Citas ziņas

Vitol Group ķersies pie darbiem

Oskars Prikulis,16.03.2007

Jaunākais izdevums

Vitol vēlas Ventspils nafta termināli izveidot par pasaules mēroga naftas produktu tirdzniecības termināli.

Vitol Group prezidents un izpilddirektors Jens R. Teilors (Ian R. Taylor) ekskluzīvā intervijā Db norāda, ka Vitol iecerējis Ventspils naftas termināli (VNT) izveidot par Ziemeļeiropā svarīgāko pasaules līmeņa termināli. Konkrēti investīciju plāni netiek atklāti, jo gan VN, gan Vitol pie tiem vēl strādā. Tikmēr VNT dalībnieku sapulce ievēlējusi jaunu uzņēmuma valdi, kurā turpmākos trīs gadus strādās divi VN un divi Vitol pārstāvji.

Kā jūs uzskatāt, vai VN akciju iegāde bija risks?

Katram biznesam ir savs riska elements. Bet VN ir ļoti labs terminālis - tam ir lieliska infrastruktūra. Tāpēc mēs uzskatām, ka VN akciju iegāde un VNT iegūšana bija un ir loģisks solis Vitol globālā tīkla attīstībai - tā, lai mēs naftas produktus varam pārkraut abos virzienos. Jau šobrīd varam būt apmierināti ar termināļa rezultātiem, jo janvārī un februārī izdevies būtiski palielināt pārkrauto kravu apjomus, kopš esam ieguvuši VNT akcijas. Mūsu plāns ir turpināt investēt terminālī un padarīt to par pasaules klases termināli. Kā jau teicu - pirmie rezultāti saistībā ar Ventspils naftas biznesu ir ļoti pozitīvi.

Kādas iespējas ir atjaunot naftas transportēšanu caur Ventspili pa cauruļvadu? Tas tika minēts kā viens no lielākajiem iespējamiem ieguvumiem, VN koncernam piesaistot Vitol.

Domāju, ka mums uz šo biznesu ir jāskatās reālistiski. Lielākā daļa naftas nāk no Krievijas, bet Krievija ir uzbūvējusi vairākus lielus naftas pārkraušanas termināļus - pirmkārt jau Primorsku. Un caur šiem termināļiem tiek virzīta lielākā daļa naftas. Ir taču arī citi biznesi, kuriem mēs varam pievērsties. Lai būtu skaidrs - mums obligāti nemaz nav vajadzīgs naftas cauruļvadu bizness, lai terminālis strādātu labi, produktīvi, ar peļņu. Mūsu bizness pamatā būs aizvest naftas produktus uz termināli, apmaisīt tos (blanding) un tad vest galaproduktu uz citiem pasaules reģioniem. Tāpēc mēs VNT gadījumā nekoncentrējamies tikai uz produktiem, kas nāk no Baltkrievijas un Krievijas. Mēs VNT izmantosim kā t.s. starptautisko tirdzniecības termināli. Ja būs iespēja vairāk pārkraut naftu, mēs to, protams, izmantosim, bet, ja nē, tad koncentrēsimies uz mūsu naftas produktu biznesu, kas ilgtermiņā, manuprāt, ir labāks un ienesīgāks bizness. Es nemaz neuztraucos par to, ka naftas cauruļvada bizness Ventspils virzienā nestrādā.

Varbūt vajag ieinteresēt Krievijas naftas kompānijas?

Krievijas kompānijas pašas izlems, kurā virzienā tās vēlas strādāt. Naftas transportēšanā pa cauruļvadu Ventspilij būs grūti konkurēt. Kaut vai tāpēc, ka ģeogrāfiski Primorska ir izdevīgākā vietā attiecībā uz naftas ieguves vietām.

Domāju, ka cilvēkiem Latvijā nevajag par to tik ļoti uztraukties. Terminālis šeit jau ir pilns un ja naftas vadu tagad pēkšņi atvērtu, tad VNT būtu ļoti grūti apstrādāt tādus papildu apjomus.

Cik liela ir Vitol ietekme Krievijā?

Mums ir bizness Krievijā jau daudzus gadus, un visas lielākās Krievijas naftas kompānijas ir mūsu partneri. Savulaik tur bija tikai viena naftas kompānija - tagad tur ir daudzas ļoti lielas naftas kompānijas, un mums ir labas attiecības. Pamatā no šīm firmām iepērkam produktus un nogādājam tos pasaules tirgiem.

Kad iekšējā tirgus pieprasījums Krievijā pieaugs, tad, iespējams, samazināsies eksporta apjomi. Mums ir jābūt reālistiskiem jautājumā par konkurenci - sevišķi attiecībā uz Primorsku. Tāpēc VNT ir jābūt konkurētspējīgiem, lai klienti gribētu izmantot Ventspili. Ja skatāmies uz Ventspili pēc izmaksām, tad tā ir ļoti pievilcīgs virziens.

Kāda ir Vitol interese attiecībā uz Latvijas kuģniecību (LK), ņemot vērā, ka tankkuģi ir daļa no transporta ķēdes?

Tā ir ļoti laba kompānija. Mēs izmantojam dažus viņu kuģus. Protams, līdz ar VN iegādi mums ir netieša interese par LK attīstību, un kompānija noteikti turpinās attīstīties. Tomēr mūsu galvenā interese ir terminālis. Katrā ziņā mums nav nekādu nodomu iegādāties LK akcijas.

Kādu jūs redzat VNT pēc 10 gadiem?

Mēs ceram, ka Vitol arvien būs šeit, jo mūsu skatījumā VNT noteikti ir ilgtermiņa bizness. Termināļi uz to laiku būs ļoti attīstīta infrastruktūra degvielas pārkraušanai. Tas ir milzīgs augošs tirgus segments. Caur termināli plūdīs augstas kvalitātes degviela un dīzeļdegviela, kas tiks transportēta uz Eiropu, Ameriku u.c. pasaules reģioniem. Es ceru, ka VNT būs galvenais terminālis visā Ziemeļeiropā - tāds ir mūsu mērķis. Cerams, ka tas būs zināms visā pasaulē kā pasaules klases terminālis.

Vai Vitol varētu iegādāties vēl dažus procentus VNT, lai iegūtu tiešu vairākuma kontroli terminālī?

