Auto

FOTO: Volvo prezentē S90 sedana un V90 universāļa atjauninātas versijas

Lelde Petrāne,02.03.2020

Jaunākais izdevums

Autoražotājs "Volvo Cars" prezentējis "S90" sedana un "V90" universāļa atjauninātas versijas. Jaunumu vidū – uzlabots ārējais dizains un pilnībā jauna "Bowers & Wilkins" audiosistēma.

"Volvo" 48 voltu Mild Hybrid spēka piedziņas izvēles iespējas tagad ir pieejamas ikvienam "Volvo" modelim, vēl vairāk nostiprinot uzņēmuma elektrificēto piedāvājumu.

Ārējā dizaina jomā "Volvo" dizaineri ieviesuši vairākus uzlabojumus gan "S90" un "V90" priekšgalā, gan aizmugurē, tostarp jaunus miglas lukturus, jaunu spoilera dizainu un jaunu, zemāku priekšējo bamperi.

"V90" modelim visizteiksmīgākais jauninājums ir pilnībā jauns aizmugures lukturu dizains, tostarp pilnībā ar LED aprīkoti raksturīgie lukturi un sekvenciāls pagriezienu virzienrādītājs. Jaunu ārējā dizaina krāsu piedāvājums un riteņu disku izvēle vēl vairāk uzlabo personalizācijas iespējas.

Uzlabotā "Bowers & Wilkins" audiosistēma nodrošina labāku skaņas kvalitāti automobilī, pateicoties tādām jaunām funkcijām kā uzlabots pastiprinātājs, automātiska automobiļa trokšņa slāpēšana un jauns uzstādījums, kas atveido īsta džeza kluba skanējumu.

Vēl viena jauna funkcija salonā ir Advanced Air Cleaner ar PM 2.5 daļiņu sensoru. Šī funkcija, kas sākotnēji tika izstrādāta Ķīnas tirgum un tagad ieviesta globālā mērogā, ļauj autovadītājiem monitorēt salona gaisa kvalitāti ar centrālā ekrāna palīdzību. Ja nepieciešams, Advanced Air Cleaner var atbrīvot salona gaisu no gandrīz visām sīkajām daļiņām dažu minūšu laikā.

Gan jaunā "Bowers & Wilkins" audiosistēma, gan Advanced Air Cleaner tehnoloģija tagad ir pieejamas visiem 90. un 60. sērijas modeļiem uz Scalable Product Architecture (SPA) platformas bāzes.

Visi 90. un 60. sērijas modeļi tagad ir aprīkoti arī ar diviem USB-C uzlādes punktiem aizmugurē, 12 voltu kontaktligzdas vietā. Bezvadu uzlādes funkcionalitāte viedtālruņiem, kas pirmoreiz tika ieviesta "XC40" kompaktajam SUV, tagad ir pieejama arī vairākumam 90. un 60. sērijas variantu.

Citos savu modeļu piedāvājumos "Volvo Cars" būtiski paplašina 48 voltu Mild Hybrid izvēles iespējas, padarot šos dzinējus pieejamus ikvienam jaunam "Volvo" modelim.

Pagājušajā gadā "XC90" un "XC60" SUV modeļiem ieviestā Mild Hybrid tehnoloģija tagad ir pieejama visiem pārējiem 90. un 60. sērijas automobiļiem, kā arī "XC40". Mild Hybrid spēka piedziņas izvēles iespējas "V90 Cross Country" modeļiem ir pirmie elektrificētie varianti "Cross Country" sērijas vēsturē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Volvo S60 negrasās padoties

Aldis Zelmenis,06.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru ražotājam Volvo jaunākā modeļa Volvo S60 debija nav tikai kārtējā paaudžu maiņa

Būtisks pagrieziens modeļa attīstībā ir tas, ka pirmo reizi S60 modelis tiks ražots otrpus okeānam, Volvo Cars pirmajā ASV ražotnē Čarlstonā, Dienvidkarolīnas štatā. Otrkārt, jaunākās paaudzes Volvo S60 ir pilnībā atteicies no dīzeļmotoriem, paļaujoties tikai uz hibrīda un divu litru četrcilindru benzīnmotoru atbalstu. To pavisam būs trīs – T4 ar 190 ZS, T5 ar 250 ZS un T8 Twin Engine hibrīds ar 390 ZS lielu jaudu. Visām versijām standartā piesaistīts moderns astoņpakāpju automāts. Visbeidzot tas, ka Volvo S60 modelis turpina savu dzīvi, ir vēstījums, ka Volvo joprojām negrasās padoties vācu BMW, Audi un Mercedes. Tas ir gana drosmīgs lēmums, it īpaši zinot, ka šajā segmentā vācu zīmolu ražotie modeļi joprojām tiek uzskatīti par labākajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmums "Volvo Cars Corp.", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", otrdien paziņoja, ka no 2030.gada plāno pārdot tikai pilnībā elektriskus automobiļus.

Kompānija norāda, ka visi modeļi ar iekšdedzes dzinējiem, tostarp hibrīdi, vairs netiks ražoti.

"Automobiļiem ar iekšdedzes dzinējiem nav ilgtermiņa nākotnes," skaidro "Volvo Cars" tehnoloģiju direktors Henriks Grīns.

Viņš piebilst, ka 2030.gads kā mērķis noteikts saistībā ar spēcīgo pieprasījumu pēdējos gados pēc "Volvo" elektriskajiem automobiļiem un pārliecību, ka ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automašīnu tirgus pakāpeniski sarūk.

"Volvo Cars" iecerējis, ka līdz 2025.gadam 50% no tā tirdzniecības apjoma pasaulē nodrošinās pilnībā elektriskie automobiļi.

Tāpat uzņēmums plāno koncentrēties uz tirdzniecību internetā, norādot, ka visi elektriskie automobiļi būs pieejami tikai internetā, izmantojot pakalpojumu "Care by Volvo".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmums "Volvo Cars", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", piektdien paziņoja, ka atjaunos ražošanu Zviedrijas un Beļģijas rūpnīcās, kurās koronavīrusa krīzes dēļ tikusi apturēta darbība.

Ražošanu šajās rūpnīcās paredzēts atjaunot pirmdien.

"Volvo Cars" norāda, ka ražošanas apjoms Gēteborgas un Gentes rūpnīcās tiks pielāgots pašreizējam pieprasījuma līmenim.

"Mums ir atbildība pret mūsu darbiniekiem un piegādātājiem atjaunot ražošanu tagad, kad to ļauj situācija," skaidro "Volvo Cars" vadītājs Hokans Sāmuelsons.

Uzņēmums 11.maijā arī paredzējis atjaunot darbību ASV rūpnīcā Dienvidkarolīnā. "Volvo Cars" jau iepriekš atjaunoja darbību Ķīnas rūpnīcās, kas ilgu laiku bija slēgtas koronavīrusa izplatības dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Volvo Cars un Northvolt kopīgi būvēs elektrisko automobiļu akumulatoru ražotni

LETA/AFP,21.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmums "Volvo Cars Corp." un zviedru akumulatoru ražošanas jaunuzņēmums "Northvolt" apvienojuši spēkus, lai Eiropā uzbūvētu jaunu elektrisko automobiļu akumulatoru ražotni, teikts pirmdien publiskotajā kompāniju paziņojumā.

Tajā norādīts, ka paredzētās rūpnīcas ražošanas jauda būs 50 gigavatstundas gadā, bet ražošanu ieplānots sākt 2026.gadā.

Tas ļaus "Volvo Cars", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", ar akumulatoriem aprīkot aptuveni 800 000 elektrisko automobiļu gadā.

Tāpat "Volvo Cars" un "Northvolt" plāno nākamgad Zviedrijā atvērt izpētes un izstrādes centru, lai attīstītu nākamās paaudzes akumulatoru elementus un automobiļu integrēšanas tehnoloģijas.

"Volvo Cars" jau martā paziņoja, ka no 2030.gada plāno pārdot tikai pilnībā elektriskus automobiļus.

Kompānija norādīja, ka visi modeļi ar iekšdedzes dzinējiem, tostarp hibrīdi, vairs netiks ražoti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmums "Volvo Cars", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", trešdien paziņoja, ka pasaulē atsauc gandrīz 2,2 miljonus automobiļu saistībā ar drošības jostu darbības problēmām.

Šīs problēmas saistītas ar tērauda trosi, kas savienota ar priekšējām drošības jostām un kas noteiktos apstākļos pēc kāda laika var nolietoties, izraisot troses bojājumus un attiecīgi pasliktinot drošības jostu darbību.

Atsaukums pasaulē atver 2 183 701 automobili, un starp šīm automašīnām ir "Volvo S60", "V60", "XC60", "V70", "XC70" un "S80" modeļi, kas ražoti no 2006.gada līdz 2019.gadam.

"Volvo Cars" ziņojumus par cilvēku ievainojumiem šīs problēmas dēļ nav saņēmusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volvo kravas automašīnu pārdevējs SIA “Volvo Truck Latvia” apgrozījums pērn pieaudzis par 32,77% līdz 31,14 miljoniem eiro, liecina Lursoft dati.

Lielāko daļu jeb 64,46% veidojuši ieņēmumi no kravu automašīnu pārdošanas. Lursoft statistikas dati liecina, ka SIA “Volvo Truck Latvia” pēc apgrozījuma apjoma Stopiņu novadā 2018.gadā bijis astotais lielākais uzņēmums.

Pieaugums bijis arī uzņēmuma peļņai, kas, salīdzinot ar 2017.gadu, palielinājusies par 40,4%, sasniedzot 1,88 milj.EUR. Gūto peļņu paredzēts izmaksāt dividendēs.

SIA “Volvo Truck Latvia” reģistrēts 1996.gadā un pieder zviedru "Volvo Truck Corporation".

