Trešās paaudzes Audi TT nav tikai jaunākā vācu ražotāja stila ikona, bet arī Audi nākotnes dizaina koncepcijas pirmā bezdelīga.
Kopš 1998. gada Audi TT ir sava veida stila grāmata, pēc kura līdzības daudzi eksterjera un interjera dizaina elementi pēcāk pārkāpj uz citiem četrriņķu markas modeļiem. Jaunākās paaudzes kupeja ir kļuvusi nedaudz kompaktāka un vieglāka, proti, tā ir par 18 milimetriem īsāka un 10 milimetriem šaurāka, bet, liekot lietā augstas izturības tērauda un alumīnija šasiju, kas Audi valodā tiek saukta par Audi Space Frame, jaunā TT kupeja ir kļuvusi par 50 kilogramiem vieglāka. Trešās paaudzes Audi TT viss ir jauns, tostarp uzlabota pilnpiedziņas sistēma. Tās elektroniskās smadzenes turpmāk strādāšot vēl ātrāk un precīzāk, īpaši ekstremālās situācijās, zibenīgi sadalot vajadzīgo vilkmi starp asīm.
Salons kā konfekte
Par eksterjera dizainu vēl tiek lauzti šķēpi, norādot, ka aizmugurējās daļas lukturi ļoti līdzinoties Porsche sporta modeļiem. Izstādes laikā tika pamanītas arī dažas sīkas nepilnības, piemēram, aizmugurējā jumta balsta samocītā logu līnija nedaudz disharmonē ar kopējo Audi skaidro un precīzo stāju. Arī Ženēvas autoizstādē, kuru apmeklēja šo rindu autors, Audi stendā sastaptie vācu ražotāja pārstāvji nenoliedza, ka, uzklausot potenciālo klientu un ekspertu novērojumus, pilnīgi iespējams, ka šādas vai līdzīgas kļūdiņas līdz jaunā TT nonākšanais pārdošanai, proti, šī gada septembrī, tikšot izlabotas vai piekoriģētas. Turpretim jaunais salons ir īsta konfekte! Tas, ka Audi jau vairākus gadus tiek slavēts par meistarību radīt funkcionālus un līdz pēdējais vīlītei glamūrīgus salonus, sākot no paša mazākā Audi A1 un beidzot ar luksuslimuzīnu Audi A8, šodien nevienam nav jāpaskaidro. Pēc līdzīgiem principiem ir veidota arī jaunā Audi TT iekštelpa. Ventilācijas sistēma jaunā vizītkarte ir deflektoru galos iebūvēti digitālie vadības slēdži. Otrs, radikālākais jaunums, ir tas, ka multimediju ekrāns jaunajam TT nav iekārtojies kaut kur viduskonsoles augšējā daļā, bet gan būs tieši autovadītāja acu priekšā. Klasikā vadības paneļa vietā būs 12,3 collu ekrāns, kas kalpos gan kā odometrs, gan kā digitālā karte, gan kā mūzikas centrs utt. Vēl papildu ieguvums – jaunajā Audi TT salonā būs vēl mazāk podziņu un kloķīšu nekā iepriekš.
Jaudas nekad nevar būt par daudz
Jaunā TT motorizācijas programma vispirms paredz taupīgu 184 ZS jaudīgu divu litru dīzeli, kas uz 100 kilometriem vidēji apēdīšot tikai nieka 4,2 litrus degvielas. Tālāk seko divu litru turbomotors, kuram 211 zirgspēku vietā jauda ir izstiepta līdz 230 ZS, savukārt maksimālais griezies moments no 350 ir pieaudzis līdz 370 ņūtonmetriem. Šo motoru varēs kombinēt gan ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, gan divsajūgu S-Tronic automātu un, protams, iespēju priekšpiedziņas vietā dot priekšroku quattro pilnpiedziņai. Pagaidām dusmīgākajai un jaudīgākajai Audi TTS quattro motortelpā saimniekos divu litru TFSI motors, kura jauda jau sasniegs 310 ZS, bet griezes moments atdursies pie 380 ņūtonmetriem. Degvielas patēriņu Audi vēl neatklāj, taču līdz 100 km/h atzīmei ar šādu motoru pakrūtē TT aizsteigšoties 4,7 sekundēs. Audi stendā sastaptie vācu ražotāja pārstāvji neslēpa, ka pavisam drīz TT modeļu saimē varēsim ieraudzīt arī TT RS modifikāciju, ko skaidri apliecināja turpat netālu demonstrētais Audi TT quattro Concept. Šī Ženēvas izstādes eksponāta tehniskajā pasē ir rakstīts, ka tā motortelpā iebūvētais divu litru turbomotors attīstīs 420 zirgspēku lielu jaudu ar fantastisku 450 ņūtonmetru lielu griezi. Uz ielas šis auto ar vēl vairāk atvieglinātu virsbūvi varēs iet skrieties ar superbaikiem, jo 100 km/h lielu ātrumu tas būs spējīgs sasniegt 3,6 sekundēs.