Mēs esam ļoti apmierināti ar pašreizējiem 49% VNT. Vitol ir pilnībā apmierināts ar pašreizējiem nosacījumiem. ·obrīd nevēlamies palielināt savas daļas VNT. Vēlamies tikai koncentrēties uz termināļa attīstību. Tā teikt - mums ir akcijas, esam par visu vienojušies, bet tagad laiks strādāt. Tāpēc te, Ventspilī, jau ir ieradušies daudzi cilvēki no Vitol, savukārt dažus cilvēkus no VNT mēs sūtīsim uz citiem Vitol termināļiem. Mēs vēlamies uzlabot sistēmu. Mēs neesam kāda no tām kompānijām, kas nopērk akcijas un tad tās pārdod - Vitol interesē ilgtermiņa bizness.

Bet kā ar visu VN koncernu? Jums pieder tikai 34%. Vai šajā gadījumā nav interese palielināt Vitol daļu?

VN ir ieguldījumi arī citās nozarēs. Arī akciju cena, kopš mēs iegādājāmies 34% VN, gājusi uz augšu. Mums interesē tikai terminālis, bet VN pieder arī LK, nekustamie īpašumi u.c. ieguldījumi, kuros Vitol nav eksperti. Mēs akcijas iegādājāmies tāpēc, ka vēlējāmies iegūt termināli.

Cik ilgi jau, pirms tika izsludināta VN valstij piederošo akciju izsole, Vitol bija "noskatījis" VN koncernu?

Mēs sadarbojamies ar Ventspili jau daudzus, daudzus gadus. Mums jau iepriekš bija labi zināms Ventspils termināls. Protams, ka vislielākā interese par VN radās tieši tad, kad tika izsludināta izsole. Tā ir daļa no Vitol globālās filozofijas un stratēģijas - iegādāties arvien vairāk termināļus visā pasaulē. Un VN un VNT ļoti labi iederējās šajā stratēģijā. Pēdējos gados termināļu iegādē mēs esam iztērējuši daudzus simtus miljonu USD.

Globāli pieprasījums pēc naftas produktiem aug, un šim biznesam ir milzu potenciāls. Sevišķi gaišajiem naftas produktiem. Tas nozīmē, ka mums vajadzēs termināļus, lai varētu nodrošināt transportēšanas un maisīšanas iespējas. Lielās naftas ieguves kompānijas patiesībā nemaz nav ieinteresētas termināļu iegādē - tās ir ieinteresētas naftas ieguves biznesā, kur ir iespējas gūt daudz lielāku peļņu.

Termināļu bizness nav ļoti seksīgs bizness, ja varu tā teikt. Tas ir bizness ar zemu peļņas procentu, bet tieši mums tas ir svarīgs un interesants bizness. Vitol ir tajā ieinteresēti, jo esam daļa no globālas apgādes un tirgošanas shēmas.

Runājot par termināli - vai ir plāni palielinat tā kapacitāti?

Protams, vēlamies palielināt termināļa jaudu. Un ne tikai uz kapacitātes rēķina, bet arī uzlabojot termināļa sistēmu, padarot to elastīgāku. VNT jau ir apskatījuši mūsu cilvēki, kas pētīja un meklēja termināļa paplašināšanas iespējas.

Kāda ir jūsu reakcija saistībā ar Ventspils mēra Aivara Lemberga aizturēšanu? Ko tas varētu nozīmēt jūsu biznesam?

Es ceru, ka biznesam tas nekaitēs. Mēs jau neesam nekādā veidā iesaistīti šajos procesos. Neko daudz par to visu nezinu, bet esmu par to vienkārši dzirdējis. Mums katrā ziņā tā šobrīd nav problēma. Latvija ir daļa no Eiropas Savienības (ES), un tiesisku principu un likuma ievērošana ir pamatu pamats. Es kā ārvalstu investors vēlos, lai Latvijā būtu tiesiska un laba vide, kurā strādāt. Es tiešām nezinu neko sīkāk par to visu, bet mēs ceram, ka likums tiks ievērots.

Vai jums arī kas zināms par t.s. tranzītkaru Latvijā?

Neko daudz par to nezinu. Vienīgais, par ko man ir jāuztraucas, lai biznesa attiecību kārtošana notiktu civilizēti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vitol nodrošinās pret izstumšanu

Oskars Prikulis; [email protected]; 7084403 un Ieva Mārtiņa; [email protected]; 7084426,18.04.2007

«Esmu diezgan drošs, ka, līdz ko Ventbunkera īpašnieki iegūs sev pienākošos kontroli pār LNT un VN, mēs varēsim uzsākt sarunas ar investoriem un partneriem Krievijā par kooperāciju vai cita veida sadarbības formām,» tā Ventbunkera padomes priekšsēdētājs Rūdolfs Meroni.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties akcionāru sapulcei, vēl skaudrāk saasinājies cīniņš par ietekmi Ventspils naftā starp Vitol Group un Latvijas Naftas tranzītu. Vēl pirms brīža bažas par savām investīcijām Latvijā paudusī Vitol Group vakar paziņoja, ka tās meitas uzņēmums Euromin Holdings sev piederošo Ventspils naftas (VN) akciju skaitu palielinājusi par 8.31%, līdz 43.06%.

Tādējādi daļēji apstiprinās iepriekš neoficiāli paustais, ka Vitol Group baidās, ka viņi vienkārši tiks izstumti no VN biznesa, tāpēc kompānija labprāt pirktu papildus VN akcijas. Visticamāk, daļu akciju (5.71 %) Vitol pircis no praktiski nepazīstamas Britu Virdžīnu salās reģistrētās kompānijas Avenue Emerging Markets Fund LTD, kas dienu pirms paziņoja par līdzdalības samazinājumu.

Ventbunkera padomes priekšsēdētājs Rūdolfs Meroni savukārt Db izteica aizdomas, ka Vitol akcijas iegādājies no kompānijas, kas ir cieši saistīta ar Ventspils lielo vīru.

