Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim ir īstais laiks jautājumā par airBaltic ieņemt konkrētu pozīciju, pretējā gadījumā viņa klusēšanu var interpretēt kā visas valdības nostāju, savā paziņojumā norāda aviokompānijas prezidents Bertolts Fliks.
Viņš atzīmē: «Ekonomikas ministrs Kampars runā par agresīvu kompānijas vadības pārņemšanu. Tas nozīmē, ka ar spēku un mafiozām metodēm pārņemta lidsabiedrības vadība, tai skaitā operatīvā vadība, kuras uzdevums ir garantēt lidojumu drošību.»
Kā airBaltic vadītājs B.Fliks nepieļaušot nekompetentu politisku ielikteni lidsabiedrībā. «Kā airBaltic vadītājs un līdzīpašnieks varu teikt, ka ministra Kampara rīcība atgādina padomju varas metodes,» piebilst B.Fliks.
Viņš arī uzsver, ka viņa vadībā airBaltic pārvarējusi vairākas krīzes. airBaltic ik gadu neaktīvajā ziemas sezonā strādājot ar zaudējumiem, tāpat kā lielākā daļa Eiropas lidsabiedrību. Ja kompānija kādā periodā strādā ar zaudējumiem, tas nenozīmējot, ka pretēji likumiem, līgumiem un Eiropā pastāvošajai praksei kompānijas vadību var pārņemt bandītiskiem līdzekļiem, norādīts paziņojumā.
Jāatgādina, ka ekonomikas ministrs Artis Kampars 900 sekundēs norādīja, ka informācija par aviosabiedrības airBaltic zaudējumiem 18 milj. Ls apjomā šā gada pirmajos piecos mēnešos ir neformāla, tomēr pietiekami ticama, lai par to runātu publiski. Auditētie dati vēl nav zināmi, lai gan auditu par pieciem mēnešiem vajadzējis iesniegt jau šā gada maija sākumā.
A.Kampars arī piebilda, ka airBaltic vadītājs B.Fliks jau vairākkārt mēģinājis uzsākt aktivitātes gan Viļņā, gan Iguanijā, bet būtu jānodrošina tas, ka kompānija un zīmols paliek Latvijā. A.Kampars arī atzīmēja, ka B.Fliks jau vairākas nedēļas neatrodas Latvijā.
«Mēs jau pusotru gadu mēģinām vilkt to kaķi aiz astes, dažādos veidos meklējot starprisinājumus. Manuprāt, situācija ir jārisina. Pirmkārt, jāpieprasa atklāt īpašniekus, kuri slēpjas ārzonās, un tad tālāk valstij ir vieglāk rīkoties,» atzīmēja A.Kampars.
Ekonomikas ministrs arī atgādināja, ka pagājušajā gadā airBaltic lūdza ieguldīt valsti vēl 15 milj. Ls uzņēmuma attīstībā, solot peļņu, taču tas nav piepildījies un uzņēmums turpina strādāt ar zaudējumiem.
airBaltic ir dibināta 1995. gadā. Galvenie tās akcionāri Latvijas valsts 52,6% akciju, SIA Baltijas aviācijas sistēmas – 47,2% akciju. Kā ziņots, airBaltic peļņa 2009. gadā sasniedza 14 milj. Ls, savukārt pārvadāto pasažieru skaits – 2,75 milj., kas bija par 6% vairāk nekā gadu iepriekš.