Auto

Volvo XC 90 sāk jaunu spēli

Aldis Zelmenis,29.08.2014

Volvo XC90 ir viens no šā gada visvairāk gaidītajiem sērijveida modeļiem. Vienīgi žēl, ka šī auto tīkotājiem vajadzēs bruņoties ar pacietību, jo tā ražošana sāksies tikai 2015. gada sākumā, bet pirmos auto Latvijā, visticamāk, ierobežotā skaitā sagaidīsim tikai martā.

Avots: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Beidzot tas ir noticis! Otrās paaudzes Volvo XC90 modelis ir norāvis slepenības plīvuru.

Kaislīgākajiem Volvo faniem vajadzēja gaidīt divpadsmit gadus, lai piedzīvotu šo brīdi. Tam ir vairāki objektīvi un subjektīvi iemesli, taču galvenais pagrieziena punkts, kas ļāva zviedru kompānijai atmosties no dziļā miega, bija Volvo atbrīvošanās no Ford važām. 2010. gadā, kļūstot par ķīniešu autogiganta Geely īpašumu, viss kardināli mainījās. Būtībā no tā brīža Volvo lietas sāka mērķtiecīgi virzīties kalnā augšup. No jaunā saimnieka puses vairs nesekoja iepriekš pieredzētie tukšie solījumi un policejiskais uzraudzības stils, bet gan prāvas investīcijas jaunu modeļu izstrādē un pats galvenais – zviedru inženieriem bija brīvas rokas, lai īstenotu savas idejas. Tā nu ir iznācis, ka tieši Volvo XC 90 ir pirmais lielais projekts, kas tapis pilnībā no jauna. Jaunā modulārā SPA platforma, kas ir XC 90 rīcībā, ir viegli pielāgojama citu izmēru modeļiem, un tas vieš cerības, ka drīzumā Volvo modeļu klāsts tiks papildināts ar citiem nozīmīgiem jaunumiem.

Dizainā pazīstamas sastāvdaļas

Jaunajam XC 90 viss ir jauns, sākot no papēžiem līdz pat matu galiņiem. Zviedri pat ir atļāvušies logotipa fonā pazīstamo zilo toni nomainīt pret melno. Arī šo rindu autoram bija unikāla iespēja būt to 700 pasaules autožurnālistu vidū, kas bija uzaicināti uz XC 90 pasaules pirmizrādi Stokholmas pievārtē, un klātienē apskatīt un aptaustīt zviedru jauno meistarstiķi.

Pirmais iespaids par auto ir ļoti labs. Atlētiskākas un vieglākas dizaina līnijas, īsas pārkares un garā riteņu bāze, joprojām iespēja pasūtīt salonā septiņas sēdvietas, kaudze elektronikas un visādu aktīvās un pasīvās drošības gadžetu un, protams, zviedru klasiskā lepošanās ar to, ka šis nu būs visu laiku drošākais Volvo.

Ja rafinētāk piekasās XC 90 dizainam, kopumā tas nav peļams, taču, godīgi sakot, vēl šī gada martā, ar sajūsmu aplūkojot Ženēvas izstādē Volvo daudzsološos konceptmodeļus, likās, ka zviedri beidzot būs sadūšojušies uz kaut ko lielāku un to visu redzēsim arī sērijveida XC 90! Tomēr ne! Iespējams, ka paši zviedri finiša taisnē sabijās par sev tik netipisko avangardu un beigās izvēlējās iet konservatīvāko ceļu. Vai arī Volvo finansistu šķēres šīs idejas atzina par dārgām. Galarezultā var teikt, ka Volvo XC 90 dizains drīzāk ir jauks un garšīgs kokteilis, kas veidots no daudzām labi zināmām sastāvdaļām. Īsā recepte XC 90 kokteilim varētu būt šāda – ņemam BMW X5 sānu līniju un riteņu arku dizainu, savietojam to kopā ar Audi Q7 purngalu, pieķerot klāt Range Rover lukturu formas, tam visam pievienojam klāt robustu un kopējam tēlam nedaudz nepiederīgo Jeep Grand Cherokee dekoratīvo resti, to visu labi samaisām ar elektronikas uzpariktēm un daudzsološām drošības ekstrām, un ir gatavs kokteilis ar nosaukumu Volvo XC 90. Lai vai kā, būtiski ir tas, ka kopumā šī kokteilis izskatās ļoti glīti un moderni, un nav šaubu, ka XC 90 būs mīlēts un cienīts modelis. Starp citu, paši zviedri lielākās cerības saista ar ASV un Ķīnas tirgu.

Viss jaunais ir labi aizmirsts vecais

Tehiskajā izpildījumā arī ir vairāki fundamentāli jaunumi un pat pārsteigumi, proti, ņemot piemēru no aizvadītā gadsimta deviņdesmito gadu modeļa Volvo 960, arī jaunajam XC 90 aizmugurējā balstiekārtā parasto atsperu vietā ieraudzīsim šķērslāgu, kurai lokšņu atsperes izgatavotas no izturīga un elastīga kompozītmateriāla. Uzzinot šo triku, ar nepiecību gaidīsim to brīdi, kad varēs pārbaudīt, kā tad jaunais XC 90 brauks un stūrēsies. Pagaidām var pateikt tikai to, ka šāds gājiens jaunajam XC 90 ir ļāvis ievērojami palielināt astes gala ietilpību gan dziļumā, gan jo īpaši platumā. Tādējādi nav brīnums, ka vajadzības gadījumā klienti varēs pasūtīt XC 90 ar trešo sēdekļu rindu. Svarīgi ir uzsvērt, ka tie nebūs plāni krēsliņi, kur labākajā gadījumā ietūcīt pirmsskolas vecuma bērnus. Volvo, ja dara, tad dara pamatīgi, tādēļ arī aizmugurējā rindā būs brangi krēsli, kuros līdz 170 cm gari pasažieri par komfortu nevarēs žēloties. Turklāt ar visu to, ka XC 90 salonā uzņems septiņus pasažierus, bagāžas telpā vēl būs pietiekami daudz vietas, lai ieliktu pāris ceļojuma somas.

