Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic, lai ekonomētu līdzekļus, plāno atlaist vairāk nekā 200 darbinieku, teikts airBaltic prezidenta un izpilddirektora Bertolta Flika paziņojumā medijiem.
Fliks sacīja, ka augošās izmaksas, kā arī augstās degvielas cenas liek kompānijai veikt turpmākus uzlabojumus efektivitātes palielināšanā.
«Mēs to esam iecerējuši paveikt, modernizējot airBaltic floti, – atteikties no desmit Fokker 50 tipa lidmašīnām agrāk, nekā bijām plānojuši iepriekš. Aizvadītajos 12 gados Fokker 50 lidmašīnas godam ir kalpojušas airBaltic pasažieru pārvadāšanai. Tie ir bijuši mūsu galvenie darba zirgi reģionālajiem lidojumiem, kas tranzīta pasažierus nogādā ziemeļu tranzītmezglā Rīgā turpmākajiem lidojumiem uz tādiem galamērķiem kā Parīze, Londona, Telaviva vai Kijeva. Fokker 50 ir lieliska lidmašīna. Tomēr pieaugošās degvielas cenas un uzturēšanas izmaksas lidmašīnām, kuras vairs neražo, liek mums rīkoties. Pērn mēs jau iepazīstinājām ar modernajām Bombardier Q400 jaunās paaudzes lidmašīnām, kas ir daļa no airBaltic flotes modernizācijas plāna. Mēs skaidri redzam šo lidmašīnu pozitīvo ietekmi uz aviokompānijas efektivitāti un operatīvajām izmaksām, kas ļauj mums turpināt piedāvāt pievilcīgas biļešu cenas,» klāstīja Fliks.
Viņš arī paskaidroja, ka, atsakoties no Fokker 50 lidmašīnām, airBaltic lidos ar lielākām lidmašīnām, kurās ir vairāk sēdvietu, un tādējādi kompānija samazinās izmaksas uz vienu vietu.
Fliks atzina, ka vietu skaits lidojumos caur Rīgu uz un no Eiropas, Skandināvijas, Tuvajiem Austrumiem, Krievijas un NVS valstīm būs tads pats kā pērn ziemas sezonā un tas nozīmē, ka kompānija pielāgos arī airBaltic iekšējās funkcijas, lai ietaupītu 30 miljonus latu ar mērķi turpināt piedāvāt pasažieriem pievilcīgas biļešu cenas. «Diemžēl tas prasīs arī darbinieku skaita samazināšanu – kopumā tas skars vairāk nekā 200 cilvēku. Šie mums ir skarbi lēmumi. Taču mēs esam pārliecināti, ka mūsu pasažieri tikai iegūs, lidojot ērtākās, efektīvākās un jaunākās lidmašīnās ar uzlabotu servisu un punktualitāti par pieejamu cenu,» teica Fliks.
Jau vēstīts, ka jūlijā Fliks informēja, ka airBaltic vērtēs iespēju nākamajā gadā papildināt floti ar jaunām turbopropelleru lidmašīnām, bet šogad ziemas sezonā beigs lidojumiem izmantot Fokker 50 lidmašīnas. Sākotnēji no Fokker 50 tika plānots atteikties 2013.gadā, tomēr tas notiks ātrāk, lai pasteidzinātu modernizācijas procesu. Kopumā atteikšanās no Fokker 50 lidmašīnām palīdzēs būtiski samazināt airBaltic izmaksas un pietuvinās mērķim – strādāt ar divu tipu lidmašīnām, pastāstīja Fliks un piebilda, ka aviokompānija izvērtēs iespēju papildināt floti ar jaunām turbopropelleru lidmašīnām 2012.gada vasarā.
Kompānija airBaltic veic tiešos lidojumus no trim Baltijas valstu galvaspilsētām – Rīgas, Viļņas un Tallinas, kā arī nodrošina aviosatiksmi vairākos iekšzemes maršrutos Somijā.
airBaltic dibināts 1995.gadā, tā lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un Baltijas aviācijas sistēmas ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS.