijā un nekādas grāmatas tur krāmēt nemaz nedrīkst.

Vēl vairāk - aizkulisēs runā, ka tajā pašā vakarā ar kravas busiņiem visas aizvestas atpakaļ, no kurienes nākušas. Galvenais, ka jauks mārketinga pasākums izdevās - pa visiem medijiem plaši izrādīts, bija gan ierindas tautai laiku kur pakavēt, gan politiķiem apgrozīties. Un sīkums, ko par Gaismas pili runāja vēl tikai pirms dažiem mēnešiem vai gadiem. Kurš tad vēl atceras, ka tas bija nīstākais projekts, kura dēļ ne tikai politiskās karjeras ir aizgājušas nebūtībā, bet dažs pat dzīvību diezgan burtiskā nozīmē atdevis. Tagad viss pēkšņi izrādījies jauki, un tie paši, kas vēl pirms neilga laika bibliotēku interneta komentāros un publiskos pasākumos sauca par «tautas asiņu izsūcēju», «veikalu Maxima», «aizgājušo oligarhu laikmeta simbolu» un ko tik vēl ne, tagad draudzīgi sadodas ap to rokās kā ap svētāko simbolu. Pamēģiniet tikai kaut ko teikt!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēs viņu gribējām pieteikt Ginesa rekordam, smej Valentīnas Georgijevskas kolēģes. Joks nav tālu no patiesības: diez vai vēl kaut kur Kurzemē, Latvijā un pat visā Eiropā turpina strādāt meistare ar tik ievērojamu – 58 gadus lielu – darba stāžu, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Frizētavā viņa sastopama ik dienu, un pastāvīgie klienti pat nedomājot no 86 gadus vecās manikīres pakalpojumiem atteikties. «Ar dzirdi tā pašvakāk, bet redze ar brillēm man ir laba, cenšos būt rūpīga, jo darbs patīk - tas man dod spēku un enerģiju. Bez darba es būtu pilnīgi beigta,» teikusi Valentīna.

Satiekot jebkuru cilvēku, viņa vispirms profesionāli uzmet aci nagiem. Neesmu no lielām runātājām, kautrīgi iebildusi meistare, tomēr līdz nākamajam pierakstam atradusi brīdi sarunai. «Gadu no gada viņi pie manis nāk. Galvenokārt Jaunliepājas iedzīvotāji, viens otrs regulāri brauc no citiem pilsētas rajoniem, piemēram, no Zaļās birzes, kur nav frizētavu, paretam - arī no laukiem,» viņa stāstījusi par saviem klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meklējot pierādījumu tam, ka pandēmijā viss ir iespējams, turklāt sapņiem un ambīcijām nav vecuma ierobežojuma, ielūkosimies kādas jaunas uzņēmējas stāstā par to, kā mīlestība pret dabu un modi materializējās perspektīvā modes inovācijā.

Katrīna Resne ir 19 gadus veca jauniete, modes un dabas jautājumu entuziaste, kā arī dabai draudzīgā apģērba zīmola Rosafella radītāja: “Rosafella patiesībā tika izveidots jau tad, kad es gāju devītajā klasē. Man bija vēlme izpausties un šķita, ka bizness ir īstā vieta, kur to darīt. Protams, tobrīd man palīdzēja vecāki. Mans pirmais produkts bija plānotājs.”

Katrīna komentē, ka neesot gribējusi to, ko rāda filmās, – dizainerus, kuriem pieder sava studija un kuri nelielos daudzumos pārdod savus unikālos dizainus. Tieši tā radās pirmās idejas par dabai draudzīgu apģērbu. Rezultātā Katrīna savu bērnības interesi par dažādām dabas zinātnēm pārvērta lolotā sapņa piepildījumā, kurā mode draudzējas ar dabu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunieši studentu biznesa inkubatorā sāk projektu – divpusēju auduma maisiņu šūšanu, kas apdrukāti ar Rīgai raksturīgiem arhitektūras elementiem, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Liene Mingailīte un Krišjānis Zviedrāns izveidojuši no abām pusēm nēsājamu auduma iepirkuma maisiņu zīmolu Somaa, iemēģinot roku suvenīru nišā. Dizains veidots tā, lai maisiņi būtu interesanti tūristiem, bet vienlaikus būtu praktiski izmantojami. Liene teic, ka ar savu produkciju viņi vēlas atšķirties no visa tā, kas jau redzēts veikalos. Kāpēc ir izvēlētas Rīgas ainas? Liene atgādina, ka tā ir mīlestība pret galvaspilsētu.

