Auto

VW Amarok ugunskristības Dakārā 2010

,16.11.2009

Četri rallijreidā Dakāra 2010 nodarbinātie Volkswagen Amarok būs aprīkoti ar īpašu off road bruņojumu. Tāpak kā pērn slavenais rallijreids arī šogad notiks Argentīnā un Čīlē. (Foto:VW)

Jaunākais izdevums

Vācu autogiganta Volkswagen jaunais pick up modelis Amarok kļūs par slavenā rallijreida Dakāra 2010 organizatoru oficiālo auto. Jāatgādina, ka Amarok modeļa pasaules pirmizrāde paredzēta 15. decembrī.

Rallijreida Dakara 2010 organizatoru Amaury Sport Organization (ASO), rīcībā tikšot nodoti 20 jauno Amarok, no tiem četri auto būs aprīkoti ar īpašu off road bruņojumu.

Četri rallijreidā Dakāra 2010 nodarbinātie Volkswagen Amarok būs aprīkoti ar īpašu off road bruņojumu. Tāpak kā pērn slavenais rallijreids arī šogad notiks Argentīnā un Čīlē. (Foto:VW)

Savukārt 15 Amarok modeļi kalpos kā VW rūpnīcas pavadošie auto un preses vajadzībām. Sērijveida VW Amarok modelis visticamāk daudz neatšķirsies no pērn prezentētā VW Concept Pickup, kuru paredzēts ražot VW rūpnīcā Argentīnā. Pēc VW solītā, Amarok tirdzniecībā vispirms nonāks Dienvidamerikas tirgū, tādēļ jaunā modeļa debija Dakaras rallijreidā nav nejauša. Pēcāk Amarok paredzēts tirgot arī Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spriežot pēc pirmajām oficiālajām Volkswagen pick up automobiļa Amarok fotogrāfijām un izplatīto tehnisko informāciju, pavisam drīz šis klases līderiem Toyota Hilux, Mitsubishi L 200 un Nissan Navara būs ļoti nopietns konkurents.

Pēc Volkswagen solītā, jaunais Amarok, kura vārds Ziemeļkanādā un Grenlandē dzīvojošo inuītu-eskimosu valodā nozīmējot vilks, Eiropas tirgū parādīšoties 2010. gada vidū, priekšroku dodod četrdurvju Double cab, savukārt 2011. gadā klajā nāks divdurvju Single Cab versija. Atbilstoši Eiropas grafikam jaunais Volkswagen modelis parādīšoties arī Latvijā. Jauno Volkswagen modeli ražos Volkswagen rūpnīcā Argentīnā, tādēļ Dienvidamerikā Amarok debitēšot jau nākamā gada sākumā.

Amarok dzinēju telpā vispirms tiek solīti divu litru TDI dīzeļzinēji. Viens no tiem attīstīs 163 ZS lielu jaudu un 400 Nm griezes momentu, bet mazākjaudīgā versija 122 ZS un 340 Nm. Abi dzinēji atbildīs Euro 5 atgāzu normām un ir savienoti ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Pēcāk parādīšoties arī automātiskās transmisijas. Vispirms Amarok tiks piedāvāts ar klasisko piedziņu vai arī pieslēdzamu vai pastāvīgu 4 Motion pilnpiedziņu. Tehniskā informācija vēsta, ka pilnpiedziņas versijā 122 ZS TDI dzinējs patērēšot tikai 7.8 litrus degvielas uz 100 km. Tas nozīmē, ka ar 80 litru degvielas tvertni Amarok varēs nobraukt vairāk nekā 1000 kilometrus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizējot Amarok pikapu, Volkswagen pretēji citiem Eiropā nopērkamajiem līdziniekiem četrcilindru motora vietā uzdrošinājušies piesolīt V6 dīzeli, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc Minhenes apkārtnē notiekošajiem testa braucieniem bija nojaušams, ka Volkswagen ar laiku vēlas pašreizējo četrcilindru dīzeļu klāstu aizstāt ar V6 motoriem. Vispirms priekšroka tiks dota glaunākajam un dusmīgākajam 224 ZS dīzelim ar 550 ņūtonmetru lielu griezi. Šis motors tiks iesaiņots un pasniegts elitārākajā aprīkojumā Aventura, kas turpmāk atradīsies augstāk par līdz šim lepnāko Highline versiju. Loģiski, ka šāds Amarok maksās lielu naudu. Iekams Latvijā uzlabotā Amarok cena vēl tiek finalizēta, salīdzinājumam var minēt, ka Vācijā šāds Amarok Aventura maksās vairāk nekā 46 tūkst. eiro. Ne mazāk saistoša varētu būt informācija par to, ka jaunā Amarok V6 motorizācijas programma paredz vēl 163 un 204 ZS versijas. Mazjaudīgākais Amarok motortelpu sasniegs tikai 2017. gada otrajā pusē un tiks saprecināts kopā tikai ar sešpakāpju manuālo transmisiju, bet 204 ZS motoram pēc izvēles pienāksies gan sešpakāpju manuālā, gan astoņpakāpju automāts. Visbeidzot lielzemnieka, bagāta mežu īpašnieka vai pat lielpilsētas biznesmeņa sapnis – 224 ZS jaudīgais V6 dīzelis – draudzēsies tikai ar astoņpakāpju automātu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

The Scorpions dalībnieks brauks Dakaras rallijā

,21.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rokagrupas The Scorpions dibinātājs un solo ģitārists Rūdolfs Šenkers (Rudolf Schenker) nolēmis jauno Volkswagen pikapu Amarok izmēģināt Dakaras rallijā 2010. gada janvārī.

Rūdolfs Šenkers un grupas The Scorpions solists Klauss Maine (Klaus Meine) bija pirmie sabiedrībā zināmie cilvēki, kam tika dota iespēja iepazīties ar jauno pikapu Volkswagen Commercial Vehicles ražotnē.

Rūdolfs Šenkers, bijis sajūsmināts, uzzinot, ka Volkswagen Amarok būs Dakaras rallija oficiālais transportlīdzeklis. Viņš spontāni piedāvāja Volkswagen Commercial Vehicles izpilddirektoram Stefanam Šalleram (Stephan Schaller) pārbaudīt automobili rallija atpūtas dienā. Volkswagen Commercial Vehicles izpilddirektors esot piekritis. Tas nozīmē, ka 2010. gada 9. janvārī Rūdolfs Šenkers atradīsies Antofagastā, Čīlē, lai Dakaras rallijā testētu Volkswagen Amarok.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī Volkswagen (VW) klientiem visā pasaulē piegādājis 88 900 komercauto, kas ir 13,7 % vairāk nekā salīdzinājumā ar šo pašu periodu pagājušajā gadā.

Rietumeiropā tirdzniecības rādītāji no 2010. gada janvāra līdz martam pieauga par 8,9 procentiem – līdz 53 600 vienību. Labākos tirdzniecības rādītājus Volkswagen Commercial Vehicles sasniedza Vācijā, kur klientiem tika piegādāti 24 150 transportlīdzekļu.

Citos lielākajos Eiropas tirgos, kur 2009. gadā globālās ekonomiskās krīzes dēļ vieglo komerctransportlīdzekļu tirdzniecība krietni samazinājās, šā gada pirmajos trīs mēnešos Volkswagen Commercial Vehicles produkti atsevišķos gadījumos sasniedza pat divciparu izaugsmi. Tā, piemēram, Apvienotajā Karalistē tika pārdoti 6 600 transportlīdzekļu (2009. gada 1. ceturksnī: 4 300 transportlīdzekļu; + 52,3 procenti), Francijā tirdzniecības rādītāji pieauga par 28,7 procentiem un Spānijā – par 33,3 procentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ženēvas pavasaris vieš optimismu

Aldis Zelmenis, no Ženēvas speciāli Db,04.03.2010

Jaunākās paaudzes VW Touareg neapšaubāmi ir viena no šī gada spilgtākajām Ženēvas izstādes zvaigznēm. Lielisks dizains, rafinēta tehnika, ieskaitot hibrīdversiju, ko likt pretim japāņu Lexus RX hibrīdam. Visticamāk, ka galvenais trumpis tomēr būs VW dīzeļmotori. Paredzams, ka jaunais Touareg Latvijā nonāks maijā. Bāzes modeļa cena ar 240 ZS jaudīgo V6 TDI dīzeli būs sākot, no 32 800 Ls.

Aldis Zelmenis, Db

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slavenā Ženēvas autoizstāde, kura šogad atzīmē 80. gadskārtu ir beidzot atmodinājusi autoražotāju cerības, ka ekonomiskās krīzes smagākie laiki ir jau aiz muguras.

Tradicionāli Ženēva ir īstā vieta, kur mazie tūninga kantori var kārtīgi izplest elkoņus, publikas priekšā izripinot patiešām elegantus un unikālus eksemplārus. Kas attiecas uz sērijveida modeļiem, tad kā jau pēdējos gados ierasts lielākā daļa Ženēvas jaunumu tika atslepenoti īsi pirms izstādes sākuma, tādēļ spilgtu pārsteigumu vai sensāciju izpalika. Tomēr tas nenozīmē, ka Ženēvā pietrūktu interesantu modeļu. Jaunumu ir gana daudz, sākot ar mazās klases Nissan Micra, Ford Focus, Volvo S60 un beidzot ar VW Amarok, Porsche Cayenne, u.c. Noteikti ir jāpiemin, ka uz pārējo dalībnieku šoreiz īpaši bija sagatavojies vācu VW, kura azotē neskaitot visus jaunos modeļus bija trīs ļoti nozīmīgas kārtis, proti, VW Sharan, VW Touareg un pirmais Volkswagen pikaps Amarok.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijsprinta čempionāta jaunā sezona sāksies Ērgļos

,07.01.2010

Rallijsprintā Ērgļi 2010 ar savu standarta automašīnu Road grupā startēt var jebkurš brauktgribētājs. (Foto: 4 rati)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamās nedēļas nogalē, svētdien 17. janvārī ar rallijsprintu Ērgļi 2010

sāksies Latvijas rallijsprinta čempionāts. Paredzēts, ka šosezon tiks aizvadīti

septiņi posmi, kuros tiks noskaidroti valsts čempioni piecās ieskaites klasēs.

2010. gada rallijsprinta čempionāta kalendārā atrodami septiņi posmi. Plānots, ka četri posmi risināsies

kopā ar rallija čempionātu – Sarma 2010 Gulbenes rajonā, Madona 2010, Kurzeme 2010 Liepājā un Latvija 2010 (visticamāk – Kuldīgā).

Pērn pionieru loma tika Kurzemes rīkotājiem, kuri pirmie centās apvienot ralliju un rallijsprintu vienā pasākumā. Viedokļi par eksperimentu dalījās, tomēr, ņemot vērā sarukušo dalībnieku abos čempionātos, posmu apvienošana ir veids, kā izdzīvot un pārciest nelabvēlīgo ekonomisko situāciju valstī. Vēl rallijsprinta čempionāta kalendārā iekļauti Kalnamuiža 2010 Kurzemes pusē un Gulbis 2010 Gulbenē. Bet čempionāta pirmais posms rallijsprints Ērgļi 2010 jau pēc pusotras nedēļas, 17. janvārī tiks aizvadīts Ērgļu apkārtnē. 2009. gadā Ērgļi debitēja rallijsprintā un braucēju un līdzjutēju atmiņās palikuši kā lieliskas ziemas sacensības interesantā trasē. Sniega segas biezums un sinoptiķu prognozes liecina, ka arī šogad Ērgļos gaidāmas īstas ziemas sacīkstes. Rīkotāji sportistiem sagatavojuši trīs ātrumposmus, kurus būs jāveic trīs reizes. Viens no dopiem (ar slaveno tramplīnu) virzīsies pa pērn izmantoto ceļu, bet pretējā virzienā. Pārējie divi ātrumposmi ir jauni, tikai vienam atkārtojas neliela daļa no pērn izmantotās trases. Dopu garums – seši, septiņi kilometri. Iepazīšanās ar trasi notiks sestdien, bet rallijsprinta plānotais starts 17. janvārī plkst. 9.35 Road klasei un plkst. 10 sporta automašīnām. Interesanti, ka par sacensību dalībnieku var kļūt ikviens autobraucējs – Road klasē, kas distanci veic pēc regularitātes principa, var piedalīties ar standarta automašīnām. Arī dalības maksa Road grupā dalībnieku piesaistīšanas nolūkā samazināta līdz 60 LVL.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu krīzes laikā daudzas nacionālās ekonomikas saņēmušas valdību un ārvalstu aizdevēju finansiālo atbalstu, kas rezultējies lielākos izdevumos, aizņēmumos un vairumā gadījumu - augošā valsts parādā.

Daļēji pateicoties finanšu krīzei, dažas valstis un ekonomikas šobrīd ir ievērojami sliktākās pozīcijās, runājot par parādu, nekā citas, norāda CNBC, kas savā interneta vietnē publicējusi pasaulē lielāko valstu - parādnieču topu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Sākam biznesu: kino apvieno ar Latvijas preču veikaliņu un rada mākslas telpu

Anda Asere,10.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā nesen atvērto informatīvo mākslas telpu Look at Riga nākotnē iecerēts attīstīt kā franšīzes konceptu.

Look at Riga ir informatīvā mākslas telpa – Max D kinoteātris apvienojumā ar Latvijas preču veikalu. «Mēs esam ģimene, veikals ir mans lauciņš, Arnim – kino,» saka Laura Projuma, SIA Look at Riga īpašniece. Trīsdimensiju kino jau ir ierasta lieta, bet Max D kino 3D brillēm pievienojas pieskārieni, krēsla kustības, sniegs, šļakatas, vējš. «Visi efekti kā pa amerikāņu kalniņiem braucot,» viņa skaidro. Krīzes laikā Max D kino idejas autors Arnis Aspers no nulles sāka filmēšanas biznesu, izveidojot kompāniju Moodwork. Sākotnēji uzņēmums veidoja reklāmas klipiņus, bet tagad izaudzis līdz 3D filmai par Rīgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FKTK sevis uzturēšanai no bankām prasīs mazāk

,18.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija sevis uzturēšanai 2010. gadā paredzējusi palielināt maksas apdrošinātājiem un privātajiem pensiju fondiem, bet samazināt – bankām.

Par to liecina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) dalībnieku maksājumu apmēra FKTK finansēšanai 2010. gadā noteikšanas un pārskatu iesniegšanas noteiktumi.

Bankām 2009. gadā komisijas uzturēšanai bija jānovirza 0.00431 % no kredītiestāžu vidējā aktīvu apjoma ceturksnī, bet 2010. gadā novirzāmā daļa samazināta līdz 0.00381 % jeb par aptuveni 11.6 %.

Komisija 2010. gada budžetā paredzējusi, ka ieņēmumi no bankām 2010. gadā samazināsies par 18 % - līdz 2.8 miljoniem latu.

Tikmēr apdrošinātājiem noteikts lielāks maksājums, atkarībā no apdrošināšanas veida - vidēji par 5 % līdz 20 % vairāk, bet kopumā komisija paredz, ka ieņēmumi no apdrošinātājiem 2010. gadā samazināsies par 27 %, tostarp par 1 % saruks maksājumi no dzīvības apdrošinātājiem, bet par 30 % - ieņēmumi no pārējām apdrošināšanas sabiedrībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2010. gada finanšu gada augusta beigās Volkswagen Commercial Vehicles visā pasaulē ir sasniedzis tirdzniecības apjoma pieaugumu par 18,1%.

Lielāko pieauguma daļu veido jaunais T5, kura tirdzniecības apjoms visā pasaulē ir pieaudzis par 20,5%, t. i., 91 300 vienības (2009. gada janvāris – augusts: 75 800). Lielākā tirgus daļa Vācijā (47,1%) un Rietumeiropā (26,5%) ir nepārprotams pierādījums tam, ka atjaunotā T5 sērija ar tās jaunajiem optimizētā degvielas patēriņa dzinējiem, uzlabotu drošību un plašāku piederumu piedāvājumu ir veiksmīgi ieviesta un kļūst arvien populārāka.

Lai gan nesen tika veiktas modeļa izmaiņas un atcelta valdības stimulējošā piemaksu programma, Caddy joprojām nodrošina stabilus tirdzniecības rādītājus. 2010. gada pirmajos astoņos mēnešos visā pasaulē tika pārdoti 83 780 automobiļi, kas, salīdzinot ar šo pašu iepriekšējā gada periodu, ir par septiņiem procentiem mazāk (2009. gada janvāris – augusts: 90 400). VW Crafter ir sasniedzis 9,2% pieaugumu, t. i., 22 420 pārdotas vienības visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2010. gadā Volkswagen pasaulē kopumā pārdeva 435 600 vieglo komercautomobiļu, kas ir par 22,8 procentiem vairāk kā iepriekšējā gadā (2009. gads: 354 800 transportlīdzekļu).

Haralds Šomburgs (Harald Schomburg), Volkswagen Komerctransporta Tirdzniecības un mārketinga nodaļas valdes loceklis, komentēja: «Pēc 2009. gada plašās finanšu krīzes un tam sekojošās tirgus krišanās pagājušajā gadā pārdošanas rādītāji atgriezās mūsu rekordgadu – 2007. un 2008. gada – līmenī. Tas nozīmē, ka šobrīd mums ir stingrs pamats zem kājām, no kura uzsākt mūsu nākotnes izaugsmes plānu īstenošanu.»

2010. gada pieaugumu veicināja vislabāk pārdotie T5 sērijas automobiļi – Transporter, Caravelle, Multivan un California versijas. T5 piegāžu skaits visā pasaulē pieauga par 27 procentiem – līdz 148 000 transportlīdzekļu (2009. gads: 116 500). Savukārt, Caddy klāsts sasniedza 128 700 piegāžu visā pasaulē, kas ir par astoņiem procentiem mazāk kā iepriekšējā gadā, kad spēkā bija valdības izsludinātā veco automobiļu atgriešanas programma (2009. gads: 139 800). Crafter pārdošanas rādītāji pieauga par 10,4 procentiem, kopā tika piegādātas 37 450 vienības; 2009. gadā – 33 900.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

FM: IKP kritums pērn būs mazāks nekā prognozēts

Ieva Mārtiņa,02.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tautsaimniecības attīstību raksturojošais rādītājs liecina, ka ekonomika 2010.gadā ir atveseļojusies labāk nekā iepriekš prognozēts un paredzams, ka IKP kritums kopumā būs 0,4% līmenī.

Tā prognozē Finanšu ministrija (FM), publiskojot Latvijas Makroekonomisko rādītāju saliktā indeksa (MSI) 2010. gada decembra datus. MSI decembrī, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo mēnesi, salīdzināmās cenās pieauga par 5,3%, indekss arī turpina norādīt uz ekonomiskās aktivitātes pieaugumu gada griezumā.

FM norāda, ka patēriņa cenu līmenis 2010. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pieauga par 0,1%, tostarp cenas precēm pieauga par 0,2%, bet pakalpojumiem palika nemainīgas. Salīdzinot ar iepriekšējā gada decembri, patēriņa cenas pieauga par 2,5%, tikmēr vidējais cenu līmenis precēm pieauga par 4,3%, bet pakalpojumiem tas samazinājās par 2,1%. Pērn 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, ko izmanto kā Māstrihtas kritēriju, pret iepriekšējā gada12 mēnešu vidējo patēriņa cenu līmenim, samazinājās par 1,1% un tādējādi šis kritērijs pērn tici izpildīts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BMW Motorrad modeļu saime GS 2010. gadā svin 30. jubileju. Ideja par komfortablu un drošu lielas kubatūras enduro motociklu BMW ir izrādījusies tik veiksmīga, ka šādas mašīnas pārdotas vairāk nekā pusmiljonu tirāžā.

2010. gadā, atskatoties uz trim panākumu piesātinātām desmitgadēm, daudzas no uzvarām šķiet pašsaprotamas. Taču patiesībā vairākums no tām tika izkaltas idejiski drosmīgā inženieru darbā un Dakaras karstuma un smilšu peklē.

Uz priekšu caur sporta tradīcijām

Lai gan BMW markas motociklu tēls līdz nesenai pagātnei tikai retu reizi saistījies ar sportu, tieši tas lielā mērā veidojis pamatu markas tehnikas attīstībai. Jau piecdesmitajos un sešdesmitajos gados BMW ieguva daudzus titulus dažādos enduro (cross country) pasākumos. Herberts Šeks (Herbert Scheck), startējot ar modificētu BMW R GS 75/5, laika posmā no 1970. līdz 1972. gadam trīsreiz kļuva par valsts čempionu, bet 1978. gadā BMW trofeju pulku papildināja testa nodaļas darbinieks Lāslo Peress (Laszlo Peres), ar pašbūvētu vien 142 kg smagu 800 cm3 mašīnu Vācijas čempionātā iegūstot 2. vietu. Vēl vairāk – ar oficiālu rūpnīcas atbalstu pirmās vietas tika izcīnītas 1979. un 1980. gada Vācijas čempionātos. Neviens pretinieks nespēja izrādīt pretestību arī tā gada Eiropas čempionātā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zinot, cik spēcīgs Renault ir komerctransporta segmentā, jaunā pikapa Renault Alaskan parādīšanās bija loģiska un pat ļoti gaidīta

Renault Alaskan ir patiešām vērtīgs papildinājums Renault jau tā plašajā komerctransporta piedāvājumā. Daudzām kompānijām, kuras ikdienā izmanto Renault Trafic, Renault Kangoo vai Master, ja būs vajadzība arī pēc kārtīga bezceļa auto ar kravas kasti, turpmāk tas vairs nebūs jāmeklē pie citiem ražotājiem. Viss vajadzīgais vieglais komerctransports būs nopērkams pie Renault tirgotājiem. Ir jau nedaudz skumji, ka Alaskan ir parādījies pēc Nissan Navara, attiecīgi par spīti tam, ka Spānijā ražotais Renault Alaskan ir teju identiska Nissan Navara kopija, cīņa par klientu labvēlību nav un arī nebūs viegla. Kā zināms, pikapu pircēji ir klasisku vērtību cienītāji un katru jaunpienācēju uzlūko ar aizdomām un rafinētu izpēti, protams, ja vispār rodas interese par iepriekš nedzirdētu produktu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija noslēgusi vairākus līgumus par 755 automašīnu nomu uz pieciem gadiem, šodien automašīnu prezentācijā žurnālistiem pastāstīja Valsts policijas pārstāvji.

Līguma kopējā summa ir aptuveni 22 miljoni eiro.

Šodien tiks saņemtas pirmās automašīnas. Lielākā daļa spēkratu tiks piegādāta šī gada laikā, bet atlikušās automašīnas likumsargiem tiks piegādātas līdz nākamā gada vidum. Daļa spēkratu tiks nodota reģionu policistu rīcībā. Jaunos spēkratus dažādu uzdevumu pildīšanai izmantos Kārtības policija, iecirkņu inspektori un Kriminālpolicija, kurai tiks piešķirti netrafarēti automobiļi.

Kā žurnālistiem skaidroja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (V), šis iepirkums deva iespēju iegādāties par 128 spēkratiem vairāk nekā iepriekšējā reizē un kopējā nomas maksa ir mazāka par 600 000 eiro, salīdzinot ar iepriekšējo iepirkumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rīgā manīta automašīna ar priekšējā bamperī iestrēgušu stirnu - policija meklē aculieciniekus

Lelde Petrāne,29.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brīvdienās sociālajos tīklos iedzīvotāji pauda sašutumu par kādu publicētu fotoattēlu, kurā fiksēta braucoša automašīna ar priekšējā bamperī iesprūdušu stirnu. Policija lūdz atsaukties iespējamos notikušā aculieciniekus.

Policisti no aculiecinieces noskaidroja, ka fotoattēls fiksēts 27.februārī ap pulksten 8.00 Rīgā, Pērnavas un Brīvības ielu krustojumā.

Automašīna, iespējams, Volkswagen Amarok, braukusi virzienā no centra, un tās priekšējā bamperī bija iesprūdusi stirna. Automašīnas valsts numura zīme, iespējams, bijusi aizlikta aiz priekšējā vējstikla, taču to nav izdevies fiksēt.

Pēc aculiecinieka uzņemtās fotogrāfijas policijā uzsākta pārbaude, lai noskaidrotu precīzus notikušā apstākļus. Tāpat policija lūdz atsaukties ikvienu, kurš var palīdzēt identificēt autovadītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Audi un Volkswagen tirgotāja apgrozījums audzis par 4,2%

Žanete Hāka,31.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi un Volkswagen markas automašīnu vairumtirgotāja Moller Baltic Import SE apgrozījums pagājušajā gadā pieaudzis par 4,22%, sasniedzot 160,33 miljonus eiro, liecina Lursoft dati.

Pārskata gadu uzņēmums noslēdzis ar 3,194 miljonu eiro peļņu.

Kā norāda uzņēmuma vadība, Baltijas jauno automašīnu tirgus saglabājis stabilitāti. Pērn visās trīs valstīs kopā reģistrēti 49,8 tūkstoši jaunu automašīnu, kas ir par 692 vairāk nekā gadu iepriekš. Uzņēmums norāda, ka jauno automašīnu tirgus attīstības tendences bijušas līdzīgas visās trijās Baltijas valstīs, saglabājot arī jauno automašīnu tirgus dalījumu trīs Baltijas valstu starpā: 45% jauno automašīnu reģistrētas Igaunijā, 28% Lietuvā un 26% Latvijā.

Pērn Volkswagen zīmols veiksmīgi paplašinājis Baltijas valstīs pārstāvēto Golf 7 modeļu klāstu, kā arī uzsācis jaunā Cross Caddy un Amarok Canyon tirdzniecību, kā rezultātā jau trešo gadu pēc kārtas Volkswagen saglabājis Baltijas jauno automašīnu tirgus līdera pozīciju, nodrošinot 13% tirgus daļu. Audi savas pozīcijas pagājušajā gadā nostiprinājis ar jauno A3 Sportback, A3 Limousine un SQ5.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šoferim, kurš vadīja automašīnu ar priekšējā buferī iestrēgušu stirnu, piespriež 70 eiro sodu

LETA,04.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Policijai izdevies noskaidrot personu, kura 27.februārī manīta, vadot automašīnu Volkswagen Amarok ar buferī iesprūdušu stirnu, viņam piemērojot 70 eiro sodu, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā (VP).

Vīrietis policijai paskaidroja, ka sadursme notikusi Engures pagasta Engures novadā uz autoceļa Sloka-Talsi. Vīrietis braucis Rīgas virzienā un pēkšņi uz ceļa izskrējušas vairākas stirnas, un autovadītājs jutis nelielu sadursmi. Taču pēc mirkļa, paskatoties atpakaļskata spogulī, viņš redzējis, ka meža zvēri aizskrien. Vīrietis nodomājis, ka nopietna sadursme nav notikusi un visas stirnas palikušas veselas, tādēļ, nepārliecinoties, ka viss ir kārtībā, un neizkāpjot no auto, turpinājis ceļu.

Taču Rīgā citu autovadītāju norāžu dēļ viņš izkāpis no automašīnas un konstatējis, ka tās priekšējā buferī iesprūdis meža zvērs. Vīrietis vērsies pie apdrošinātājiem, taču policijai par negadījumu nav ziņojis, kā to pieprasa likums. Notriekto dzīvnieku viņš aizvedis uz mežu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši Eiropas un arī Baltijas tirgu līdera etiķetei Toyota Hilux savu jaunāko modeli ceļ galdā ar aktiera cienīgu pauzi

2016. gadā Eiropā, tostarp Latvijā, ir trekns un daudzsološs pick-up jaunumu salūts – pilnīgi jaunie Mitsubishi L 200, Nissan Navara NP 300, uzlabotie Ford Ranger, VW Amarok un tagad arī šī žanra klasiķis Toyota Hilux. Patiesības labad ir jāpiemin, ka japāņu jaunajam modelim vajadzēja Eiropu sasniegt jau pērnā gada nogalē, taču EURO6 atgāzu normatīviem atbilstoša motora dēļ tas notiek tikai šobrīd jeb precīzāk – vasaras nogalē, kad pirmie Hilux sasniegs Baltijas tirgu. Pirms tam DB autoapskatniekam bija unikāla iespēja Toyota Hilux dzelžaino raksturu un necaursitamo izturību pārbaudīt eksotiskās Āfrikas valsts Namībijas tuksnešu smiltīs un asu klinšu akmeņu piebērtās takās, ko ikdienā izmanto vietējās faunas četrkājainie «modeļi», nevis auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

2010. gads nesis nabadzības pieaugumu

Mārtiņš Apinis,08.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizpagājušajā gadā ir pieaugusi Latvijas iedzīvotāju atkarība no sociālajiem transfertiem. Ja 2009.gadā 28% no ienākumu apjoma veidoja sociālie transferti, tad 2010. gadā jau 31%. Nabadzības riska indekss, kas tiktu rēķināts bez visu veidu sociālajām izmaksām, 2010.gadā sasniegtu 46%, kas ir augstākais rādītājs kopš 2004.gada, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Nodarbinātajiem nabadzības risks 2010.gadā ir samazinājies, toties pieaudzis bezdarbniekiem. Te ir nepieciešams piebilst, ka 2010. bija gads, kura laikā kopējais nodarbināto skaits (vidēji gadā) samazinājās, bet darba meklētāju skaits savukārt pieauga, norāda statistiķi.

Bezdarbnieku nabadzības risks ir pieaudzis no 48% 2009. gadā līdz 50% 2010. gadā, kas gan ir mazāk nekā pirmskrīzes gados. Pilnu darba laiku strādājošajiem nabadzības risks ir samazinājies attiecīgi no 8,2 līdz 7,8%, bet nepilnu darba laiku strādājošajiem - taisni otrādi ir pieaudzis no 23% 2009. gadā līdz 25% 2010. gadā. Nabadzības risks nepilnu darbu laiku strādājošajiem 2010.gadā faktiski bija tāds pats kā nenodarbinātajiem (26%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Nozīmīgākais 2010. gadā: Finanšu tirgū pozitīvs pavērsiens

Ieva Mārtiņa,02.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl pirms gada lielos zaudējumos iestigušais Latvijas banku tirgus 2010. gadā nostājies uz kājām.

Arī ar valsts teju miljarda latu atbalstu glābtās, tomēr arvien dziļākos mīnusos slīgstošās Parex bankas sadalīšana labajā un sliktajā bankā paglābusi Latvijas finanšu tirgus no jauniem satricinājumiem.

Tiesa gan, visiem finanšu tirgus dalībniekiem nav paveicies izdzīvot - banku sektorā bez licences palika viena no visu laiku mazākajām Latvijas bankām - VEF banka, bet apdrošināšanas tirgu atstāja Rīgas domei piederošā RSK Apdrošināšanas AS. No tirgus aizgāja arī vairākas apdrošināšanas brokeru kompānijas. Tomēr šo tirgus dalībnieku aiziešana būtisku iespaidu uz kopējo tirgu neatstāja, turklāt 2010. gadā Latvijā atvērtas divas ES dalībvalstu banku filiāles.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopota informācija par desmit pasaulē lielākajiem auto tirgiem un to izaugsmes prognozēm.

1. Ķīna

2011.gada pārdošanas prognoze: 17,7 miljoni

2010.gadā pārdoto transportlīdzekļu skaits: 17,2 miljoni

Paredzamā izaugsme: 3%

Ķīna padarīja sevi par pasaulē lielāko auto tirgu 2009.gadā, kad transportlīdzekļu pārdošanas apjomi palielinājās par 46% pret iepriekšējo gadu. 2010.gadā auto pārdošanas apjomi pieauga vēl par 32%, palīdzot Ķīnai nostiprināt pārsvaru pār ASV.

Ķīnas valdība ir aicinājusi ārvalstu autoražotājus veidot kopuzņēmumus un dalīties tehnoloģijās ar vietējiem uzņēmumiem. Tas rezultējies daudzos pašmāju zīmolos, piemēram, Geely, Chery un Dongfang.

Populārākais transportlīdzeklis valstī 2010.gadā bija Wuling Sunshine - tika pārdoti vairāk nekā 750 000 šādu automašīnu. Šo modeli ražo GM, Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) un Wuling Automobile kopuzņēmums un tas tiek pārdots par aptuveni 5000 ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu autoražotāja Volkswagen rūpnīcas komanda slavenajā rallijreidā Dakara 2010, kurš arī šogad notiks Argentīnā un Čīlē uz starta izies ar pieciem sacīkšu Race Touareg. Tāpat kā pērn VW Race Touareg spēka agregāta funkcijas pildīs TDI dīzeļmotori.

Vācu autoražotājs ir apņēmies atkārtot šī gada sākumā izcīnīto dubultuzvaru. Vācu komandas izvirzītais mērķis ir ļoti reāls, jo īpaši tādēļ, ka gaidāmajās sacīkstēs nepiedalīsies viens no sīkstākajiem pretiniekiem japāņu Mitsubishi. Drošības apsvērumu dēļ tāpat kā pērn sacīkstes nenotiks Āfrikas kontinentā, bet gan Dienvidamerikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms gada aptaujātie nekustamā īpašuma speciālisti, prognozējot 2010. gadu, teica: sliktāk nebūs! Un nebija arī.

Taču arī būtiskas izmaiņas tirgū 2010. gadā nav notikušas, pārsteigumi izpalikuši, bet situācija ir stabilizējusies.

Tāpat kā tautsaimniecībā kopumā, arī nekustamā īpašuma jomā būtisks bija vēlēšanu faktors un turpmākie lēmumi, izmaiņas likumos, kas var ietekmēt investīciju projektu realizāciju. Izmaiņas skars nekustamā īpašuma nodokļa likmi, un tas nozarei nav pluss, pauda Baltic Sotheby’s International Realty valdes priekšsēdētājs, Immostate valdes loceklis Vestards Rozenbergs. 2010. gadā bankas no nekustamā īpašuma struktūras kļuva par diezgan nozīmīgiem tirgus dalībniekiem. Taču joprojām nav skaidra to turpmākā stratēģija. To rīcība noteikti var gan pozitīvi, gan negatīvi ietekmēt tirgu arī nākotnē, viņš bilda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir maz ticams, ka nākamajā gadā akciju cenas sagaida straujš uzplaukums, taču Money CNN eksperti ir atraduši 10 akcijas, kurām ir perspektīva augt pat, ja tirgi neaugs.

Kods: MA

Tirgus kapitalizācija: 30 miljardi dolāru

Ienākumi 2008. gadā: 5 miljardi dolāru

P/E attiecība: 18*

Dividenžu ienesīgums: 0.3 %

Tādam no patērētājiem atkarīgam uzņēmumam kā MasterCard 2009. gads bijis pārsteidzoši labs. Tomēr sliktākajā ekonomiskajā stāvoklī kopš Lielās Depresijas laikiem, MasterCard ne tikai izdevies palielināt ienākumus par 1 % triju ceturkšņu laikā (jo patērētāji kredītkartes lieto vairāk), bet arī palielināja operatīvo peļņu par 24 % (palielinot komisijas maksas un samazinot mārketinga izmaksas). Tas notika tad, kad patērētāji netērējās. Tomēr patlaban ir zīmes, ka maciņi atkal varētu tikt atvērti. Viens faktors, kas par to liecina, ir – MasterCard darījumu skaits ir pārstājis kristies. Tas nozīmē, ka MasterCard ienākumi pieaugs, uzskata analītiķi.

Komentāri

Pievienot komentāru