Pavasara periodā kaut vienu preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši 96% aptaujāto respondentu 15 līdz 74 gadu vecumā, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktais preses auditorijas pētījums.
Aptaujas periodā no 2008. gada 4. februāra līdz 2008. gada 27. aprīlim vidēji viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījis vai caurskatījis vidēji 5,6 drukātos preses izdevumus.
TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka Pavasaris 2008 periodā, salīdzinot ar iepriekšējo pētījuma periodu Ziema 2008, ir palielinājies lasītāju skaits atsevišķās žurnālu kategorijās. Jaunākie dati liecina, ka vismaz vienu mēneša žurnālu mēnesī ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 42 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā (Ziema 2008 periodā - 39 %). Par 3 procentpunktiem ir palielinājies arī divnedēļu žurnālu lasītāju īpatsvars – no 17 % ziemas periodā līdz 20 % pavasara periodā.
Preses izdevumu patēriņš pa grupām
Mērķa grupā Latvieši pēc preses izdevumu grupu vidējās auditorijas trīs visvairāk patērētās preses izdevumu grupas ir nedēļas žurnāli, reģionālie izdevumi un mēneša žurnāli. Salīdzinot ar iepriekšējo periodu (Ziema 2008), lasītāju pieaugums ir vērojams mēneša žurnālu (+3 procentpunkti), divnedēļu žurnālu (+5 procentpunkti) un ceturkšņa žurnālu (+3 procentpunkti) grupās.
Preses izdevumu patēriņš mērķa grupā latvieši:
Mērķa grupā cita tautība visvairāk lasītāju ir patērējuši nedēļas laikrakstus (65 %), dienas laikrakstus (44 %) un reģionālos preses izdevumus (36 %). Neliels pieaugums (+3 procentpunkti), salīdzinot ar 2008. gada ziemas periodu, šajā periodā ir vērojams nedēļas žurnālu kategorijā. Jāatzīmē, ka pavasara periodā krievu valodā izdoto nedēļas žurnālu vidū ir parādījušies jauni izdevumi.
Preses izdevumu patēriņš mērķa grupā cita tautība: