Jaunais Audi TT apstiprina veco patiesību, ka pēc papīriem jaudīgākais motors ne vienmēr ir arī azartiskākais un jautrākais.
Nelielai atkāpei atgādināsim, ka trešās paaudzes TT kupeja ir kļuvusi nedaudz kompaktāka un vieglāka, proti, tā ir par 18 mm īsāka un 10 mm šaurāka, bet, liekot lietā augstas izturības tērauda un alumīnija šasiju, kas Audi valodā tiek saukta par Audi Space Frame TT, kupeja ir kļuvusi par 50 kg vieglāka. Ko tur slēpt, trešās paaudzes Audi TT viss ir jauns, tostarp uzlabota pilnpiedziņas sistēma. Tās elektroniskās smadzenes turpmāk strādāšot vēl ātrāk un precīzāk, īpaši ekstremālās situācijās, zibenīgi sadalot vajadzīgo vilkmi starp asīm.
Vadāmība
Lai to noskaidrotu, šo rindu autoram bija iespēja ar jauno Audi TT tikties Spānijas dienvidos, kur Audi bija sarīkojis pamatīgu testu programmu ar iespēju ļaut jaunajam TT nedaudz izlocīt kājas slavenajā Ascari trasē. Iesildīšanās nolūkos vispirms bija kārta izmēģināt jauno TT uz koplietošanas ceļiem, turklāt vēl ar šā brīža dusmīgāko TT modifikāciju – Audi TTS quattro. 310 ZS jaudīgs divu litru TFSI turbomotors, kas sapārots ar sešpakāpju S-Tronic robotizēto mehāniku, izklausās vilinoši. Atliek piebilst, ka braukšanas garšas uzlabošanai Audi drive select balstiekārta ar Magnetic ride adaptīvajiem amortizatoriem, vieglākām un efektīvākām bremzēm uz priekšējās ass ir aprīkojuma elementi, kas TTS modelim tiek piedāvāti standartā. Brauc un stūrējas TTS gana pieklājīgi, taču visa brauciena laikā nav pilnīgas pārliecības, ka motortelpā patiešām ir 310 ZS jaudīgs motors. Pavisam cita izjūtu buķete nāk gaismā, kad pārsēžamies Audi TT ar 230 ZS jaudīgo divu litru motoru. Tas tiesa, ka šis motors jaudas ziņā atpaliek par 80 ZS, taču griezes moments mazākajam turbomotoram atpaliks tikai par nieka 10 ņūtonmetriem, proti, 370 pret 380 Nm. Toties sajūtu līmenī 230 ZS versija brauc enerģiskāk, jo maksimālo griezes momentu sasniedz ar 1700 motora apgriezieniem. Turklāt, apauts ar 18 collu ripuļiem, civilais TT ir neapšaubāmi daudzpusīgāks auto, jo ar prieku brauks tur, kur būs nelīdzenāks ceļš. Katru reizi, pārslēdzoties uz augstāku pārnesumu, ir kaifs klausīties dobjos motora būkšķus. Lai šo skaņas simfoniju izbaudītu vēl pamatīgāt, ieteicams biežāk paspēlēties ar ātruma pārslēgšanās lāpstiņām pie stūres rata. Apsolu, ka šai nodarbei piemīt maģisks spēks, jo to būs vēlēšanās darīt visa brauciena laikā, gan atrodoties uz ātrgaitas maģistrāles vai mīcoties pilsētas burzmā.
Skaidrs, ka TT modelis nav plaša patēriņa prece, bet drīzāk smalka un pietiekami dārga rotaļļieta īpašiem indivīdiem. Novērojumi liecina, ka TT būs kā radīts pedantiskiem un mazliet egocentriskiem cilvēkiem, kam patiks ne tikai ar to ātri braukt, bet arī saprāta robežās pazīmēties. Tie ir indivīdi, kas savu auto karsti mīlēs un pucēs ar tādu saudzību un rūpību, lai apkārtējie to uzskatītu par sava veida fobiju. Pats personīgi pazīstu vienu kaislīgu TT kupejas cienītāju, kurš ar katru dienu vairāk fano par to, ka ir Audi TT īpašnieks.
Visu rakstu Braukšanas prieka mazā laboratorija lasiet 17. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.
#1/8
Audi jaunais kulta auto šā gada nogalē nonāks tirdzniecībā Eiropā, tostarp arī Latvijā.
#3/8
Turpmāk Audi TT īpašnieks, piemēram, uz ātrgaitas šosejas, visa ekrāna lielumā var izvilkt navigācijas sistēmu tā, it kā kāds deguna galā turētu karti. Ja tas nav vajadzīgs, tad var uzstādīt odometra un tahometra infologus - ļoti ērti un parocīgi, turklāt digitālā izšķirtspēja ir perfekta.