Jaunākais izdevums

Sadarbībā ar britu inovatīvo tehnoloģiju «start-up» kompāniju inkubatoru TechHub Rīgā taps īpaša darba un tikšanās vieta jauno tehnoloģiju uzņēmumiem TechHub Riga. Tā ir specifiska kopā strādāšanas vide, balstīta uz pieredzes apmaiņu un koleģiālu izpalīdzēšanu.

TechHub veidotāji Latvijā ir īpaši lepni par šo notikumu, jo šī ir pirmā tā filiāle ārpus Lielbritānijas, apsteidzot līdzīgu filiāļu atklāšanas Ņujorkā, Sanfrancisko un Berlīnē.

TechHub koncepts paredz iespēju jaunajiem uzņēmējiem par simbolisku samaksu īrēt kopīgas telpas ar citiem nozares brāļiem, daloties ne tikai ar izmaksām, bet arī ar idejām. Bezpeļņas organizācija TechHub Riga atradīsies 400 kvadrātmetru telpās Citadeles ielā 12.

«Līdzīgi domājošie ir galvenā pasākuma vērtība,» uzsver Ernests Štāls, «start-up» entuziasts, kurš līdz šim jau bijis aktīvs vairāku citu jauno uzņēmēju atbalsta pasākuma organizators.

Tādejādi Tech Hub kļūs par loģisku turpinājumu jau zināmajiem Open Cofee Club, Garage 48 un Start-up Sauna, kas līdz šim kalpoja kā pieredzes apmaiņas platforma un jaunu projektu akseleratori. E. Štāls uzsver, ka šī nebūs vieta «štancētājiem», bet gan idejām, kas orientētas uz projektu radīšanu, nevis IT pakalpojumu, piemēram, mājas lapu veidošanu.

TechHub Riga līdzdibinātājs Andris Bērziņš: «Redzējām to, cik veiksmīgi TechHub strādā Londonā, tāpēc ceram, ka mums būs tādas pašas iespējas nodrošināt dinamisku un radošu darba vidi jauniem IT uzņēmumiem ar Latvijas izcelsmi».

Šobrīd, uzsākot projektu, Citadeles ielas 400 kvadrātmetru plašajās telpās darbosies seši uzņēmumi, taču optimāli tur būtu vieta 15 – 20 projektiem. Šī brīža izmaksas lēšamas apmēram šādi: 55 eiro no cilvēka, ja projekts ir jauns, savukārt 110, ja tas jau piesaistījis investoru.

Taču mērķis ir samazināt arī šo summu, ja projektam izdosies atrast sponsoru. E. Štāls neslēpj, ka šobrīd notiek pārrunas ar Google, kas ir viens galvenajiem sponsoriem britu bāzes TechHub. Domāts arī par tiem, kam nepieciešama īslaicīga darbavieta, piemēram, «ieskriet birojā pāris reizes nedēļā». Arī šādu «drop –in» būs iespējams praktizēt par simbolisku samaksu.

Projekta veidotāji sola, ka šī kļūs ne tikai par darbavietu, bet arī par sabiedrisku pasākumu centru, kuru apmeklēs gan vieslektori, gan investori, kas uzkavēsies TechHub ilgāk nekā pāris stundas, lai novērtētu jauno censoņu darbu, lemjot par savu investīciju iespējamo izlietojumu. Tā jau drīzumā viesos tiek gaidīti populārās viedtālruņu spēles Angry Birds izstrādātāji.

Šādā veidā TechHub Riga vadība cer attīstīt arī ciešāku sadarbību starp Latvijas un Lielbritānijas «start-up» uzņēmumiem, kā arī piesaistīt Eiropas riska kapitāla investorus, kas gatavi ieguldīt naudu inovatīvu biznesa ideju attīstīšanā. Strauji augošā un ļoti aktīvā Latvijas tehnoloģiju «start-up» sabiedrība šādā veidā cer kļūt par ietekmīgāku centru Baltijas valstīs.

