Lielākie tirdzniecības centri, atverot jaunus apģērbu zīmolu veikalus, saasina cīņu par klientiem. Tendences liecina, ka pircēju aktivitāte pamazām pieaug un īpaši kāpums vērojams apģērbu tirdzniecībā.
Vairāki zīmoli
Tirdzniecības centrā Spice durvis vēris Latvijā pirmais britu universālveikals Debenhams, kura izveidē ieguldīti divi miljoni eiro, kā arī radītas vairāk nekā 40 jaunas darba vietas. Veikalā, kura platība ir 2948,5 kvadrātmetri, aptuveni 12% no kopējās platības aizņems kosmētikas nodaļa, 12% – apakšveļa, 57% – apģērbi sievietēm, vīriešiem un bērniem, aptuveni 11% – apavi, somas un aksesuāri, savukārt mājas preces un tekstila piedāvājums aizņems 5%.
Līdz ar Debenhams veikala atvēršanu Latvijas tirgū ienāk arī vairāki starptautiski atpazīstami zīmoli: sieviešu apģērbi un mājas dizaina lietas Ben de Lisi, sieviešu apakšveļas zīmols Janet Reger, kā arī apģērbu un aksesuāru zīmols Jasper Conran un citi.
Tirdzniecības kompleksa Spice direktore Iveta Lāce atzīst, ka, sekojot attīstības stratēģijai, Spice turpina papildināt savu piedāvājumu ar Latvijā iepriekš nenopērkamiem zīmoliem.
Jāatgādina, ka marta beigās Spicē jau tika atklāts viens no populārākajiem apģērbu veikalu «milžiem» – H&M, bet maija beigās durvis vērs Reserved jaunā koncepta veikals. H&M šogad Latvijā kopumā plāno atvērt trīs jaunus veikalus, tostarp arī Riga Plaza un Domina. Vēl Spicē šopavasar atvērti divi jauni zīmolu veikali – Weekend MaxMara pirmais un pagaidām vienīgais veikals Latvijā un Pierre Cardin, kam tuvākajā laikā sekos itāļu modes konceptveikala Liu Jo pārstāvniecība.
Spices pārstāvji informē, ka tirdzniecības centrā pērn tika veikts 21% no visiem Tax Free pirkumiem Latvijā un vairāk nekā trīs ceturtdaļas no šiem pirkumiem – 77% – bija apģērbi un modes aksesuāri.
Arī citi tirdzniecības centri plāno jaunu veikalu atvēršanu. SIA Linstow Center Management valdes loceklis, iznomāšanas un biznesa attīstības direktors Mārcis Budļevskis atklāj, ka Galactico tirdzniecības centri šā gada pirmajā ceturksnī jau ir piedzīvojuši papildinājumus nomnieku sastāvā.
Šā gada pirmajā pusgadā kompānija plāno City Men & City Women, Mothercare un Mohito veikalu atvēršanu tirdzniecības parkā Alfa. T/c Galerija Centrs plānots atvērt Denim Dream, Geox, Calvin Klein, McNeal, US Polo Assn, un Skechers veikalus, kā arī paplašināt sieviešu apģērbu, apakšveļas un aksesuāru veikalu Lindex, savukārt tirdzniecības centrā Mols pavasarī plānots atvērt veikalus X Jeans, PhenoMen, Treletti Denim.
Nozare aug
Centrālās statistikas pārvaldes dati rāda – straujākais apgrozījuma pieaugums februārī bijis tieši apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā – par 15,1%. Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, salīdzinot ar pagājušā gada februāri, gan audzis nedaudz – par 1,4%.
To, ka apģērbu tirgotāju ieņēmumi palielinās, apliecina arī Lietuvas apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas Apranga Group rezultāti – šā gada martā tas sasniedzis 13,3 miljonus eiro, kas ir par 16,6% vairāk nekā pirms gada, liecina kompānijas paziņojums biržā. Visstraujāk no Baltijas valstīm Aprangas apgrozījums pirmajos trīs mēnešos audzis tieši Latvijā – par 28,5 %.
Kopējais Aprangas apgrozījums šā gada trīs mēnešos sasniedza 38,5 miljonus eiro, kas ir par 12,3% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā. Jau ziņots, ka 2014. gadā industrijas pārstāvji sagaida mērenu izaugsmi apgrozījuma ziņā. Šogad lielāks apgrozījuma pieaugums tiek prognozēts tiem tirdzniecības centriem, kas iepriekš nav bijuši pilnībā aizpildīti, bet turpina piesaistīt nomniekus.
Tāpat vēstīts, ka veikali šogad iecerējuši pircējus vilināt ar dažādību. Tā iepirkšanās centrs Olimpia jau sācis īstenot koncepta maiņu, kas tiks realizēta vairākās kārtās. Pirmajā iepirkšanās centra Olimpia projekta kārtā 2.stāvā plānots atvērt aptuveni 8000 kvadrātmetru lielu factory outlet tirdzniecības platību kopumā ar 30 veikaliem, kas piedāvās pasaulē pazīstamu modes un sporta zīmolu produkciju no to ražotnēm. Pēc ekspertu domām, tas varētu saasināt konkurenci nozarē.