Slavenā Ženēvas autoizstāde, kura šogad atzīmē 80. gadskārtu ir beidzot atmodinājusi autoražotāju cerības, ka ekonomiskās krīzes smagākie laiki ir jau aiz muguras.
Tradicionāli Ženēva ir īstā vieta, kur mazie tūninga kantori var kārtīgi izplest elkoņus, publikas priekšā izripinot patiešām elegantus un unikālus eksemplārus. Kas attiecas uz sērijveida modeļiem, tad kā jau pēdējos gados ierasts lielākā daļa Ženēvas jaunumu tika atslepenoti īsi pirms izstādes sākuma, tādēļ spilgtu pārsteigumu vai sensāciju izpalika. Tomēr tas nenozīmē, ka Ženēvā pietrūktu interesantu modeļu. Jaunumu ir gana daudz, sākot ar mazās klases Nissan Micra, Ford Focus, Volvo S60 un beidzot ar VW Amarok, Porsche Cayenne, u.c. Noteikti ir jāpiemin, ka uz pārējo dalībnieku šoreiz īpaši bija sagatavojies vācu VW, kura azotē neskaitot visus jaunos modeļus bija trīs ļoti nozīmīgas kārtis, proti, VW Sharan, VW Touareg un pirmais Volkswagen pikaps Amarok.
Apvienot neapvienojamo
Arī šoreiz videi draudzīgo automobiļu tēma ir aktualitāte Nr1. Viens pēc otra autoražotāji bārstīja solījumus, par jaunu, videi draudzīgu modeļu parādīšanos, turklāt pavisam drīz. Teju ikviens sevi cienošs autoražotājs savā stendā priekšplānā ir izcēlis videi draudzīgo modeli, kurš aplīmēts ar vidējā degvielas patēriņa un kaitīgo CO2 izmešu daudzumu.
To kādām vajadzētu izskatīties kārtīgam hibrīdauto, apvienojot tīrasiņu sporta raksturu ar videi draudzīgu auto īpašībām spilgti nodemonstrēja Porsche inženieri, kuri uz izstādi bija sagatavojuši 918 Spyder konceptu. Galvenā šī modeļa vērtība ir 500 ZS 3.4 litru astoņcilindru benzīna motors, kurš strādās tandēmā ar trijiem elektromotoriem, kuri summāri sagādās 218 ZS lielu jaudu. Tas nozīmē, ka 918 Spyder kopumā saņems 718 zirgspēkus ar kuru palīdzību līdz 100 km/h Porsche koncepts ieskriesies 3.2 sekundēs, bet maksimālais ātrums būs 320 km/h.(!) No otras puses, 918 Spyder vidējais degvielas patēriņš nepārsniegšot 3 litrus. Turklāt litija jonu akumulatoros uzkrātā enerģija, garantēs, lai Porsche varētu elektrorežīmā nobraukt 25 kilometrus.
#1/12
Jaunākās paaudzes VW Touareg neapšaubāmi ir viena no šī gada spilgtākajām Ženēvas izstādes zvaigznēm. Lielisks dizains, rafinēta tehnika, ieskaitot hibrīdversiju, ko likt pretim japāņu Lexus RX hibrīdam. Visticamāk, ka galvenais trumpis tomēr būs VW dīzeļmotori. Paredzams, ka jaunais Touareg Latvijā nonāks maijā. Bāzes modeļa cena ar 240 ZS jaudīgo V6 TDI dīzeli būs sākot, no 32 800 Ls.
#2/12
Spilgtāko pārsteigumu sagādāja Porsche 918 Spyder konceptauto, kurš no vienas puses būs gatavs pārsist Nirburgringas ātruma rekordu, bet no otras puses tas garantēs ekonomiskās klases auto cienīgu degvielas patēriņu. Zem virsbūves čaulas atradīsies 500 ZS jaudīgais V8 benzīna motors un trīs elektromotori ar 218 ZS kopējo jaudu. Ar 718 zirgspēkiem pakrūtē 918 Spyder līdz 100 km/h spēs ieskrieties 3.2 sekundēs, bet maksimālais ātrums atdursies pie 320 km/h. Iespadīgi.
#3/12
Spilgtāko pārsteigumu sagādāja Porsche 918 Spyder konceptauto, kurš no vienas puses būs gatavs pārsist Nirburgringas ātruma rekordu, bet no otras puses tas garantēs ekonomiskās klases auto cienīgu degvielas patēriņu. Zem virsbūves čaulas atradīsies 500 ZS jaudīgais V8 benzīna motors un trīs elektromotori ar 218 ZS kopējo jaudu. Ar 718 zirgspēkiem pakrūtē 918 Spyder līdz 100 km/h spēs ieskrieties 3.2 sekundēs, bet maksimālais ātrums atdursies pie 320 km/h. Iespadīgi.
