Viens no lielākajiem dzērienu ražotājiem SIA Cido grupa palielinās ietekmi Igaunijā.
Pēc iepriekšējo gadu zaudējumiem 2011. gadu Cido grupa noslēgusi ar 925 tūkstošu latu peļņu. Cido grupas ģenerāldirektors Marijus Kirstuks (Marijus Kirstukas) stāsta, ka iepriekšējo gadu zaudējumi saistīti ar to, ka uzņēmums veica restrukturizāciju, apvienojot trīs kompānijas – Līvu alus, Lācplēša alus un Cido grupu, līdz ar to šos gadus nevarot salīdzināt ar pērnā gada rezultātiem.
Vienlaikus viņš ir gandarīts, ka 2011. gads izrādījies labākais ne tikai Cido grupas vēsturē, bet arī viens no labākajiem dzērienu industrijā, uzņēmuma apgrozījums sasniedza 33,2 miljonus Ls. Pērn bizness sekmējies, jo rezultātus deva iepriekšējo gadu laikā veiktās izmaiņas. Sākām raudzīties uz Baltiju kā uz vienu teritoriju un vienotu tirgu, uzsver M. Kirstuks.
Izaugsmi nodrošinājis arī eksports – šobrīd aptuveni 25 % no saražotā uzņēmums eksportē. Šogad eksports kāpis par 5 % un galvenais pieaugums bijis Cido sulu segmentā. Eksportā galvenie tirgi ir Lietuva, kur Cido grupa ieņem 2. vietu sulu nektāru segmentā aiz Elmenhorster, un Igaunija.
Ziemeļu kaimiņvalstī M. Kirstuks saskata lielu potenciālu, kur atšķirībā no piesātinātā Lietuvas un Latvijas tirgiem vidēji viens iedzīvotājs patērē divreiz vairāk sulu un nektāru, līdz ar to pastāv iespējas turpmākai izaugsmei. Cido Grupa jau šā gada beigās izveidos jaunu kompāniju, kas nodarbosies ar Latvijā ražoto Cido produktu realizāciju Igaunijas tirgū. Lietuvā pieaugums šā gada laikā bijis par 20 % un tas palīdzējis palielināt kopējos uzņēmuma realizācijas apjomus.