Pagaidām Krišjānis maisiņus realizē kā pašnodarbinātais, uzņēmums vēl nav nodibināts. «Esam izveidojuši mājaslapu, piereģistrējāmies sociālajos portālos. Tagad aktīvi testējam dažādus materiālus, iesaistāmies sadarbībā ar Latvijas ražotājiem, kas tos piedāvā, piemēram, ar Lareliniem,» teic Liene.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcas Frutever īpašniece Sofja Zaharova sapratusi, ka šī «nav mana lieta» un meklē pircēju savam uzņēmumam

«Sākums bija spožs, bet jau pēc pāris mēnešiem es sāku sajust, ka kaut kas nav kārtībā. It kā viss notiek, bet iedvesma un azarts pamazām zūd. Šo pieredzi var salīdzināt ar iemīlēšanos, kurai seko vai nu dziļa mīlestība, vai intereses izšķīšana. Manā gadījumā bija otrais. Un tas, protams, iespaidoja tālāko kafejnīcas dzīvi, kura attīstījās visai lēnām – vienkārši manī vairs nedega uguns. Martā es to skaidri apzinājos un nolēmu kafejnīcu pārdot,» saka S. Zaharova. Uzņēmumu viņa plāno pārdot par 29 tūkstošiem eiro, vienlaikus saprotot, ka, jo ātrāk kafejnīcai mainīsies īpašnieks, jo visiem būs labāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Šķiet, latviešiem mīļākais dzīvnieks ir zaķis,» puspajokam saka koknesiete Evita Briņķe. Viņa krāsainus zaķīšus sešu gadu laikā uzšuvusi tūkstošiem, bet jaunā māksliniece darina ne tikai rotaļlietas. Viņas rokām top somiņas un apģērbu komplekti mazajām dāmām, koka rotas un somas lielām dāmām, un šie oriģinālie darinājumi iekarojuši tirgu arī ārpus Latvijas robežām, vēsta reģionālais laikraksts Staburags.

Evita atzīst, ka sešu gadu laikā uzšuvusi tūkstošiem zaķīšu — tā pēdējos gados ir TOP prece, kuru pircēji pasūta visvairāk.

Tāpat apbrīnojama ir latviešu mīlestība pret tautiskajiem rakstiem. Evita smej: ja kāda prece «neiet», atliek vien uz tās uzšūt Austras koku. Piekrišana fantastiska! «Lai gan biju nosolījusies neaizrauties ar latviskajiem rakstiem, esmu sevi lauzusi un tagad to daru,» saka viņa.

Evita patlaban meklē piemērotas telpas savam biznesam, jo mājās jau sen kļuvis par šauru: «Visur ir auduma baķi un kastes ar visādiem knibuļiem un bumbiņām. Tāpat jūtu, ka man vajag palīgus, jo viena ar lielo pieprasījumu vairs netieku galā. Pēdējā laikā šuju no rīta līdz vakaram un arī, vēl noliekot bērnus gulēt. Nevaru sākt neko jaunu, jo jāizpilda tas, ko pasūta, līdz ar to pašai sāk kļūt neinteresanti. Rūpnieciskais darbs, un prieka nekāda! Bet man vēl ir daudz ideju, un gribas pamēģināt to un šito, bet netieku līdz radošajam darbam. Plāni ir lielāki un nopietnāki, kas vairāk par zaķīšiem. Pagaidām par tiem nestāstīšu, lai vispirms piepildās.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tehnoloģiju kompānijai «Revolut» strauji augot, radās nepieciešamība pēc jaunām telpām, kur būtu ērti visiem centrālā biroja darbiniekiem