#4/12
Kā jau ierasts Ženēva ir īstā vieta, kur tūninga kantori var kārtīgi izplest elkoņus, publikas priekšā izripinot patiešām elegantus un unikālus eksemplārus. Slavenais Bertone šoreiz varēja lepoties ar interesantāko izstādes eksponātu.
#5/12
Augstu ekspertu novērtējum uizpelnījās jaunais rumāņu SUV klases modelis Dacia Duster. Kā jau iepriekš tika solīts, 4.25 metrus garais Dacia Duster būs pieejams gan pilnpiedziņas, gan priekšpiedziņas izpildījumā. Paredzams, ka Dacia Duster bāzes modeļa cena nepārsniegšot 11 tūkst. eiro.
#6/12
Ar dalītām jūtām tika uzņemts jaunākās paaudzes Ford Focus piecdurvju hečbeks, kā arī jaunais universāls, kurš Ženēvā svinēja pasaules pirmizrādi. Lielākās kritikas šaltis tiek veltītas jaunajam dizainam. Ford amatpersonu sniegtā informācija liecina, ka Eiropai paredzētais modelis pie pircējiem dosies tikai nākamā gada pavasarī. Jāpiebilst, ka pircēju rīcībā nonākšot visas trīs modifikācijas- hečbeks, universāls un sedans.
#7/12
Nākotnes Mercedes modeļu vīziju demonstrēja jaunais Mercedes F 800 konceptomedlis. 4.75 metrus garā limuzīna pakrūtē spēka agregāta funkcijas pildīs 272 ZS jaudīgais benzīnmotors un elektromotors ar 80 kilovatu jeb 109 ZS lielu jaudu. Mercedes F 800 paātrinājums līdz 100 km/h aizņems 4.8 sekundes, bet vidējais degvielas patēriņš nieka 2.9 litrus benzīna.
#8/12
Franču Peugeot atjaunina arī savu dizainu, kam pierādījums tam ir jaunais Peugeot SR1 konceptauto. SR1 konceptauto izmanto HYbrid4 tehnoloģiju, zem tā dzinēja pārsega slēpjas 1.6 litru 218 ZS turbodzinējs un aizmugurē 95 ZS elektromotors. Pilnpiedziņas automobiļa maksimālā jauda ir 313 ZS un elektriskajā režīmā CO2 emisija ir 0 g/km. SR1 pierāda, ka Peugeot spēj vienlaicīgi sniegt braukšanas baudu un būt videi draudzīgs.
#9/12
Pie izstādes dzīvespriecīgākajiem modeļiem varētu pieskaitīt uz mazauto Renault Twingo bāzes būvēto Renault Wind rodsteru. 3.83 metrus garais divvietīgais auto ir mazākais Renault vaļēja tipa auto, kuram līdzi nāk elektriski nolokāms cietais jumts. Modernās konstrukcijas jumtam nolocīšanas laiks aizņems tikai 12 sekundes. Pats galvenais, ka jumta konstrukcija ir izprojektēta tā, lai arī nolokot jumtu, tas nesamazinātu niecīgā 270 litru bagāžas nodalījuma telpu.
#10/12
Mazo un ekonomisko auto speciālists Suzuki pirmo reizi kompānijas pastāvēšanas vēsturē beidzot ir iekāpis līdz šim neapgūtā lauciņā. Japāņi optimistiski raugās par jaunā vidējās klases sedana Suzuki Kizashi panākumiem. Iespējams, ka šo pārliecību ir vairojusi Suzuki nostiprinātās sadarbības saites ar Volkswagen koncernu. Kizashi, sākumā būs pieejams ar 2,4 litru benzīna dzinēju un sešu pakāpju manuālo vai variatora tipa pārnesumkārbu, kā arī komplektējams ar visu riteņu piedziņu.
#11/12
Indiešu autogigants Tata pirmo reizi uz Eiropu atvedis savu pirmo SUV modeli, kurš pēc izmēriem ir vismaz trīs reizes lielāks nekā slavenākais Tata lolojums Tata Nano. Pagaidām nav informācija, kad Tata Aria varētu nonākt Eiropas tirgū.
#12/12
Jaunākās paaudzes Volvo S60 necerēti drosmīgais dizains ir trāpījis desmitniekā. Otrs iemesls lielīties ir modernās pasīvās drošības sistēmas. Piemēram, gājējiem draudzīgā Citu Safety sistēma. Motortelpā S 60 tiks uzstādīti divi dīzeļi ar 163 un 205 ZS lielu jaudu, kā arī trīs litru T6 benzīnmotors ar 304 ZS lielu jaudu. Nākotnē plānots, ka S 60 motortelpa ieraudzīs videi draudzīgo 1.6 litru dīzeļmotoru, kura CO 2 kaitīgie izmeši nepārsniegšot 115 g/km. Volvo S60 modeļa ražošana sāksies maijā.