Viens no pasākuma vadītājiem Viesturs Sosārs gan uzsver, ka tas ir nevis «liels sasniegums, bet gan sākums kaut kam lielam.»

Bezpeļņas fonds, kas Rīgā strādās ar TechHub izdotu franšīzes licenci, tika nodibināts, vienojoties vairākiem līdzīgi domājošiem jauniem uzņēmumiem: Amooz, MightyFingers, QMinder, Reach.ly, RentMama un SunyRide. Redzamākās organizācijas sejas Rīgā būs Amooz direktors un dibinātājs Andris Bērziņš, RentMama direktors Gunārs Grundštoks, kā ari Reach.ly vadītājs Ernests Štāls un Real Sound Lab direktors Viesturs Sosārs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviosabiedrības Air Baltic Corporation (airBaltic) valdes rīcību, nepaziņojot lidojumu atcelšanas iemeslus, iespējams kvalificēt kā apzinātu kaitniecību, jo tā grauj uzņēmuma reputāciju, rada finansiālus zaudējumus un samazina uzņēmuma vērtību, par šādu Satiksmes ministrijas (SM) nostāju ziņu aģentūru LETA informēja SM pārstāvis Aivis Freidenfelds.

SM aicina airBaltic valdi nekavējoši sniegt paskaidrojumu par iemesliem šodienas reisu atcelšanai, kā arī nodrošināt, lai rītdienas plānotie regulārie reisi tiktu nodrošināti.

Valsts kā lielākais akcionārs uzsver, ka airBaltic valdes atbildība ir nodrošināt aviokompānijas ikdienas darbību veicot pasažieru pārvadājumus. Uzņēmuma valde nav sniegusi nekādu informāciju par iemesliem, kāpēc tiek atcelti reisi uz Briseli, Berlīni, Viļņu un Tallinu ne kompānijas klientiem, ne uzņēmuma akcionāriem, informēja Freidenfelds. Avikompānijas pezidents Bertolts Fliks tikmēr paziņojis, ka iesniegs sūdzību Ģenerālprokuratūrā par viņam netīkamajām interpretācijām, kas izskanējušas šodien pēc tam, kad nāca klajā fakti par mēģinājumu palielināt airBaltic apmaksāto pamatkapitālu, tādejādi, iespējams, palielinot Baltijas Aviācijas Sistēmas ietetkmi airBaltic, valsti atstājot mazākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens laimīgais zviedrs saņems iespēju sākt jaunu dzīvi Berlīnē komplektā ar apmaksātu dzīvokli un valodas nodarbībām gada garumā. Taču ir viens āķis - pirms tam vārds oficiāli jānomaina uz Klaus-Heidi, vēsta thelocal.de.

Vācijas Lufthansa ir lielākā aviokompānija Eiropā. «Mērķis ir atrast personu, kas Berlīni mīl tik ļoti, ka viņš vai viņa ir gatavs ziedot savu īsto vārdu, kļūstot par Klaus-Heidi,» teicis Magnuss Engvals, aviokompānijas vecākais mārketinga speciālists.

Zviedrija ir viena no valstīm, kur iedzīvotāji vārdus maina bieži, un Berlīne zviedru acīs kļūst arvien pievilcīgāka. Konkurence par mazbudžeta lidojumiem uz Berlīni ir sīva, tādēļ Lufthansa mārketinga komanda nolēmusi izmēģināt kaut ko jaunu, lai iekārdinātu ceļotājus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atceltie airBaltic reisi draud izjaukt arī Valsts prezidenta darba kārtību

Lelde Petrāne,13.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban tiek meklēti citi veidi, kā Valsts prezidents Andris Bērziņš varētu nokļūt uz Latviju no Briseles, jo aviokompānijas airBaltic rīcība, atceļot reisus, draud izjaukt prezidenta darba kārtību, to sarunā ar biznesa portālu db.lv norādīja Bērziņa preses sekretāre Līga Krapāne.

Pagaidām šie citi lidošanas varianti vēl tiekot meklēti.