«Revolut» jaunajā birojā uz sienām ir dažādi uzraksti, kas raksturo kompānijas iekšējo kultūru. «Šie citāti ir dziļi iesakņojušies mūsu kultūrā un nāk vai nu no dibinātājiem, vai arī ir kļuvuši par biroja folkloru. Tie ir domāti, lai iedvesmotu un atgādinātu, kas mūs ir atvedis līdz šobrīd sasniegtajam – tā ir attieksme, neatlaidība, konkurētspēja un mīlestība pret uzvaru,» skaidro Ieva Elvīra Kazakevičjūte (Ieva Elvyra Kazakeviciute), «Revolut» sabiedrisko attiecību vadītāja Ziemeļeiropā.

«Revolut» mārketinga un komunikācijas vadītājs Čads Vests (Chad West) uzsver, ka biroja videi ir ārkārtīgi liela loma, tāpēc uzņēmums ir investējis daudz laika un naudas, radot vidi, kur komanda būtu priecīga strādāt. Biroja dizainu radījusi kompānija «Thirdway» no Londonas un process aizņēma sešus mēnešus. «Mūsu darbinieki ir radoši un daudz strādā, tāpēc ir tikai godīgi, ka viņi var darīt darbu, kas viņiem patīk, ērtā un patīkamā vidē,» saka Č. Vests.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Ko diktē svētku dizaina mode?

Lana Jūra, speciāli DB,21.12.2018

Piku, sirsnīgi kolekcijas “Meža zvēriņi” gaismas elementi - dekori bērniem, ko ar savām rokām no Latvijas bērza koksnes, izmantojot eko marķētas ūdens bāzes krāsas, rada jaunu entuziastu kolektīvs, diz. Adele Beltza.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai tas sākas ar maģiskajiem vārdiem – Ziemassvētki nāk! vai ar Jaunā gada cerību žilbinājumu, taču ziemai raksturīgais sevis lutināšanas, mājokļa uzpošanas un uzlabošanas dzinulis ir tik spēcīgs, ka tam nav iespējams pretoties.

Un šim fenomenam ir loģisks izskaidrojums: tumsa, garie aukstuma un lietus periodi, ko uz dažām dienām pāršķeļ svētku drudzis, nogurdinoši un nomācoši iedarbojas uz cilvēku psihi. Tāpēc teju kā glābšanas salmiņi tiek meklēti aizvien jauni laimes hormonu, siltuma un mīlestības avoti. Dizaineri gluži kā psihologi un dzīves stila treneri iesaistās šai spēlē, piedāvājot vēlmju un sapņu piepildījuma objektus «perfektai» ziemai un svētkiem.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Gluži kā skaistumkopšanas un modes industrijā, arī Ziemassvētku un Jaunā gada dizains tiek klasificēts saskaņā ar jaunākajām tendencēm, iezīmējot trendīgās krāsas, stilus, dekorācijas. Šī gada svētku svinēšanai nozares varenie izvēlējušies vairākas interjera dizaina pasakas. Pirmā ir mirdzošā, kas tiešā veidā sasaucas ar modes industriju un astoņdesmitajos populārajiem, šodienai pielāgotajiem vai atjauninātajiem spīguļojošiem motīviem. Gaismas, mirdzuma un starojošie elementi kļūst par svētku dvēseli, ieskaujot cilvēkus vizuļojošā pasaku un burvības atmosfērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bērnu mēbeļu ražotājs Iemīļotā koka mājiņa (SIA Beloved tree house) «laužas» eksporta tirgū.

Zīmola mēbeles aizceļo uz Eiropu vai Ameriku, Latvijā paliek vien 10%. Pašlaik Iemīļotā koka mājiņa ir mazs ģimenes uzņēmums, kuru kopš 2018. gada maija attīsta Ieva Sīpola kopā ar vīru Rolandu. Uzņēmums piedāvā izgatavot dabīgā koka mēbeles bērniem, kuras atbilst Montesori pieejai. Kokmateriāli tiek iepirkti Latvijā.