"Domāju, ka tā kompānija, no kuras tika iegādātas akcijas, ir cieši saistīta ar mums labi zināmo lielo vīru," minēja R. Meroni. No kā Vitol Group nopirka vēl 2.6% VN akciju, nav zināms.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspils nafta pirkta Lembergam

Oskars Prikulis [email protected] 67084403,06.11.2007

Pirms Ventspils naftas privatizācijas esot noslēgta slepena vienošanās starp Vitol group un Ventspils mēra grupējumu Black Gold Trust, intervijā Db atklāj Ventbunkera padomes priekšsēdētājs Rūdolfs Meroni.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms Ventspils naftas privatizācijas esot noslēgta slepena vienošanās starp Vitol group un Ventspils mēra Aivara Lemberga grupējumu.

To intervijā Db atklāj Ventbunkera padomes priekšsēdētājs Rūdols Meroni. Vienošanās esot paredzējusi, ka Vitol group A. Lemberga uzdevumā izsolē iegādājas Ventspils naftas valstij piederošās akcijas, bet par to pretī Vitol tika apsolīts, ka viņi varēs par stipri zemāku cenu iegūt Ventspils naftas termināli (VNT) — ar nosacījumu, ka Ventspils naftas akciju vairākums tiks nodots lielā Ventspils vīra jeb Aivara Lemberga «grupējumam».

Kā jūs pats sevi pozicionējat t.s. Ventspils tranzītbiznesa karā starp strīdus pusēm?

Es esmu neitrāls un nepiederu nevienai no pusēm (iepriekš bijis Lemberga uzticamības persona, aut. piez.). Es sevi šajā strīdā starp abām pusēm redzu kā vidutāju, kurš seko līdzi tam, lai spēlē tiktu ievēroti noteikumi – lai viss būtu legāli un tiktu ievēroti tiesiskuma principi. Lai neviena puse nepārkāpj spēles noteikumus. Ja tas notiek, es bļauju: sods.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspils nafta un Vitol Group iesniedz paskaidrojumus

,23.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

a/s Ventspils nafta (VN) valdes un padomes pārstāvji, tajā skaitā starptautiskās korporācijas Vitol Group pārstāvji iesnieguši paskaidrojumus un pierādījumus prasības lietā, kurā grupa juristu, kas pārstāv a/s Latvijas naftas tranzīts (LNT), apstrīd 49% SIA Ventspils nafta termināls (VNT) kapitāldaļu pārdošanu Vitol Group meitas uzņēmumam EurominHoldings.

Paskaidrojumus tiesai iesnieguši VN pārstāvji Olga Pētersone, Vladimirs Solomatins, Ešlijs Nīls (Ashley Neale), Deniss Krema (Dennis Crema), Džefrijs Mārcs (Jeffrey Martz) un Pols Malholands (Paul Mulholland).

VN un Vitol pārstāvju iesniegtie paskaidrojumi un pierādījumi atspēko Mārtiņa Kvēpa vadītās LNT juristu grupas prasībā izteiktos apgalvojumus, detalizēti izskaidrojot ilgtermiņa darījuma attiecības, kas starp VN un Vitol ilgst kopš 1997.g ada, kā arī izklāstot sarunu gaitu starp VN un Vitol par ciešāku sadarbību VNT izmantošanas jautājumā, kas aizsākās vēl 2001. gadā, Db.lv informē Gundega Vārpa,

a/s Ventspils nafta sabiedrisko atiecību un reklāmas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Vitol par 90 miljoniem nopircis daļu VN termināla

,01.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Ventspils nafta un starptautiskā naftas un gāzes korporācija Vitol ir

noslēgušas darījumu, kura rezultātā Vitol sabiedrība Euromin Holdings (Cyprus) Limited ir iegādājies 49% a/s Ventspils nafta meitas sabiedrības naftas un naftas produktu pārkraušanas uzņēmuma SIA Ventspils nafta termināls kapitāla daļu, Db.lv informēja A/s Ventspils nafta preses sekretāre Gundega Vārpa.

A/s Ventspils nafta un Euromin Holdings darījums paredz, ka par SIA Ventspils

nafta termināls 49% kapitāla daļām tiek maksāti 90 miljonu ASV dolāru. Vitol no

savas puses garantē arī kravu piegādes terminālim vai finansiālu kompensāciju,

ja termināļa noslodze netiek nodrošināta nepieciešamajā apjomā, kā arī fiksētus

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils naftas koncerna akcionārs Vitol Group tranzītkara dēļ ir satraucies par savu investīciju drošību Latvijā.

Galvenais iemesls, par ko esot nobažījusies Vitol Group vadība, ir t.s. Ventspils tranzītkarš un notiekošā cīņa par varu Ventspils tranzīta uzņēmumos, apstiprina premjers Aigars Kalvītis. Neoficiāli tiek norādīts, ka Vitol Group baidās, ka viņi tiks izstumti no Ventspils naftas (VN) biznesa, tāpēc kompānija labprāt iegādātos papildus VN akcijas. To gan iepriekš intervijā Db noliedza Vitol Group prezidents Jens R. Teilors (Ian R. Taylor), kurš norādīja, ka "šobrīd papildus VN akciju iegāde nav mūsu galvenais uzdevums". Vakar pēc tikšanās ar premjeru neviens no Vitol Group pārstāvjiem ar presi runāt nevēlējās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Līdz ar 49% SIA Ventspils nafta termināls daļu pārdošanu sācies jauns posms Vitol un a/s Ventspils nafta attiecībās

,05.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Latvijas Konkurences padomes 2007.gada 21.februāra pozitīva atzinuma saņemšanas par to, ka nav šķēršļu starptautiskās korporācijas Vitol uzņēmuma Euromin Holdings (Ciprys) Limited un akciju sabiedrības Ventspils nafta kopējas izšķirošas ietekmes gūšanai a/s Ventspils nafta 100% meitas uzņēmumā SIA Ventspils nafta termināls, un Euromin Holdings uzturētā sadarbības piedāvājuma kopēja biznesa veidošanai ar SIA Ventspils nafta termināls a/s Ventspils nafta vadība ir piekritusi Euromin Holdings līdzdalībai SIA Ventspils nafta termināls pamatkapitālā 49% apmērā. Šādas stratēģiskas sadarbības rezultātā starp Baltijas reģiona lielāko naftas un naftas produktu pārkraušanas sabiedrību SIA Ventspils nafta termināls un pasaules naftas un gāzes sektora ietekmīgo kompāniju Vitol veidosies nopietns kopuzņēmums, kurā mažoritārā ietekme paliek a/s Ventspils nafta rokās.

“Mēs priecājamies par to, ka esam panākuši 49% līdzdalību SIA Ventspils nafta termināls pamatkapitālā un sekmēsim šī nozīmīgā stratēģiskā aktīva attīstību kopā ar mūsu partneriem no a/s Ventspils nafta. Dalība SIA Ventspils nafta termināls pamatkapitālā ir dabisks nākamais solis mūsu līdzdalībā a/s Ventspils nafta, un esam gandarīti redzēt, ka mūsu ieguldījums rada ievērojamu produktu apjoma pieaugumu terminālī,” norāda Vitol galvenais komerciālais pārstāvis Deniss Krema.

Savukārt a/s Ventspils nafta valdes priekšsēdētāja Olga Pētersone uzsver: „No vienas puses, kā esam teikuši jau iepriekš, mēs esam gandarīti par pasaules līmeņa kompānijas pilnvērtīgu ienākšanu Ventspils naftas koncerna biznesā un Latvijas tirgū kopumā. No otras puses, šo gandarījumu pastiprina fakts, ka Ventspils nafta, saglabājot kontroli pār šo koncernam būtisko uzņēmējdarbības sfēru, vienlaikus iegūst stratēģisku partneri tranzīta jomā un garantijas stabiliem ienākumiem ilgtermiņa perspektīvā.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms AS Ventspils Nafta (VN) akcionāru sapulces, Euromin Holdings Cyprus, kas ir viena no Vitol Group kompānijām, ir palielinājis savu daļu VN kapitālā par 4.83%. Tagad Vitol Group kopā pieder 47.89% VN akciju, informē uzņēmuma pārstāvji.

Papildus akciju iegāde esot kārtējais solis, lai pildītu Vitol apņemšanos attīstīt VN tranzīta biznesu ilgtermiņā.

Db.lv jau ziņoja, ka nesen Vitol Group palielināja savu daļu VN kapitālā no 34,75 līdz 43,06%, iegādājoties 8,31% uzņēmuma akciju.

Vitol Group pārstāvis un AS Venstspils Nafta padomes loceklis Deniss Krema (Dennis Crema) apgalvo, Vitol ir Ventspilī, lai tur paliktu. D. Krema ir pārliecināts, ka Vitol spēs nodrošināt sekmīgu biznesa izaugsmi un sadarbību ar uzņēmuma partneriem, tostarp arī Krievijas naftas kompānijām.

Vitol gatavojas aktīvi piedalīties VN akcionāru sapulcē, kas notiks šī gada 27.aprīlī Ventspilī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ventspils naftas akcionārs vēlas iegādāties Pakistānas degvielas uzņēmumu

LETA,21.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Ventspils nafta lielākais akcionārs Vitol Group veic sarunas par Pakistānā bāzētā degvielas mazumtirdzniecības un uzglabāšanas uzņēmuma Hascol Petroleum Ltd. daļu pirkšanu.

Uzņēmumi pēta iespējamu darījumu, kas varētu būt saistīts ar Vitol ieguldījumu Hascol akcijās un vienošanos par piegādes tiesībām, stāstīja Hascol pārstāvis Zīšans Ulhaks.

Uzņēmuma Hascol valdei lūgts izvērtēt potenciālo darījumu un atļaut Vitol veikt padziļinātu pārbaudi pirms darījuma slēgšanas.

Hascol uzskata, ka Vitol kā daļu turētājs uzņēmumā dos iespēju importēt degvielu par konkurētspējīgākām cenām.

Uzņēmums Hascol pārdod un uzglabā degvieleļļu, dīzeļdegvielu, benzīnu, lidmašīnu degvielu, sašķidrināto naftas gāzi un smēreļļu Pakistānā, kas ir otra lielākā Dienvidāzijas ekonomika aiz Indijas.

Kā ziņots, šī gada jūnijā Vitol kopā ar kompāniju Helios Investment Partners par 276 miljoniem ASV dolāru (256 miljoniem eiro) nopirka Rietumāfrikas naftas un gāzes uzņēmumu Oando Plc., vienojoties par 60% mantisko tiesību un 51% balsstiesību iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lembergs: Visu esmu deklarējis un tiesu darbi Anglijā mani nebiedē

LETA,19.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils mērs Aivars Lembergs (Latvijai un Ventspilij) visus savus īpašumus esot deklarējis ikgadējā valsts amatpersonas deklarācijā, tāpēc viņu nebiedējot uzliktais pienākums ar zvērestu Anglijas un Velsas Augstākajai tiesai atklāt visus aktīvus, kas viņam pieder visā pasaulē un kuru vērtība pārsniedz 10 000 mārciņu (7970 latu).

Lembergs ir pārliecināts, ka no tiesas procesa Anglijā nekas nevar sanākt, jo viņam neesot nekāda sakara ne ar uzņēmēja Oļega Stepanova un viņa kompanjonu veiktajām «mahinācijām», ne uzņēmuma Vitol «iespējamām blēdībām» Latvijā un aiz tās robežām.

Kā paziņojumā medijiem norāda Ventspils mērs, AS Latvijas Kuģniecība (LK) starptautiskie auditori pirms vairāk nekā pieciem gadiem, veicot kompānijas ikgadējo auditu, konstatējuši, ka LK ir veikusi ar tās vadību saistītām personām darījumus par kuģu īres likmēm, kas ir ievērojami zemākas nekā tirgus likmes. Aizdomas kritušas uz tā laika vairākām vadošām LK amatpersonām - Stepanovu, Valēriju Godunovu un citiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan par tranzītkompānijas Ventspils nafta līdzīpašnieku nesen kļuvusī kompānija Vitol jau ir paudusi bažas premjeram A. Kalvītim par investīciju drošību Latvijā, tās nav traucējušas palielināt savu īpatsvaru minētajā koncernā no 34,75 līdz 43,06 %.

Tādējādi faktiski notiek mēģinājums panākt līdzvērtīgu situāciju ar lielāko VN akcionāru Latvijas Naftas tranzīts (LNT), kam pašreizējā brīdī pieder 42 % slēgtā un 6,89 % - publiskā piedāvājuma akciju.