Lursoft pieejamie dati liecina, ka tirgotājs ir iekļauts VID Padziļinātās sadarbības programmas sudraba līmenī. Pēc VID sniegtās informācijas, SIA “Volvo Truck Latvia” 2018.gadā valsts kopbudžetā nodokļos samaksāja 5,46 miljonus eiro, tostarp 1,1 miljonu eiro – valsts sociālās apdrošināšanas obligātajās iemaksās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds izsniedza aizdevumu, kāds iegādājās auto, kāds nopelnīja ar īpašuma izīrēšanu - lūkojam, kādi pērn bijuši 14.Saeimas deputātu tēriņi, ienākumi un pirkumi, raksta žurnāls "Kas Jauns".

Daigas Mieriņas alga – 85 tūkstoši

Saeimas priekšsēdētāja Daiga Mieriņa (55) par savu darbu pagājušajā gadā saņēmusi 85,4 tūkstošus eiro lielu algu.

Nekādu ievērojamu uzkrājumu Mieriņai nav, arī aizdevumus viņa nav izsniegusi, vien lūkojams, ka parādsaistību ailītē gozējas ierakstīti 35 tūkstoši eiro. Transportlīdzekļu politiķei nav, viņas īpašumā ir zeme Aronas pagastā, lietošanā – zeme un ēkas Carnikavas pagastā.

Krištopanam 50 tūkstošu eiro pensija

Vilis Krištopans (69) aizvadītajā gadā veicis pārdevumu par 41,4 tūkstošiem eiro, algā Saeimā saņēmis 63 tūkstošus eiro, kā arī ticis pie 50,2 tūkstošu eiro lielas pensijas.

41 400 eiro ienākumu Krištopans saņēmis no SIA "Stiga RM Mežs", kas pieder meža nozares uzņēmēja Andra Ramoliņa sievai Annai. Politiķis deklarācijā arī norādījis, ka skaidrā naudā glabā 9380 eiro, "Swedbank" kontā ir gandrīz 13 tūkstoši eiro, parādu nav, bet veikti vairāki aizdevumi – kopumā vairāk nekā 170 tūkstošu eiro apmērā. Tāpat viņam valdījumā ir 2017. gada izlaiduma automašīna "Toyota C-HR", īpašumā – pērn iegādāta piekabe "Tiki SP500-R/Promo25", zemes gabals Garkalnes pagastā, kapitāla daļas SIA "Berģu tūjas" un SIA "Upes-Plostiņi". SIA "Berģu tūjas", kas nodarbojas ar nekustamā īpašuma izīrēšanu un pārvaldīšanu, aizpērn strādāja bez apgrozījuma un uzrādīja 180 tūkstošu eiro lielus zaudējumus, pērn dota arī 1,95 miljonu eiro liela komercķīla Igaunijas uzņēmumam "Estateguru tagatisagent OÜ". Vilim Krištopanam šajā uzņēmumā pieder 50,8 procenti daļu, pārējās ir viņa sievai Aijai. Tiesa, visas SIA "Berģu tūjas" daļas ir ieķīlātas "Rietumu bankā".

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Zaļais kurss: no apmātības uz pragmatisku pieeju

Romāns Meļņiks, Dienas Biznesa galvenais redaktors,23.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārāk daudz tukšu putu sakults, pārāk daudz sapņu piļu sabūvēts par tā dēvēto Zaļo kursu. Un pārāk maz tajā pašā laikā bijis bezkaislīgu aprēķinu par to, kāda cena jāmaksā un kādas sekas būs, ejot uz šo definēto klimata saudzēšanas mērķi.

Proti, vai tie risinājumi, kas izvēlēti, patiesi ir videi draudzīgāki par līdzšinējo praksi? Ja ir, tad lieliski, bet vai vienmēr ir? Šis disbalanss atklājas aizvien skaidrāk, jo aizvien biežāk saskaramies ar piemēriem, kad aiz klimata saudzēšanas saukļiem tiek paslēptas kādas valstu vai cilvēku grupu intereses, noklusējot, ka to vārdā tiek iets pēc būtības no klimata viedokļa pilnīgi pretējā virzienā.

Spilgts piemērs – autoražotāja Volvo Motors vēstītais, ka saskaņā ar viņu pētījumu simtprocentīgi elektriskā apvidnieka Volvo C40 Recharge ražošana rada par 70 procentiem vairāk kaitīgo izmešu nekā tā paša modeļa XC40 ražošana ar iekšdedzes motoru. Gan jau to pašu par savu produkciju varētu teikt arī citi autoražotāji un ne tikai tie.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas kravas automašīnu un celtniecības aprīkojuma ražotājs "Volvo Group" pirmdien paziņoja, ka uz laiku aptur ražošanu rūpnīcā Krievijā, kā arī tirdzniecību valstī, ņemot vērā Maskavas īstenoto militāro uzbrukumu Ukrainai.

"Volvo Group" rūpnīcā Kalugā uz dienvidiem no Maskavas nodarbināti 700 cilvēki.

Savukārt vēl 600 cilvēki Krievijā tiek nodarbināti saistībā ar uzņēmuma transportlīdzekļu tirdzniecību, apkopi un remontiem valstī.

Kopumā tirdzniecības apjoms Krievijā un Ukrainā veido 3,5% no "Volvo Group" kopējā pārdošanas apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas sporta automašīnu ražošanas uzņēmums "Lotus", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", aplūko iespējas īstenot akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), lai finansētu darbības izvēršanu pasaulē un lielākas investīcijas elektrisko automobiļu ražošanā.

"Mēs apsveram iespēju īstenot IPO, kas varētu tikt realizēts 12-24 mēnešu laikā, lai piesaistītu finansējumu vairāku miljardu eiro apmērā," pirmdien paziņoja "Lotus".

IPO varētu tikt realizēts Honkongā, Londonā vai Ņujorkā.

"Lotus" nesen paziņoja, ka pērn pārdevis 1710 automobiļus, kas ir augstākais līmenis pēdējos desmit gados.

Uzņēmums tagad izvirzījis mērķi pārdošanas apjomu līdz 2028.gadam palielināt līdz 100 000 automobiļu gadā.

"Geely" 51% "Lotus" akciju pieder kopš 2017.gada.

Ķīnas autoražotājs ir arī "Volvo Cars" lielākais akcionārs, un pērn īstenoja Zviedrijas autobūves uzņēmuma IPO.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lietotu auto tirgū pērn fiksēti tikai 23% gadījumu, kad pārdevēji ir krāpušies ar patieso automašīnas nobraukumu, liecina uzņēmuma "autoDNA" apkopotā informācija.

Tas uzskatāms par ievērojamu kritumu, jo vēl pirms dažiem gadiem odometru "notīšana" tika konstatēta teju katram otrajam (~45%) automobilim un no atsevišķiem reģioniem, piemēram, Skandināvijas pat 64% gadījumu.

Lai arī kopējā situācija krietni uzlabojas, joprojām netrūkst izteiktu un nekaunīgu krāpšanas piemēru. Pērnā gada līderpozīcijas ieņem kāds 2004. gada Volvo V70, kura sludinājumā norādītie 218 104 km nobāl patiesā nobraukuma priekšā - 851 112 km. Tie ir 633 008 ekspluatācijas kilometri, kas izdzēsti no automašīnas vēstures.

"Digitālais laikmets ir devis lieliskus rīkus līdz šim nepieejamam informācijas apjomam no neskaitāmām pasaules datu bāzēm. Ja pirms vairākiem gadiem pircējam Latvijā nebija ne mazākās iespējas uzzināt par auto stāvokli izcelsmes valstī, tad šobrīd par auto vēsturi var pārliecināties ikviens. Tas protams ievērojami sarežģī šāda koriģēta automobiļa realizāciju un pārdevējam tas ir vai nu jāpārdod ar lielu atlaidi vai arī jāgaida pircējs, kurš nebūs pārliecinājies par tā patieso nobraukumu un tehnisko stāvokli," stāsta portāla "autoDNA" vadītājs Agris Dulevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvieši regulāri "iegrābjas" lietotos auto ar 700 000 km nobraukumu

Db.lv,09.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlande popularitātes ziņā ir TOP 5 valstu vidū, no kurām uz Latviju ved lietotus auto. Nīderlandē tiek iegādāti auto ar vidēji 326 000 km lielu nobraukumu, taču, nonākot Latvijā, tie "pazaudē" vidēji 59 000 km, secinājis auto vēstures pārbaudes uzņēmums autoDNA.

Salīdzinoši nelielā Eiropas Savienības dalībvalsts ir labi zināma lietotu auto pārdevējiem. Izvēle ir pietiekoši liela gan “plačos”, gan arī dažādās auto izsolēs. Uz Latviju dažādos veidos atceļo vidēji 13,5 gadus veci dīzeļi, kuriem vidējais nobraukums ir 326 000 km, taču teju pusē gadījumu nobraukums ir stipri lielāks.

Latvijā šie transportlīdzekļi nonāk jau ar mums visiem pieņemamo 200 000 – 250 000 km lielu nobraukumu. Labā ziņa ir tā, ka koriģēto automobiļu skaits turpina Latvijā samazināties, norāda autoDNA.

Saskaņā ar autoDNA datiem par vairāk nekā 2 000 lietotu automašīnu no Nīderlandes, visintensīvākā koriģēšana ir notikusi pavasara mēnešos. Martā, aprīlī un maijā 48% automašīnu ir melots par patieso nobraukumu. Marta mēnesī negodprātīgie auto pārdevēji atļaujas nodzēst arī lielāku kilometru skaitu– vidēji 74 000 kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijai un Igaunijai tiks piegādāti militārie transportlīdzekļi teju 700 miljonu eiro apmērā

Db.lv,06.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērienīgs līgums noslēgts starp Igaunijas Valsts aizsardzības investīciju centru (RKIK), Scania, Veho un Volvo par militāro transportlīdzekļu iegādi, lai turpmākos septiņus gadus Igaunijas un Latvijas spēka struktūras apgādātu ar dažāda veida transportlīdzekļiem.

Ietvarlīguma kopējā vērtība ir aptuveni 693 miljoni eiro.

“Agrāk bruņotos spēkus apgādāja ar lietotu tehniku no sabiedrotajiem, bet, ņemot vērā saasināto drošības situāciju, šīs iespējas Eiropā ir izsmeltas. Tagad pirmo reizi vēsturē mums ir iespēja Igaunijas bruņotajiem spēkiem pasūtīt tieši viņu vajadzībām atbilstošus jaunus transportlīdzekļus,” sacīja RKIK transportlīdzekļu, tehnikas un loģistikas kategorijas vadītājs Erko Sepri.

Erko Sepri norādīja, ka šis ir ļoti vērienīgs un apjomīgs projekts, kur uzsvars likts uz detaļām, lai Igaunija un Latvija iegūtu vislabākos iespējamos nosacījumus militāro transportlīdzekļu iegādei gan cenas, gan piegādes ziņā. Iepirkums norisinājās sīvā konkurencē, piedalījās aptuveni desmit pretendenti, no kuriem trīs tika pasludināti par uzvarētājiem. Līdz piecām tonnām smagus transportlīdzekļus sāks piegādāt Veho AS, bet kā uzvarētāji transportlīdzekļu kategorijā, kas sver vairāk nekā piecas tonnas, tika izraudzīti Volvo Eesti AS un Scania Eesti AS.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Capitalia investējusi 300,000 eiro zviedru jaunuzņēmumā Favro, tādējādi pievienojoties investoru lokam, kas investējuši lietuviešu riska kapitāla fonda Practica Capital vadītajā finansējuma kārtā.

Favro ir uzņēmumiem paredzēta darba plānošanas platforma, kuru izmanto tādi jau pasaulē vadoši uzņēmumi kā Wolt, ElectronicArts un Volvo.

Pēdējo mēnešu laikā Favro kopumā ir piesaistījis investīcijas gandrīz 5 miljonu ASV dolāru apmērā. Finansējums primāri tiks izmantots apgrozījuma kāpināšanai un mārketinga aktivitātēm. Šis ir jau ceturtais ieguldījums, ko veicis pagājušā gada nogalē dibinātais Capitalia līdzinvestīciju fonds.

Favro 2016.gadā dibināja pieredzējuši spēļu un programmatūru izstrādātāji Hanss Dalstroms, Eriks Olofsons un Patriks Palms. Favro ir sadarbības plānošanas platforma, kas pielāgota SaaS (software-as-a-service) uzņēmumiem un spēļu izstrādātājiem. Platforma ļauj efektīvāk plānot darbu starp dažādām uzņēmuma nodaļām. Papildus platforma arī palīdz vadībai uzstādīt un plānot dažādus mērķus, kā arī sekot līdzi projektu progresam. Favro ir vairāk nekā 1 500 klientu, starp kuriem ir arī tādi uzņēmumi kā Wolt, Unity, EA un Volvo Car Mobility. Favro galvenā mītne atrodas Zviedrijā, taču uzņēmumam ir arī birojs Lietuvā. Papildus Capitalia, uzņēmumā Favro ir investējuši arī Practica, Creandum, Inbox Capital, Scale Capital un virkne biznesa eņģeļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Latvijā lietoto vieglo pasažieru automobiļu reģistrāciju skaits ir krities par 2,6%, salīdzinot ar 2022.gada rādītājiem, informē Auto asociācija.

Savukārt pirktākais zīmols lietotu auto tirgū saglabājās BMW, otrajā pozīcijā atstājot "Volvo", bet trešajā - "Volkswagen" markas automašīnas.

2023.gadā kopā importētas 43 203 vieglās pasažieru automašīnas, to apjomam samazinoties līdz 2013.gada līmenim. "Pērnā gada dati skaidrojami ar straujo cenu kāpumu, ko izraisīja jaunu automašīnu deficīts, to ražošanas problēmas, kā arī būtisks ražošanas materiālu cenu kāpums. Toties pirktāko zīmolu lietotu auto tirgū topa augšgala pozīcijas saglabāja BMW ar 7581 reģistrētiem automobiļiem, otro pozīciju ieņēma "Volvo" ar 6781 spēkratiem, savukārt topu noslēdza "Volkswagen" ar 5398 reģistrētām automašīnām," skaidro Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves kompānija "Volvo" būvēs elektrisko automobiļu rūpnīcu Slovākijā, piektdien paziņoja uzņēmums.

Kompānijas vadītājs Džims Rovens un Slovākijas valdības pārstāvji piedalījās tiešsaistes videoprezentācijā, kurā iepazīstināja ar jaunās rūpnīcas plāniem.

Slovākijas premjerministrs Eduards Hegers plānotās investīcijas nodēvēja par "vēsturisku brīdi".

Gaidāms, ka būvniecība netālu no Košices Slovākijas austrumos sāksies nākamgad.

Slovākijas ekonomikas ministrija iepriekš informēja, ka "Volvo" jaunajā rūpnīcā investēs apmēra 1,2 miljardus eiro.

Plānots, ka ražotne varētu radīt ap 7000 darbavietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos divos mēnešos automašīnu detaļu zādzību pieteikumu skaits ir pieaudzis par 25% salīdzinājumā ar pagājušo gadu, liecina If Apdrošināšanas dati.

Pēdējā pusgada laikā novērota arī jauna tendence: straujš BMW automašīnu marku stūru zādzību skaita pieaugums.

Visbiežāk zagļi izvēlējušies nozagt 320, 530 un X5 modeļu stūres, izmantojot vienkāršu veidu: tiek izsists automašīnas stikls un pēc tam atskrūvēta stūre. Pēc autoservisu ekspertu sniegtās informācijas stūres zādzība aizņem vidēji divas minūtes.

“BMW automašīnas marka ir viena no populārākajām auto markām Latvijā. Un stūre ir pietiekami vērtīga detaļa, ko varētu būt viegli realizēt otrreizējā tirgū,” komentē If Apdrošināšanas KASKO produkta vadītājs Roberts Skrupskis.

Vidēji atlīdzības par jaunu stūres nomaiņu svārstās no 2000 līdz 6000 eiro atkarībā no automašīnai nodarīto bojājumu apmēra. Zādzības galvenokārt notiek Rīgā un Pierīgas novados klusākās un nomaļākās vietās diennakts tumšajā laikā, bet tai pašā laikā arī mēdz būt gadījumi privātmāju teritorijās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas transporta un loģistikas uzņēmums "Girteka Logistics" palielinājis savu autoparku līdz 7000 kravas automašīnām.

Salīdzinājumam 2016.gadā uzņēmuma autoparkā bija 2900 kravas spēkrati.

Kamēr Eiropas kravas pārvadājumu nozare joprojām ir ļoti sadrumstalota, "Girteka Logistics" izaugsmi saredz investīcijās darbiniekos, tehnoloģijās un videi draudzīgās kravas automašīnās, informē uzņēmumā.

Līdz 2021. gadam "Girteka Logistics" plāno autoparku palielināt līdz 10 000 kravas automašīnām, nodarbinot 20 000 autovadītāju.

"Mēs ļoti lepojamies, ka pavisam jauns Volvo FH kļūs par 7000. kravas automašīnu, kas piegādāta uzņēmumam "Girteka Logistics," saka Rodžers Alms, Volvo Trucks prezidents. "Tas ir vēl viens pierādījums mūsu ilgtermiņa biznesa attiecībām, kurās mēs piegādājam kravas automašīnas ar zemu degvielas patēriņu, vadītāja komfortu un atbalsta pakalpojumus, kas veicina labāku ieguldījumu atdevi un ilgtspējīgu nākotni vienai no lielākajām Eiropas autotransporta kompānijām."

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

BTA apkopojusi 2019.gadā zagtāko auto marku topu

Zane Atlāce - Bistere,20.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 11 mēnešos autozagļi visvairāk iekārojuši BMW, "Volvo" un "Toyota" markas automašīnas, savukārt septiņu gada periodā zagtāko auto topā pirmās vietas pieder "Toyota", "Audi", "BMW", "Volkswagen" un "Honda", liecina AAS "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) apkopotie dati.

Par auto zādzībām izmaksātās apdrošināšanas atlīdzības pārsniedz kopumā 3,4 miljonus eiro, liecina dati par KASKO apdrošināšanas atlīdzībām.

"Auto zagļi beidzamajos gados visvairāk iekārojuši vidējās klases automašīnas, pieaug gan to zādzību skaits, gan izmaksāto atlīdzību apjoms, savukārt kopējais atlīdzību apjoms septiņu gadu periodā katru gadu bijis visai atšķirīgs - tā, piemēram, "antirekords" konstatēts 2017. gadā, kad izmaksātās atlīdzības pārsniegušas 726 tūkstošus eiro, bet mazākais izmaksātais atlīdzību apjoms konstatēts 2013. gadā, kad par auto zādzībām izmaksāti 311 tūkstoši eiro," situāciju raksturo BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīspadsmit gadu laikā ballīšu autobuss jeb Partybus spējis saglabāt savu vietu izklaides piedāvājumu klāstā, pārbūves procesā ir vēl viens autobuss

Partybus stāsts aizsācies pirms aptuveni 15 gadiem, kad tā izveidotājs Edgars Auziņš atgriezies Latvijā no ārzemēm, kur strādājis dažādus darbus – viesnīcās, bāros, uz kruīza kuģiem. Latvijā viņš izmēģinājis darboties arī tirdzniecības nozarē un mārketingā, tomēr sapratis, ka vēlas strādāt sev. «Jutu, ka pienācis laiks kam savam. Īsti laikam neapzinājos, ka vairs nebūs ne darba, ne algas dienas, arī atvaļinājumu neviens nepiešķirs un jāslimo būs uz sava rēķina,» stāsta E. Auziņš. Kopā ar draugu viņš sācis ģenerēt biznesa idejas, un viena no tām bija Partybus.

«Pati par sevi ideja neko nedod. Sākumā izpēte, tad radi un draugi mēģina ideju nobeigt. Tad atbildīgie valsts dienesti pasaka, ka nebūs, ka ar to visu ir par maz. Un, kad tiec līdz pirmajiem realizācijas soļiem, tad bieži pēc pirmajām grūtībām atmet ar roku. Plānoto trīs mēnešu vietā garāžā pavadīju divus gadus. Psiholoģiski grūts laiks. Arī man daudz netrūka, lai atmestu ar roku. Lai nu kā, bet Partybus es uzbūvēju,» komentē E. Auziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu

Edgars Korsaks-Mills, Elektrum elektromobilitātes eksperts,25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinetā ir apstiprināta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izstrādātā atbalsta programma elektroauto iegādei fiziskām personām, kas paredz par jaunu elektroauto iegādi piešķirt 4500 eiro, bet lietotu – 2250 eiro, lai veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

Par to, kas jāņem vērā, lai varētu saņemt valsts atbalstu un kā izvēlēties elektroauto, varēja uzzināt Elektrum Energoefektivitātes centra marta sākumā rīkotajā vebinārā "Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu".

KAM UN KĀ PIEŠĶIRS ATBALSTU?

SIA "Vides investīciju fonds" finanšu vadītājs Gints Kārkliņš skaidroja, ka ir izsludināta atbalsta programma bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei ar kopējo finansējuma apjomu 10 miljoni eiro.

Šajā programmā atbalsts paredzēts elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei. Maksimālais atbalsts 5500 eiro, no kuriem 4500 eiro paredzēts tieši auto iegādei, bet 1000 eiro kā papildu atbalsts, norakstot līdz šim lietoto transportlīdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Mūsa Motors Rīga peļņas pieaugumu ietekmējis ražotāju atbalsts un preču cenas politikas izmaiņas

Žanete Hāka,14.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Volvo», «Renault» un «Dacia» automašīnu oficiālais tirgotājs Latvijā SIA «Mūsa Motors Rīga» 2018. gadā palielinājis apgrozījumu par 4,9% jeb 2,115 miljoniem eiro, salīdzinot ar gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa pieaugusi divarpus reizes, ziņo «Lursoft» Klientu porfelis.

SIA «Mūsa Motors Rīga» apgrozījums pērn sasniedza 44,864 miljonus eiro. Uzņēmuma pārskata gada peļņa bija 2,562 miljoni eiro.

SIA «Mūsa Motors Rīga» norāda, ka peļņas pieaugumu būtiski ietekmēja ražotāju atbalsts un preču cenas politikas izmaiņas, lai 2018. gadā saglabātu tirgus segmenta daļas attiecībā pret pārējiem jaunu automašīnu zīmolu tirgotājiem.

Uzņēmuma gada pārskats liecina, ka lielāko daļu no uzņēmuma apgrozījuma veidoja ieņēmumi no automobiļu pārdošanas - tie pērn bija 36,072 miljoni eiro, ieņēmumi no automobiļu detaļu un piederumu pārdošanas bija 5,241 miljons eiro, bet ieņēmumi no automobiļu apkopes un remonta bija 3,153 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietotu automašīnu tirgotājs "Longo Group" 2019. gadā Baltijā pārdevis 2350 automašīnas un sasniedzis 12,5 miljonu eiro apgrozījumu.

"Neskatoties uz to, ka tirgū esam tik īsu laiku, esam iekarojuši nopietnu pozīciju un pārdodam lielu skaitu automašīnu. Nav neviena cita tirgotāja Baltijā, kas pārdotu tik daudz. Esam izveidojuši zīmolu segmentā, kam nav pati labākā reputācija," biznesa portālam db.lv saka Edgars Cērps, AS "Longo Group" valdes loceklis.

Viņa skatījumā uzticība lietotu auto tirgotājiem esot salīdzinoši zema. Daudzām automašīnām nav pieejama to vēsture un nav zināms, vai odometra rādītāji ir pareizi. Daļa pētījumu liecina, ka otrreizējā tirgū 70% mašīnu nav verificējams odometra rādītājs.

"Mēs auto iepērkam no uzticamiem partneriem Holandē, Beļģijā un Vācijā, kur mūsu darbinieki tos pārbauda. Sadarbojamies tikai ar lieliem uzņēmumiem, kas tirgo vairumā un kad varam pārliecināties, ka auto vēsture un tehniskais stāvoklis tam atbilst," teic E. Cērps.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kontekstā ar plāniem no nākamā gada ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, Dienas Bizness aplūkoja situāciju Latvijas auto tirgū. Pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu vecums Latvijā ir vismaz 11 gadi un lielākā daļa Latvijā reģistrēto auto darbojas ar dīzeļdegvielas dzinēju, liecina CSDD sniegtie dati.

2019.gadā Latvijā pirmoreiz reģistrēto automašīnu skaits, kurām bija 11 vai vairāk gadu veidoja 48,5% jeb tās bija 33 009 automašīnas. Savukārt pavisam jaunās, pirmoreiz reģistrētās automašīnas, kuru vecums bija līdz 2 gadiem, veidoja 28,1% jeb 19 118 automašīnas. No 6 līdz 10 gadus vecie spēkrati veidoja 17% no pirmoreiz reģistrētajām automašīnām jeb 11 595 automašīnas. Vismazāko daļu veidoja no 3 līdz 5 gadu vecās automašīnas - 6,4% jeb 4352 vienības. Kopumā pērn pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu skaits bija 68 074.

Rosina zemizmešu automašīnām nepiemērot nodokļus 

Auto asociācija, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) un Latvijas Darba devēju...

CSDD sniegtie dati liecina, ka laika posmā no 2004.gada līdz 2019.gadam vismazākais pirmoreiz reģistrēto automašīnu skaits, kuru vecums ir 11 vai vairāk gadi, tika reģistrētas 2007.gadā, kad tās Latvijā bija 26,3% jeb 28 192 no kopējā pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu skaita. Nākamos gadus šādām automašīnu skaitam bija tendence pieaugt.

Ja pavēro pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu skaitu pēc markas, tad pērn populārākā bija "Volkswagen" (10 891), "Volvo" (8274), "BMW" (7155), "Audi" (7030), "Toyota" (5448) un "Opel" (3795).

Savukārt vismazāk Latvijā pērn tika pirmoreiz reģistrēti šādi vieglie auto - "Infiniti" (25), "Ssang Yong" (26) un "Tesla" (41). Kopumā no pērn pirmoreiz reģistrētajiem auto 44 604 bija 5 vai vairāk gadus veci, bet 23 470 auto vecums bija līdz 5 gadiem.

CSDD dati liecina, ka uz 01.01.2020 Latvijā reģistrētas 727 164 vieglās automašīnas, no kurām 447 468 dzinēju veids ir dīzeļdegviela. Šo dzinēju veids ar katru gadu Latvijā pieaug. Savukārt 230 506 automašīnas Latvijā darbojas ar benzīna dzinēju.

Savukārt trešais populārākais dzinēja veids ir benzīns un gāze - Latvijā šī gada sākumā reģistrēti 27 828 automobiļi. Šī dzinēju veida popularitāte Latvijā ar katru gadu samazinās. 90,4% šo automašīnu turētāji ir fiziskas personas, savukārt 9,6% juridiskas.

Jau ziņots, ka no nākamā gada ar mērķi novērst vecu un videi nedraudzīgu vieglo automašīnu reģistrēšanu Latvijā plānots ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, paredz 31.septembrī Ministru kabinetā (MK) atbalstītie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.

Satiksmes ministrija skaidroja, ka grozījumu mērķis ir līdzsvarot vieglo automobiļu un kravas automobiļu ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes un to aprēķināšanas kārtību, kā arī noteikt autobusu un kravas automobiļu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas kārtību atbilstoši to dzinēja izmešu līmenim.

Tāpat likumprojekts paredz ieviest jaunu vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, ar mērķi novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā.

Vieglo automobiļu reģistrācijas nodokļa likmes ir noteiktas atkarībā no vieglā transportlīdzekļa degvielas tipa. Mērķis ir veicināt "tīro" un energoefektīvo transportlīdzekļu tirgu, ņemt vērā to darbmūža ietekmi uz enerģētiku un vidi, tostarp enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda un noteiktu piesārņotāju - slāpekļa oksīdu, metānu nesaturošo ogļūdeņražu un cieto daļiņu - emisiju apmēru.

Par likumu grozījumiem vēl jālemj Saeimai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada oktobrī noslēgusies “Mūsa Motors Rīga” servisa pārbūve “Renault” un “Dacia” salonā K. Ulmaņa gatvē, informē uzņēmumā.

Servisa telpās investēti vairāk kā 400 000 eiro, pilnībā atjaunojot inženiertehniskās komunikācijas un aprīkojot servisu ar mūsdienīgām servisa iekārtām.

Servisa atjaunošanas laikā uzņēmums ir uzstādījis jaunas iekārtas, kas turpmāk palīdzēs nodrošināt apkopes un remontu iekšdedzes dzinēju automašīnām un elektomobiļiem, kā arī automašīnām, kas aprīkotas ar LPG iekārtām.

Lai pilnveidotu sniegto pakalpojumu klāstu, uzņēmums “Mūsa Motors Rīga” iegādājies un servisā uzstādījis vairākas jaunas profesionālas iekārtas, kā, piemēram, auto virsbūves remonta robotu un krāsu jaukšanas ierīci, kā arī ierīkojis mūsdienīgu auto savirzes stendu un jaunas eļļas un gaisa padeves caurules.

Komentāri

Pievienot komentāru