Visvairāk – gultu modeļu

«Sākotnējo ideju par to, ko un kā vēlamies ražot, esam īstenojuši pilnībā. Izgatavojam dizaina mēbeles pēc individuāla pasūtījuma, un mūsu piedāvātais klāsts šobrīd ir diezgan plašs. Taču mums noteikti vēl ir, kur augt, un piedāvājums tikai paplašināsies. Taču uz savu mērķu izpildi vēl esam ceļā. Tā kā visu darām paši, tad arī mērķu sasniegšanas process ir pakāpenisks un sistemātisks – kamēr nav izpildīts viens uzdevums, nākamo izpildīt nav iespējams. Savukārt, tiklīdz viens mērķis ir sasniegts, tā sev izvirzām nākamo, uz ko tiekties. Šobrīd strādājam pie tā, lai pabeigtu biroju, foto telpu un nostabilizētu ikmēneša pārdošanas apjomu,» stāsta I. Sīpola. Plašākais ir gultiņu modeļu piedāvājums, jo tas ir arī pieprasītākais. Šobrīd piedāvājumā ir vairāk nekā 30 gultiņu modeļi, tomēr katru ir iespējams personalizēt, pielāgojot to klientu vēlmēm un gaumei. Taču ir izgatavotas arī citas tematiskas bērnu mēbeles, piemēram, bērnu darbagalds ar magnētisku tāfeli un ar roku apgleznotiem magnētiem, kā arī pilns guļamistabas mēbeļu komplekts. Uzņēmēja stāsta, ka strauji palielinās ražotāju skaits gan Latvijā, gan Eiropā, taču pārdošanā tiek piedāvāti vien pāris vienkāršu modeļu, kas pēc dizaina ir gandrīz vienādi. Tendence ir šos modeļus izgatavot pēc iespējas īsākā laika periodā un pārdot par salīdzinoši mazāku cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

2013. gads – pārmaiņu gads biznesā un politikā

Gaļina Svedberga, B-kods,28.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc ķīniešu kalendāra 2013. gads skaitās melnās ūdens Čūskas gads. Latvijā tas sāksies 10. februārī plkst. 9.21 pēc Rīgas laika.

Austrumos čūska simbolizē gudrību, elastību, spēju sajust tuvojošās pārmaiņas. Tomēr tajā pašā laikā ūdens čūska tiek uzskatīta par vienu no mīklainākajiem un pretrunīgākajiem simboliem, tā ir viltīga un intuitīva, acumirklī pazīs melus un negodīgumu, tā necieš steigu un prot pacietīgi gaidīt.

Tādēļ nākamajā gadā uzvarētāji būs tie cilvēki, kas prot ieklausīties savā intuīcijā un pēc tam pacietīgi gaidīt piemērotu brīdi izlēmīgai rīcībai. Tiek uzskatīts, ka 2013. gads nesīs veiksmi visiem tiem, kas strādā intelektuālajā sfērā, cilvēkiem, kas strādā zinātnē un pētniecībā.

Čūskai piemīt vairākas īpatnības, piemēram, ikgadēja ādas nomešana un tās reģenerācija. Izsakoties saprotamākā valodā, biznesa cilvēkiem nākamgad lieti noderēs spēja ātri pielāgoties mainīgiem apstākļiem un atkal nostāties uz kājām ne pārāk veiksmīgu darījumu gadījumā, proti, 2013. gadā daudzkārt nāksies daudz ko sākt no sākuma, pārvērtēt un apdomāt, meklēt jaunus radošus risinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

All you need is love

Linda Zalāne,09.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Monami Frost (īstajā vārdā Irēna Straume) karjeru veido vairākās jomās, turklāt dažādās realitātēs – interneta vidē un fiziskajā pasaulē.

Viņa ir modele, sava apģērbu zīmola un vegāniskā restorāna īpašniece, kā arī sociālo mediju zvaigzne ar brangu sekotāju pulku – 1,6 miljoniem Instagram un 709 tūkstošiem cilvēku Youtube kanālā. Tomēr visam pāri viņas dzīves lielākā kaislība, aizraušanās un sirds pieder ģimenei – vīram un divām meitiņām.

