«Īstenībā viss ir viena cilvēka sacelta ažiotāža, ar airBaltic notiek tas, kas bija izlemts jau pirms gada,» intervijā laikrakstam Dienas bizness atzīst aviokompānijas airBaltic prezidents Bertolts Fliks.
«Ir jāpieņem lēmums par flotes atjaunošanu. Protams, priekšvēlēšanu laikā dažiem cilvēkiem šis liekas lielisks temats, ko izmantot publiskai retorikai. Taču vienīgā patiesā lieta, kas tika iezīmēta jau pērnā gada vidū, ir tā, ka mums ir jāmaina flote un jāpalielina pamatkapitāls. Tie ir neizbēgami lēmumi. Jo īpaši skatoties uz augstajām degvielas cenām. Pie 1200 dolāriem par tonnu un mūsu patēriņa, kas sasniedz 150 tūkst. t gadā, mēs runājam par 90 milj. Ls, ko mēs tērējam par degvielu, un tur 5 vai 10% nozīmē diezgan daudz. Flote ir novecojusi, līdz ar to mūsu lidmašīnas nav tik efektīvas, kā tam būtu jābūt,» stāsta Fliks.
Vaicāts, vai tas ir tas viens miljards dolāru, kas airBaltic flotes atjaunošanā jāiegulda, viņš atbild: «Kopējais finansējuma apmērs varētu būt ap miljards dolāru, taču tā nav tā summa, kas pašlaik jāinvestē. Pašlaik nepieciešami 90 - 100 milj. Ls.»
«Šādu summu no valsts nevaram gaidīt, taču ir nepieciešams pieņemt lēmumu, par airBaltic pamatkapitāla palielināšanu, piemēram, piesaistot jaunu partneri,» skaidro airBaltic prezidents.
Komentējot runas par airBaltic finansiālajām grūtībām, zaudējumiem vai pat maksātnespēju, Fliks saka: «Īstenībā pārsteidz tas, ka pēdējos gados iegūtā klientu uzticība nav samazinājusies. Nav tā, ka pasažieri ar mums vairs negribētu lidot. Tas, ko mēs jūtam, ir ārkārtīgi lielais uztraukums starp mūsu biznesa partneriem.»