Gandrīz katru dienu pēdējo 30 gadu laikā Natālija Judenkova ir sēdusies pie 52. trolejbusa stūres. Viņa vada trolejbusu no Krimas pussalas galvenās pilsētas Simferopoles uz Melnās jūras piekrastes kūrortpilsētu Jaltu - 85 kilometrus. Vietējie lepojas ar to, ka šis ir garākais trolejbusa maršruts visā pasaulē, raksta AFP.
Laiks iet - no brīža, kad Ņikita Hruščovs lika sākt būvniecību, līdz mūsdienām, kad Krievijas prezidents Vladimirs Putins pārzīmējis karti, bet trolejbusu līnija turpina darboties.
«Es nāku uz darbu katru dienu ļoti labā garastāvoklī, jo tas ir mans darbs - vest cilvēkus, un mūsu daba ir patiešām skaista,» pēc 2,5 stundas gara brauciena sacījusi N. Judenkova.
Hruščovs elektriskās trolejbusu līnijas būvniecību lika sākt 1958. gadā, jo nebija iespējams izbūvēt dzelzceļa sliedes, bet autobusi būtu pārāk piesārņojoši. Ziedu laikos trolejbusi kursēja ik pēc divām minūtēm, pārvadājot pusmiljonu cilvēku katru dienu.
«Maršruts simbolizēja jaunu dzīvi, dzīvi, kas ir komfortabla, kas nesa prieku. Tagad šie trolejbusi izskatās veci, bet pagājušā gadsimta sešdesmito gadu sākumā bija pagājuši tikai 15 gadi kopš kara beigām,» stāstījis Krimas trolejbusu pārvaldnieks Valērijs Zaikins. «Tie veido Krimas tēlu. Šveicē viņiem ir vilcieni, un mums ir trolejbusi,» viņš piebildis.
Tagad trolejbusu vecie modeļi gan vairāk līdzinās muzeja eksponātiem. «Tie ir jānomaina, lai cilvēki varētu pārvietoties ātri, tāpat kā citās valstīs,» sacījis kāds pasažieris Jakubs. Taču daudzi no jaunbūvētajiem modeļiem esot labi pilsētām un nespējot tikt galā ar vējaino kalnu ceļu, kas paceļas 752 metrus virs jūras līmeņa.
Taču Zaikins savā birojā jau izkarinājis V. Putina portretu un esot pārliecināts, ka Maskava atrisinās šo problēmu, raksta AFP.
Kā vēstīts, Krievija kopš februāra beigām okupējusi Ukrainai piederošo Krimas pussalu. Krievijas parlaments 18.martā ratificēja līgumu par Krimas aneksiju. Un V. Putins parakstīja attiecīgu likumu par Ukrainai piederošās pussalas uzņemšanu Krievijas sastāvā.
Db.lv arī vēstīja par to, ka Daugavpilī tramvajus gaidīja, bet tā arī nesagaidīja. Un arī mūsu valsts pilsētā tie - tāpat kā Krimā - līdzinās muzeja objektiem. Konkursā uz jauno tramvaju piegādi uzvarēja Belkommunmaš un SIA Agmen Consulting Bureau apvienība par līgumsummu 4,614 miljoniem latu bez PVN. «Tramvaju satiksme ir mūsu lepnums, tomēr tie ir tik novecojuši, ka iedzīvotāji nevar sagaidīt jaunos tramvajus,» biznesa portālam Db.lv iepriekš pauda a/s Tramvaju uzņēmuma pārvaldnieks Oļegs Tolmačovs. «Dzīve iet uz priekšu, jaunie tramvaji būs siltāki, modernāki, tajos būs jaunākās tehnoloģijas, bet vecos tramvajus varēsim skatīties filmās un fotogrāfijās,» priecājās Daugavpilī strādājošā Silvija Sproģe. Taču pagaidām - velti.