Citas ziņas

Mobilie sakari joprojām reklamētākā nozare Latvijā

Sanita Igaune,03.08.2010

Jaunākais izdevums

Latvijā mobilo sakaru nozare (Tele2, LMT, Bite) pirmajos sešos mēnešos ir saglabājusi reklamētākās nozares statusu, otrdien žurnālistiem pastāstīja TNS Latvia mediju pētījumu lielo klientu direktors Mārtiņš Traubergs.

Tai seko mazumtirdzniecības nozare (Maxima, Rimi, Linstow), trešajā vietā ir mājsaimniecības higēna (Henkel, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser), ceturtajā – aukstie dzērieni (Coca Cola, Cido, Cēsu alus), bet piektajā vietā – zāles (Nycomed, Berlin-Chemie, Menarini, Sandoz).

Pirmajā pusgadā Latvijas medijos visvairāk reklamēto nozaru saraksts palicis stabils. Pozīcijas, salīdzinājumā ar pērnā gada pirmo pusgadu ir saglabājusi mobilo sakaru un mazumtirdzniecības nozare, kā arī ceturto vietu auksto dzērienu nozare.

Mājsaimniecības higiēnas preču reklāmā šogad ieguldīts vairāk līdzekļu, norādīja M. Traubergs, tādējādi attiecīgā nozare ir pakāpusies uz trešo vietu. Savukārt zāļu nozares reklāmdevēji reklāmām tērējuši mazāk nekā 2009. gada pirmajos sešos mēnešos, līdz ar to atkāpjoties uz piekto vietu.

Šogad pieci lielāko nozaru reklāmdevēji veikuši par aptuveni 10% lielākus ieguldījumus reklāmā nekā pagājušā gada pirmo piecu nozaru pārstāvji.

Pirmajā pusgadā lielākie reklāmdevēji ir Henkel, Tele2, Procter & Gamble, Coca Cola un Danone, bet reklamētākie zīmoli ir Danone, Lattelecom, Zelta Zivtiņa, Maxima un Viasat. Lattelecom un Viasat šajā pieciniekā ir jaunpienācēji, kas skaidrojams ar analogās TV atslēgšanu.

Pirmā pusgada lielāko reklāmdevēju tops ir interesants ar Henkel izrāvienu par piecām vietām augšup, kā arī līdz šim stabilu pirmo piecu reklāmdevēju LMT un Bites palikšanu ārpus tā, atzīmēja M. Traubergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmu skaits televīzijā pieaug

Jānis Lasmanis,12.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā oktobrī, salīdzinot ar 2009.gada oktobri, televīzijā strauji – līdz pat 33 % - pieaudzis reklāmu skaits, liecina sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia apkopotie dati.

TNS Latvia Reklāmu reģistrs oktobrī televīzijā ir reģistrējis 98 901 reklāmu un 22 434 sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir pieaudzis par 15 %, savukārt sponsorreklāmu skaits palielinājies par 17 %. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka, oktobris ir pirmais mēnesis šogad, kad novērojams lielāks sponsorreklāmu nevis reklāmas klipu skaita pieaugums. Šī situācija skaidrojama ar rudens TV šovu sezonas sākumu, kas tradicionāli piesaista lielu sponsoru interesi.

Šī gada oktobrī, salīdzinot ar 2009. gada oktobri, reklāmu skaits pieaudzis visos diennakts laikos. Lielākais reklāmu skaita pieaugums tāpat kā septembrī ir bijis rīta stundās no plkst. 7:00 līdz 9:00, kad izvietoto reklāmu skaits palielinājies par 33 %. Vismazāk pieaudzis dienas laikā no 9:00 līdz 18:00 izvietoto reklāmu skaits – tikai par 12 %.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Vai esam gatavi pazaudēt veselu nozari Lietuvai?

Monta Geidāne - ABSL Latvia izpilddirektore,26.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemas pievienotās vērtības darba vietas jeb zvanu centri - tā visbiežāk Latvijā tiek raksturoti Starptautiskie biznesa pakalpojumu centri (SBPC), šķietami konsekventi ignorējot to, ka tieši šī ir nozare, kas pēdējos gados sniegusi vienu no lielākajiem ieguldījumiem tādu nozīmīgu jomu attīstībā kā datu zinātne un robotika.

Vēsturiski veidojušies stereotipi ir novecojuši un zināmā mērā bremzē valsts ekonomisko attīstību. Atstājot novārtā šo būtisko nozari, mēs ne vien zaudējam darba vietas ar konkurētspējīgu atalgojumu, starptautisku darba vidi, izaugsmes iespējām, profesionālajām apmācībām un lērumu citu labumu, bet arī labprātīgi atsakāmies no mūsu pašu dzīves apstākļu uzlabošanas, neveicinot tādu saistīto jomu attīstību pilsētā kā modernu biroja ēku būvniecība, dzīvojamo platību attīstība, pilsētas infrastruktūras pilnveide u.c.

Lietuva, īpaši Viļņa, ir bijusi veiksmīgs piemērs tam, lai laikus pārkāptu šiem stereotipiem un jēgpilni valstiskā līmenī strādātu pie šīs nozares uzņēmumu piesaistes. Pēc jaunākajiem datiem Viļņā šobrīd izvietoti 78 SBPC, kas nodrošina 17 tūkstošus darba vietas. Lietuva pat ir gājusi soli uz priekšu un sākusi aktīvi attīstīt arī Kauņu kā pievilcīgu SBPC lokāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Google maksās vienu no lielākajiem sodiem ASV vēsturē

Gunta Kursiša,25.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigantam Google piespriesta soda nauda 500 miljonu ASV dolāru apmērā par to, ka tā publicējusi Kanādas aptieku reklāmas, kurās tās aicinājušas iegādāties ASV nelegālas zāles, vēsta BBC.

Izmeklētāji norādījuši, ka piespriestā soda nauda – 500 miljoni ASV dolāru, ir vienlīdzīga ar to naudas apjomu, ko Google guvusi par reklāmu izvietošanu. Iepriekš nozares pārstāvji norādījuši, ka šis varētu būt lielākais piespriestais sods ASV vēsturē.

Uzņēmums pieņēmis naudu par reklāmas pakalpojumiem zinot, ka reklamētās interneta vietnes pārdod atkarību izraisošas zāles bez ASV likumīgām receptēm.

Uzņēmums Google paziņojis, ka tam nevajadzētu atļaut publicēt minētās reklāmas. «Mēs jau pirms kāda laika aizliedzām Kanādas aptieku reklāmas ASV, un mums vispār nevajadzēja atļaut šīs reklāmas,» īsā paziņojumā pavēstījis Google.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Reklāmas tirgus 2011. gadā audzis par 5%

,14.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju reklāmas tirgus 2011. gadā attiecībā pret 2010. gadu audzis par 5%, kas atbilst iepriekš izteiktajām prognozēm par lēnu tirgus pieaugumu, informē Latvijas Reklāmas asociācija (LRA).

Salīdzinot ar 2010.gadu, nemainīgs ir palicis avīžu reklāmas tirgus, nedaudz kritis vides un radio reklāmas tirgus, televīzijā pieaugums par 6%. Lielākais pieaugums novērojams interneta reklāmas tirgū +17% un žurnāliem +15%. Vislielāko kritumu piedzīvojis kino reklāmas tirgus -27%.

«Kopš 2009. gada trīs reklamētās nozares ir nemainīgas – mobilie sakari, mazumtirdzniecība un medikamenti. 2011. gadā aktīva konkurence starp telekomunikāciju nozares reklāmdevējiem, jo īpaši Baltcom un Izzi, ļāva šai nozarei kļūt par piekto reklamētāko nozari Latvijā,» datus komentē TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pārtikas ražotāju zīmoli ir spēcīgi Baltijā, citās bijušās Padomju savienības valstīs, un tas ir placdarms globālu zīmolu veidošanai. Šajos tirgos Latvija kā izcelsmes valsts asociējas ar augstu kvalitāti, skaidro DNB bankas ekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš.

Tādi faktori kā nepietiekami ekonomikas attīstības tempi, ārvalstu investīciju ieplūde, spēja radīt inovatīvus produktus globālam tirgum nepieciešamajā kvalitātē un kvantitātē līdz šim nav veicinājuši globāli lielu uzņēmumu izveidi. Turklāt krīzē arī Latvijas pārtikas nozares ražotāji pieredzējusi krasu apgrozījuma kritumu. Ir notikušas patēriņa izmaiņas lētāku produktu virzienā, tomēr nozare sekmīgi ir atguvusies no krīzes un apgrozījums jau ir sasniedzis 90% no pirmskrīzes vērtības. Kā liecina Zemkopības ministrijas Tirgus un tiešā atbalsta departamenta informācija, nozares realizācijas vērtība laika posmā līdz 2008. gadam pieauga līdz 1079,7 miljoniem latu, krīzes rezultātā 2010.gada tā bija samazinājusies līdz 877,7 miljoni latu, bet 2011.gadā jau bija vērojams pieaugums līdz 959,6 miljoniem latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TV reklāmu skaits jūnijā audzis par 23%

Gunta Kursiša,05.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūnijā, salīdzinot ar attiecīgo mēnesi pērn, TV reklāmu gadījumu skaits pieaudzis par 28%, bet sponsorreklāmu skaits mazinājies par 7%, kopumā minētajā periodā gada griezumā nodoršinot 23% pieaugumu.

Jūnijā televīzijā reģistrēti vairāk nekā 147 tūkst. reklāmu un vairāk nekā 15 tūkst. sponsorreklāmu (visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem), saskaņā ar TNS Reklāmu reģistru.

Pretēji ierastajam, šā gada jūnijā TV raidīts vairāk reklāmu nekā maijā, bet sponsorreklāmu apjoma samazināšanās nav ļāvusi pārspēt kopējo reklāmu gadījumu skaitu, norāda TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.

Jūnijā lielākā daļa reklāmu (46,5%) tiek noraidītas «dienas» laikā (no 9:00-18:00). Būtiskākās svārstības notikušas pārvietojoties reklāmām no «rīta» (7:00-9:00) uz «nakts» (00:00-07:00) periodu. Naktī novērojams arī straujākais reklāmu skaita pieaugums, salīdzinot ar 2011. gada jūniju - par 58%, analizējis TNS.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tele2 kļuvisi par Latvijas lielāko reklāmdevēju

Jānis Rancāns,04.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusē notikušas izmaiņas Latvijas lielāko reklāmdevēju topā – uz pirmo vietu pakāpies telekomunikāciju uzņēmums Tele2, otrajā pozīcijā atvirzot Procter & Gamble, kas bija lielākais reklāmdevējs aizvadītā gada pirmajos sešos mēnešos, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Reklāmu reģistra dati.

Trešo topa pozīciju saglabājis LMT, ceturtajā vietā ierindojusies Maxima, bet pirmo piecinieku noslēdz Henkel. Savukārt šā gada pirmajā pusgadā Latvijas reklamēto zīmolu topā nav notikušas būtiskas svārstības.

Pieci reklamētākie zīmoli bijuši tie paši, kas aizvadītā gada 1. pusgadā – 1. un 2. vietu saglabājuši attiecīgi Maxima un Zelta Zivtiņa. Trešajā vietā ierindojusies Tele2, bet ceturtajā Rimi, un piektajā – Bite.

Gada pirmajā pusgadā visvairāk reklamētās nozares bija mazumtirdzniecība, mobilie sakari, zāles, finanšu institūcijas un pakalpojumi, kā arī automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Augustā straujākais TV reklāmu pieaugums šogad

Žanete Hāka,25.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu aģentūras TNS Reklāmu reģistrs augustā televīzijā ir reģistrējis 130,7 tūkstošus reklāmas un 14,5 tūkstošus sponsorreklāmas gadījumu.

Augustā TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 21%, bet sponsorreklāmu skaits par 28%, kopumā nodrošinot 22% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2012.gadā.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka augustā fiksēts šogad straujākais TV reklāmu skaita pieaugums, salīdzinot ar pagājušo gadu. Vislielāko daļu pieauguma nodrošinājuši mobilie operatori, aktīvi reklamējot interneta pieslēgumu pakalpojumus gan datoros, gan mobilajos tālruņos. Šī gada augustā aktīvāk reklamētas arī interneta lapas un alkoholiskie dzērieni.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka augustā, pilnīgi pretēji jūlijā novērotajam, pieaudzis dienas laikā (9.00-18.00) izvietoto reklāmu īpatsvars uz «Prime Time» (18.00-24.00) rēķina. Dienā pārraidīti 49,2% visu reklāmu, kas ir par 1,3 procentpunktiem vairāk nekā jūlijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Septembrī fiksēts šogad straujākais TV reklāmu skaita pieaugums

Žanete Hāka,07.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu aģentūras TNS Reklāmu reģistrs septembrī televīzijā ir reģistrējis 152 tūkstošus reklāmu un 16,7 tūkstošus sponsorreklāmas gadījumus, informēja TNS pārstāvji.

Septembrī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 29%, bet sponsorreklāmu skaits par 22%, kopumā nodrošinot 28% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2012.gadā.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka septembrī fiksēts šogad straujākais TV reklāmu skaita pieaugums. Vislielāko pieaugumu nodrošinājusi zāļu nozare, gandrīz visi reklāmdevēji kāpinājuši reklāmu apjomu, salīdzinot ar pagājušo gadu.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka septembrī, turpinoties jau augustā novērotajai tendencei, mazāks reklāmu skaita īpatsvars fiksēts Prime Time (18.00-24.00) laikā. Pieaugusi no rīta (7.00-9.00) un pa dienu (9.00-18.00) izvietoto reklāmu daļa.

Komentāri

Pievienot komentāru