Eksperti

Ja es braucu ar trolejbusu – vai es to mīlu?

Ieva Kustova, P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības biznesa attīstības direktore,20.09.2012

Jaunākais izdevums

Tieši šāda doma ienāca prātā, iepazīstoties ar tikko publiskoto Latvijas (un nu jau arī Baltijas) Mīlētāko zīmolu topu. Tajā ar jūtamu pārsvaru pār citiem pirmajā vietā ir Google. Man personiski pret Google nav nekas iebilstams, tomēr – vai tad, ja es kaut ko lietoju ik dienu tāpēc, ka īsti nav citas, ērtākas un labākas alternatīvas, es to īpaši mīlu?...

Protams, līdzās Google meklētājam cilvēki lieto arī Google Docs, Google kalendāru, Google uzturētu e-pasta programmu, Google Chrome interneta pārlūku un visdažādākos citus instrumentus, kas darbojas visnotaļ pieklājīgi un veic dažādas funkcijas pietiekami ātri un efektīvi, salīdzinot ar citām līdzīgām programmām. Tam varētu piekrist. Turklāt daudz laba dzirdēts arī par Google personāla politiku un darba vidi, kas mūs Baltijā īpaši neskar, bet – jauki taču.

Tomēr turpat tālāk, topa 2.vietā Latvijā ir Inbox, bet nedaudz zemāk, saraksta otrajā desmitā – ss.lv. Vai tiešām cilvēkiem ir īpaši siltas jūtas pret visparastākajiem e-pastu un foto apmaiņas vai sludinājumu serveriem? Izklausās nedaudz jocīgi…

Mārketinga un sabiedrisko attiecību kompānijas The Creative Alliance dibinātājs un komunikācijas eksperts T.Teilors norāda, ka zīmolu par «mīlētu» var padarīt īpaši kvalitatīva, iespaidīga un atmiņā paliekoša klientu apkalpošana, kas papildināta ar pārliecinošu publisko komunikāciju, kura ir saskaņā ar uzņēmuma sniegumu biznesa jomā. Citiem vārdiem – uzņēmums gan lieliski strādā, gan tikpat lieliski un savai darbībai atbilstoši sevi pasniedz «uz āru». Vai divu topā esošo minēto zīmolu darbībā ir kas tāds, kas lietotāja atmiņā saglabājas īpaši spilgti un viņam ar šo pieredzi gribas dalīties ar citiem? Vai tie dara ko tādu, lai publiski saistītos ar īpaši mīlama uzņēmuma tēlu?

Pavisam citāda ir situācija, ja runājam par topā minētajām tehnoloģiju kompānijām (tostarp gan ražotājiem, gan dažāda veida programmatūru izstrādātājiem, tajos iekļaujot arī Draugiem.lv, Skype, Facebook u.c.), - te lietas, kam cilvēki dod priekšroku tāpēc, ka viņiem kāda lieta patīk labāk nekā citas, ir krietni labāk redzamas. Un arī savā pieredzē tieši vai netieši cilvēki dalās daudz aktīvāk – stāstot par savu jauno mobilo tālruni vai ultra moderno televizoru, vai aicinot savus draugus un paziņas pievienoties konkrētos sociālajos tīklos.

Protams, būtu interesanti krietni precīzāk, nekā publiski pieejamā informācija rāda, saprast topa veidošanas metodoloģiju, kur salīdzināti un sarindoti mīlestības «lieluma» secībā visnotaļ nesalīdzināmu jomu uzņēmumi ar absolūti dažādu pieeju biznesam, tomēr, ja reiz rezultāti ir tādi, kā ir, - dažas pārdomas, ko zīmoliem derētu apsvērt, tie tomēr raisa.

Nepārsteidz tas, ka no Latvijas top 50 zīmoliem 23 ietilpst pārtikas, dzērienu vai citu ikdienas patēriņa preču (zobu pasta, piemēram) kategorijā – tās nu gan ir jomas, kur ļoti izteikti izvēli nosaka cilvēku līdzšinējā pieredze, un, kā jau teikts, tas ir viens no faktoriem, lai zīmols kļūtu mīlēts. Un dažādi spontāni «eksperimenti», izvēloties kaut ko līdz šim neizmēģinātu, visticamāk nenosaka vispārējās tendences tirgū.

Tomēr šajā kategorijā arī ļoti izteikti redzams, ka atsevišķi topa dalībnieki tajā iekļuvuši ar sava uzņēmuma zīmolu, bet citi – ar konkrētiem produktiem. Un, domāju, šeit katram no zīmoliem ir vērts palūkoties uz topa rezultātiem paškritiski un izvērtēt, vai līdzšinējā komunikācija ir nesusi cerētos rezultātus. Vai uzņēmums apzināti ir koncentrējies uz to, lai tiktu atpazīts tā «lietussarga» zīmols, vai licis akcentu uz konkrētajiem produktiem, un vai cilvēku uztverē ir nostiprinājies vēlamais zīmols?

Līdzās visam minētajam interesanti, ka topā esošie telekomunikāciju operatori un mediju kompānijas ir visai jūtami pazeminājuši savu pozīciju, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Acīmredzot šo kompāniju savstarpējie «kariņi» nav palikuši sabiedrībai nemanīti. Savukārt topā esošās bankas pakāpušās uz augšu, kas visticamāk liecina, ka krīzes laika «sliktā finansista» bubulis pamazām izzūd.

Salīdzinot pa zīmolu kategorijām, no Latvijas topa «izlec» divi zīmoli, kuri tā īsti neierakstās nekur – Nike un Audi. Par sporta apaviem, protams, grūti spriest, bet automašīnu gadījumā –šķietami lielā sabiedrības mīlestība tomēr nekorelē ar biznesa rezultātiem, jo saskaņā CSDD publiski pieejamo statistiku pērn jaunas Audi markas automašīnas reģistrētas aptuveni astoņreiz retāk nekā Volkswagen un piecreiz retāk nekā Toyota, bet, ņemot vērā statistiku kopš 90. gadu vidus, Audi ir tikai 19. vietā visu iegādāto un reģistrēto jaunu automašīnu kopskaitā.

Visbeidzot, pievēršot uzmanību Baltijas topam, ir ļoti žēl, ka pirmais Latvijas izcelsmes zīmols – Cido – tajā ir vien 33. vietā, kaut pirmajā pieciniekā ir veseli divi Baltijas zīmoli – Skype un Maxima. Tiesa gan, vietējo zīmolu topā vispār nav pārlieku daudz – ar divu roku pirkstiem pilnīgi pietiks, lai saskaitītu visus Baltijas reģiona mīlētākos zīmolus šajā sarakstā. Tas nenoliedzami liek mūsu uzņēmumiem domāt, kā iekarot augstākas pozīcijas vietējo patērētāju apziņā un sirdīs, kā atšķirties no citiem, kā sevi pozicionēt un kļūt par zīmoliem, ar kuriem lepojas. Jo esmu pārliecināta – «nejaušā» mīlestība, kas tā noformulēta vien tādēļ, ka konkrētā kategorijā nav citas alternatīvas, ir īslaicīga parādība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Par 4,5 miljoniem eiro plāno izbūvēt ūdeņraža ražotni Rīgas sabiedriskā transporta vajadzībām

LETA,16.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 4,5 miljoniem eiro plānots izbūvēt ūdeņraža ražošanas, uzglabāšanas un uzpildes staciju jaunā ar ūdeņradi darbināmā sabiedriskā transporta vajadzībām.

Šodien Rīga satiksmes (RS) rīkotajā preses konferencē Latvijas Zinātņu akadēmijas pārstāvis Aivars Starikovs pastāstīja, ka Vienības gatvē 6 tiks veidota ūdeņraža ražošanas, saglabāšanas un uzpildes stacija, kas publiski būs pieejama arī privātajam transportam. Iepirkuma paredzamā summa ir 4,5 miljoni eiro, no kuriem 50% līdzfinansēs Eiropas Savienība (ES), līdzīgi kā jauno trolejbusu iegādei. Ūdeņradi paredzēts iegūt no dabasgāzes.

Starikovs skaidroja gan ūdeņraža kā alternatīvā resursa labās īpašības, piemēram, to, ka gāze ir viegla, nav toksiska un ērti uzglabājama, gan jautājumus, kas saistīti ar ūdeņraža elektromobiļu ekspluatāciju, minot, ka pasažieru pilsētas autobusi var nobraukt ap 300 līdz 400 kilometriem un to uzpilde aizņem no septiņām līdz desmit minūtēm. Starikovs apgalvoja, ka jauno trolejbusu ekspluatācija nepārsniegs pašreizējās izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme vienojusies ar Škoda Electric par trolejbusu piegādes līguma izpildes pabeigšanu

Žanete Hāka,27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme ir noslēgusi vienošanos ar Škoda Electric a.s. par 2013. gadā noslēgtā trolejbusu piegādes līguma izpildes pabeigšanas nosacījumiem.

Iesaistot abu pušu tehniskos darbiniekus un ārējos ekspertus, tika panākta kopīga pozīcija par līguma izpildes pabeigšanas nosacījumiem.

Saskaņā ar noslēgto vienošanos līdz 2020. gada jūnijam tiks pabeigta 48 trolejbusu piegāde Rīgas satiksmei. Rīgas satiksme atgādina, ka 2013. gadā tika noslēgts līgums par trolejbusu Škoda 27Tr piegādi.

Līguma izpilde notika, pamatojoties uz līguma ietvaros veiktiem pasūtījumiem par atsevišķām trolejbusu piegādes partijām. Līdz 2016. gada jūnijam tika pabeigtas divas trolejbusu piegādes partijas un nodoti ekspluatācijā 50 trolejbusi.

Trešās piegādes ietvaros 2018. gadā ekspluatācijā tika nodoti divi trolejbusi, savukārt pēc vienošanās noslēgšanas ekspluatācijā pieņemti vēl 3 trolejbusi. Šobrīd jau uzsākta vēl 5 trolejbusu gatavošana pieņemšanai ekspluatācijā. Pārējie 40 trolejbusi tiks piegādāti pakāpeniski līdz 2020. jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau nākamgad Rīgas ielās varētu sākt kursēt jauni, ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi, pastāstīja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks (S).

Šī gada jūlijā noslēgsies pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) izsludinātais iepirkumu konkurss desmit jaunu, ar ūdeņradi darbināmu trolejbusu iegādei. Mērķis šādu trolejbusu iegādei esot samazināt izmešu daudzumu, kas nonāk gaisā, sadegot dīzeļdegvielas produktiem.

Inovāciju projektā līdzfinansējumu trolejbusu iegādei piešķīrusi arī Eiropas Savienība (ES). Baraņņiks minēja, ka līdzfinansējuma avots ir ES Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI/CEF), kas līdz šim Latvijā ir bijis finansējuma avots vēl tikai vienam projektam - Rail Baltica dzelzceļa sliežu izbūvei.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja SIA Rīgas satiksmes preses sekretārs Viktors Zaķis, ES sniegs līdzfinansējumu 50% apmērā no projekta kopējās summas, taču šobrīd, kad vēl rit iepirkumu konkurss, precīzi pateikt projekta kopsummu nav iespējams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz katru dienu pēdējo 30 gadu laikā Natālija Judenkova ir sēdusies pie 52. trolejbusa stūres. Viņa vada trolejbusu no Krimas pussalas galvenās pilsētas Simferopoles uz Melnās jūras piekrastes kūrortpilsētu Jaltu - 85 kilometrus. Vietējie lepojas ar to, ka šis ir garākais trolejbusa maršruts visā pasaulē, raksta AFP.

Laiks iet - no brīža, kad Ņikita Hruščovs lika sākt būvniecību, līdz mūsdienām, kad Krievijas prezidents Vladimirs Putins pārzīmējis karti, bet trolejbusu līnija turpina darboties.

«Es nāku uz darbu katru dienu ļoti labā garastāvoklī, jo tas ir mans darbs - vest cilvēkus, un mūsu daba ir patiešām skaista,» pēc 2,5 stundas gara brauciena sacījusi N. Judenkova.

Hruščovs elektriskās trolejbusu līnijas būvniecību lika sākt 1958. gadā, jo nebija iespējams izbūvēt dzelzceļa sliedes, bet autobusi būtu pārāk piesārņojoši. Ziedu laikos trolejbusi kursēja ik pēc divām minūtēm, pārvadājot pusmiljonu cilvēku katru dienu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināts - Rīgā tagad tikai zemās grīdas trolejbusi; vecie trolejbusi tiks pārdoti metāllūžņos

Lelde Petrāne,04.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme informē, ka kopš jūlija Rīgas ielās brauc tikai zemās grīdas trolejbusi, pilnībā nomainot novecojošo trolejbusu sastāvu ar augsto grīdu.

Jaunie trolejbusi ir ērtāki pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai.

Šobrīd trolejbusu parkā ir 252 zemās grīdas trolejbusi, kas pārvadā pasažierus 19 maršrutos.

2013.gadā noslēdzās trolejbusu iepirkumu procedūra, kurā tika paredzēts piegādāt 125 jaunus zemās grīdas trolejbusus Škoda 27Tr Solaris, tādējādi pamazām atjaunojot novecojošo trolejbusu parku.

Kā biznesa portālam db.lv skaidroja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis, «visus vecos un savu laiku nokalpojušos transporta līdzekļus Rīgas satiksme cenšas vispirms pārdot atklātās izsolēs, kurās var piedalīties ikviens interesents. Ja tas neizdodas, transporta līdzekļi tiek izjaukti detaļās, savukārt daļa tiek pārdota metāllūžņos.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules iespaidu kolekcionārs, dēkainis, motobraucējs un SIA Meditec un viesnīcas Two Wheels īpašnieks Mārtiņš Sils no garajiem ekspedīcijas braucieniem ir nedaudz noguris, tomēr tuvākajos gados iecerējis izbraukt 38 tūkst. km garo taku pa Eiropu

Līdz ar pērn īstenoto braucienu no Melburnas līdz Rīgai viņš savai moto piedzīvojumu bagāžai piepulcēja trūkstošo kontinentu. Līdz šim viņš ir devies piecos garākos moto ekspedīcijas braucienos, kuru laikā mērojis vairāk nekā 200 tūkst. km. Divas reizes apbraucis apkārt pasaulei – pirmo reizi, būdams students, kad ap pasauli mēroja ceļoju ar dažādiem transporta līdzekļiem, bet otro reizi viņš piepildīja savu sapni un 180 dienās pasaules robežu apbrauca motocikla seglos. Uzticamo ceļa biedru motociklu viņš dēvē par draugu, kurš turklāt ir unikāls, jo ir vienīgais transporta līdzeklis pasaulē, kurš ar Latvijas numura zīmi ir bijis visos kontinentos, izbraukājis 87 valstu ceļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

KNAB pārbaudīs Rīgas satiksmes lietā iesaistīto personu atbrīvošanai iemaksātās drošības naudas izcelsmi

LETA,15.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pārbaudīs SIA «Rīgas satiksme» (RS) iepirkumu krimināllietā aizdomās turēto atbrīvošanai iemaksātās drošības naudas izcelsmi.

KNAB atgādināja, ka, pildot likumā noteikto pienākumu pēc diviem mēnešiem atkārtoti izvērtēt apcietinājuma pamatotību, izmeklēšanas tiesneši laikā no 4.februāra līdz 14.februārim atkārtoti izskatīja jautājumu par nepieciešamajiem drošības līdzekļiem četrām apcietinātajām personām. Trijos gadījumos pieņemts lēmums mainīt drošības līdzekli no apcietinājuma uz drošības naudu attiecīgi 70 000, 100 000 un 200 000 eiro apmērā.

KNAB lūdza izmeklēšanas tiesnesim visām četrām personām pagarināt apcietinājuma termiņu, argumentējot ar konkrētiem faktiem, kurus šobrīd izmeklēšanās interesēs birojs nevarot izpaust.

Pret 70 000 eiro drošības naudu atbrīvots uzņēmējs Edgars Teterovskis, bet RS Infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktors Igors Volkinšteins un bijušais RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens no cietuma izlaists attiecīgi pret 100 000 un 200 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas satiksme par vairāk nekā 131 miljonu eiro iegādāsies trolejbusus

Elīna Pankovska,25.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme pabeigusi iepirkumu procedūru par 125 trolejbusu piegādi. Līgums par to piegādi tiks slēgts ar kompāniju Škoda Electric, informē Rīgas satiksme.

Līgums paredz 125 savienoto, 18 metrus garu trolejbusu Škoda 27 TR piegādi Rīgas satiksmei piecu gadu laikā ar iespēju palielināt piegādes apjomu vēl par 38 trolejbusiem. Līguma kopējā summa ir 131,8 milj. eiro. Trolejbusi tiks iegādāti uz nomaksu, pirkuma maksu ražotājam samaksājot astoņu gadu laikā no trolejbusu piegādes brīža.

Rīgas satiksme apkalpo 19 trolejbusu maršrutus, gadā pa tiem pārvadājot vairāk nekā 45 milj. pasažieru. Populārākais ir 15.trolejbusa maršruts, savukārt vismazāk pasažieru izmanto 20.trolejbusa maršrutu. Rīgas satiksmei kopumā ir 267 trolejbusi, no kuriem 95 ir 18 metrus gari un 172 – 12 metrus gari.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salu tilta renovācijas darbu dēļ no 6.jūlija līdz 1.decembrim uz Salu tilta tiks slēgtas divas malējās braukšanas joslas, posmā un virzienā no Krasta ielas līdz Lucavsalai, informē Rīgas dome.

No 6. līdz 30.jūlijam uz Salu tilta būvdarbu zonā tiks atslēgts ielu apgaismojums. Par darbu veikšanu ir atbildīga pilnsabiedrība LNK Industries Group.

Darbu veicējiem uzdots nodrošināt transportlīdzekļiem apbraucamo ceļu un ceļa zīmju izvietošanu, kā arī operatīvā un sabiedriskā transporta satiksmi.

RP SIA Rīgas Satiksme uzdots 14. un 17. maršruta trolejbusu kustību uz 2. trolejbusu parka no pamata maršruta, organizēt pa Vanšu tiltu; 18. un 23. trolejbusu maršrutos atsevišķus reisus uz 2. trolejbusu parku slēgt; izvietot pieturvietās informāciju par izmaiņām maršrutos.

Transportlīdzekļu satiksmi uz Salu tilta, posmā no Krasta ielas līdz Lucavsalai var atjaunot pirms minētā laika, ja darbi tiek pabeigti ātrāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar sporta preču veikalu SKIBOX īpašnieku un atpūtas kompleksa Kaķītis līdzīpašnieku Dzintaru Lerhi

Lelde Petrāne,23.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Dzintars Lerhis, sporta preču veikalu SKIBOX īpašnieks un atpūtas kompleksa Kaķītis līdzīpašnieks. «Uzņēmumu unikalitāte ir sirdslieta. Ir patiesi jāmīl tas, ko dari, vai arī jābūt pilnīgi trakam, lai Latvijā strādātu jomā, kas saistīta ar sniegu, ņemot vērā to, ka Latvijā sniegs ir reti, patiešām reti. Līdz ar to ir jāstrādā divtik cītīgi,» par savu darbības jomu saka Dz. Lerhis.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man gribētos domāt, ka neesmu viens no trakajiem, kam pieder pasaule, bet daru to, ko patiešām mīlu - sniegs, kalni, aktīvā atpūta ir mana kaislība. Es pats esmu kaislīgs slēpotājs ziemā, savukārt vasarā aizraujos ar golfa spēli, kas Latvijā kļūst arvien populārāka. Daudz tiekos ar cilvēkiem, runāju par aktīvo atpūtu – varu ieteikt un palīdzēt izvēlēties piemērotāko apģērbu, aksesuārus un inventāru aktīvajai atpūtai, kā arī rekomendēt vietas, kur vislabāk aktīvi pavadīt brīvo laiku un baudīt dabu. Ne vienmēr ir jābrauc tālu prom, lai atpūstos un ļautos ziemas sporta veidiem, plašs piedāvājums ir arī tepat uz vietas Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāri mēdz sevi palutināt gan ar gardu kafiju, gan kādu našķi pie tās? Piekop dabai draudzīgu dzīvesveidu? Atzinīgi novērtē pārtikas produktus no dabīgām izejvielām? Ja tā – pateicoties Es Mīlu Kafiju, tev ir iespēja dzīvot vēl zaļāku dzīvesveidu, parasto un vienreizlietojamo krūzīšu vietā lietojot unikālu alternatīvu – gardu un kraukšķīgu vafeļu kafijas krūzi! Pirmajā mirklī šķiet, ka tas ir kāds sirsnīgs joks vai rotaļīgs izaicinājums, taču ēdama vafeļu krūzīte, kas pildīta ar kvalitatīvu, aromātiski kūpošu kafiju, tik tiešām kļuvusi par mūsdienu realitāti. Kā? Pastāstīsim!

