Meklējot jaunus ceļus biznesa attīstībai, Francijas pārtikas ražotājs Danone aktīvāk sācis piekopt stratēģiju, kura paredz ievērojami lētāku produktu piedāvājumu attīstības valstu patērētājiem, raksta Wall Street Journal.
Danone ir kļuvusi par vienu no pasaules lielākajām pārtikas kompānijām, pateicoties tādiem produktiem kā, piemēram, Danone jogurtiem, Evian minerālūdenim un mazuļu pārtikai Bledina. Taču, mazinoties attīstībai Danone tradicionālajos tirgos, kompānija sākusi aktīvāk meklēt jaunus ceļus attīstībai.
Francijas Danone sācis ražot produkciju, kas speciāli paredzēta patērētājiem attīstības valstīs. Viens no šādiem produktiem ir jogurta dzēriens Dolima, ko Senegālā var iegādāties par 0,10 ASV dolāriem.
Danone plāno arī 10 centu jogurta dzērienu Indonēzijas tirgum. Meksikā kompānija jau tirgo nelielas ūdens krūzītes par 15 centiem.
2009. gadā Danone ieņēmumi no darbības attīstības tirgos veidoja 42% no kompānijas kopējiem ieņēmumiem. Vēl pirms 10 gadiem Danone ieņēmumi no darbības attīstības tirgos veidoja vien 6% no kopējiem ieņēmumiem.
Šādu attīstības tirgu iekarošanas stratēģiju piekopj arī citas pasaules lielās patērētāju produktu kompānijas. Piemēram, Vācijas sporta apģērbu un inventāra ražotājs Adidas patlaban izmēģina viena eiro sporta apavu tirdzniecību Bangladešā, savukārt kompānija Loreal par pāris centiem Indijā tirgo nelielas tūbiņas ar šampūnu.