Var tkai mēģināt modelēt, kādi scenāriji varētu būt gaidāmi nākotnē. Nav noslēpums, ka VN pēdējās desmitgades laikā ir nodarbojusies ne tikai ar naftas tranzīta biznesu - tai pieder arī kuģniecības kompānija, izdevniecība, nekustamie īpašumi - virkne dažādu biznesu, kas Vitol interesē stipri maz - tās vadība ir skaidri norādījusi, ka nopirka VN akcijas tikai tāpēc, lai iegūtu termināli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vitol Group tirdzniecības apjomi pieauguši 25%

Līva Melbārzde,23.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2010. gadā Vitol Grupas tirgotie apjomi pieauga par 25% līdz aptuveni 394 miljoniem metrisko tonnu (mt), salīdzinot ar 316 miljoniem mt 2009. gadā. Pieaugumu galvenokārt ietekmēja lielāki jēlnaftas, elektroenerģijas un dabas gāzes apjomi.

2010. gadā ieņēmumi sasniedza 195 miljardus ASV dolāru, kas ir par 36% vairāk salīdzinājumā ar 143 miljardiem dolāru 2009. gadā. Pieaugumu veicināja pieaugošie apgrozītie apjomi un augstāka vidējā naftas cena – 79.50 ASV dolāri par barelu salīdzinājumā ar 62 dolāriem par barelu 2009. gadā.

Papildus Vitol tirdzniecības biznesam, kas ir uzņēmuma galvenais darbības virziens, arī terminālu uzņēmums VTTI un izpētes un ražošanas nozares 2010. gadā piedzīvoja izaugsmi.

«Lai arī tirdzniecība visā 2010. gadā bija apgrūtināta, Vitol Group sniegums bija pārliecinošs. Mēs piedzīvojām tirgoto apjomu pieaugumu par 25%, un vienlaikus vērā ņemama izaugsme bija vērojama jēlnaftas, dabas gāzes un elektroenerģijas jomās. Mēs pārdevām 50% mūsu uzglabāšanas un terminālu uzņēmuma VTTI Malaizijas uzņēmumam MISC Berhad, kas sniedz mums stingru pamatu turpmākajai attīstībai. Vitol Aviation un nesen iegādātie Shell naftas pārstrādes uzņēmumi 14 Āfrikas valstīs ļauj mums pietuvoties patērētāju tirgiem, kā arī, iespējams, nākotnē izveidot papildu sinerģijas ar mūsu tirdzniecības aktivitātēm. Mēs plānojam ieguldīt abos šajos uzņēmējdarbības virzienos un attīstīt tos,» sacīja Vitol Group prezidents Īens Teilors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vitol sāks tirgot graudus

Dienas Bizness,12.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Ventspils nafta akcionārs Vitol, kas līdz šim bija zināms kā energoresursu tirgotājs, aprīļa sākumā paziņojis par darbības uzsākšanu starptautiskajos graudu tirgos. Vitol graudu un citu lauksaimniecības produktu tirdzniecību organizēs caur Singapūru un Ženēvu, kā arī Vankūveru un Hamburgu, informē uzņēmuma pārstāvis Jānis Andžans.

«Šis solis ir dabiska mūsu biznesa paplašināšana,» komentējot jaunumus, norāda koncerna Vitol Group prezidents un vadītājs Īans Teilors (Ian Taylor).

Jau ziņots, ka a/s Ventspils nafta lielākais akcionārs šogad martā noslēdzis ilgtermiņa līgumu par jēlnaftas piegādi no Rosņeftj.

Vitol ienākumi 2012. gadā sasniedza 303 miljardus ASV dolāru, kas bija par 6 miljardiem dolāru vairāk nekā 2011. gadā. Pagājušajā gadā pieaudzis arī Vitol naftas un naftas produktu tirdzniecības apjoms, kas 2012.gadā sasniedza 273 miljonus tonnu. Salīdzinājumam, 2011. gadā tas bija 264 miljoni tonnu. Šajā apjomā netiek iekļauta dabasgāze (1,430 teravatstundas), elektrība (178 teravatstundas), akmeņogles (25,2 miljoni tonnu), oglekļa kvotas (113,5 miljoni tonnu) un ķimikālijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vitol būtu gatavs apspriest sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa būvniecību Latvijā, šodien raksta Dienas bizness.

To intervijā DB saka lielākā a/s Ventspils nafta īpašnieka Vitol Group pārstāvis Marks Vērs. Vitol grupas uzņēmumu darbība Latvijā ritot veiksmīgi, uz kājām pamazām nostājas arī Latvijas kuģniecība. Savukārt attiecībā uz Venecuēlas naftas tranzīta piesaisti, M. Vērs neizslēdz, ka nākotnē šāda iespēja Ventspilij tomēr varētu būt.

«Vitol pieder vairāki LNG termināļi, tāpēc varu pateikt, ka tā ir ļoti dārga investīcija. Lielbritānijā LNG ir ļoti būtiska energoapgādes sastāvdaļa, vai šis risinājums ir labākais arī Latvijai, es nezinu. Vitol pašlaik neizskata iespēju par LNG termināļa būvniecību Latvijā, jāredz arī ekonomiskais pamatojums. Taču, ja Latvijas valdība mūs uzrunātu, mēs būtu ar mieru šī projekta detaļas apspriest,» tā M. Vērs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ventspils nafta uzfrišina peļņu

Ieva Mārtiņa, 67084426,08.05.2008

Holdingkompānijas Ventspils nafta 64 miljonu latu lielā peļņa 2007. gadā, kas ir gandrīz 13 reizes vairāk nekā 2006. gadā, sasniegta ar vairākiem grāmatvedības trikiem un faktiski uzņēmums strādājis ar lielākiem zaudējumiem nekā pirms gada, liecina

korporatīvo finanšu kompānijas Laika stars ekspertu vērtējums. Ventspils naftas valdes priekšsēdētāja Olga Pētersone intervijā Db norāda, ka kompānija īpaši neizdala to, cik lielu peļņas daļu dod saimnieciskā darbība, bet atzina, ka būtisku artavu nodrošināja Ventspils naftas termināla pārdošanas darījums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Holdingkompānija Ventspils nafta pērn faktiski strādājusi ar vēl lielākiem zaudējumiem nekā pirms gada, bet uzrādītais peļņas uzrāviens sasniegts ar grāmatvedības trikiem.