Palīdzi planētai, ēdot kraukšķīgu vafeļu krūzīti

Tas, ka katru dienu visā pasaulē izdzeram vairāk kā 1,6 miljardus krūzīšu kafijas, norāda, ka kafija lielai daļai no mums ir kā neatņemams ikdienas sabiedrotais, kas palīdz būt možiem, stimulē smadzeņu darbību, apgādā mūsu organismu ar antioksidantiem, kā arī kafijas dzeršanas rituāla laikā iedvesmo būt šeit un tagad jeb baudīt mirkli, kas šī brīža steidzīgajā laikmetā ir visnotaļ liela ekstra. Un kāpēc gan neatļauties sevi mazliet palutināt? Tajā pašā laikā satraucošs ir fakts, ka dažādu karsto dzērienu patēriņam katru dienu līdzņemšanai tiek izlietotas vidēji 2,5 miljardi krūzīšu (arī no plastmasas), no kurām tikai trešdaļa ir vienreiz lietojamas, pārstrādājamas un dabai draudzīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pabeigts darbs pie režisora Jāņa Norda jaunās spēlfilmas Ar putām uz lūpām, kas no šā gada 10. novembra būs skatāma Latvijas kinoteātros. Filmas galveno lomu atveidotāji ir aktieri – Vilis Daudziņš un Ieva Puķe, bet radošā kolektīva kodolu veido komanda, kas strādājusi pie filmas Mammu, es Tevi mīlu.

Ar putām uz lūpām ir attiecību trilleris. Tas stāsta par aktiera Viļa Daudziņa atveidoto Didzi - bijušo policistu un kaujas suņu treneri, kurš dažu dienu laikā nonāk neapskaužamā situācijā. Viņš tur aizdomās sievu (aktrise – Ieva Puķe) par neuzticību, kamēr viņa mīļotie suņi inficējas ar kādu bīstamu slimību.

Līdzās labi zināmiem un pieredzējušiem aktieriem, kino debijā sevi piesaka arī jaunā Nacionālā teātra zvaigzne Raimonds Celms.

«Sabiedrībā par mīlu un attiecībām nereti tiek runāts caur rozā brillēm. Taču manā jaunajā filmā Ar Putām un Lūpām mīla un trakums iet roku rokā. Filma sniegs skatītājiem aizraujošu un neparedzamu notikumu virpuli, kurā varoņi, nonākuši mīlas krustcelēs, nereti uzvedas tā, kā saka par trakiem suņiem – «ar putām uz lūpām»,» tā par filmu stāsta režisors Jānis Nords.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Mammu, es Tevi mīlu noslēgti darījumi Āzijā; notiek vienošanās par lielāku TV darījumu

Gunta Kursiša,27.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu radītā filma «Mammu es tevi mīlu» patlaban jau izrādīta vairāk nekā 70 festivālos, ir noslēgti veiksmīgi darījumi Āzijā par kino un DVD izplatīšanu, patlaban notiek pārrunas arī par lielāku televīzijas darījumu, stāstīja studijas Tasse Film producente Alise Ģelze.

«Mammu, es tevi mīlu» pasaulē soļus sper, sadarbojoties ar New Europe Film Sales.

Liela nozīme veiksmīgai sadarbībai ir personīgiem kontaktiem, kas rodas dažādos pasākumos un vietās, kur pulcējas nozares profesionāļi. «Kannas ir ikgadēja tikšanās vieta ar nozares kolēģiem un vienlaikus atskaites punkts – gan uz mūsu studijas paveikto, gan manas paaudzes kolēģu šajā laikā sasniegto,» stāsta studijas Tasse Film producente Alise Ģelze.

Viņa pirmo reizi Kannu tirgū piedalījās 2008. gadā jauno producentu seminārā «Producers on the Move». Producente norāda, ka tas ir bijis sākums profesionālo kontaktu veidošanai. Tieši šādā un līdzīgos semināros iegūtie kontakti bijuši noturīgākie un rezultatīvākie.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Patnis valdes priekšsēdētāju Zani Ozolu

Lelde Petrāne,13.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild privātās vidusskolas Patnis valdes priekšsēdētāja Zane Ozola.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Pedagoģija ir mana izglītība un arī profesija. Izvēlējos to apzināti, jo man jau sen, sen bija skaidrs, ka pedagoģija ir mans ceļš. Uzreiz pēc augstskolas sāku strādāt par latviešu valodas un literatūras skolotāju; tas bija pats deviņdesmito gadu sākums, jaunas iespējas un izaicinājumi, iespaidi no izglītības sistēmām citās Eiropas valstīs, un man gribējās strādāt citā izglītības vidē, ar citām pedagoģijas metodēm. Tāpēc nolēmu veidot pati savu, privāto skolu, kur varu īstenot savas idejas par to, kā skolai ir jādarbojas un kā jāsadarbojas skolotājiem, skolēniem un vecākiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Riska projekts «nekurienē» gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem

Monta Glumane,31.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā tikai degustāciju ēdienkarti, vēlas mainīt pašmāju kulinārijas nozari.

Aizvadītajā gadā bijušās kokapstrādes rūpnīcas telpās tika atvērts restorāns, kas novērtēts gan kā labākais jaunais restorāns, gan kā dārgākais Rīgā. Tā īpašnieks, šefpavārs Maksims Cekots, ir ambiciozs – investori projektam nav noticējuši, taču viņš vēlas Latvijas vārdu pasniegt pasaulei un ir gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem.

Vai jūs bērnībā sapņojāt kļūt par pavāru?

Noteikti pavāra profesija netika uzskatīta par kaut ko nopietnu manā ģimenē. Tēvs saredzēja, ka kļūšu par jūrnieku, jo pats darbojās tajā profesijā. Bērnībā man ļoti patika palīdzēt vectēvam dārzā, jo viņam viss kaut kas bija. Ziemā viņš audzēja zemenes, tomātus, un tas man šķita kaut kas nereāls. Ļoti garšoja, kā gatavoja mana vecmāmiņa, iespējams, no turienes arī ir tā mīlestība uz kulināriju. Bērnībā vairāk sapņoju par to, ka izdarīšu savā dzīvē kaut ko izcilu un pamanāmu. Līdz kulinārijai mani atveda pati dzīve, pats par to nesapņoju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Pieredzes stāsts: Bijušais riteņbraucējs Pēteris Janevics strādā par slēpošanas instruktoru Jaunzēlandē

Lelde Petrāne,11.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēteris Janevics, kurš kā profesionāls sportists vairākas sezonas aizvadīja riteņbraukšanas komandā DPA cycling team, šobrīd strādā par slēpošanas instruktoru vienā no lielākajiem Jaunzēlandes slēpošanas kūrortiem.

«Jaunzēlandē uz katru instruktora vietu ir ļoti liels konkurss. Atrast slēpošanas instruktora darbu latvietim Jaunzēlandē ir grūti, jo neviens nesaista Latviju ar ziemu un kalnu slēpošanu,» viņš stāsta biznesa portālam db.lv.

Oktobra sākumā P. Janevics atgriezīsies Latvijā, lai pabeigtu pēdējo gadu universitātē, kā arī turpinās strādāt par slēpošanas instruktoru Žagarkalnā. «Noteikti vēlētos uz vēl vienu sezonu atgriezties Jaunzēlandē, jo tik daudz vēl nav apskatīts un piedzīvots. Mīlu šo valsti. Strādāt par slēpošanas instruktoru, tas ir lieliskākais veids, kā apceļot pasauli, tāpēc mans mērķis ir pavadīt sezonu Japānā, Kanādā un Čīlē. Šis nav naudas darbs, tāpēc nevēlos doties uz Eiropas Alpiem, jo ir daudz citu interesantāku kalnu un valstu, kurās kādu laiku dzīvot un uzturēties, lai gan Eiropas Alpi ir vieta, kur slēpošanas instruktors tiešām spēj nopelnīt.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa 15.februārī saņēmusi apliecinājumu par 200 000 eiro drošības naudas iemaksāšanu «Rīgas satiksmes» (RS) iepirkumu krimināllietā iesaistītā bijušā RS valdes priekšsēdētāja Leona Bemhena atbrīvošanai no apcietinājuma.

Jau ziņots, ka tiesa vakar nolēma pret minēto drošības naudu Bemhenu atbrīvot no apcietinājuma. No apcietinājuma gan viņu atbrīvos tikai pēc tam, kad cietums būs saņēmis dokumentus no tiesas par drošības naudas iemaksāšanu Valsts kasē.

14.februārī tiesa drošības līdzekli izvērtēja bez Bemhena tiešas klātbūtnes, jo tiesa bija noorganizējusi videokonferenci ar cietuma slimnīcu Olainē.

Likumā teikts, ka drošības naudu var iemaksāt pati aizdomās turētā persona, kā arī jebkura cita fiziska vai juridiska persona. Persona, kura veikusi drošības naudas iemaksu, iesniedz procesa virzītājam arī rakstveida paziņojumu par iemaksātās naudas izcelsmi un personām, kuras piešķīrušas līdzekļus tās iemaksai. Ja aizdomās turētais nepilda procesuālos pienākumus vai izdara jaunu noziegumu, drošības nauda ieskaita valsts budžetā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Rīgas satiksmes» (RS) iepirkumu krimināllietā aizdomās turētais bijušais RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens šodien tika atbrīvots no cietumu slimnīcas Olainē.