Tikai četru cilindru motori

Kā jau iepriekš tika solīts, XC 90 motorizācijas programma paredz tikai četrcilindru motoru armiju, kurus atkarībā no motora varēs sapārot ar sešpakāpju manuālo vai japāņu kompānijas Aisin astoņpakāpju automātu. Benzīnmotoru sarakstā vispirms ieraudzīsim T5 divu litru turbomotoru ar 254 ZS un 350 ņutonmetriem, savukārt T6 divu litru motors ar mehānisko kompresoru un atgāzu rekuperācijas sistēmu attīstīs 320 ZS un 400 Nm. Arī dīzeļmotoru flangā būs divas spēkstacijas. Mazākais no tiem ar kārtas numuru D4 uzrādīs 190 ZS lielu jaudu un 400 ņūtonmetru lielu griezi, bet D5 dīzelis ar divām turbīnām nodrošinās 225 ZS un 470 Nm. Prestižākais un vienlaikus arī jaudīgākais būs T8 Plug-in hibrīdmodelis, kam hibrīdsistēmas un benzīnmotora summārā jauda sasniegs 400 ZS un 640 ņūtonmetrus. Tiesa, ņemot vērā, ka XC 90 Plug-in hibrīds būs nežēlīgi dārgs prieks, Latvijā šo modeli vismaz sākotnēji nepiedāvāšot. Atliek tikai piebilst, ka atkarībā no motora XC 90 būs gan ar priekšpiedziņu, gan ar pilnpiedziņu.

Melomānu sapnis

Pat ar neapbruņotu aci ir redzams, ka XC 90 ir spēris platu soli vācu premium SUV modeļu virzienā. Viens no šādiem apliecinājumiem ir XC 90 elegantais salons ar digitalizēto vadības paneli, kas ļāvis no viduskonsoles aizslaucīt visas nevajadzīgās podziņas un kloķīšus. Nedrīkst nepieminēt Volvo krēslus, kas allaž no klientu puses ir saņēmuši aplausus. Lai aplaudēšana kļūtu vēl skaļāka, XC 90 tie būs pilnīgi jauni krēsli ar daudzpusīgām regulēšanas iespējām. Tie izskatīsies labi, bet vēl labāk būs tajos sēdēt. Visbeidzot, lai sēdēšana krēslos sasniegtu maksimālo labsajūtu, nāksies izvēlēties kādu no dārgākajām XC 90 versijām, jo tajos par audiosistēmas skanējumu atbildēs britu HI-FI steresistēmu lietpratējs Bowers&Wilkins. Kompānija ar vairāk nekā 50 gadu pieredzi rada un uzstāda augstākās raudzes stereosistēmas, taču, kā atzina Stokholmā sastaptais Bowers&Wilkins kompānijas pārstāvis, šī ir pirmā reize, kad kompānija to ir izpildījusi SUV klases auto vajadzībām. Pēc sausiem tehniskajiem datiem, tā ir 1400 vatu stereosistēma ar 19 skaļruņiem, taču britiem lielākā laime un pagodinājums, – akustiskās sistēmas ražotāji ir piedalījušies XC 90 iekštelpas izveides procesā, tādējādi panākot ideālus apstākļus, lai ekskluzīvā tehnika ne tikai labi izskatītos, bet arī skanētu perfekti. Lai saprastu, kāda līmeņa tehnika ir Bowers&Wilkins var minēt tikai vienu zīmolu, proti, Bentley sadarbības partneri un audiosistēmu meistaru Naim. Starp citu, labus vārdus par Bowers&Wilkins veikumu minēja Volvo CAR Group viceprezidents Pīters Mertens (Peter Mertens), apsolot, ka ar šo kompāniju noteikti sadarbība tiks turpināta, un tā ir zīme, ka šīs britu ekskluzīvās audiosistēmas redzēsim arī nākamajos Volvo modeļos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mātes kompānijas uzticība īstenojas vēsturiski lielākajās investīcijās Volvo attīstībā un inovācijā, un ražošanas repatriācija uz Zviedriju notiek paralēli biznesa globalizācijai. Volvo Cars Group Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas reģiona importētāju vadītājs Hesus Fernandezs de Mesa (Jesus Fernandez de Mesa) sarunā ar db.lv arī droši apgalvo, ka autonomā braukšana ir netālā nākotnē.

Kā interpretēt Volvo atjaunoto autosalonu Rīgā – kā izplešanos, nostiprināšanos?

Mums gadiem ilgi Baltijā ir ļoti labi partneri, un šis mums ir tāds kā otrais medusmēnesis, jo Volvo patlaban visās darbības jomās investē tādā apjomā, kā nekad iepriekš. Bez nopietnas partnerības konkrētos tirgos tas nebūtu jēdzīgi un nenotiktu. Tas, ka šāda atjaunošanās Baltijā notiek, norāda uz to, ka mūsu partneri šeit ir ārkārtīgi labi sapratuši mūsu vēsti, un šīs investīcijas tiek liktas lietā.