Fragments no intervijas, kas publicēta laikraksta Dienas Bizness izdevumā Dzīves Garša:

Cik gadus jau jūsu mājvieta ir Liverpūle? Kādēļ no visām pasaules pilsētām tieši šo izvēlējāties kā savējo?

Nesen apritēja deviņi gadi, kopš Liverpūle kļuva par manām mājām. Izvēlējos to gandrīz vai nejaušības pēc, un stāsts, kā tas notika, ir nedaudz smieklīgs. Sākās ar to, ka divas nedēļas pirms manas pirmās meitas dzimšanas mana mamma pārvācās uz Londonu, lai atrastu darbu un mēs pēc tam arī varētu domāt par pārvākšanos. Mamma sāka strādāt mazā salā blakus Anglijai. Pēc pāris mēnešiem mēs ar ģimeni bijām gatavi pārcelties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Slaveni zīmoli Eiropā attīstīs mazcenu viesnīcu ķēdi Moxy Hotels, tēmējot uz tehnoloģiju faniem

Lelde Petrāne,06.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mēbeļu gigants Ikea meties uz vienu roku ar ASV viesnīcu ķēdi Marriott saistībā ar plāniem attīstīt mazcenu viesnīcu ķēdi Eiropā, ziņo thelocal.se.

Ķēdei dots nosaukums Moxy, un tās «āķis» būšot mīlestība pret tehnoloģijām.

Nākamo desmit gadu laikā desmit dažādās valstīs tiks atvērtas 150 mazcenu viesnīcas, preses konferencē Berlīnē informējis Marriott priekšnieks Arne Sorensons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijusī Latvijas Būvuzņēmēju partnerības vadītāja Baiba Bļodniece kopā ar mammu Parīzē noskatītu ideju īstenojušas Mārupē.

Viņas izveidojušas kopīgu ziedu veikalu.

B.Bļodniece stāsta, ka vairākus gadus gan pati, gan viņas mamma saviem dārziem pasūtījušas puķu stādus un katru pavasari pārvērtušas mājas par dendrārijiem - visas palodzes un stūri bija pilni ar stādiem.

"Pēdējais gads mums abām bija pārdomu laiks. No dzīves aizgāja mans tētis, mamma palika viena, bet vēl ne vecumā, kad būtu jādodas pensijā, vienlaikus man piedzima vēl viena meitiņa, kas nozīmēja, ka esmu mājās ar viņu. Viss tas kopā deva mums iespēju un vienlaikus radīja nepieciešamību pārdomāt nerealizētas ieceres. Atminējāmies, kādu sajūsmu mums radīja ceļojumā uz Parīzi ieraudzītais pavisam necilais ziedu veikaliņš netālu no Sēnas krasta. Tas bija lielā, baltā teltī paslēpies starp kokiem, no malas vispār nepateiktu, ka iekšā ziedu paradīze - ziedi tikai podos, visdažādākie - sākot no orhidejām un beidzot ar neredzētiem dabas brīnumiem," stāsta B.Bļodniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Mana pieredze: pašnodarbinātā veido un pārdod kaprīzo porcelānu

Anda Asere,30.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porcelāns ir īpaši kaprīzs materiāls, taču tādēļ no tā veidotās lietas ir atšķirīgas un piesaista uzmanību .

«Mana mīlestība ir porcelāns,» saka keramiķe Aira Lesiņa. No šī materiāla viņa izgatavo krūzes, sienas dekorus, rotas. Viens no viņas spilgtākajiem darbiem ir sienas dekori – lāči, kaķi, eži, bruņurupuči, kam uz vēdera ir kāds īpašs mākslinieces rakstīts vēstījums. Teksti uz viņas darbiem rakstīti nedaudz bērnišķīgā manierē. Reizēm pat cilvēki sakot: izskatās, kā rakstīts ar kreiso roku – kurš tad to nevar! Taču ir tādi, kurus tieši tas uzrunā.