Uz žurnālistu jautājumiem Bemhens, kā arī viņa advokāts Varis Klotiņš neatbildēja. Taču Klotiņš palīdzēja Bemhenam iznest mantas, starp kurām bija arī neliels pārnēsājamais ledusskapis.

Jau ziņots, ka tiesa vakar nolēma pret 200 000 eiro lielu drošības naudu Bemhenu atbrīvot no apcietinājuma. Tiesa šodien saņēma dokumentus par drošības naudas iemaksāšanu Valsts kasē.

Vakar tiesa drošības līdzekli izvērtēja bez Bemhena tiešas klātbūtnes, jo tiesa bija noorganizējusi videokonferenci ar cietuma slimnīcu Olainē.

Likumā teikts, ka drošības naudu var iemaksāt pati aizdomās turētā persona, kā arī jebkura cita fiziska vai juridiska persona. Persona, kura veikusi drošības naudas iemaksu, iesniedz procesa virzītājam arī rakstveida paziņojumu par iemaksātās naudas izcelsmi un personām, kuras piešķīrušas līdzekļus tās iemaksai. Ja aizdomās turētais nepilda procesuālos pienākumus vai izdara jaunu noziegumu, drošības nauda ieskaita valsts budžetā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa šodien noteica 200 000 eiro drošības naudu «Rīgas satiksmes» (RS) iepirkumu krimināllietā aizdomās turētajam bijušajam RS valdes priekšsēdētājam Leonam Bemhenam.

No apcietinājuma gan viņu atbrīvos tikai pēc drošības naudas iemaksāšanas Valsts kasē.

Šodien tiesa drošības līdzekli izvērtēja bez Bemhena tiešas klātbūtnes, jo tiesa bija noorganizējusi videokonferenci ar cietuma slimnīcu Olainē.

Bemhena advokāts Varis Klotiņš pēc tiesas sēdes žurnālistiem nekādus komentārus nesniedza.

Likumā teikts, ka drošības naudu var iemaksāt pati aizdomās turētā persona, kā arī jebkura cita fiziska vai juridiska persona. Persona, kura veikusi drošības naudas iemaksu, iesniedz procesa virzītājam arī rakstveida paziņojumu par iemaksātās naudas izcelsmi un personām, kuras piešķīrušas līdzekļus tās iemaksai. Ja aizdomās turētais nepilda procesuālos pienākumus vai izdara jaunu noziegumu, drošības naudu ieskaita valsts budžetā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušajam Rīgas mēram un jaunievēlētajam Eiropas Parlamenta deputātam Nilam Ušakovam (S) ir piemērots aizdomās turētā statuss SIA «Rīgas satiksme» iepirkumu krimināllietā, apstiprināja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).

Tāpat birojā norādīja, ka, veicot procesuālās darbības konkrētajā kriminālprocesā, KNAB Ušakova darba kabinetā Rīgas domē izņēma priekšmetu, kurš ar kompetentās institūcijas atzinumu atzīts par stratēģiskās nozīmes ierīci.

Atbilstoši Stratēģiskas nozīmes preču aprites likumam, fiziskajām personām stratēģiskās nozīmes preču iegādāšanās, glabāšana un lietošana ir aizliegta. Par stratēģiskas nozīmes preču aprites noteikumu pārkāpšanu Krimināllikuma 237.1 pantā ir paredzēta kriminālatbildība.

KNAB atturējās sniegt plašāku informāciju par izņemto ierīci, taču pats Ušakovs sociālajā medijā «Facebook» norādījis, ka izņemtā ierīce bijusi «paštaisīta ierakstoša ierīce», kas atradusies plauktā. «Kā es sapratu no apraksta, runa ir par līmētu albumu, kurā bija iebūvēti kamera un mikrofons,» skaidrojis Ušakovs. Viņš arī norādījis, ka ierīces atrašanās kabinetā viņam radījusi izbrīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas dome un Škoda Transportation vienojas meklēt pieņemamu tiesisku risinājumu sabiedriskā transporta iepirkumos

LETA,22.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas pašvaldība un uzņēmums «Škoda Transportation» turpinās pārrunas, lai atrastu «pieņemamu tiesisku risinājumu piegādes jautājumos» sabiedriskā transporta iepirkumos, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) otrdien tikās ar Čehijas vēstnieku Latvijā Miroslavu Koseku, «Škoda Transportation» pārdošanas viceprezidentu Zdeneku Majeru un valdes locekli un sabiedrisko attiecību viceprezidentu Staņislavu Staneku.

Kā teikts pašvaldības paziņojumā, tikšanās laikā dalībnieki uzsvēruši, ka informācija saistībā ar iespējamiem likumpārkāpumiem pēdējo iepirkumu organizēšanā «bija šoks Rīgas domei un uzņēmumu grupai »Škoda Transportation«». Ušakovs un uzņēmumu grupas jaunās vadības pārstāvji apliecinājuši ieinteresētību, lai pilnībā tiktu izmeklēti visi jautājumi, kas saistīti ar pēdējiem trolejbusu un zemās grīdas tramvaju iepirkumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nenomainītie trolejbusu kontakttīklu balsti ir vienīgais šķērslis, lai Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) jauno ēku pieņemtu ekspluatācijā. Tieši SIA Rīgas satiksme (RS) izvirzītā prasība nomainīt trolejbusu vadu turētājus aizkavējusi Gaismas pils atvēršanu, laikrakstam Diena atklāja Kultūras ministrijā (KM).