Tā secinājuši korporatīvo finanšu kompānijas Laika stars eksperti, piebilstot, ka Ventspils naftas (VN) 2007. gada pārskats neapliecina saimnieciskās darbības rezultātu uzlabošanos. «Nav nekāda pamata uzskatīt, ka 2007. gadā VN strādāja stipri labāk nekā iepriekš. Pamatdarbība palikusi tāda pati, izmaksu slogs pat pastiprinājies. Rietumu frontē bez pārmaiņām,» secina Laika stara vadošais konsultants Jānis Pinnis. Arī VN informācijā Rīgas Fondu biržai min, ka, neskatoties uz sarežģīto situāciju atsevišķos koncerna darbības segmentos, īpaši naftas transportēšanā pa cauruļvadu gan Latvijas, gan pēdējo divu gadu laikā - arī Lietuvas virzienā, VN finanšu rādītājus pērn pozitīvi ietekmēja VN kā koncerna centrālās holding­sabiedrības tiešo funkciju izpilde - ieguldījumu pārvalde un investīciju plānošana, rezultējoties veiksmīgajā ārvalstu investīciju piesaistes darījumā, daļu SIA Ventspils nafta termināls iegādājoties starptautiskajai Vitol Group.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzu Ventspils tranzītbiznesa uzņēmumu līdzīpašnieks uzņēmējs Oļegs Stepanovs šodien publicētā intervijā laikrakstā Dienas bizness norāda, ka tuvākā nākotnē Kālija parka termināli varētu pārdot Baltkrievijas un Krievijas kompānijām, lai nodrošinātu kālija sāls kravu plūsmu caur Ventspili.

Tāpat viņš izklāsta savu skatījumu par faktu, ka ir atzīts par vienu no aizdomās turamajiem kriminālprocesā, kas tika sākts 2005.gadā par krāpšanu lielā apmērā attiecībā pret LK un tās meitasuzņēmumiem, kā rezultātā LK ir zaudējis ap 29,1 miljonu ASV dolāru. O. Stepanovs uzskata, ka šis process ir saistīts ar gaidāmo tiesvedību pret Ventspils mēru Aivaru Lembergu. Intervijā O. Stepanovs atklāj t.s. tranzītkara iemeslus, un atklāj aptuveno Ventspils tranzītzbiznesa aktīvu vērtību, kas savstarpējo konfliktu rezultātā ir strauji kritusies. Db.lv piedāvā iepazīties ar visu interviju, ko O. Stepanovs sniedzis laikrakstam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Ignitis Group līdz 2027.gadam attīstībā plāno investēt trīs līdz četrus miljardus eiro

Db.lv,15.05.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā enerģētikas kompānija "Ignitis Group" ar fokusu uz atjaunīgo enerģiju, palielina investīcijas un līdz 2027. gadam plāno dubultot savu zaļās enerģijas kapacitāti.

“Ignitis Group” veicina enerģētikas nozares attīstību un plāno Baltijas valstīm un Polijai sniegt zaļās enerģijas tehnoloģiju priekšrocības.

Kompānija ir publicējusi stratēģisko plānu no 2024. līdz 2027. gadam, kurā uzsvars ir uz turpmāku investīciju palielināšanu, mērķtiecīgu zaļās enerģijas un elastīgo tehnoloģiju attīstību, elektrotīkla balansēšanas nolūkos. Kā arī sadales tīklu paplašināšana, lai nodrošinātu enerģētikas nozares pārveidi un sekmētu citu nozaru elektrifikāciju.

"Mēs esam vēsturisku enerģētikas nozares tirgus pārmaiņu priekšā, turklāt esam šo pārmaiņu virzītājspēks. Turpinām attīstīt 100% videi nekaitīgu un drošu enerģijas ekosistēmu šodienas un nākamajām paaudzēm. Atbilstoši “Ignitis Group” stratēģijai mēs turpinām attīstīt zaļo enerģiju, lai panāktu klimatneitrālu enerģētikas sistēmu," teic "Ignitis Group" ģenerāldirektors Darjus Maikštens (Darius Maikštėnas).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventbunkeru šobrīd nepārdos

Oskars Prikulis, 67084403,17.04.2008

Viens no Ventspils tranzītbiznesa kompānijas Ventbunkers īpašniekiem Olafs Berķis intervijā Db atklāj, ka šobrīd vairs netiek strādāts pie uzņēmuma pārdošanas, jo Ventbunkers esot zaudējis lielu daļu vērtības. Tāpat tiekot apsvērta iespēja

piedzīt zaudējumus no Ventspils naftas, jo šīs kompānijas darbības rezultātā esot nodarīti zaudējumi Ventbunkeram, ko Ventspils nafta noliedz.

Foto: Ritvars Skuja, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd vairs netiek strādāts pie uzņēmuma pārdošanas, jo Ventbunkers esot zaudējis lielu daļu vērtības.

Tā intervijā Db norāda Ventspils tranzītbiznesa kompānijas Ventbunkers viens no īpašniekiem Olafs Berķis. Tāpat O. Berķis norāda, ka tiek apsvērta iespēja piedzīt zaudējumus no Ventspils naftas, jo šīs kompānijas darbības rezultātā esot nodarīti zaudējumi Ventbunkeram. (1)

Cik tuvu jūs stāvat Ventbunkera lietām? Cik jums tas arvien ir interesanti?

Esmu Ventbunkera akcionārs. No dibināšanas brīža gandrīz 10 gadus biju šīs kompānijas prezidents. Pēc būtības, kompānijas izaugsme no tās metāllūžņu kaudzes, kāda tā bija dibināšanas brīdī 1994. gadā, līdz modernam terminālim un Latvijas lielākajam holdingam, kurā ietilpa tādi uzņēmumi kā Ventspils nafta, Preses Nams, virkne mediju un preses izdevumu, Latvijas Kuģniecība, nekustamie īpašumi Rīgā un Jūrmalā un daudz kas cits 2002.gadā, notika manā laikā. Protams, tas nav tikai mans nopelns, tas bija komandas darbs. Šī kompānija man tiešām ir tuva, un tas , kas ir noticis pēdējo gadu laikā, man sāp. Ne jau finansiālo zaudējumu dēļ. Diemžēl pēc manas aiziešanas no Ventbunkera prezidenta amata un Igora Skoka aiziešanas no Ventspils naftas prezidenta amata holdingā bija iestājusies regresija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils naftas (VN) lielākais akcionārs Vitol ir uzņēmums, kas gūst peļņu no naftas un naftas produktu pārdošanas, veidojot savu darbību tā, lai peļņa uzkrātos Lielbritānijā, nevis Latvijā, tāpēc optimālākie VN investori būtu bijuši Krievijas transporta uzņēmumi, kuriem ir visas iespējas palielināt pārkraušanas apjomu, intervijā ziņu aģentūrai LETA norāda bijušais uzņēmuma Latvijas Naftas tranzīts (LNT) valdes priekšsēdētāja vietnieks Vladimirs Solomatins.

Viņš skaidro, ka gadījumā, ja naftas produktu pārdošanas kompānijai pieder vertikāli integrētas pārkraušanas un transporta firmas, proti, VN un LatRosTrans, tas parasti liecina par transporta struktūrvienību darbu bez peļņas vai ar pavisam nelielu peļņu.

Kompānija Vitol pelna, tirgojot naftu un naftas produktus, tā ir ieinteresēta gūt maksimālu peļņu Londonā, nevis Rīgā un vienlaikus vēlas, lai transportēšana būtu pēc iespējas lētāka, sacīja eksperts. «Transporta ķēde, kurā ir VN un LatRosTrans, ir tās struktūrvienības, ar kuru palīdzību viņi vēlas nodrošināt efektīvu darbību, minimizēt izdevumus, nevis gūt lielu peļņu, jo šeit ir jādalās ar citiem akcionāriem, kuriem pieder 50% kompānijas,» paskaidroja Solomatins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Rīga kļūs par Vitol reģionālo tirdzniecības centru

Lelde Petrāne,06.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Vitol atklāj pārstāvniecību Baltijas valstīs un biroju Rīgā, Latvijā. Rīga kļūs par Vitol reģionālo tirdzniecības centru un pārvaldīs grupas energoproduktu plūsmu Baltijas reģionā, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Roberts Kirkups (Robert Kirkup), Vitol pārstāvniecības Baltijas valstīs valdes priekšsēdētājs, sacīja: «Tas apliecina, ka Vitol uzskata Latviju par mūsu darbības svarīgu daļu, un pierāda, ka mēs ticam iespējām Latvijas enerģētikas nozarē.»

Vitol strādā enerģētikas un izejmateriālu nozarē. Uzņēmuma pamatdarbības virzieni ir tirdzniecība un loģistika, tas strādā arī tādās jomās kā naftas produktu attīrīšana, kuģniecība, termināļu bizness, izpēte un ražošana, enerģijas ražošana, ieguve un mazumtirdzniecība.

Uzņēmums ir dibināts Roterdamā 1966. gadā, un pašlaik tam ir gandrīz 40 biroju visā pasaulē. Grupas apgrozījums 2013. gadā bija 307 miljardi USD.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eleving Group 23. septembrī uzsāka publisko akciju piedāvājumu Baltijā un Vācijā, kopumā piedāvājot 24,5 miljonus akciju par cenu no 1,6 līdz 1,85 eiro, kas kapitāla izteiksmē nozīmē aptuveni 40 miljonus eiro. Tā ir lielākā privātas kompānijas akciju emisija Latvijā un viena no prāvākajām Baltijas kapitāla tirgū. Piedāvājums noslēdzas 8. oktobrī.

Latvijā dibinātā finanšu tehnoloģiju uzņēmumu grupa Eleving Group darbu sāka 2012. gadā, pirmsākumos piedāvājot transportlīdzekļu finansēšanas pakalpojumus. Grupas galvenā misija ir apkalpot sabiedrības grupas, kas nav tradicionālo banku klienti, un veicināt iekļaujošu ekonomiku ar inovatīviem, viegli lietojamiem un saprotamiem finanšu produktiem. Eleving Group transportlīdzekļu finansēšanas segments iekļauj nodrošinātos aizdevumus un mobilitātes pakalpojumus un veido aptuveni divas trešdaļas no visa portfeļa. Tā vadošais zīmols ir Mogo. Savukārt trešdaļu no portfeļa veido nenodrošinātie patēriņa finansēšanas pakalpojumi, ko primāri piedāvā Balkānos un Āfrikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LK gadījumā tiek pārkāptas ārvalstu investoru tiesības, un tas ir Eiropas Savienības (ES) normu pārkāpums, šodien žurnālistiem paziņoja LK akcionāra VN valdes priekšsēdētājs un VN lielākā akcionāra Vitol pārstāvis Saimons Bodijs.

Improvizētā preses konferencē pie iežogotās LK ēkas ar dzeloņstieplēm fonā S. Bodijs atgādināja, ka Latvija ir ES dalībvalsts un tas uzliek pienākumu nodrošināt ārvalstu investoru ieguldījumu drošību. Savukārt LK jau ilgu laiku nenodrošina akcionāriem iespējas paust savu viedokli, diskutēt un ietekmēt notikumus kompānijā. Pēc viņa pieļautā, VN pēc šīs dienas notikumiem reaģēs ātri un investoru aizsardzības jautājumus risinās ES līmenī.

VN vadītājs pauda sarūgtinājumu par šodien nenotikušo LK akcionāru sapulci, skaidrojot, ka VN uz to neieradās, bet tās atcelšana bijusi nelegāla.

S. Bodijs, norādot uz iežogoto LK ēku, pieļāva, ka tas ir veids, kā LK vadība mēģina noslēpt nelegālas darbības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Vitol un Helios par 276 miljoniem iegādājas naftas un gāzes pārstrādes uzņēmumu

Lelde Petrāne,16.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vitol Group – AS Ventspils nafta lielākais akcionārs – un Helios Investment Partners vienojušies par 60% mantisko tiesību un 51% balsstiesību iegādi 276 miljonu ASV dolāru vērtībā Rietumāfrikas naftas un gāzes uzņēmumā Oando Plc. Uzņēmuma Oando galvenā mītne atrodas Nigērijā, bet pārstrādes un tirdzniecības vietas atrodas arī Rietumāfrikā, liecina medijiem sniegtā informācija.

