Santa Zaķevica sapni par savu restorānu lolojusi kopš 17 gadu vecuma, ilgus gadus izzinājusi viesmīlības jomu gan ārvalstīs, gan Latvijā, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Viņa kopā ar vēl diviem biznesa partneriem «restartējusi» bijušo restorānu Hercogs Jelgavā un tam iedevusi jaunu dzīvību – piešķīrusi nosaukumu Bistrobārs&restorāns Parks, veikusi pilnīgu interjera pārveidi un veikusi konceptuālas izmaiņas gan restorāna, gan bistro pusē. «Mīlestība uz viesmīlību man radās brīdī, kad vidusskolas laikā vasarā aizbraucu strādāt uz Angliju, Braitonu. Toreiz tas vēl bija nelegāli, jo Latvija nebija Eiropas Savienības dalībvalsts. Strādāju viesnīcā par istabeni, kas šajā jomā ir viens no smagākajiem darbiem. Lai arī ikdiena bija grūta, sajutu, ka viesmīlībamani aizrauj. Tas noteikti nenotiek ar kuru katru, domāju, ka, tāpat kā cilvēkiem iedzimst emocionālā inteliģence, var iedzimt arī viesmīlības gēns, un tas man ir ļoti spēcīgs,» stāsta Bistrobāra & restorāna Parks direktore,līdzīpašniece Santa Zaķevica.
Pēc vidusskolas beigšanas viņa Biznesa augstskolā Turība studēja tūrismu un viesmīlību, kur bija arī dažādas ārvalstu prakses iespējas. Pirmā no tām bija Grieķijā, pieczvaigžņu viesnīcā, augstas klases restorānā. «Tad patiesi «āķis bija lūpā». Tā ir maģiska sajūta, kad pēc garas un nogurdinošas darba dienas sēdi un saproti, ka kājas no slodzes ir nejutīgas, mute ir izrunāta sausa, pats neesi ēdis, bet esi gandarīts, ka cilvēki ir bijuši apmierināti. Es arī saviem darbiniekiem mācu, ka nevajag domāt – viesmīlis cilvēkiem pakalpo, ir zemāks par citiem. Viesmīlis viesiem dod patīkamu pieredzi caur radīto atmosfēru, ēdieniem, dzērieniem un apkalpošanas mākslu,» teic S. Zaķevica.
Viņa pati lielu savu dzīves daļu nodzīvoja «uz koferiem », ceļojot no vienas viesnīcas uz otru, jo ir sertificēta viesnīcu ķēdes Best Western kvalitātes pārbaužu veicēja. Taujāta, kā viņa dabūja šādu darbu, S. Zaķevica atzīst, ka 2007. gadā bija īstajā vietā un laikā, jo pēc studiju beigšanas pamanīja internetā vakanci, – tika meklēts darbinieks ar labām angļu valodas zināšanām un pieredzi viesmīlības jomā. Viņa dabūja darbu Best Western pārstāvniecībā Latvijā, un viņas uzdevums bija koordinēt darbu ar zīmola viesnīcām Baltijas un Polijas reģionā.
Visu rakstu Piedzimst ar viesmīlības gēnu lasiet ceturtdienas, 17.maija laikrakstā Dienas Bizness!