Kā atzīst LNB direktors Andris Vilks, tas pamatīgi apgrūtinot darbu plānošanu, tāpat arī ēkā nevar notikt iepriekš plānoti pasākumi, tostarp Rīga 2014 ietvaros, piektdien vēsta laikraksts Diena.

«RS prasība iepriekš saskaņotajā infrastruktūras projektā nebija iekļauta, un ierobežoto līdzekļu dēļ to uzreiz nav iespējams izpildīt - finansējuma piesaistei, iepirkuma procedūrām, kontakttīklu balstu projektēšanai un izbūvei nepieciešams laiks. Tiek darīts viss nepieciešamais, lai jau nākamajā valsts budžeta plānošanas posmā pieprasītu finansējumu LNB piegulošās teritorijas labiekārtošanai, kurā būtu iekļauta arī kontakttīklu balstu nomaiņa,» skaidroja KM LNB projekta īstenošanas nodaļas vadītājs Indriķis Builis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Maijā sabiedriskajā transportā pārvadāti 13,6 miljoni pasažieru

Žanete Hāka,26.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme maijā sabiedriskajā transportā pārvadājusi 13,6 miljonus pasažieru, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Gada piektajā mēnesī pārvadāto pasažieru skaits, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo mēnesi, audzis par 9%. Tāpat, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, skaits audzis par 3%.

Visvairāk pasažieru braukuši ar autobusu – maijā to skaits sasniedzis 6,3 miljonus. Trolejbusos pārvadāti 4,3 miljoni pasažieru, bet tramvajos – 3,03 miljoni.

Visvairāk pasažieru pārvadāts 3. autobusa maršrutā – 843 tūkstoši, 15.maršruta trolejbusos – 753 tūkstoši un 7. tramvaja maršrutā – 607 tūkstoši.

Savukārt vismazākais pasažieru skaits braucis ar 9.tramvaju – 24,4 tūkstoši, 20. trolejbusu – 4143 un 34. autobusu – 2441.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Oktobrī Rīgas Satiksme pārvadājusi par 13% vairāk pasažieru nekā septembrī

Jānis Rancāns,28.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada oktobrī Rīgas satiksme sabiedriskajā transportā pārvadājusi 13,7 miljonus pasažieru, kas ir par 13% vairāk nekā septembrī un par 8% vairāk nekā aizvadītā gada attiecīgajā mēnesī.

Autobusos Rīgas satiksme pārvadājusi 6,3 miljonus pasažieru, trolejbusos – 4,5 miljonus, bet tramvajos – 2,9 miljonus, liecina kompānijas apkopotie dati par oktobri. Norādīts tikai to pasažieru skaits, kuri biļetes ir reģistrējuši.

Visvairāk pasažieru pārvadāts 3. autobusu maršrutā (801 tūkstotis), 15. trolejbusu maršrutā (786 tūkstoši) un 7. tramvaju maršrutā (613 tūkstoši). Savukārt vismazāk pasažieru pārvadāts 34. autobusu (2,4 tūkstoši) maršrutā, 20. trolejbusu (4,4 tūkstoši) un 9. tramvaju (24 tūkstoši) maršrutā.

Oktobrī Rīgas satiksme veica sabiedriskā transporta pārvadājumus 81 maršrutā – 53 autobusu maršrutos, 19 trolejbusu maršrutos un deviņos tramvaju maršrutos. Oktobrī Rīgas satiksmes sabiedriskā transporta transportlīdzekļi kopumā veikuši 4,1 miljonu kilometru. Autobusi veikuši 2,4 miljonus kilometru, trolejbusi – 1,05 miljonus kilometru, bet tramvaji 738 tūkstošus kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas vicemērs Andris Ameriks (GKR) šodien Rātsnamā plkst.10 sasaucis preses brīfingu, informēja viņa padomnieks Mareks Gailītis.

Nav zināms, par ko Ameriks plāno brīfingā runāt. Pagājušajā nedēļā viņa vārds tika minēts saistībā ar pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmuma «Rīgas satiksme» (RS) korupcijas lietu.

Mediji ziņoja, ka Amerika dzīvesvietā notikusi kratīšana, taču viņš nekādus komentārus par to nav sniedzis, uzverot, ka viņa sirdsapziņa ir tīra. «Es atkārtoju vēlreiz: man pat nav priekšstata par tiem iepirkumiem, tā nav mana sfēra,» TV3 raidījumam «Nekā personīga» apgalvoja Ameriks.

Viņš ne reizi neesot ticies ar šobrīd korupcijas lietā apcietināto RS infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktoru Igoru Volkinšteinu, tomēr nenoliedz, ka pazīst citu šajā lietā apcietināto - uzņēmēju Māri Martinsonu.

Komentāri

Pievienot komentāru