Šā gada aprīlī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar pērnā gada aprīli, lielākais reklāmas apjoma pieaugums ir novērojams vidē. Tā liecina TNS Latvia apkopotā informācija.
TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka aprīlī novērojami divi interesanti fakti – auto un finansu nozaru reklāmdevēju aktivitātes pieaugums un vērienīga mobilo operatoru sadarbība ar mobilo iekārtu ražotājiem kopējās reklāmas kampaņās.
Televīzijā kopā šā gada aprīlī noraidīti 39,27 tūkst. minūtes reklāmas, kas ir par 3% vairāk nekā pērnā gada aprīlī, kā arī aprīlī reģistrēti 115,35 tūkst. reklāmu jeb par 0,5% vairāk nekā pagājušajā gadā.
Aprīlī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Procter & Gamble, Henkel, Bite, Tele2 un Rimi. Savukārt reklamētākie zīmoli televīzijā – Rimi, Bifri, Maxima, Bite kopā ar Huawei un Tele2.
Avīžu reklāmu skaits aprīlī, salīdzinot vienus un tos pašus izdevumus, samazinājies par 1%. Kopējais reģistrēto reklāmu skaits sasniedzis 5,34 tūkst.
Lielākie reklāmdevēji avīzēs pēc reklāmas laukuma cm² aprīlī bija Makroentertainment, Devro, airBaltic, Kw Bruun Baltic, un BT1. Reklamētākie zīmoli avīzēs – airBaltic, Peugeot, Prisma, Tallink un Atlētika.
Radio reklāmas apjoms aprīlī bija 19,15 tūkst. minūtes, salīdzinot tos pašus medijus ar 2010. gada aprīli, noraidīts par 15 % vairāk reklāmas. Reklāmu skaits radio, salīdzinot šos periodus, ir pieaudzis par 20%. Aprīlī lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija BT1, LMT, Maxima, Swedbank, un Latvenergo, bet visvairāk reklamētie zīmoli– Maxima, Swedbank, Citadele, Depo un K-Rauta.
Savukārt vidē šī gada aprīlī izvietoti 500,76 tūkst. m² reklāmas. Šogad, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība ir par 38% lielāka nekā pagājušā gada aprīlī. Vides reklāmas gadījumu skaits sasniedzis 90,73 tūkst. un, salīdzinot šos periodus, pieaudzis par 42%.
Aprīlī vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija Bite, Linstow, Tele2, Tallink, un Samsung Electronic. Reklamētākie zīmoli vidē – Bite kopā ar Huawei, Tallink, Zelta zivtiņa kopā ar Samsung, Samsung un Hanzas maiznīca.