Jāuzsver, ka tās nav investīcijas vienkārši fasādē. Jaunās telpas ir ļoti skaistas, tomēr lieliskākais ir iekšā, un tā ir klientu apkalpošana un klientu pieredze. Tas nozīmē personalizētās apkalpošanas (Volvo Personal Service jeb VPS) iedzīvināšanu arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Volvo Trucks novembrī testa braucienos Spānijā iepazīstināja ar jaunajām kravas automašīnām, kas darbojas ar sašķidrināto dabasgāzi (liquefied natural gas – LNG), kas ļauj pazemināt kaitīgo CO2 izmešu apjomu atmosfērā par 20–100%. Tādējādi Volvo Trucks ideja ievērojami samazināt smago transportlīdzekļu kaitīgo ietekmi uz klimatu ir kļuvusi par realitāti. Volvo Trucks prezentēja sešas kravas automašīnas, kas darbojas ar dabasgāzi kombinācijā ar dīzeļdegvielu (5%). Jaunie kravas automašīnu modeļi Volvo FH LNG un Volvo FM LNG var strādāt ar biogāzi, samazinot kaitīgo CO2 izmešu emisiju līdz 100%, kā arī ar dabasgāzi, kas samazina izmešu apjomu līdz 20%, salīdzinot ar gāzes un dīzeļa dzinēju. Tāpat salīdzinājumā ar kravas automašīnām, kas strādā ar dīzeļdzinēju, jaunās kravas automašīnas izmanto 15–25% mazāk degvielas, un, izmantojot LNG, salīdzinot ar dīzeļdzinēju, ietaupījums veido 40%. Volvo Trucks pārstāvji uzsver, ka kravas automašīnas, kas izmanto LNG, ar pilnu tvertni var mērot no 550 līdz 1000 kilometriem atkarībā no transportlīdzekļa modeļa un 1 kg LNG rada tikpat daudz enerģijas kā 1,39 litri dīzeļdegvielas.

LNG patlaban lielākoties izmanto ražošanas nozarē, taču tā ir arī ļoti laba iespēja palielināt konkurētspēju degvielas jomā un samazināt apkārtējās vides kaitīgo piesārņojumu, norāda Volvo Trucks pārstāvji. Kā zināms, šā gada maijā Eiropas Komisija pieņēma regulu, kas liek kravas automašīnām samazināt kaitīgo CO2 izmešu apjomu. Volvo Trucks šajā regulā saskata iespēju, kā paplašināt LNG izmantošanu tirgū. “Mūsu vīzija ir kaitīgo izmešu apjoms nulles līmenī, tiesa gan, tam nederēs viens vienkāršs risinājums, bet gan vesels risinājumu komplekss,” stāsta Volvo Trucks apkārtējās vides un inovāciju direktors Larss Martensons.

“Es uzskatu, ka gāze ir dzīvotspējīgs veids dīzeļdegvielas nomaiņai kravas automašīnām, kas brauc tālajos maršrutos,” norāda Volvo Trucks produktu menedžeris Matss Frenzens. Viņš uzsver, ka, lai arī biogāzi ražo ierobežotā daudzumā, ilgtermiņā dabasgāzes pieejamība ir lieliska perspektīva. Saskaņā ar zinātnieku prognozēm attiecībā uz enerģētikas attīstību 21. gadsimtā dabasgāze kļūs par galveno enerģijas avotu pasaulē. To izmantos dažādās nozarēs, tostarp lauksaimniecībā, komunālo pakalpojumu sektorā un, protams, transporta sektorā, kas ir īpaši perspektīvs virziens starptautisko pārvadājumu izaugsmes dēļ, ņemot vērā šķidrās degvielas pieejamību un nosacījumu samazināt toksisko izmešu apjomu atmosfērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 2.novembrī Rīgā, Skanstes ielā 33, tiks atklāts atjaunotais Volvo autosalons. Autocentra atjaunošanā ieguldītais investīciju apjoms sasniedz 870 000 eiro, informē Mūsa Motors Rīga sabiedrisko attiecību konsultante Inese Lukaševska.

«Mūsu mērķis ir būt starp trīs pārdotākajiem premium klases auto zīmoliem Latvijā,» uzsver Mūsa Motors Rīga direktors, Volvo zīmola pārstāvis Latvijā Roberts Ozoliņš.

Atjaunotajā Volvo salonā tiks veikta tikai jaunākās markas Volvo automašīnu tirdzniecība, rezerves daļu un aksesuāru tirdzniecība, kā arī nodrošināts augstākās klases serviss atbilstoši jaunajam VPS (Volvo personal service) standartam. Kā uzsver Mūsa Motors Rīga direktors, Volvo zīmola pārstāvis Latvijā, Roberts Ozoliņš, pēdējo gadu laikā Volvo zīmols būtiski mainās, attiecīgi līdzi ir jāmainās arī klientu apkalpošanas videi, paradumiem, sajūtām un pieredzei, ko klients gūst, apmeklējot salonu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Skanstes ielā 33, atklāts atjaunotais Volvo autocentrs, kurš tapis atbilstoši jaunajam Volvo Retail Experience standartam.

«Vēlamies apliecināt, ka Volvo ir citāda, taču līdzvērtīga izvēle vācu premium klases auto zīmoliem. Tāpēc uzskatām, ka izvirzītais mērķis iekļūt Top 3 pārdotāko premium klases auto zīmolu vidū ir sasniedzams jau tuvāko gadu laikā,» uzsver Mūsa Motors Rīga direktors, Volvo zīmola pārstāvis Latvijā Roberts Ozoliņš.

