Jaunākais izdevums

Vitol būtu gatavs apspriest sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa būvniecību Latvijā, šodien raksta Dienas bizness.

To intervijā DB saka lielākā a/s Ventspils nafta īpašnieka Vitol Group pārstāvis Marks Vērs. Vitol grupas uzņēmumu darbība Latvijā ritot veiksmīgi, uz kājām pamazām nostājas arī Latvijas kuģniecība. Savukārt attiecībā uz Venecuēlas naftas tranzīta piesaisti, M. Vērs neizslēdz, ka nākotnē šāda iespēja Ventspilij tomēr varētu būt.

«Vitol pieder vairāki LNG termināļi, tāpēc varu pateikt, ka tā ir ļoti dārga investīcija. Lielbritānijā LNG ir ļoti būtiska energoapgādes sastāvdaļa, vai šis risinājums ir labākais arī Latvijai, es nezinu. Vitol pašlaik neizskata iespēju par LNG termināļa būvniecību Latvijā, jāredz arī ekonomiskais pamatojums. Taču, ja Latvijas valdība mūs uzrunātu, mēs būtu ar mieru šī projekta detaļas apspriest,» tā M. Vērs.

Viņš norāda, ka Vitol savā Ventspils biznesā ir ieguldījis vairāk nekā 300 milj. dolāru, bet par sava biznesa pārdošanu nedomājot, jo cer šīs investīcijas palēnām atpelnīt. Attiecībā uz Venecuēlas naftas tranzīta iespēju caur Latviju, M. Vērs norāda, ka Ventspils naftas terminālis veica lielas investīcijas, lai varētu šo naftas tranzītu piesaistīt. «Taču ir nepieciešama ilgtermiņa vienošanās, lai mainītu līdzšinējo naftas tranzīta virzienu. Venecuēlas naftas tranzīta iespēja caur VNT tika apsvērta, taču nerealizējās. Vai tāda iespēja būs nākotnē, tad atkarīgs no ekonomiskās attīstības. Ja tam apakšā būs bizness, tas notiks,» uzskata M. Vērs. Pašlaik jaunas investīcijas Vitol Latvijā neplāno, uzņēmuma galvenā uzmanība pašlaik pievērsta vairāku enerģētikas objektu iegādē pasaulē, tāpat tiek būvēti divi jauni naftas termināļi Kiprā un Malaizijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieredzējuši plānotāji un projektētāji atzīst, ka lielu attīstības projektu gadījumā par vienu no aktuālākajiem jautājumiem sabiedrībā ir kļuvis vides troksnis, kas var būt noteicošais tam, vai projektu būs iespējams īstenot vai nē. Eksperti uzskata, ka jautājumos, kas skar troksni, ir drīzāk jāsaskata iespējas, nevis šķēršļus.

Kā norāda Igaunijā un Latvijā darbojošā plānošanas un projektēšanas uzņēmuma Skepast&Puhkim izpilddirektore Anni Konsap, papildus tam, ka attiecībā uz trokšņa izplatības ierobežošanu ir kļuvušas stingrākas likumdošanā noteiktās prasības, ir augusi arī vietējo iedzīvotāju informētība. “Mūsdienu cilvēks prot vaicāt aizvien detalizētākus jautājumus par visādām ar troksni saistītām tēmām. Gan attiecībā jau uz esošajiem attīstības projektiem, gan arī uz tiem, kuri vēl ir tikai uz papīra. Tāpēc cilvēkus vajadzētu procesā tūlīt un aktīvi iesaistīt, lai celtos to uzticība attiecībā pret attīstības projektu,” A. Konsap skaidro uzņēmuma Skepast&Puhkim darbības principus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta "Rīga" šodien no plkst.18 līdz 20 Jaunmārupē, Švarcenieku muižā, Mārupes iedzīvotājiem prezentēs jauno lidostas trokšņa stratēģisko karti - dokumentu, kurā apkopota informācija par gaisa kuģu radītā trokšņa ietekmi, informē lidostas "Rīga" pārstāve Laura Kulakova.

Prezentācijas laikā lidostas "Rīga" trokšņa pārvaldības speciālists atbildēs uz iedzīvotāju jautājumiem par gaisa kuģu troksni, kā arī tiks rosināta diskusija par iespējamiem troksni mazinošiem pasākumiem.

