Pagājušajā gadā Latvijas tiešās tirdzniecības asociācijas biedru kopējais pārdošanas apjoms pieaudzis lēnāk nekā 2013. gadā. Tas palielinājies par 2%, sasniedzot 29,7 miljonus eiro (bez PVN). Patlaban Latvijā tiešajā tirdzniecībā iesaistīti vairāk nekā 43 tūkstoši cilvēku.
Latvijas Tiešās tirdzniecības asociācijas (LTTA) valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Čakste uzskata, ka tiešā pārdošana nav zaudējusi savu pievilcību kā iepirkšanās veids. Pārdošanas apjoma lēnāku izaugsmi galvenokārt noteica iepriekšējā gada pirmais ceturksnis, kuru ietekmēja eiro ieviešana un nepieciešamība patērētājiem pielāgoties jaunās valūtas vērtībai. Arī iespējamu ārēju draudu un ģeopolitiskās spriedzes radītās svārstības patērētāju vēlmēs un izmaiņas tēriņos liegušas uzņēmumiem palielināt savus pārdošanas apjomus ar lielāku ātrumu.
Cilvēku skaits, kas iesaistīti tiešajā tirdzniecībā, pēdējo pāris gadu laikā vienmērīgi pieaudzis. Pagājušajā gadā LTTA un Aptauju Centra veiktā sabiedriskā aptauja liecina, ka 6% respondentu personīgi vai kāds no viņu ģimenes locekļiem ir iesaistīti tiešajā tirdzniecībā, savukārt 5% respondentu pauda gatavību sākt sadarboties ar kādu no tiešās tirdzniecības uzņēmumiem.
Baltijas valstu vidū lielāko izaugsmi tiešās pārdošanas tirgus piedzīvojis Igaunijā, kur pieaugums bija 3%, sasniedzot 32,5 miljonus eiro, savukārt Lietuvā tas bija 2,5% – 40,4 miljoni eiro. Cilvēku skaits, kas iesaistīti tiešajā tirdzniecībā Igaunijā, palielinājies par 1% līdz vairāk nekā 34 tūkstošiem cilvēku, bet Lietuvā par 2% līdz vairāk nekā 50 tūkstošiem konsultantu.
Tiešā tirdzniecība 85% šajā industrijā iesaistīto cilvēku ir papildu ienākumu avots, un 80% no iesaistītajiem ir sievietes, pārdodot preces tieši patērētājiem ārpus noteiktām mazumtirdzniecības vietām (tirdzniecība ārpus veikaliem), piemēram, mājās, darbā vai kādā citā vietā. Asociācijas biedri ir: Amway, GNLD International, Herbalife, Lux, NL International, Mary Kay, Morinda, Oriflame, Zinzino.