Autosalona kopējā platība ir gandrīz 700 m2. Salons pieredzējis ievērojamas izmaiņas un uzlabojumus dizaina, plašuma un funkcionalitātes ziņā. Pārmaiņas ir skārušas ne tikai autosalona ārējo izskatu, bet arī servisa darbu. Autocentrā būs pieejamas vairākas specializētās zonas. Vienlaikus paredzēts, ka salonā izvietotās automašīnas tiks aprīkotas ar atbilstošas jaudas elektrības pieslēgumu, kas ir saistīts ar Volvo paziņojumu līdz 2025. gadam saražot miljonu ar elektrību darbināmu vai hibrīda automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volvo XC40 ir tipisks pilsētnieks ar kompaktu izmēru un apņēmību izpildīt ne tikai to, kas pienākas urbānajai videi paredzētam auto

Eiropas gada auto 2018 tituls ir apstiprinājums tam, ka šī auto talanti ir pamanīti. Skaidrs ir arī tas, ka šis prestižais tituls automātiski nenozīmē to, ka auto ir bez grēka. Tādu XC40 ir pietiekami daudz, taču apsveicami, ka Volvo ir ielecis iepriekš neapgūtā auto segmentā, un pirmais iznāciens ir izdevies gana veiksmīgs.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Visādi jancīgi kloķīši, podziņas, drēbju un somiņu pakaramie, speciāls salvešu slēpnis automašīnas salonā un citi kičīgi labumi patiks sievietēm. Arī pēc pašmāju Volvo tirgotāju novērojumiem, XC40 pamatauditorija ir daiļais dzimums, kas, neraugoties uz solīdo cenu, slēdz draudzību ar mazāko Volvo krosoveru. Patrāpoties arī pretējais dzimums, taču visbiežāk tie esot mākslinieciskas novirzes profesiju pārstāvji ar īpašu dzīves uztveri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automobiļu uzņēmums Volvo Cars un taksometru pakalpojumu firma Uber prezentējusi kopīgi izstrādātu ražošanas automobili, kas spēj braukt patstāvīgi.

Uber un Volvo Cars 2016. gadā noslēdza inženiertehnoloģiju sadarbības līgumu un kopš tā laika izstrādājuši vairākus prototipus ar mērķi paātrināt uzņēmuma autonomo automobiļu izstrādi. Volvo XC90 SUV ir pirmais ražošanas automobilis, kas apvienojumā ar Uber autonomās braukšanas sistēmu spēj braukt pilnīgi patstāvīgi.

XC90 bāzes automobilis ir aprīkots ar galvenajām drošības funkcijām, kas ļauj Uber instalēt savu autonomās braukšanas sistēmu, kas, iespējams, ļaus nākotnē izmantot pašbraucošos automobiļus Uber tīklā kā autonomas koplietošanas pakalpojumu.

Volvo Cars autonomajai braukšanai gatavā ražošanas automobiļa svarīgākās īpašības ir vairākas rezerves sistēmas stūrēšanas un bremzēšanas funkcijām, kā arī akumulatora rezerves jauda. Ja kāda no primārajām sistēmām kāda iemesla dēļ nespēj darboties, rezerves sistēmas ir ieprogrammētas nekavējoties apturēt automobili.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zagļi Volvo markas automašīnu īpašniekiem pēdējā gada laikā sagādā arvien jaunus «pārsteigumus», liecina If Apdrošināšanā saņemtie klientu atlīdzību pieteikumi. Tiekot zagti ne tikai Volvo spoguļi un lukturi, bet arī pilnpiedziņas vadības bloki.

Dažu nedēļu laikā If Apdrošināšanā esot saņemti jau četri KASKO polišu īpašnieku pieteikumi par nozagtiem Volvo pilnpiedziņas vadības blokiem. Visas zādzības notikušas Rīgā – centrā, Imantā, Purvciemā un Miera ielas rajonā. Pilnpiedziņas vadības bloki nakts laikā nozagti divām Volvo XC60 un divām XC90 modeļu automašīnām. Auto īpašniekiem aprēķinātie zaudējumi svārstās no 1000 līdz 2700 eiro.

«Zagļu pievēršanos tieši Volvo markas automašīnām skaidrojam gan ar to, ka Volvo Latvijā ir diezgan populārs auto, gan arī ar pieprasījumu pēc tā detaļām otrreizējā tirgū. Iesakām autoīpašniekiem, cik vien tas iespējams, novietot auto drošākās stāvvietās, kā arī konsultēties autoservisos par iespējām pilnpiedziņas vadības bloku stiprināšanai izmantot, piemēram, nestandarta skrūves,» stāsta If Apdrošināšana Atlīdzību daļas vadītāja Līga Bērziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot modes tendencēm, zviedru Volvo ir radījis pilnīgi jaunu dzinēju paaudzi, kas jau ir pieejama gandrīz visos modeļos, izņemot pašreizējo XC90.

Svarīgi ir piebilst, ka turpmākajos gados jaunie motori būs neatņemama visu Volvo modeļu sastāvdaļa, kuri tiks būvēti uz jaunās t.s. SPA platformas.

Pašu spēkiem radītās motoru paaudzes dīzeļmotori un benzīnmotori tiek veidoti, balstoties uz divu litru tilpuma četrcilindru agregātu bāzes. Tos apkarinot ar dažāda izmēra turbīnām un/vai kompresoriem, tiks panākta motoru jaudu daudzveidība. Sāksim ar to, ka tie ir pilnīgi jaunas paaudzes motori, kuros plaši izmantots alumīnijs un citi modernie materiāli, ļaujot spēka dzelzim nomest 30 līdz 50 kilogramus liekā svara. Volvo jauno motoru unifikācijas plāns paredz plašu pielietojumu, sākot no pašiem mazākajiem Volvo priekšpiedziņas auto un beidzot ar lielāko un prestižāko SUV modeli XC 90.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Volvo S60 negrasās padoties

Aldis Zelmenis,06.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru ražotājam Volvo jaunākā modeļa Volvo S60 debija nav tikai kārtējā paaudžu maiņa

