Francijas pārtikas produktu ražošanas kompānija Danone nolēmusi mainīt jogurta zīmolu Activia un Actimel reklāmas, tādējādi pārtraucot pūliņus pierādīt to labvēlīgo ietekmi uz veselību, teikts ceturtdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.
Danone norādīja, ka anulējusi Eiropas Savienības (ES) pārtikas drošības uzraudzības aģentūrā (EFSA) iesniegto pieteikumu, kurā kompānija centās iegūt oficiālu apstiprinājumu iepriekš paustajiem apgalvojumiem par to populārajiem zīmoliem.
Iepriekš bifidobaktērijas saturošais piena produkts Activia tika reklamēts kā palīgs gremošanas sistēmas darbības uzlabošanai, savukārt piena dzēriens Actimel reklāmās tika slavēts kā līdzeklis organisma aizsardzībai pret slimībām.
Jau februārī EFSA pauda bažas par Danone apgalvojumiem, ka sastāvdaļa, kas pazīstama kā "immunofortis", mazuļu pārtikas produktos var stiprināt to imūnsistēmu, norādot, ka tas nav zinātniski pierādīts.
"Immunofortis" tiek izmantots Danone mazuļu pienā vairākos Eiropas tirgos, izņemot Franciju.
Danone apgalvojumi par veselības uzlabošanas spējām saskārušies ar pretestību arī Lielbritānijā, kur Reklāmas standartu pārvalde apstiprinājusi četras sūdzības par to pareizību.
Danone sniegtie pierādījumi neapstiprināja reklāmās pausto apgalvojumu, ka Actimel ir zinātniski pierādīts kā līdzeklis, lai stiprinātu normāla, veselīga skolas vecuma bērna aizsardzības spējas pret parastām, ikdienas infekcijām. Tāpēc mēs secinājām, ka reklāma ir maldinoša," norādīja pārvalde.
EFSA jau pagājušā gada oktobrī paziņoja, ka pārtikas kompānijām, kuras publisko maldīgus apgalvojumus par tādu produktu kā probiotiskie jogurti vai taurīna enerģijas dzērieni radītajiem efektiem, nāksies pārskatīt to mārketinga kampaņas.