Mantisko tiesību un balsstiesību iegāde vēl jāapstiprina kontrolējošām un uzraudzības iestādēm, kā arī ir jāveic parastās pirkuma cenas korekcijas, tostarp attiecībā uz apgrozāmo kapitālu.

Pēc iegādes apstiprināšanas tiks izveidots jauns, neatkarīgs pārstrādes un mazumtirdzniecības uzņēmums, kurā ietilps vairāk nekā 400 degvielas uzpildes stacijas Nigērijā, kā arī noliktava, kurā būs iespējams uzglabāt kopumā 84 000 tonnu kravu. Uzņēmums paplašinās savu darbību, pārņemot daļas piegādes un beztaras izplatīšanas uzņēmumā Ganā un sniedzot sašķidrinātās naftas gāzes uzpildīšanas un izplatīšanas un smēreļļu tirdzniecības pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Baltijas birža

Vitol palielinājis savu Ventspils naftas akciju īpatsvaru līdz 49,5%

Žanete Hāka,31.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vitol Group ietilpstošajam uzņēmumam Euromin Holdings (Cyprus) Limited sakarā ar nesen notikušu darījumu pašlaik pieder ap 49,5% AS Ventspils nafta (VN) akciju, liecina paziņojums NASDAQ OMX Riga.

Vitol akciju daļa VN pieaugusi par vairāk nekā 1,5%, jo pirms tam uzņēmumam piederēja 47,89% akciju.

«Mēs vienmēr esam teikuši, ka Vitol uz Latviju skatās ilgtermiņa perspektīvā un mūsu galvenais fokuss ir bijis un turpinās būt VN portfelī esošo uzņēmumu veiksmīgs sniegums. Akciju papildinājums ļaus mums vēl vairāk koncentrēties uz uzņēmuma biznesa sniegumu, kas būs ieguvums visiem tā akcionāriem,» skaidro Vitol Group Korporatīvo attiecību direktors Marks Vērs (Mark Ware).

Laikraksts Dienas bizness rakstīja, ka advokāts Jānis Zelmenis, kas pārstāv trīs VN akcionārus, skaidroja, ka, pirms tam atceļot VN akcionāru sapulci, ir iegūts laiks, lai iegādātos papildu VN akcijas. Sāksies «mežonīgais skrējiens pēc VN akcijām,» uzskata J. Zelmenis un prognozē, ka Vitol centīsies to darīt. «Svarīgi, kurš piepirks, paspēs piepirkt VN akcijas. To var darīt līdz kādam 20. maijam, ja vien birža neapturēs kotāciju, ko mēs lūdzām,» tā advokāts. Pēc viņa lēstā, lai šobrīd mainītos spēku samēri, Euromin pietrūkst 400-500 tūkst. VN akciju. Jautāts, vai arī viņa pārstāvētie akcionāri plāno iegādāties vēl VN akcijas, viņš atzina, ka «laikam labprāt plānotu, ja varētu kaut ko nopirkt».

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Vitol grupas ienākumi pērn pieaug par 6 miljardiem

Egons Mudulis,07.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vitol, kas ir a/s Ventspils nafta lielākais akcionārs, ienākumi 2012. gadā sasniedza 303 miljardus ASV dolāru, kas ir diviem procentiem vairāk nekā 2011. gadā.

Pērn palielinājies arī Vitol naftas un naftas produktu tirdzniecības apjoms, 2012. gadā sasniedzot 273 miljonus tonnu, kamēr 2011.gadā tas bija 264 miljoni tonnu. Šajā apjomā gan netiek iekļauta dabasgāze (1,430 teravatstundas), elektrība (178 teravastundas), akmeņogles (25,2 miljoni tonnu), oglekļa kvotas (113,5 miljoni tonnu) un ķimikālijas.

Vitol nodarbojas ar enerģijas fizisku tirdzniecību un loģistiku, un pērn bija viens no lielākajiem spēlētājiem kuģošanas biznesā – kopumā veikti teju 5500 frakta reisi, piegādājot naftu un naftas produktus visā pasaulē. Grupa turpina izvērtēt jaunas investīciju iespējas dažādos enerģētikas biznesa sektoros, un pērn īstenoja vairākus projektus Āfrikas tirgū, Šveicē, Vācijā, ASV un citviet pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vitol iegādājas 50% pasaulē lielākā asfalta tirgotāja Sargeant akciju

Dienas Bizness,10.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Ventspils nafta lielākais akcionārs Vitol Group (Vitol), kas arī ir, paziņojis, ka iegādāsies 50% Sargeant Marine (Sargeant) – pasaulē lielākā asfalta tirdzniecības, uzglabāšanas un transportēšanas uzņēmuma. Darījuma summa netiek atklāta, teikts paziņojumā medijiem.

Viens no Sargeant uzņēmējdarbības virzieniem ir starptautiskā tirdzniecība. Uzņēmums piegādā asfaltu klientiem visā pasaulē un diviem stratēģiski izvietotiem termināliem Nīderlandē un Rumānijā.

Paredzams, ka pēc darījuma noslēgšanas uzņēmums tirgos aptuveni 1,3 miljonus tonnu asfalta gadā. Uzņēmējdarbības centri atradīsies Floridā, Londonā un Singapūrā. Jaunā uzņēmuma rīcībā būs trīspadsmit specializētie kuģi, kas veidos pasaulē otro lielāko ISO asfalta konteineru floti. Tiks arī izmantota piekļuve Vitol asfalta ražotnēm visā pasaulē.

Komentējot darījumu, Sargeant vadītājs Daniels Seržants (Daniel Sargeant) sacīja: «Mēs priecājamies par iespēju apvienot spēkus ar Vitol. Mūsu jaunā partnerība ļaus klientiem arī turpmāk izmantot mūsu speciālistu zināšanas, turklāt viņi saņems papildu atbalstu no pasaulē vadošā enerģijas tirdzniecības uzņēmuma.»

Komentāri

Pievienot komentāru