Kulakova norāda, ka, lai gan pašas lidostas darbība nerada būtiskas tiešas trokšņa emisijas, tomēr lidostā nosēžas un paceļas aviokompāniju gaisa kuģi, kas tās rada. Tāpēc vides trokšņa emisijas veido netiešu lidostas ietekmi uz vidi, un lidosta ir atbildīga par šīs ietekmes pārvaldību. Lai novērtētu gaisa kuģu pacelšanās un nosēšanās trokšņa līmeni lidostas apkaimē, ietekmēto iedzīvotāju skaitu un teritorijas un iedzīvotājus, kas ir pakļauti trokšņa robežlielumu pārsniegumiem, reizi piecos gados tiek izstrādāta trokšņa stratēģiskā karte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satversmes tiesa (ST) ir atzinusi, ka trokšņu regulējums mototrašu tuvumā nav atbilstošs Satversmei, aģentūru LETA informēja ST pārstāve Ketija Strazda.

Savā spriedumā ST norādīja, ka Ministru kabinets (MK) ārpus telpām izvietotajām mototrasēm ir noteicis augstākus pieļaujamos vides trokšņa robežlielumus nekā citiem, mazāk kaitīgiem vides trokšņa avotiem. Tomēr MK nav apsvēris un pamatojis pēc būtības to, kāpēc šāds mototrašu īpašnieku vai valdītāju pienākums - nodrošināt atbilstošus trokšņa slāpētājus un norobežot paaugstināta trokšņa teritorijas ar troksni slāpējošiem objektiem, ir sasaistīts jau ar paaugstinātiem vides trokšņa robežlielumiem.

Spriedums nozīmē to, ka turpmāk mototrašu tuvumā tiks piemēroti vispārīgie trokšņu noteikšanas robežlielumi, kas ir zemāki nekā tie, kurus MK bija noteicis ar apstrīdētajām tiesību normām, skaidroja ST tiesnese Daiga Rezevska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019.gadā, neraugoties uz apkalpoto lidojumu un pasažieru skaita pieaugumu, visās lidostas «Rīga» trokšņa monitoringa stacijās fiksēts gaisa kuģu radīto trokšņu samazinājums, liecina mērījumu dati par 2019.gada astoņiem mēnešiem.

Vislielākais samazinājums fiksēts trokšņa monitoringa stacijā, kas izvietota Jaunmārupē, kur 2019. gada astoņos mēnešos salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu diennakts trokšņa rādītājs ir samazinājies par 0,8 A izsvērto decibelu (dBA). Spilves un Skultes monitoringa stacijās trokšņu līmenis samazinājies par 0,6 dBA, bet Mežārēs par 0,3 dBA.

Trokšņa līmeņa samazinājumu Spilves monitoringa stacijā veicināja gaisa kuģu lidojumu procedūru izmaiņas, kas tika ieviestas ar 2018. gada 6. decembri, īstenojot lidostas «Rīga» Rīcības plānu trokšņa samazināšanai. Procedūru izmaiņas paredz, ka gaisa kuģi, paceļoties uz ziemeļiem no lidostas, veic pagriezienu par aptuveni 900 metriem vēlāk nekā iepriekš, tā rezultātā lielākā daļa gaisa kuģu lido tālāk no Spilves ciema un to radītais troksnis Spilvē ir mazāk dzirdams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ventspils naftas akcionārs vēlas iegādāties Pakistānas degvielas uzņēmumu

LETA,21.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Ventspils nafta lielākais akcionārs Vitol Group veic sarunas par Pakistānā bāzētā degvielas mazumtirdzniecības un uzglabāšanas uzņēmuma Hascol Petroleum Ltd. daļu pirkšanu.

Uzņēmumi pēta iespējamu darījumu, kas varētu būt saistīts ar Vitol ieguldījumu Hascol akcijās un vienošanos par piegādes tiesībām, stāstīja Hascol pārstāvis Zīšans Ulhaks.

Uzņēmuma Hascol valdei lūgts izvērtēt potenciālo darījumu un atļaut Vitol veikt padziļinātu pārbaudi pirms darījuma slēgšanas.

Hascol uzskata, ka Vitol kā daļu turētājs uzņēmumā dos iespēju importēt degvielu par konkurētspējīgākām cenām.

Uzņēmums Hascol pārdod un uzglabā degvieleļļu, dīzeļdegvielu, benzīnu, lidmašīnu degvielu, sašķidrināto naftas gāzi un smēreļļu Pakistānā, kas ir otra lielākā Dienvidāzijas ekonomika aiz Indijas.

Kā ziņots, šī gada jūnijā Vitol kopā ar kompāniju Helios Investment Partners par 276 miljoniem ASV dolāru (256 miljoniem eiro) nopirka Rietumāfrikas naftas un gāzes uzņēmumu Oando Plc., vienojoties par 60% mantisko tiesību un 51% balsstiesību iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš veiks vairākus trokšņu mazināšanas pasākumus pie dzelzceļa līnijām

LETA,22.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmākajos gados valsts AS "Latvijas dzelzceļš" veiks vairākus trokšņu mazināšanas pasākumus pie dzelzceļa līnijām, liecina uzņēmuma izstrādātais rīcības plāns trokšņa mazināšanai.

Rīcības plāns paredz trokšņa mazināšanu dzelzceļa līnijām ar satiksmes intensitāti lielāku par 30 000 vilcienu gadā laika periodam no 2024. līdz 2028.gadam.

Trokšņa kartēšanas rezultātā noteiktas sešas akustiskās diskomforta zonas - Bieriņi, Maskavas forštate un Ķengarags Rīgā, kā arī Salaspils, Ikšķile un Ogre.

Uzņēmums plāno izbūvēt troksni samazinošas barjeras Ķengaragā. Šim pasākumam plānots izlietot 926 500 eiro.

Sadarbībā ar Rīgas, Salaspils un Ogres pašvaldībām, iecerēta apstādījumu joslu izveide sliežu ceļu tuvumā. Šī mērķa īstenošanai nepieciešamais finansējums esot atkarīgs no veikto darbu apjoma un veida.

Kā viens no troksni mazinošiem pasākumiem tiek minēta dzelzceļa infrastruktūras uzturēšana, tehniskā apkope, remontdarbi un atjaunošana. Tostarp pastāvīgi plānota sliežu un pārmiju pārvedu slīpēšana, gumijas segumu ieklāšana un nomaiņa dzelzceļa pārbrauktuvju remonta laikā, garsliežu ieklāšana, sliežu ceļu izlāgošana ar gulšņu pablīvēšanu, bojāto garsliežu nomaiņa, sliežu ceļu atjaunošana u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vitol sāks tirgot graudus

Dienas Bizness,12.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Ventspils nafta akcionārs Vitol, kas līdz šim bija zināms kā energoresursu tirgotājs, aprīļa sākumā paziņojis par darbības uzsākšanu starptautiskajos graudu tirgos. Vitol graudu un citu lauksaimniecības produktu tirdzniecību organizēs caur Singapūru un Ženēvu, kā arī Vankūveru un Hamburgu, informē uzņēmuma pārstāvis Jānis Andžans.

«Šis solis ir dabiska mūsu biznesa paplašināšana,» komentējot jaunumus, norāda koncerna Vitol Group prezidents un vadītājs Īans Teilors (Ian Taylor).

Jau ziņots, ka a/s Ventspils nafta lielākais akcionārs šogad martā noslēdzis ilgtermiņa līgumu par jēlnaftas piegādi no Rosņeftj.

Vitol ienākumi 2012. gadā sasniedza 303 miljardus ASV dolāru, kas bija par 6 miljardiem dolāru vairāk nekā 2011. gadā. Pagājušajā gadā pieaudzis arī Vitol naftas un naftas produktu tirdzniecības apjoms, kas 2012.gadā sasniedza 273 miljonus tonnu. Salīdzinājumam, 2011. gadā tas bija 264 miljoni tonnu. Šajā apjomā netiek iekļauta dabasgāze (1,430 teravatstundas), elektrība (178 teravatstundas), akmeņogles (25,2 miljoni tonnu), oglekļa kvotas (113,5 miljoni tonnu) un ķimikālijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils naftas (VN) lielākais akcionārs Vitol ir uzņēmums, kas gūst peļņu no naftas un naftas produktu pārdošanas, veidojot savu darbību tā, lai peļņa uzkrātos Lielbritānijā, nevis Latvijā, tāpēc optimālākie VN investori būtu bijuši Krievijas transporta uzņēmumi, kuriem ir visas iespējas palielināt pārkraušanas apjomu, intervijā ziņu aģentūrai LETA norāda bijušais uzņēmuma Latvijas Naftas tranzīts (LNT) valdes priekšsēdētāja vietnieks Vladimirs Solomatins.

Viņš skaidro, ka gadījumā, ja naftas produktu pārdošanas kompānijai pieder vertikāli integrētas pārkraušanas un transporta firmas, proti, VN un LatRosTrans, tas parasti liecina par transporta struktūrvienību darbu bez peļņas vai ar pavisam nelielu peļņu.

Kompānija Vitol pelna, tirgojot naftu un naftas produktus, tā ir ieinteresēta gūt maksimālu peļņu Londonā, nevis Rīgā un vienlaikus vēlas, lai transportēšana būtu pēc iespējas lētāka, sacīja eksperts. «Transporta ķēde, kurā ir VN un LatRosTrans, ir tās struktūrvienības, ar kuru palīdzību viņi vēlas nodrošināt efektīvu darbību, minimizēt izdevumus, nevis gūt lielu peļņu, jo šeit ir jādalās ar citiem akcionāriem, kuriem pieder 50% kompānijas,» paskaidroja Solomatins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Rīga kļūs par Vitol reģionālo tirdzniecības centru

Lelde Petrāne,06.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Vitol atklāj pārstāvniecību Baltijas valstīs un biroju Rīgā, Latvijā. Rīga kļūs par Vitol reģionālo tirdzniecības centru un pārvaldīs grupas energoproduktu plūsmu Baltijas reģionā, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Roberts Kirkups (Robert Kirkup), Vitol pārstāvniecības Baltijas valstīs valdes priekšsēdētājs, sacīja: «Tas apliecina, ka Vitol uzskata Latviju par mūsu darbības svarīgu daļu, un pierāda, ka mēs ticam iespējām Latvijas enerģētikas nozarē.»

Vitol strādā enerģētikas un izejmateriālu nozarē. Uzņēmuma pamatdarbības virzieni ir tirdzniecība un loģistika, tas strādā arī tādās jomās kā naftas produktu attīrīšana, kuģniecība, termināļu bizness, izpēte un ražošana, enerģijas ražošana, ieguve un mazumtirdzniecība.

Uzņēmums ir dibināts Roterdamā 1966. gadā, un pašlaik tam ir gandrīz 40 biroju visā pasaulē. Grupas apgrozījums 2013. gadā bija 307 miljardi USD.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc gadiem ilgušiem tranzīta kariem akcionāru nesaskaņu dēļ šobrīd AS Ventbunkers iestājies relatīvs miers, un uzņēmums plāno tālāku attīstību, investora piesaisti, kā arī ir gatavs ieguldīt AirBaltic, kas dotu uzņēmumam lielāku svaru sarunās ar valsts pusi par transporta nozares sakārtošanu kopumā, intervijā Dienas Biznesam norāda uzņēmuma valdes loceklis Edgars Ciniņš. Pozitīvam attīstības scenārijam gan nepieciešama skaidra valsts politika tranzīta atbalsta jomā, tostarp radot vienādus spēles nosacījumus visām ostām ar izlīdzinātiem dzelzceļa tarifiem.

Ventbunkers līdz šim bijis iesaistīts ilgstošos akcionāru strīdos. Kā vārdā jūs šobrīd runājat?

Šobrīd ir iestājies relatīvs miers, un visi strīdi ir izbeigti.

Vai uz visiem laikiem?

Mēs visi uz to ceram, taču, kā publiski zināms, prokuratūra apgalvo, ka daļai akciju slēptais īpašnieks ir Aivars Lembergs, un šīm daļām ir uzlikts arests. Kamēr šī lieta turpināsies, viņš paudīs savu neapmierinātību. Runa ir par Ventbunkera akcionāru (29%) Yelverton investment B.V., kuru šobrīd pārvalda Šveices advokāts Rudolfs Meroni. Līdz ar to t. s. tranzīta kari neturpināsies, bet negatīva pretdarbība no A. Lemberga puses, iespējams, varētu būt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Vitol grupas ienākumi pērn pieaug par 6 miljardiem

Egons Mudulis,07.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vitol, kas ir a/s Ventspils nafta lielākais akcionārs, ienākumi 2012. gadā sasniedza 303 miljardus ASV dolāru, kas ir diviem procentiem vairāk nekā 2011. gadā.

Pērn palielinājies arī Vitol naftas un naftas produktu tirdzniecības apjoms, 2012. gadā sasniedzot 273 miljonus tonnu, kamēr 2011.gadā tas bija 264 miljoni tonnu. Šajā apjomā gan netiek iekļauta dabasgāze (1,430 teravatstundas), elektrība (178 teravastundas), akmeņogles (25,2 miljoni tonnu), oglekļa kvotas (113,5 miljoni tonnu) un ķimikālijas.

Vitol nodarbojas ar enerģijas fizisku tirdzniecību un loģistiku, un pērn bija viens no lielākajiem spēlētājiem kuģošanas biznesā – kopumā veikti teju 5500 frakta reisi, piegādājot naftu un naftas produktus visā pasaulē. Grupa turpina izvērtēt jaunas investīciju iespējas dažādos enerģētikas biznesa sektoros, un pērn īstenoja vairākus projektus Āfrikas tirgū, Šveicē, Vācijā, ASV un citviet pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Vitol pirks Rosņeftj naftu

Egons Mudulis,15.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Ventspils nafta lielākais akcionārs noslēdzis ilgetermiņa līgumu par jēlnaftas piegādi no Rosņeftj.

2013. gada 4. martā Rosņeftj parakstījis ilgtermiņa līgumus ar divām pasaules vadošajām tirdzniecības kompānijām Glencore un Vitol par jēlnaftas piegādi. Līgums ar Glencore paredz jēlnaftas piegādes apjomus līdz 46,9 milj. t, bet līgums ar Vitol – līdz 20,1 milj. t. Pirms piegāžu uzsākšanas Rosņeftj jāsaņem priekšapmaksa līdz 10 miljardiem ASV dolāru.

«Šie līgumi ir izdevīgi visām pusēm: tie veicina Rosņeftj resursu bāzes attīstību, garantē stabilas piegādes Glencore un Vitol, nodrošina energoresursus gala patērētājiem, un ilgtermiņā dos iespēju optimizēt pārvadāšanas un loģistikas ķēdes jēlnaftas un naftas produktu tirdzniecībā,» sacījis Rosņeftj prezidents un valdes priekšsēdētājs Igors Sečins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Vitol un Helios par 276 miljoniem iegādājas naftas un gāzes pārstrādes uzņēmumu

Lelde Petrāne,16.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vitol Group – AS Ventspils nafta lielākais akcionārs – un Helios Investment Partners vienojušies par 60% mantisko tiesību un 51% balsstiesību iegādi 276 miljonu ASV dolāru vērtībā Rietumāfrikas naftas un gāzes uzņēmumā Oando Plc. Uzņēmuma Oando galvenā mītne atrodas Nigērijā, bet pārstrādes un tirdzniecības vietas atrodas arī Rietumāfrikā, liecina medijiem sniegtā informācija.

Mantisko tiesību un balsstiesību iegāde vēl jāapstiprina kontrolējošām un uzraudzības iestādēm, kā arī ir jāveic parastās pirkuma cenas korekcijas, tostarp attiecībā uz apgrozāmo kapitālu.

Pēc iegādes apstiprināšanas tiks izveidots jauns, neatkarīgs pārstrādes un mazumtirdzniecības uzņēmums, kurā ietilps vairāk nekā 400 degvielas uzpildes stacijas Nigērijā, kā arī noliktava, kurā būs iespējams uzglabāt kopumā 84 000 tonnu kravu. Uzņēmums paplašinās savu darbību, pārņemot daļas piegādes un beztaras izplatīšanas uzņēmumā Ganā un sniedzot sašķidrinātās naftas gāzes uzpildīšanas un izplatīšanas un smēreļļu tirdzniecības pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Vitol Investment Partnership iegādājas atlikušos 50% VTTI BV akciju

Žanete Hāka,02.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vitol pārvaldītā ieguldījumu sabiedrība Vitol Investment Partnership ir vienojusies par MISC Berhad (MISC) piederošo 50% VTTI BV akciju iegādi 830 miljonu ASV dolāru vērtībā. Vitol īpašumā šobrīd jau atrodas 50% VTTI BV akciju. VTTI BV turpinās darboties kā neatkarīgs uzņēmums, informē uzņēmuma pārstāvji.

«Ar Vitol, pasaulē lielākā neatkarīgā enerģijas tirdzniecības uzņēmuma, atbalstu, esam spējuši izveidot neatkarīgu uzglabāšanas pakalpojumu uzņēmumu. Esam pārliecināti, ka gan mūsu piedāvājums klientiem, gan mūsu aktīvu apjoms turpinās pieaugt,» norāda Robs Nijsts (Rob Nijst), VTTI BV izpilddirektors.

Vitol prezidents un izpilddirektors Īans Teilors (Ian Taylor) uzsver: «Darbs pēdējos piecos gados kopā ar MISC ir bijis pagodinājums. Ar lielu optimismu un prieku skatāmies nākotnē un plānojam pilnībā izmantot VTTI BV potenciālu. Vadības komanda ar Robu priekšgalā ir veiksmīgi izaugusi un attīstījusi uzņēmumu visā pasaulē – šodien VTTI BV kopējā bruto uzglabāšanas ietilpība ir 54 miljoni barelu, ieskaitot nepabeigtos projektus. Termināļiem ir izcils HSE reģistrs; tie tiek strukturēti un pārvaldīti ar mērķi apmierināt enerģijas tirdzniecības nozares izvirzītās augstās prasības.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vitol iegādājas 50% pasaulē lielākā asfalta tirgotāja Sargeant akciju

Dienas Bizness,10.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Ventspils nafta lielākais akcionārs Vitol Group (Vitol), kas arī ir, paziņojis, ka iegādāsies 50% Sargeant Marine (Sargeant) – pasaulē lielākā asfalta tirdzniecības, uzglabāšanas un transportēšanas uzņēmuma. Darījuma summa netiek atklāta, teikts paziņojumā medijiem.

Viens no Sargeant uzņēmējdarbības virzieniem ir starptautiskā tirdzniecība. Uzņēmums piegādā asfaltu klientiem visā pasaulē un diviem stratēģiski izvietotiem termināliem Nīderlandē un Rumānijā.

Paredzams, ka pēc darījuma noslēgšanas uzņēmums tirgos aptuveni 1,3 miljonus tonnu asfalta gadā. Uzņēmējdarbības centri atradīsies Floridā, Londonā un Singapūrā. Jaunā uzņēmuma rīcībā būs trīspadsmit specializētie kuģi, kas veidos pasaulē otro lielāko ISO asfalta konteineru floti. Tiks arī izmantota piekļuve Vitol asfalta ražotnēm visā pasaulē.

Komentējot darījumu, Sargeant vadītājs Daniels Seržants (Daniel Sargeant) sacīja: «Mēs priecājamies par iespēju apvienot spēkus ar Vitol. Mūsu jaunā partnerība ļaus klientiem arī turpmāk izmantot mūsu speciālistu zināšanas, turklāt viņi saņems papildu atbalstu no pasaulē vadošā enerģijas tirdzniecības uzņēmuma.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Energoresursu tirgotājs "Vitol Group" līdz gada beigām plāno pilnībā pārtraukt Krievijas izcelsmes jēlnaftas un tās produktu tirdzniecību.

"Vitol" tirgotās Krievijas naftas apmērs otrajā ceturksnī būtiski kritīsies, jo samazināsies pašreizējās līgumsaistības," norāda uzņēmuma preses pārstāvis.

Kompānija plāno pārtraukt Krievijas jēlnaftas un tās produktu tirdzniecību, ja vien netiks saņemti citi norādījumi, un šo procesu paredzēts pabeigt līdz 2022.gada beigām.

"Vitol" arī uzsver, ka neslēgs jaunus līgumus par Krievijas jēlnaftas un tās produktu tirdzniecību. Līdz šim uzņēmums Krievijas naftu iepircis jau esošo līgumu ietvaros.

"Vitol" grupā Latvijā ietilpst kuģu pārvaldības sabiedrība SIA "LSC", naftas terminālis SIA "Ventspils naftas termināls", cauruļvada īpašnieks SIA "LatRosTrans" un loģistikas operators SIA "Vitol Baltics".

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas kuģniecība palielinās pamatkapitālu līdz 120 miljoniem eiro, emitējot jaunas akcijas

LETA,30.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuģošanas kompānijas Latvijas kuģniecība plāno palielināt pamatkapitālu līdz 120 miljoniem eiro, emitējot jaunas akcijas slegtajā akciju emisijā, liecina paziņojums Nasdaq Rīga.

Paziņojumā teikts, ka pamatojoties uz akcionāra Vitol Netherlands B.V. (Vitol) pieprasījumu, jautājums par pamatkapitāla palileināšanu iekļauts ārkārtas akcionāru sapulcē, kas notiks 19.septembrī.

Akcionāru sapulcē plānots atbalstīt pamatkapitāla palielināšanu par 60 miljoniem eiro līdz 120 miljoniem eiro, emitējot jaunas akcijas slēgtajā (ne publiskajā) akciju emisijā ar mērķi refinansēt kuģošanas biznesa parādsaistības.

Jau vēstīts, ka Latvijas kuģniecība koncerns šogad pirmajā pusgadā strādāja ar 43,69 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3% mazāk nekā 2016.gada attiecīgajā periodā, taču koncerns guva peļņu 8,597 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ventspils naftas koncernu vadīs Roberts Kirkups

Žanete Hāka,26.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembrī AS Ventspils nafta valdes priekšsēdētāju Saimonu Bodiju nomainīs Roberts Kirkups, liecina paziņojums NASDAQ OMX Riga.

Pārmaiņas juridiski stājas spēkā no 1. septembra. R. Kirkups nomainīs S. Bodiju visu Ventspils naftas meitasuzņēmumu padomēs.

R. Kirkups iepriekš vadījis kompānijas Vitol cukura globālās tirdzniecības grupu, skaidro Vitol Group vadītājs un prezidents Ians Teilors.

R. Kirkups norāda, ka pēdējo trīs gadu laikā VN koncerns piedzīvojis izaugsmi korporatīvās pārvaldības ziņā, un uzņēmējdarbība ir būtiski nostiprinājusies, tādēļ viņa uzdevums būs koncernu pacelt vēl augstākā līmenī un tālāk attīstīt biznesu, izstrādājot ilgtermiņa stratēģiju.

Pēc tam, kad būs beidzis darbu Rīgā, S.Bodijs ieņems Vitol Dubajas biroja vadītāja amatu Apvienotajos Arābu Emirātos, kas ir pasaulē ceturtais lielākais jēlnaftas eksportētājs. Viņš bija Ventspils nafta valdes priekšsēdētājs vairāk nekā trīs gadus. S. Bodijam ir vairāk nekā 30 gadu ilga pieredze naftas biznesā, ieņemot vadošus amatus tirdzniecībā, pārstrādes rūpnīcu apgādē un ekonomikā. No 2006. līdz 2008. gadam viņš bijis galvenais pārstāvis Vitol Maskavas birojā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Vitol grupas uzņēmumu vadītāju Latvijā kļuvis Vladimirs Egers, kurš iepriekš bijis rīkotājdirektors Maskavā bāzētajai Vitol CIS. V. Egers ir Amerikas Savienoto Valstu pilsonis ar vairāk nekā 30 gadu pieredzi enerģētikas biznesā. Vitol grupā Latvijā ietilpst tādi nozares spēlētāji kā kuģu pārvaldības sabiedrība SIA LSC, naftas terminālis SIA Ventspils naftas terminālis, cauruļvada īpašnieks SIA LatRosTrans un loģistikas operators SIA Vitol Baltics.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Pasaulē lielākais naftas tirgotājs: Latvijā neesam, lai uztaisītu «fikso dolāru» un notītos

Didzis Meļķis,20.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais naftas tirgotājs Vitol Group Latvijā nav ieradies, lai uztaisītu ««fikso dolāru» un notītos,» un saredz investīciju iespējas, atzinis kompānijas vadītājs.

«Latvija ir labi novietota. Ventspils ir neaizsalstoša osta. Ja vien visi nudien labi sastrādājas, valdību ieskaitot, ir iespējams, ka vienudien mēs uzskatītu par pieņemamiem argumentus gāzes jomā,» sarunā ar Dienas Biznesu sacīja Vitol Group vadītājs Īans Teilors.

Viņš norādīja, ka gāze ir labas izpētes cienīga iespēja «Un acīmredzami tas nozīmētu investīcijas,» norādīja Ī. Teilors.

«Mums ir ļoti daudz darāmā ar esošo VN termināli, ar cauruļvadu, ar LK. Tas ir liels bizness. Tāpēc es domāju, ka tas būtu nedaudz pārspīlēti. Bet vai tas ir nākotnes potenciāls? Jā. Lai gan tas ir grūti un aizvien izaicinoši, Vitol ir kompānija, kas domā ilgtermiņā. Ir parocīgi, ka esam privāta firma, un mēs nekur nepazudīsim. Mēs šeit neesam, lai uztaisītu «fikso dolāru» un notītos,», uzsvēra Vitol vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija saņēmusi sabiedrības Vitol Netherlands B.V. iesniegumu atļaujas saņemšanai AS «Latvijas Kuģniecība» galīgā akciju atpirkuma veikšanai.

Sabiedrība Vitol Netherlands B.V., tieši pieder 97,06% AS «Latvijas Kuģniecība» balsstiesīgo akciju.

Sabiedrībai Vitol Netherlands B.V pieder 182 367 467 AS «Latvijas Kuģniecība» dematerializētas uzrādītāja akcijas ar balsstiesībām (A kategorijas akcijas), kā arī 399 999 830 vārda akcijas papīra formā ar balsstiesībām (B kategorijas akcijas).

20.12.2017. AS «Latvijas Kuģniecība» akcionāru sapulcē pieņemts lēmums par AS «Latvijas Kuģniecība» akciju izslēgšanu no regulētā tirgus. Līdz ar to galīgais akciju atpirkums tiek veikts saskaņā ar Finanšu instrumentu tirgus likuma 81. panta ceturto daļu.

Ieraksta datums akciju galīgajai atpirkšanai ir 10. darba diena, skaitot no dienas, kad sabiedrība Vitol Netherlands B.V., ir publicējis oficiālajā izdevumā «Latvijas Vēstnesis» informāciju par akciju atpirkšanas piedāvājumu saskaņā ar Finanšu instrumentu tirgus likuma 82. panta septīto daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salaspilī gar Daugavpils šoseju (A6) un Vangažos gar Vidzemes šoseju (A2) par aptuveni 2,1 miljonu eiro plānots izbūvēt prettrokšņu vaļņus un sienas, informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi".

Salaspilī paredzēts izbūvēt divus grunts vaļņus aptuveni 1,1 kilometra kopgarumā, uz tiem uzstādot 3-4,5 metru augsts trokšņa samazināšanas sienas, un 600 metru posmā uzstādīt aptuveni trīs metrus augstas trokšņa samazināšanas sienas. Kopējās izmaksas tiek lēstas 1,37 miljoni eiro apmērā.

Plānots, ka projektēšana noslēgsies nākamā gada aprīlī un jau 2022.gada būvdarbu sezonā tiks veikti būvdarbi.

Savukārt Vangažos paredzēts izbūvēt 400 metru garu grunts valni un uzstādīt kilometru garu trokšņa sienu 2-4 metru augstumā. Šī projekta izmaksas tiek lēstas 730 000 eiro apmērā.

Plānots, ka projektēšana notiks šoziem, bet būvniecība tiks īstenota 2022./2023.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Husqvarna.com

Akumulatora zāģi ir kļuvuši par neatņemamu palīgu dārzkopībā un mežsaimniecībā. Tie nodrošina lielisku mobilitāti un efektivitāti, pateicoties to vieglumam, mazajam trokšņu līmenim un videi draudzīgajai darbībai. Šajā rakstā mēs sniedzam svarīgus padomus par to, kā izvēlēties labāko akumulatora zāģi, ņemot vērā tādus faktorus kā zāģa garums, akumulatora veids un jauda. Mūsu mērķis ir palīdzēt jums atrast ideālu risinājumu jūsu vajadzībām.

Akumulatora zāģa priekšrocības

Akumulatora zāģu ieviešana tirgū ir radījusi revolūciju dārzkopības un mežsaimniecības darbu veikšanā. To īpašības - viegls svars, zems trokšņa līmenis un nulles izplūdes gāzu emisijas - padara šos instrumentus par izcilu izvēli dažādiem darbiem. Galvenās akumulatora zāģu priekšrocības:

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Vitol par 28 miljoniem iegādājies Hascol Petroleum Limited

Žanete Hāka,14.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vitol Group ietilpstošais uzņēmums Vitol Dubai Limited noslēgusi darījumu par Hascol Petroleum Limited akciju iegādi, informē uzņēmuma pārstāvji.

Darījuma laikā Vitol iegādājās 15% no Hascol akciju, ieguldot aptuveni 28 miljonus ASV dolāru un gūstot iespēju nopirkt vēl 10% uzņēmuma akciju gada laikā.

Hascol ir ātri augošs Pakistānas mazumtirdzniecības uzņēmums ar vairāk nekā 300 degvielas uzpildes un apkopes stacijām visā valstī. Līdz šim Hascol pārdošanas apjomi ir palielinājušies par 38% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, un ar savu valsts līmeņa infrastruktūras tīklu tam ir labas iespējas arī turpmāk apmierināt Pakistānas pieaugošās vajadzības pēc enerģijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naftas cenas zemā līmenī turēsies vēl 10 gadus, jo Ķīnas ekonomikas izaugsme bremzējas un ASV ieguves nozare rīkojas tā, lai bremzētu jebkādu kāpumu, atsaucoties uz Vitol Group vadītāju Aianu Teiloru, raksta Bloomberg.

«Ir grūti prognozēt strauju cenas kāpumu,» viņš sacījis, piebilstot, ka visdrīzāk nākamajā desmitgadē naftas cena svārstīsies diapazonā ar vidējo atzīmi 50 dolāri par barelu.

«Mēs uzskatām, ka cena svārstīsies kādā diapazonā, kas, visticamāk, būs starp 40 un 60 dolāriem par barelu,» viņš sacījis, prognozējot, ka tajā cenas turēsies 5-10 gadus.

Vitol tirgo vairāk nekā 5 miljonus barelu jēlnaftas un naftas pārstrādes produktu dienā, kas ir pilnīgi pietiekami, lai apmierinātu Vācijas, Francijas un Spānijas kopējo pieprasījumu.

Vitol vadītājs sacīja, ka nav pārliecināts, vai cena ir sasniegusi jau savu zemāko līmeni, ņemot vērā, ka piedāvājuma apjomi aizvien pārsniedz pieprasījumu, tādējādi papildinot jau tā pārpildītās rezerves.

Komentāri

Pievienot komentāru