Populārākās ir Airas gatavotās porcelāna krūzes. «Mums katram ir daudz krūžu, bet ir viena vismīļākā. Man liekas, ka no rīta vajag pozitīvisma devu. Es pati esmu gatava celties agrāk, svarīgi, lai man būtu rīta kafijas rituāls, tāpēc krūzei jābūt īpašai,» uzskata Aira. Iespējams, tāpēc, ka viņa savas krūzes veido ar šādu attieksmi, arī cilvēki to jūt un tās pērk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Sākam biznesu: Jauna kleita vecu mēbeļu detaļām

Anda Asere,17.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jubka mēbeles top no pašu radīta materiāla, papildinot tās ar detaļām no savu laiku nokalpojušām lietām.

Jubka ir uzņēmuma nosaukums, bet tā tiek saukts arī materiāls, ko radījuši uzņēmuma īpašnieki – Ieva Veita, Didzis Breidaks un Ginta Bormane. Sis materiāls ir auduma un finiera sakausējums. Mēbeļu korpuss tiek izgatavots no šī materiāla savienojumā ar vecām mēbeļu detaļām. «Izmantojam vecas detaļas (atvilktnes un kājiņas). Dodam līdzi stāstu, ko zinām par detaļu iepriekšējo dzīvi – no kurienes tās nākušas, kādā stāvoklī bija mēbele, kad tā nonāca pie mums utt. Žēl skatīties, kā mēbeles aiziet bojā nerestaurētas un nesakoptas. 70. gadu lietām varbūt nav antikvariāta vērtība, bet pietiek tās sapucēt un pasniegt jaunā veidolā – tās iegūst citu skatu. Tā ir mūsu cieņa un mīlestība pret veco,» saka Ieva. Šobrīd Jubka izgatavo kumodes, bet uzņēmums ir iecerējis ražot arī cita veida mēbeles, piemēram, galdus. Uzņēmums ir dibināts pērn, bet līdz tam tā īpašniekiem ir bijuši eksperimenti piecu gadu garumā. «Nav tā, ka katru dienu ar to strādājām – radās ideja, padomājām, kā to izdarīt, kā uzlabot. Pārbaudījām, kā materiāls kalpo, piemēram, vienu sezonu noturējām ārā, lai paskatītos, ko saule un lietus nodara mēbelēm,» saka Didzis. Uzņēmums apsolījis no katras pārdotās mēbeles atgriezumiem saremontēt soliņu Rīgas mikrorajonos. «Daļa materiāla paliek pāri un roka neceļas sviest to ārā. Pirmo soliņu nolikām netālu no mūsu darbnīcas,» viņš stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Animācijas režisore un māksliniece Signe Baumane savu jaunāko filmu, Oskara balvas nomināciju fināla divdesmitniekā iekļuvušo pilnmetrāžas animāciju Akmeņi manās kabatās (2014) finansēja ar plašas sabiedrības palīdzību un arī tās izplatīšanā izmēģina jaunu konceptu – ikviens visā pasaulē var kļūt par šīs filmas izplatītāju un saņemt procentus par tās izrādīšanu.

«Jocīgā filma par depresiju» ir Ņujorkā dzīvojošās Signes Baumanes pirmā pilnmetrāžas animācijas filma. Četru gadu garumā veidotās ASV un Latvijas kopražojuma filmas finansēšanai tika izmantota arī tā sauktā «pūļa finansēšanas / crowd-funding» sistēma, ar kuras palīdzību Signes filmu atbalstīja arī vairāki simti Latvijas iedzīvotāju. Autore aicina arī filmas popularizēšanā un izplatīšanā apvienot spēkus un izmantot interneta jaunieveduma iespējas, ko piedāvā online platforma Yekra.