Būtisks pagrieziens modeļa attīstībā ir tas, ka pirmo reizi S60 modelis tiks ražots otrpus okeānam, Volvo Cars pirmajā ASV ražotnē Čarlstonā, Dienvidkarolīnas štatā. Otrkārt, jaunākās paaudzes Volvo S60 ir pilnībā atteicies no dīzeļmotoriem, paļaujoties tikai uz hibrīda un divu litru četrcilindru benzīnmotoru atbalstu. To pavisam būs trīs – T4 ar 190 ZS, T5 ar 250 ZS un T8 Twin Engine hibrīds ar 390 ZS lielu jaudu. Visām versijām standartā piesaistīts moderns astoņpakāpju automāts. Visbeidzot tas, ka Volvo S60 modelis turpina savu dzīvi, ir vēstījums, ka Volvo joprojām negrasās padoties vācu BMW, Audi un Mercedes. Tas ir gana drosmīgs lēmums, it īpaši zinot, ka šajā segmentā vācu zīmolu ražotie modeļi joprojām tiek uzskatīti par labākajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru Volvo V60 ir neizsakāmi šarmants auto, iespējams, glītākais no visiem sava žanra modeļiem

Vispirms aizmirstiet jebkādu līdzību ar iepriekšējās paaudzes V60. Jaunākais V60 ir lielāks, ērtāks un arī prestižāks auto. Arī apdares materiāli ir atbilstoši premium klases standartiem, turklāt, lai nākamo V60 īpašnieku izvēli padarītu vēl krāšņāku un daudzveidīgāku, Volvo ieviesis uz aci un tausti dzīvespriecīgus audekla pārvalkus.

Pēc būtības, vadoties pēc klasifikācijas, kas tika izmantota, pirms Volvo nonāca ķīniešu Geely īpašumā, jaunais V60 atbilst vecā V70 universāla standartiem. Tas nozīmē, ka jaunais V60 Cross Country, kam līdz šī gada beigām arī jānonāk tirdzniecībā, būs tas modelis, par ko būs īpaša interese Baltijā, tostarp Latvijā. Tomēr, kas zina, iespējams, ka jaunais V60 spēs mainīt spēles noteikumus, lai arī mūsu tirgū to pirktu ne tikai tad, kad tas jau būs mazlietota vai lietota automobiļa statusā, bet arī kā jaunu modeli no salona.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Zog aizvien dārgākas automašīnu detaļas

Žanete Hāka,17.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn par 24% palielinājies nozagto automašīnu skaits, liecina AAS BTA Baltic Insurance Company apkopotie dati par KASKO apdrošināšanas pieteiktajām atlīdzībām.

Turklāt aizvadītajā gadā iezīmējusies jauna tendence – arvien biežāk zog vidējās klases automašīnas. Tajā pašā laikā būtiski, par 18%, pieaudzis vidējās izmaksātās atlīdzības apmērs par automašīnu detaļu zādzībām, un šī tendence turpinās arī šogad. Par aizvadītajā gadā nozagtajām vai apzagtajām automašīnām BTA atlīdzībās izmaksājusi 819 tūkstošus eiro.

Pērn vidējās izmaksātās atlīdzības apmērs par automašīnu detaļu zādzībām ir audzis un sasniedzis 1142 eiro. Arī 2017. gada pirmajos divos mēnešos vidējie zaudējumi, ko detaļu zagļi rada automašīnu īpašniekiem, turpina palielināties, norāda BTA Auto apdrošināšanas produktu vadītājs Gunārs Faļkovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Praktiskā latvieša sapņu auto

Aldis Zelmenis,17.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru Volvo V60 Cross Country ir iznesīgs un daudz ko protošs auto, kas perfekti atbilst Latvijas koplietošanas ceļu īpatnībām. Vienīgā bēda, ka tā cena ir nedaudz pārspīlēta

Patiesībā, noslēdzot laulības saites ar ķīniešu Geely, pēcāk visi radītie Volvo modeļi nesirgst ar mazvērtības kompleksiem un to cenu pozicionējums liek pabrīnīties pat BMW, Audi vai Mercedes marketologiem. No otras puses, šobrīd par pircēju trūkumu Volvo nevar sūkstīties, attiecīgi, ja pircēji akceptē, tad kāpēc prasīt mazāk?

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Perfekti piemērots Latvijas apstākļiem, jo sevišķi tiem autotīkotājiem, kuri visa veida paaugstinātas virsbūves krosoverus un SUV neatzīst par pilnvērtīgiem automobiļiem. Tajā pašā laikā šiem indivīdiem arī ir vēlēšanās braukt tur, kur bez liekas aizķeršanās spēj braukt džipi un pusdžipi. Patiesībā V60 CC manevrēšanas spējas sarežģītos braukšanas apstākļos uz papīra ir pat cienījamākas. Kā zināms, šāda tipa automobiļiem viens no svarīgākajiem parametriem ir mērījums, cik tālu no zemes atrodas automašīnas vēders. Lielākajai daļai krosoveru šis attālums būs mazāks par 20 centimetriem, turpretim Volvo V60 CC ieraksts tehniskajā pasē vēsta, ka tas būs 21 cm. Tas ir ļoti daudz, lai iebrauktu, izbrauktu vai pārbrauktu, ja Volvo V60 CC īpašniekam radīsies tāda vajadzība. Daudzpusīgs auto, kas pēc izmēriem nav nedz par mazu, nedz par lielu. Vietas ir gan pasažieriem, gan bagāžai, tostarp bagāžas nodalījumā zem grīdas varēs atrast pat mazizmēra rezerves riteni. Braukšana ir patīkama un droša, funkcionalitāte un drošības asistentu atbalsts ir līmenī, arī pie vertikālās planšetes ar laiku var piešauties un tā dzīlēs atrast visu, kas nepieciešams. Brauciena laikā labāk gan to nedarīt, jo ekrāna bakstīšana noteikti ir bīstamāks pasākums nekā zvanīt vai pieņemt zvanus pa mobilo viedtālruni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volvo kravas automašīnu pārdevējs SIA “Volvo Truck Latvia” apgrozījums pērn pieaudzis par 32,77% līdz 31,14 miljoniem eiro, liecina Lursoft dati.

Lielāko daļu jeb 64,46% veidojuši ieņēmumi no kravu automašīnu pārdošanas. Lursoft statistikas dati liecina, ka SIA “Volvo Truck Latvia” pēc apgrozījuma apjoma Stopiņu novadā 2018.gadā bijis astotais lielākais uzņēmums.

Pieaugums bijis arī uzņēmuma peļņai, kas, salīdzinot ar 2017.gadu, palielinājusies par 40,4%, sasniedzot 1,88 milj.EUR. Gūto peļņu paredzēts izmaksāt dividendēs.

SIA “Volvo Truck Latvia” reģistrēts 1996.gadā un pieder zviedru "Volvo Truck Corporation".

Lursoft pieejamie dati liecina, ka tirgotājs ir iekļauts VID Padziļinātās sadarbības programmas sudraba līmenī. Pēc VID sniegtās informācijas, SIA “Volvo Truck Latvia” 2018.gadā valsts kopbudžetā nodokļos samaksāja 5,46 miljonus eiro, tostarp 1,1 miljonu eiro – valsts sociālās apdrošināšanas obligātajās iemaksās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos divos mēnešos, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo laika periodu, automašīnu detaļu zādzību skaits pieaudzis par 30%, liecina AAS BTA Baltic Insurance Company apkopotā informācija par KASKO pieteikumiem.

Līdzīgi kā pērn, arī šogad visbiežāk apzagtas BMW markas automašīnas, bet būtiski pieaug Volvo markas automašīnu detaļu zādzību gadījumu skaits – pērn tas palielinājies vairāk nekā četras reizes. Kopumā pērn par automašīnu un to detaļu zādzībām BTA apdrošināšanas atlīdzībās izmaksājusi 703 tūkstošus eiro.

Saskaņā ar BTA saņemtajiem KASKO apdrošināšanas atlīdzību pieteikumiem par automašīnu detaļu zādzībām, 2015. gadā visbiežāk – 23% no visiem pieteikumiem – bija apzagti BMW markas spēkrati. Otrajā vietā pēc automašīnu detaļu zādzību skaita pērn ierindojās Volvo markas automašīnas – 20% no visiem pieteikumiem, turklāt šīs markas automašīnu detaļu zādzību skaits pērn, salīdzinājumā ar 2014. gadu, palielinājies vairāk nekā četras reizes. Salīdzinoši mazāk pieteikumu pērn saņemts par Mercedes Benz automašīnu detaļu zādzībām – 11% no visiem pieteikumiem, Volkswagen – 10%, Audi – 7%, Toyota – 7%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Volvo prezentē S90 sedana un V90 universāļa atjauninātas versijas

Lelde Petrāne,02.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs "Volvo Cars" prezentējis "S90" sedana un "V90" universāļa atjauninātas versijas. Jaunumu vidū – uzlabots ārējais dizains un pilnībā jauna "Bowers & Wilkins" audiosistēma.

"Volvo" 48 voltu Mild Hybrid spēka piedziņas izvēles iespējas tagad ir pieejamas ikvienam "Volvo" modelim, vēl vairāk nostiprinot uzņēmuma elektrificēto piedāvājumu.

Ārējā dizaina jomā "Volvo" dizaineri ieviesuši vairākus uzlabojumus gan "S90" un "V90" priekšgalā, gan aizmugurē, tostarp jaunus miglas lukturus, jaunu spoilera dizainu un jaunu, zemāku priekšējo bamperi.

"V90" modelim visizteiksmīgākais jauninājums ir pilnībā jauns aizmugures lukturu dizains, tostarp pilnībā ar LED aprīkoti raksturīgie lukturi un sekvenciāls pagriezienu virzienrādītājs. Jaunu ārējā dizaina krāsu piedāvājums un riteņu disku izvēle vēl vairāk uzlabo personalizācijas iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rīgā prezentēts Volvo jaunākais veikums - XC40

Zane Atlāce - Bistere,04.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsa Motors Rīga (MMR) salonā prezentēts Volvo jaunākais veikums – premium klases krosovers XC 40, kas pārdošanā nonāks 2018.gada sākumā, informē zīmola pārstāvis Latvijā un MMR direktors Roberts Ozoliņš.

«To, cik dinamisks ir šis segments, apliecina arī pašreizējais pieprasījums pēc jaunā XC40. Pirmais šīs sērijas Volvo no konveijera rūpnīcā Ģentē, Beļģijā noripoja pavisam nesen – 22.novembrī, un tad jau bija saņemti 13 tūkstoši šā auto pieteikumi iepriekšējā pasūtīšanā,» skaidroja R.Ozoliņš.

Līdz ar XC40 pievienošanu lielāko apvidus auto saimei - XC60 un XC90 - Volvo Cars ir izveidojis pilnīgu globālo krosoveru jeb SUV auto līniju.

Vispirms pārdošanā nonāks benzīna četru cilindru T5, kas 100 km ātrumu attīsta 6,5 sekundēs, tā maksimālā jauda ir 252 ZS, un D4 ar dīzeļmotoru, kas 100 km attīsta 7,9 sekundēs, maksimālā jauda - 190 ZS. Auto svars atkarībā no komplektācijas var būt 1684-1733 kg. Plānots, ka vēlāk 2018.gadā XC40 klāstu papildinās priekšpiedziņas versija un elektroauto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds izsniedza aizdevumu, kāds iegādājās auto, kāds nopelnīja ar īpašuma izīrēšanu - lūkojam, kādi pērn bijuši 14.Saeimas deputātu tēriņi, ienākumi un pirkumi, raksta žurnāls "Kas Jauns".

Daigas Mieriņas alga – 85 tūkstoši

Saeimas priekšsēdētāja Daiga Mieriņa (55) par savu darbu pagājušajā gadā saņēmusi 85,4 tūkstošus eiro lielu algu.

Nekādu ievērojamu uzkrājumu Mieriņai nav, arī aizdevumus viņa nav izsniegusi, vien lūkojams, ka parādsaistību ailītē gozējas ierakstīti 35 tūkstoši eiro. Transportlīdzekļu politiķei nav, viņas īpašumā ir zeme Aronas pagastā, lietošanā – zeme un ēkas Carnikavas pagastā.

Krištopanam 50 tūkstošu eiro pensija

Vilis Krištopans (69) aizvadītajā gadā veicis pārdevumu par 41,4 tūkstošiem eiro, algā Saeimā saņēmis 63 tūkstošus eiro, kā arī ticis pie 50,2 tūkstošu eiro lielas pensijas.

41 400 eiro ienākumu Krištopans saņēmis no SIA "Stiga RM Mežs", kas pieder meža nozares uzņēmēja Andra Ramoliņa sievai Annai. Politiķis deklarācijā arī norādījis, ka skaidrā naudā glabā 9380 eiro, "Swedbank" kontā ir gandrīz 13 tūkstoši eiro, parādu nav, bet veikti vairāki aizdevumi – kopumā vairāk nekā 170 tūkstošu eiro apmērā. Tāpat viņam valdījumā ir 2017. gada izlaiduma automašīna "Toyota C-HR", īpašumā – pērn iegādāta piekabe "Tiki SP500-R/Promo25", zemes gabals Garkalnes pagastā, kapitāla daļas SIA "Berģu tūjas" un SIA "Upes-Plostiņi". SIA "Berģu tūjas", kas nodarbojas ar nekustamā īpašuma izīrēšanu un pārvaldīšanu, aizpērn strādāja bez apgrozījuma un uzrādīja 180 tūkstošu eiro lielus zaudējumus, pērn dota arī 1,95 miljonu eiro liela komercķīla Igaunijas uzņēmumam "Estateguru tagatisagent OÜ". Vilim Krištopanam šajā uzņēmumā pieder 50,8 procenti daļu, pārējās ir viņa sievai Aijai. Tiesa, visas SIA "Berģu tūjas" daļas ir ieķīlātas "Rietumu bankā".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panākumu spārnots, Volvo laiž tautās biznesa klases sedanu S90 un elegantu universāli V 90

Ķīniešu Geely dāsni investētie miljardi un zviedru inženiertehniskie prāti izrādījusies lieliska kombinācija, lai Volvo uzņēmumā atgrieztos prieks un līksmība. To šobrīd jau nodrošina otrās paaudzes Volvo XC 90, kas ar panākumiem tiek tirgots visā pasaulē, tostarp arī Latvijā. Uz šīs pašas nots ir noskaņojušies jaunie S90 un V90 modeļi, kam ir tieša saistība ar XC90. Pēc būtības abu automašīnu saloni gan pēc izmēriem, gan pēc iekārtojuma būs XC 90 kopija.

Visticamāk, pie mums nedz S 90, nedz arī V 90 nespēs konkurēt ar to popularitāti, ko varētu piedzīvot jaunais V90 Cross Country universālis. Pagaidām no sabiedrības acīm šī modeļa patiesie apveidi tiek slēpti, taču kolēģi Rietumeiropā jau ir nomedījuši komuflāžās apkarinātos V90 CC, kas, iespējams, jau šī gada Parīzes autoizstādē varētu nomest slepenības plīvuru. Paaugstināts klīrenss, plastmasas moldingi un citi mednieka mundierim atbilstoši atribūti iekustinās milzīgo autoentuziastu pūli, kas brauc un slavē esošo Volvo XC70 Cross Country. Kā zināms, otrreizējā tirgū šis zviedru modelis pēdējos gados Latvijā ir neapstrīdams līderis dažādu cenu kategorijās. Kas attiecas uz šī stāsta galvenajiem varoņiem, ārpus Latvijas robežām Zviedrija, ASV un Ķīna būs jauno S90 un V90 galvenie noieta tirgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Par Zviedrijā pārdotāko automašīnu pērn pirmo reizi 54 gados nav kļuvis Volvo

LETA,02.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu tirdzniecība Zviedrijā pērn pieaugusi par 7,9%, un pirmo reizi pēdējo vairāk nekā 50 gadu laikā pirktākais automobilis nav bijis Volvo, liecina Zviedrijas autoražotāju asociācijas Bil Sweden apkopotā informācija.

Pagājušajā gadā Zviedrijā pārdotas 372 296 jaunas automašīnas.

Taču iespējams, ka pārsteidzošākais ir fakts, ka populārākais modelis pērn valstī nav bijis Zviedrijas Volvo, bet gan Vācijas Volkswagen, kura Golf modelis pagājušajā gadā bija Zviedrijā pārdotākais automobilis ar 22 084 vienībām.

Šī ir pirmā reize 54 gados, kad kāds cits zīmols, izņemot Volvo, ielauzies pārdotāko automašīnu saraksta pirmajā vietā Volvo dzimtenē.

Volkswagen slavenais Beetle modelis Zviedrijā pirktākais automobilis bija 1962.gadā.

Tomēr Volvo tālu no "Volkswagen" neatpaliek, un tā V70/XC70/S90/V90 automašīnas, kuras Bil Sweden uztver kā vienu modeli, ar pārdotu 21 321 vienību ieņem otro vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Zviedrijā izstrādā jauna zīmola auto, ko pārsvarā tirgos internetā

Lelde Petrāne,20.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas pilsētā Gēteborgā radīts Volvo brālis, vēsta thelocal.se.

Tāpat kā Volvo Cars, jaunais zīmols Lynk & Co pieder Ķīnas autoražotājam Geely, bet izstrādāts Gēteborgā. Jaunā automašīna ar nosaukumu Lynk & Co 01 būs SUV - veidota uz tās pašas platformas kā jaunā Volvo V40.

To radījusi Cevt, Geely un Volvo kopīgā izstrādes kompānija Gēteborgā.

Lynk & Co automašīnas galvenokārt tiks pārdotas tiešsaistē un piegādātas līdz pircēju durvīm. Transportlīdzekļi tiks montēti Ķīnā. Pārdošanu šajā Āzijas valstī plānots uzsākt nākamgad, vēlāk arī - Eiropā un Ziemeļamerikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pasaules autotirgū vērojama stagnācija un pat lejupslīdes tendences, Ķīnas kompānijai «Geely» piederošais Zviedrijas luksusa automobiļu zīmols «Volvo Cars» šā gada pirmajā pusē pārdevis rekorddaudz spēkratu.

Janvārī-jūnijā pārdoti 340 286 «Volvo» automobiļi, kas ir par 7,3% vairāk nekā pagājušā gada pirmajā pusē, savukārt pārdošanas ieņēmumi aplūkotajā periodā pieauguši par 5,9% - līdz 130 miljardiem Zviedrijas kronu (12,4 miljardiem eiro).

Vienlaikus operacionālās peļņas iespējas ierobežoja spiediens uz cenām un ASV noteiktie ievedmuitas tarifi. Kompānija ir īstenojusi izmaksu kontroles pasākumus, kuru ietekme būs jūtama šā gada otrajā pusē.

«Volvo Cars» operacionālā peļņa gada izteiksmē samazinājusies par nepilniem 30% - līdz 5,5 miljardiem Zviedrijas kronu.

Pērn «Volvo Cars» sasniedza visu labu labāko automašīnas pārdošanas rezultātu - vairāk nekā 600 tūkstoši gada laikā pārdotu automašīnu, lai gan peļņu ietekmēja ASV tirdzniecības karš ar Ķīnu un Eiropas Savienību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kuras lietotās automašīnas iecienījuši zviedri?

Lelde Petrāne,18.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijā populārākas kļuvušas lietotās automašīnas - 2017. gada pirmajā pusgadā nopirkti 646 tūkstoši lietoto transportlīdzekļu, kas ir vairāk nekā 2016. gadā kopumā, ziņo thelocal.se.

Šādu informāciju sniegusi auto nozares organizācija Motorbranschens Riksförbund (MRF).

Organizācija arī apkopojusi informāciju par desmit pārdotākajām lietotajām automašīnām Zviedrijā 2017. gadā.

Tās ir Volvo V70, Volkswagen Golf un Volkswagen Passat. Tām seko: Volvo V60, Volvo XC60, Audi A4, Volvo V40, Kia Ceed, Volvo XC70 un Ford Focus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo Truck Latvia nodrošinās Renault Trucks tirdzniecību Latvijā

Lelde Petrāne,21.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volvo Truck Latvia turpmāk nodrošinās Renault Trucks pārdošanu un pēcpārdošanu Latvijā, liecina medijiem sniegtā informācija.

No šā gada 1. janvāra visi Volvo Truck Latvia servisa centri Rīgā, Ventspilī, Daugavpilī un Valmierā ir saņēmuši Renault Trucks servisa centra autorizāciju un tādejādi vienīgie ir tiesīgi veikt kravas automašīnu tehniskās apkopes, virsbūvju remontu un citus servisa pakalpojumus, kā arī remontus garantijas ietvaros. Tāpat no 2015. gada 1. janvāra Volvo Truck Latvia nodrošinās Renault Trucks tirdzniecību Latvijā.

Kopš 2001. gada, kad Volvo Group iegādājās Renault Trucks, abu kravas automašīnu zīmolu pārdošanas un pēcpārdošanas funkcijas ir bijušas nodalītas. Līdz ar izmaiņām grupas nostādnēs 2013. gadā Eiropā tika uzsākta abu zīmolu pārdošanas un pēcpārdošanas tīkla integrācija, kas Latvijā šobrīd ir noslēgusies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmums "Volvo Cars Corp.", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", otrdien paziņoja, ka no 2030.gada plāno pārdot tikai pilnībā elektriskus automobiļus.

Kompānija norāda, ka visi modeļi ar iekšdedzes dzinējiem, tostarp hibrīdi, vairs netiks ražoti.

"Automobiļiem ar iekšdedzes dzinējiem nav ilgtermiņa nākotnes," skaidro "Volvo Cars" tehnoloģiju direktors Henriks Grīns.

Viņš piebilst, ka 2030.gads kā mērķis noteikts saistībā ar spēcīgo pieprasījumu pēdējos gados pēc "Volvo" elektriskajiem automobiļiem un pārliecību, ka ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automašīnu tirgus pakāpeniski sarūk.

"Volvo Cars" iecerējis, ka līdz 2025.gadam 50% no tā tirdzniecības apjoma pasaulē nodrošinās pilnībā elektriskie automobiļi.

Tāpat uzņēmums plāno koncentrēties uz tirdzniecību internetā, norādot, ka visi elektriskie automobiļi būs pieejami tikai internetā, izmantojot pakalpojumu "Care by Volvo".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmums "Volvo Cars", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", piektdien paziņoja, ka atjaunos ražošanu Zviedrijas un Beļģijas rūpnīcās, kurās koronavīrusa krīzes dēļ tikusi apturēta darbība.

Ražošanu šajās rūpnīcās paredzēts atjaunot pirmdien.

"Volvo Cars" norāda, ka ražošanas apjoms Gēteborgas un Gentes rūpnīcās tiks pielāgots pašreizējam pieprasījuma līmenim.

"Mums ir atbildība pret mūsu darbiniekiem un piegādātājiem atjaunot ražošanu tagad, kad to ļauj situācija," skaidro "Volvo Cars" vadītājs Hokans Sāmuelsons.

Uzņēmums 11.maijā arī paredzējis atjaunot darbību ASV rūpnīcā Dienvidkarolīnā. "Volvo Cars" jau iepriekš atjaunoja darbību Ķīnas rūpnīcās, kas ilgu laiku bija slēgtas koronavīrusa izplatības dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru