Uzņēmums Food Union ir veicis kompleksas investīcijas 1,12 miljonu eiro apmērā raudzēta piena produktu zīmola Lakto attīstībā, informē uzņēmuma pārstāvji.
Veicot ieguldījumus, pilnveidota Lakto receptūra, ieviesta jauna vizuālā identitāte un iegādāta jauna produktu ražošanas līnija. Balstoties uz Nielsen datiem, kopumā Food Union ražotā jogurtu produkcija aizņem aptuveni 25% no tirgus daļas. Savukārt dzeramo jogurtu kategorijā raudzēta piena produktu zīmols Lakto aizņem aptuveni 22% no tirgus daļas, stāsta Food Union piena produktu zīmolu vadītāja Ilona Jaroša.
970 tūkstoši eiro izmaksājusi jaunā dzeramo jogurtu līnija. Uz tās ražotie produkti tiks pildīti jaunu iepakojumu risinājumos – PET pudelēs, kas būs ne tikai patērētājiem parocīgāki, bet arī pilnībā pārstrādājami, tādēļ videi draudzīgāki. Iekārta izgatavota pēc īpašā «Food Union» pasūtījuma Eiropas Savienībā.
Patērētājiem raudzētā piena produkti «Lakto» ir pieejami trīs dažādos veidos un tilpumos – biezākas konsistences «Lakto» 220 g glāzītē, dabīga piena proteīna dzēriens «Lakto Pro» 280 g iepakojumā un «Lakto» līdzi paņemamā un pilnīgi pārstrādājamā 450g iepakojumā, kam par 30% samazināts cukura daudzums.
Līdz šim patērētāju iecienītākais bija dabīgais «Lakto» bez piedevām, kas tiek plaši izmantots ne tikai kā veselīga uzkoda, bet arī kā dažādu recepšu sastāvdaļa. Starp zīmola populārākajām garšām ilgu laiku nemainīgs līderis bija smiltsērkšķu «Lakto». Taču veikalos diezgan strauji pieaug pieprasījums arī pēc meža zemeņu un zaļo ābolu «Lakto» produktiem.
Lakto pirms 25 gadiem izveidots sadarbībā ar Latvijas zinātniekiem, kas ir pierādījuši L. acidophilus LA un Bifidobacterium BB pienskābes baktēriju labās īpašības.
Galerijā augstāk iespējams ielūkoties jaunā veida Lakto ražošanas procesā!
#1/29
Zīmola Lakto galvenās sastāvdaļas ir piens no Latvijas zemnieku saimniecībām un acidofilās un bifidobaktērijas.
#2/29
Lai pagatavotu Lakto raudzētā piena dzērienus, vispirms tvertnēs sagatavo produkta masu, tad pienu saraudzē pie temperatūras, kas ir nedaudz virs +40 C, un tam pievieno pienskābās baktērijas L. acidophilus LA un Bifidobacterium BB. Produkts tiek raudzēts aptuveni dažas stundas. Vispirms PET pudeles pre-forma nonāk iekārtā, kas piepūš 100% pārstrādājamās PET pudeles.
#3/29
Katra produkta veida pudeles formas atšķiras, piemēram, dabiskais Lakto tiek pildīts četrkantīgā pudelē, bet Lakto PRO – ieapaļā.
#6/29
Šī iekārta pudelēs iepilda saraudzēto piena produktu Lakto. Ja tiek ražots Lakto ar piedevām, tad produktam tiek pievienotas konkrētās garšas piedevas, piemēram, ābolu, smiltsērkšķu un citas.
#11/29
Etiķete augstas temperatūras ietekmē cieši pieguļ piepildītai pudelei.
#12/29
Tad pudelei tiek uzlikta Lakto etiķete ar produkta sastāva aprakstu un Lakto jauno vizuālo identitāti.
#13/29
Katrai Lakto garšai atbilst kādas konkrētas krāsas korķis, lai veikalā pircējs jau uzreiz varētu atrast vēlamo produktu.
#16/29
Starp zīmola populārākajām garšām ilgu laiku nemainīgs līderis bija smiltsērkšķu Lakto. Taču vērojams, ka veikalos diezgan strauji pieaug pieprasījums arī pēc meža zemeņu un zaļo ābolu Lakto produktiem.
#17/29
Lakto pagatavošanas laikā piena raudzēšanas procesā no laktozes jeb piena cukura veidojas pienskābe, kas padara raudzētā piena produktus draudzīgākus lielai daļai to cilvēku, kas laktozi nepanes vispār, skaidro I. Jaroša.
#23/29
Gatavs Lakto produkts tiek sapakots pa 6 gabaliem termoplēvē un pa ražošanas līniju nonāk loģistikas noliktavā, kur tas tiek atdzesēts. No loģistikas noliktavas produktu sadala pa maršrutiem un pēc tam piegādā uz tirdzniecības tīkliem.