«Spēles noteikumus» pati Signe Baumane izklāsta 3 minūtes garā videoinstrukcijā (https://www.youtube.com/watch?v=d8z8QGm3ldA) – potenciālajam filmas izplatītājam jāreģistrējas kā filmas oficiālajam pārstāvim («affiliate»), un platforma Yekra nosūta speciāli viņam izveidotu linku, kuru iespējams tālāk izplatīt visos iespējamos veidos – mājaslapās, blogos, e-pasta vēstulēs, Facebook profilos un tamlīdzīgi. Šajā linkā iespējams filmu noskatīties par maksu, un katrā noskatīšanās reizē 10% no samaksas nonāk izplatītāja PayPal kontā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Pazīstamā lietuviešu grafiķe Jurate Rekevičūte Rīgā prezentē ekskluzīvu žalūziju autorkolekciju Yes

,09.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30. jūlijā Rīgā durvis vēris Lietuvā lielākā žalūziju ražošanas un pārdošanas uzņēmuma Domus Lumina salons. Atklāšanā piedalījās arī pazīstamā lietuviešu grafiķe Jurate Rekevičūte, pasākumā prezentējot ekskluzīvu rullo žalūziju autorkolekciju Yes, kas tapusi sadarbībā ar Domus Lumina.

«Man ir liels prieks, ka tagad arī Latvijā ir pieejama kolekcija, ar kuru ļoti lepojos,» gandarījumu pauda Jurate, kas pazīstama ar savām drosmīgi radošajām idejām un neparastajiem dizaina risinājumiem. «Dzīvesprieks, mīlestība, viss, kas ap mums. Tāda ir manis radītā kolekcija. jāsaka vienmēr – šodien, rīt, vakarā, naktī, no rīta! Un, lai to neaizmirstu, palīdzēs Yes!. Ikviens cilvēks ir savs dzīves radītājs, un Yes! rosina fantāziju, rada vēlmi darīt ko jaunu!»

Lietuvā lielākā žalūziju ražošanas un pārdošanas uzņēmuma Domus Lumina sauklis – prātīgi risinājumi stilīgiem logiem! Plašs produktu klāsts, individuāli pielāgotas produktu sistēmas vai mehānismi, plaša audumu krāsu palete – viss, kas nepieciešams katram klientam, kurš meklē risinājumu savām mājām. Ekstravagantās Rekevičūtes veidotā autorkolekcija tapusi, meklējot jaunas idejas, ko piedāvāt strauji augošā uzņēmuma klientiem, norāda Domus Lumina komercdirektors Mantas Kelpšas. «Kurš teicis, ka gleznu īstā vieta ir pie sienas vai mākslas galerijās? Katrs no Jurates veidotās autorkolekcijas variantiem ir brīnišķīgs mākslas darbs, kurš ne tikai piešķir telpai individuālu un radošu noskaņu, bet arī pilda funkcionālu lomu – sargā no svešiem skatieniem un saules,» skaidro Kelpšas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Ar grafisko dizainu atraisa bērnu spējas

Vēsma Lēvalde, speciāli DB,27.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zanes Bluķes vēlme radīt savam bērnam saistošu nodarbi īstenojusies grafiskā dizaina projektā ar estētisku un izglītojošu ievirzi

Zīmola ZedBi kolekcijā ir līmplēves plakāti ar oriģināliem un dekoratīviem zīmējumiem, skaitļiem vai alfabētu dažādās valodās, kas sakārtoti Gaišajā jeb kārumnieka lāča, Tumšajā jeb brīnumzemes un Rokenrola jeb «mīlestība, draugs un rokenrols» sērijā (variācija bērniem par tēmu sex, drugs&rock’n’roll). Vēl ir krāsojamās lapas, «tetovējumu» uzlīmes, pastkartītes, tostarp ar uzrakstu Liepāja, taču ieturētas bērniem piemērotā stilistikā. Zane savā interneta lapā piedāvā gan izstrādāt individuālu plakāta maketu, gan arī izgatavot plakātus un kartītes. Sadarbībā ar citiem Liepājas māksliniekiem, kuri arī rada stilīgas grafiskā dizaina lietiņas, pamazām tiek auklēta ideja par interneta veikalu. «Es saprotu, ka jāapvienojas, lai radītu kādu jaudīgāku projektu,» atzīst Z. Bluķe.

Komentāri

Pievienot komentāru