Alus tirgus krituma un patērētāju paradumu maiņas dēļ SIA "Cido Grupa" pieņēmusi lēmumu Latvijā visus resursus novirzīt craft un ekskluzīvu augstākās kvalitātes alus šķirņu ražošanai, informē uzņēmumā.
Pastāvīga akcīzes nodokļa pieauguma, reklāmas un pārdošanas ierobežojumu, kā arī valsts demogrāfiskās situācijas dēļ, pēdējo 10 gadu laikā Latvijas alus tirgus ir sarucis par aptuveni 25%. Tāpēc uzņēmums nonācis pie lēmuma patlaban Latvijā ražot un īpaši attīstīt tā portfelī ietilpstošās craft un ekskluzīvās augstākās kvalitātes alus šķirnes, savukārt pārējās turpināt ražot pēc tradicionālām receptēm un pastāvīgi augstā kvalitātē uzņēmuma grupas citās ražotnēs Lietuvā, Somijā un Dānijā.
"Lēmums uz laiku apturēt ražošanu "Līvu alus darītavā" neietekmēs mūsu augstākās kvalitātes alus zīmolu piegādi tirgū. Mēs esam pārliecināti, ka mūsu pieredzējusī aldaru komanda nodrošinās augstākos ražošanas kvalitātes standartus un precīzu tradicionālo alus darīšanas recepšu ievērošanu. Vadošajām alusdarītavām šī ir ierasta prakse - stingrā uzraudzībā un pēc tradicionālām receptēm ražot produkciju savās alusdarītavās visā pasaulē," saka SIA "Cido Grupa" valdes priekšsēdētājs Marijus Valdas Kirstukas.
Kā iepriekš ziņots, "Bauskas alus" turpina darbu kā neatkarīga alus darītava, ražojot, virzot un pārdodot produktus tirgū. Tajā pašā laikā tā jau aktīvi izmanto "Cido Grupas" tirdzniecības un izplatīšanas tīklu, kas ievērojami sekmēs produkta pieejamību patērētājiem un veicinās "Bauskas alus" attīstību.
Pēdējo 10 gadu laikā SIA "Cido Grupa" ir investējusi vairāk nekā 6 milj. eiro ražotnēs Latvijā. 2016. gadā Pasaules vadošais pārtikas produktu ražotājs "PepsiCo" izrādīja uzticību un izraudzījās "Cido Grupu" par oficiālo partneri Baltijas valstīs. Patlaban tieši Latvijā tiek ražots viss "PepsiCo" produktu Pepsi, 7up, Mirinda un Mountain Dew klāsts Baltijas reģionam.
Aizvadītajā gadā uzņēmums nodokļos Latvijā samaksāja vairāk nekā 25 milj. eiro. 2019. gadā "Cido Grupa" eksportēja 47,5 milj. litru dažādu dzērienu.