Ja prezidents nevarēs laicīgi atgriezties mājās, tas izjauks plānoto darba kārtību, norādīja Krapāne, piebilstot, ka Latvijā Bērziņam jāatgriežas vēlākais līdz rītdienas rītam. 14. septembrī divpadsmitos paredzēta tikšanās ar Latvijas Bankas prezidentu Ilmāru Rimšēviču un Finanšu ministrijas valsts sekretāri Sanitu Bajāri saistībā ar vizīti uz Ņujorku.

Jau vēstīts, ka airBaltic otrdien atcēlusi reisus no un uz Briseli, Berlīni, Stokholmu, Tallinu un Viļņu, bet pirmdien airBaltic atcēla reisus no un uz Briseli, Berlīni, Tallinu un Viļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic atcēlusi šodien paredzētos reisus. Vairāki lidojumi nenotiks arī rīt un parīt. airBaltic neskaidro šīs rīcības iemeslus ne partneriem, ne medijiem, ne darbiniekiem.

Latvijā ir atcelti airBaltic reisi uz Berlīni, Briseli, Palangu, Tallinu, Tartu un Viļnu, Db.lv pastāstīja starptautiskajā lidostā Rīga.

Šie reisi ir atcelti un lidostā Rīga nevarēja pastāstīt, kad un vai šie reisi tiks atjaunoti. Aviokopānija skaidrojumu nav sniegusi arī saviem darbiniekiem, kuriem bija paredzēti lidojumi ar konkrētajiem reisiem. Kā Db norādīja airBaltic darbinieki, kas, protams, vēlējās palikt anonīmi - parasti šādās situācijās tiek paskaidrots reisa atcelšanas iemesle - nepiemēroti laikapstākļi, tehniskas lidmašīnas problēmas, taču šajā reizē paskaidrojumi nav sniegti; vien dots norādījums uzturēties darbinieku viesnīcā līdz nākamajam rīkojumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta Rīga joprojām no Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic nav saņēmusi informāciju, kādēļ pirmdien un otrdien kompānija atcēlusi vairākus reisus, otrdien Latvijas Radio teica lidostas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Sarmīte Bunka-Brilijonka.

«Situācija šorīt lidostā ir salīdzinoši mierīga. Ja vakar bija vērojamas rindas un drūzmēšanās pie airBaltic kasēm, tad nakts jau bija mierīga un arī šorīt lidostā situācija ir salīdzinoši mierīga,» teica lidostas pārstāve.

Viņa piebilda, ka pagaidām lidosta nav saņēmusi informāciju, kādēļ reisi ir atcelti un lidostai arī nav informācijas vai turpmākajās dienās vēl kādu reisi tiks atcelti. Bunka-Brilijonka arī neatminējās, ka iepriekš kāda aviokompānija lidostā būtu atcēlusi tik daudz reisus, nepaskaidrojot iemeslus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Piektdienas intervija ar LMT Autosporta Akadēmijas vadītāju un dibinātāju Dainaru Dambergu

Lelde Petrāne,21.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild autosporta projekta LMT Autosporta Akadēmija (SIA Baltic Motorsport promotion) vadītājs un dibinātājs Dainars Dambergs:

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Visu savas dzīves iepriekšējo laiku esmu bijis saistīts ar autosportu. No 18 gadu vecuma līdz 2010.gadam esmu piedalījies vairāk nekā 200 dažādās autosporta sacensībās, īpaši autorallijā. Pamatā esmu braucis par stūrmani kopā ar vairākiem pilotiem: Vilni Žimantu; Uģi Vītolu; Aivaru Laipnieku; Krišjāni Cauni un Ivaru Cauni. Visvairāk sacensību kopā aizvadīts ar Uldi Sesku, piedaloties arī dažādos ārzemju kausos un čempionātos. Padomju laikos tika izpildīti PSRS sporta meistara kritēriji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča ieskatā bijušā premjera, pašreizējā ārlietu ministra Krišjāņa Kariņa (JV) lidojumi ar privātajām lidmašīnām varētu nebūt samērīgi un ekonomiski izdevīgi.

Rinkēvičs intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" piekrita, ka Covid-19 laikā un dažādu neplānotu vizīšu dēļ politiķiem būtu jābūt iespējai izmantot speciālos reisus. Taču viņš ir bažīgs par to, vai tas nav kļuvis par tādu praksi, kur vairs netiek vērtēts samērīgums un lētākās iespējas.

"Šeit jāsaka, ka informācija, ar ko iepazīstamies, rāda, ka, visticamāk, tā nav bijis un varēja lidot arī ar komercreisiem," sacīja Valsts prezidents.

Viņš arī uzskata, ka Kariņa komunikācija par šo situāciju nav bijusi ļoti veiksmīga, uzsverot, ka sabiedrībai minētais ir jāskaidro. Arī Valsts kancelejas skaidrojumi neesot pietiekami. Rinkēviča ieskatā Valsts kontroles iesaiste procesa izvērtēšanā varētu būt veiksmīga, saprotot, vai procesā ievērots samērīgums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais autobusu pasažieru pārvadātājs "Ecolines" no 15.jūnija atsāks starptautisko autobusu satiksmi starp Rīgu un Berlīni, informē uzņēmumā.

Šajā maršrutā reisi tiks veikti katru dienu ar pieturām Varšavā, Belostokā, Viļņā, Kauņā, Augustovā, Mariampolē un Suvalkos.

Reiss no Rīgas uz Berlīni izbrauks katru dienu plkst.11, bet no Berlīnes uz Rīgu plkst.22 un no Varšavas uz Rīgu plkst.6.15.

Maršrutos uz Berlīni būs norīkoti modernākie divstāvu autobusi Setra S 431, kas ir aprīkoti ar multimediju ierīcēm, bezmaksas internetu, WC un gaisa kondicionieriem.

Pašlaik ceļošana uz Poliju un Vāciju Eiropas savienības pilsoņiem ir atļauta ar dažādiem ierobežojumiem un karantīnas pasākumiem, tomēr līdz 15.06.2020 tiek paredzēti šo ierobežojumu mīkstināšanas pasākumi vai atcelšana.

Atsākot regulāros starptautiskos pārvadājumus autobusā būs pieejami dezinfekcijas līdzekļi rokām. Autobusi pirms un pēc reisa tiks pilnībā dezinficēti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Pilna intervija ar Lattelecom Rīgas maratona direktoru: Ceļā uz zeltu

Linda Zalāne,02.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom Rīgas maratons nav tikai priecīgas skrējēju sejas, izlieti sviedri un sportotprieks. Šim pasākumam ir savs devums Latvijas tautsaimniecībā

Nolūkā noskaidrot to, cik lielu «naudas pēdu» maratona norises dienās atstāj skrējēji un viņu līdzjutēji, veikts pētījums. Par to plašāk DB stāsta SIA Nords Event Communications valdes priekšsēdētājs, Lattelecom Rīgas maratona direktors Aigars Nords un pētījuma veicējs SIA KEKonsultācijas valdes priekšsēdētājs Elmārs Kehris.

Šogad maijā notiks 28. Lattelecom Rīgas maratons. Cik gadus Jūs esat pie šī pasākuma organizēšanas stūres?

Aigars Nords (A.N.): Šis būs 12. maratons, kuru organizēsim. Protams, ja atskatās uz to laiku, kad sākām, toreiz situācija bija cita. Skriešana nebija tik populāra, un arī mēs paši taustījāmies un domājām, kā šādu pasākumu noorganizēt, jo nevienam nebija pieredzes šajā jomā. Nezinājām, kā pareizi jāveic laika atskaite, kur ražo medaļas, kā pareizi rīkoties, lai varētu slēgt ielas. Nebija arī kam palūgt padomu. Paši kā komanda bijām braukuši uz ārvalstu maratoniem, taču tur pieredzi guvām tikai kā dalībnieki. Skaidras vīzijas mums nebija, un valdīja neziņa par to, kā un vai šis pasākums gūs atsaucību. Tā bija mana un komandas vēlme pamēģināt, jo mums pašiem patika skriet.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrāliešu miljardieris Klaivs Pālmers pirmdien nācis klajā ar paziņojumu, ka Ķīnā pēc viņa pasūtījuma tiks uzbūvēts 21. gadsimta Titāniks, kas savu pirmo braucienu no Anglijas uz Ņujorku veiks 2016.gadā.

Grezno kuģi, kas būs tieši tādā pašā izmērā kā bēdīgi slavenais Titāniks, būvēs Ķīnas valstij piederoša kompānija.

«Tas būs tikpat grezns kā pirmais Titāniks, taču, protams, tas būs aprīkots ar modernākajām 21.gadsimta tehnoloģijām un jaunākajām navigācijas un drošības sistēmām,» sola Pālmers, kurš ir viens no turīgākajiem austrāliešiem.

«Titāniks II kuģos ziemeļu puslodē un tā pirmais brauciens no Anglijas uz Ziemeļameriku ir iecerēts 2016.gadā. Mēs esam aicinājuši Ķīnas jūras floti pavadīt Titāniku II tā pirmajā braucienā uz Ņujorku,» atklāj miljardieris. Iecerēts, ka uz Titānika II būs deviņi klāji un 840 kajītes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijā bāzētā PrimeraAir sāk tirgot biļetes lidojumiem no Eiropas uz ASV

Lelde Petrāne,20.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētā aviokompānija PrimeraAir paziņojusi par trīs jaunām bāzes stacijām Eiropā - Londonā (Stansted, STN), Parīzē (Charles de Gaulle, CDG) un Birmingemā (BHX), lai sāktu lidojumus uz Ņujorku (EWR) un Bostonu (BOS), sākot ar 2018. gada aprīli. 2017. gada vasaras beigās tiks atklāti vēl divi transatlantiskie galamērķi.

«Ar jaunajām Airbus A321neo nodrošināsim lidojumus maršrutos, kuros ierasts izmantot platfizelāžas lidmašīnas. Pateicoties šo lidaparātu augstajai izmaksu efektivitātei un aprīkojumam, lidojumos no Eiropas varēsim piedāvāt zemas cenas,» saka PrimeraAir komercdirektore un viceprezidente Anastasija Višņakova.

Jaunajā lidmašīnā būs pieejamas divas klases – ekonomiskā un biznesa. Visiem pasažieriem būs iespēja lidojumu laikā izmantot bezvadu internetu un uzlādēt elektroniskās ierīces.

Lidojumi uz ASV tiks uzsākti 2018. gada aprīlī un būs pieejami visa gada garumā. No visām Eiropas bāzes stacijām PrimeraAir katru dienu nodrošinās lidojumus uz Ņujorku, bet četras reizes nedēļā – uz Bostonu. Biļetes nopērkamas interneta vietnē primeraair.com no 2017. gada 20. jūlija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas nacionālā aviokompānija "Qantas Airways" pirmdien paziņoja, ka līdz 2025.gada beigām plāno sākt pasaulē garākos komerciālos tiešos lidojumus no Sidnejas uz Londonu, pasažieriem tajos pavadot 19 stundas.

Aviosabiedrība norāda, ka pēc piecu gadu plānošanas tā pasūtījusi 12 lidmašīnas "Airbus A350-1000", lai nodrošinātu tiešos lidojumus uz Londonu, kā arī Ņujorku.

Tiešos reisus no Sidnejas paredzēts sākt līdz 2025.gada beigām, un plānots, ka vēlāk šādi lidojumi tiks veikti arī no Melburnas.

"Jauna veida lidmašīnas nodrošina jaunas iespējas," sacīja "Qantas Airways" vadītājs Alans Džoiss.

Aviokompānijas šobrīd piedāvātais garākais lidojums ir no Pērtas uz Londonu, kurā pasažieriem jāpavada 17 stundas.

Savukārt šobrīd garāko tiešo lidojumu pasaulē nodrošina Singapūras nacionālā aviokompānija "Singapore Airlines" no Singapūras uz Ņujorku, un tā ilgums ir aptuveni 19 stundas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Riga Fashion Week 2017 kā inovāciju etalons

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte,07.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izgudrošana un būšana inovatīviem attiecas ne tikai uz jauniem produktiem un pakalpojumiem jau ierastās un pašsaprotamās industrijās.

Lai būtu soli priekšā pasaulei, jebkuru lietu izgudrotājiem un dizaineriem jābūt radošiem un inovatīviem. Lai spētu noturēt savu ietekmi, ikvienam jābūt inovatīvam un radošam. Jābūt progresīvi domājošam un galu galā - progresīvam savā rīcībā. Modes dizaineri noteikti ir vieni no viedākajiem un talantīgākajiem, kuriem ir skaidra vīzija par mūsdienu pasauli. Viņi spēj ne tikai izgudrot inovatīva izskata un stila drēbes, bet tās vienlaikus rada arī funkcionāli pareizas no dizaina, materiāla un krāsu aspektiem. Atšķirībā no produktu izgudrošanas citās jomās, modes pasaulē izgudrotāji jeb dizaineri ir pamanīti un kļūst par stilīguma, mūsdienīguma un funkcionalitātes paraugiem. Visbiežāk jauno izgudrojumu krāsa, materiāls un stils nav tas, kas nosaka jaunā produkta veiksmi vai neveiksmi, ieejot pasaules tirgū. Savukārt modes pasaulē krāsa, materiāls (audums) un stils (izskats), kopā savienojot, veido kombināciju, kas nosaka to, vai jaunais dizains atradīs vietu tirgū. Sava zīmola aizsargāšana (tāpat kā veiksmīgi izstrādāta dizaina aizsargāšana) ir ārkārtīgi būtiska. Preču zīmju reģistrēšana (un mazo burtiņu TM pievienošana pie sava zīmola nosaukuma), kā arī patenta reģistrēšana ir atslēga, kā aizsargāt sev piederošo izgudrojumu. Var droši teikt, ka neviens nevēlētos redzēt konkurentu nopelnām no paša radītajām veiksmīgajām biznesa idejām, kuras jums ļāvušas nopelnīt naudu un kuras ar jūsu pūlēm ir iepazīstinātas ar pasauli. Gribu atgādināt, ka preču zīmes un patenta reģistrēšana nav dārga un ir ļoti rekomendējama.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mana pieredze: Celt pašapziņu ar apakšveļu

Monta Glumane,12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apakšveļas zīmols Flash You and me piecos gados kļuvis par stabili augošu biznesu, iekarojis Parīzi un plāno apakšveļā ietērpt arī sievietes Ņujorkā.

«Šajā nozarē ir viegli sākt individuālā dizaina veļas biznesu, bet noturēt uzmanību ir diezgan grūti. Tie uzņēmēji, kuri bija mani elki, kad sāku biznesu, šobrīd jau ir beiguši savu darbību. Pašmācības ceļā nodibinājām uzņēmumu, attīstījām šūšanu, pārdošanu. Pirmie trīs gadi bija maldīšanās un bakstīšanās, un tikai pēdējos divus gadus var teikt, ka šis ir bizness,» stāsta zīmola Flash You and me dizainere Līva Šteina.

Viņa pauž, ka Latvijā nevienam nav pieredzes veļas dizaina izstrādē, arvien viss tiek balstīts uz padomju laika zināšanām. Dizainerei aizvien ir nesaprotami, kā te var būt tik daudz veļas ražotāju, bet nav nevienas izglītības iestādes, kurā iegūt specializēto izglītību. Viņa pati ir beigusi Latvijas Mākslas akadēmiju. «Pirku biksītes un ārdīju ārā. Lai arī viss ir nācis pašmācības ceļā, tāpat konstruēšanas un šūšanas pamatus, proporciju ievērošanu un sajušanu iedeva akadēmijas izglītība. 4. kursā manu vīru notrieca mašīna, viņš bija komā, un es taisīju kolekciju par to, kā atspoguļojas iekšējās rētas, kā cilvēks, kurš ir iekšēji cietis, izskatās ārēji. Kolekcija bija ar saitēm, lentēm. Tā doma bija, ka tu sasien sevi ar apģērbu, lai neredz to, kas notiek iekšā, un tā arī aizsākās apakšveļas radīšana ar lentēm,» atceras L. Šteina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iesaka SIA Gavi Store īpašniece Alīna Gržibovska: Irānā esmu bijusi divas reizes. Pēdējo reizi pagājušā gada oktobrī, kad tur mēnesi ciemojos pie draugiem. Daudziem par šo valsti ir aizspriedumi, tādēļ to bieži vien neizvēlas kā atvaļinājuma galamērķi. Šā iemesla dēļ Irānā tūristu ir ļoti maz, un tas ir labi – viņi nav sabojāti un ārvalstu tūristus neuztver kā iespēju nopelnīt. Irāņi pret iebraucējiem izturas kā pret viesiem, kurus godā, un no sirds rūpējas par viņu labsajūtu.

Ierodoties Irānā, jāpieņem šīs valsts ģērbšanās likumi, sievietēm obligāti jāvalkā hidžabs (galvas lakats) un nedrīkst būt atkailinātas citas ķermeņa daļas (kājas, rokas). Irānietes pārsvarā valkā legingus un tunikas ar garām rokām. Kopumā viņas izskatās ļoti estētiski, gaumīgi un sievišķīgi. Ja, iebraucot Irānā, ārvalstu sieviete nav nodrošinājusies ar lakatu, tad policija izsniedz tā dēvēto tūristu paketi, kurā ir lakats un melnas zeķes gadījumam, ja tūristei ir pārlieku īsi svārki. Sods par ģērbšanās noteikumu pārkāpšanu tūristēm nedraud. Policija uzrauga vietējās sievietes, kurām par noteikumu neievērošanu jāmaksā sods.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Baltijas startup uzņēmumi piesaistījuši vairāk nekā 465 miljonus eiro

Lelde Petrāne,28.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2014. gada līdz 2017. gada trešajam ceturksnim (attiecīgi neņemot vērā novembrī izsludināto TransferWise investīciju raundu 280 miljonu dolāru apmērā) Baltijas startup uzņēmumi kopumā 385 darījumos ir piesaistījuši vairāk nekā 465 miljonus eiro, liecina Digital Freedom Festival laikā prezentētais pārskats par Baltijas startup ekosistēmu (autors Tech.eu).

Skatoties Eiropas kontekstā, piesaistīto investīciju apjoms nav liels, tomēr, ņemot vērā valstu izmērus un tādus pārskatā apkopotos datus kā finansējuma apjoms attiecība uz vienu iedzīvotāju, Baltijas valstis ierindojas salīdzinoši augstu un Igaunija šajā sarakstā apsteidz pat tādas valstis kā Lielbritānija, Vācija un Francija.

Lielāko finansējuma apjomu izdevies piesaistīt finanšu tehnoloģiju jeb FinTech, modes, robotikas, mārketinga tehnoloģiju un transporta jomas startup uzņēmumiem.

Baltijas valstis izceļas ar ārzemniekiem draudzīgu politiku, fokusējoties uz talantu piesaisti no ārvalstīm, piemēram, Igaunijas e-rezidences programma un visās Baltijas valstīs pieejamās startup vīzu programmas. Tomēr vēl joprojām atklāts ir jautājums, kā Baltijas reģionam piesaistīt ārzemju investorus, ņemot vērā, ka startup uzņēmumos ieguldītais kapitāls pārsvarā nāk no vietējiem fondiem, attiecīgi vairumā gadījumu investīciju raundu apjomi ir salīdzinoši nelieli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviācijā operacionālā līmenī valda stabilitāte, bažas rada neskaidrā nākotnes stratēģija, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Vasara Latvijas nacionālajai aviokompānijai AirBaltic, salīdzinājumā ar citām reģiona aviokompānijām, ir iesākusies veiksmīgi. 2014. gads ir noslēgts ar 10,7 milj. eiro lielu peļņu, un vasarā AirBaltic no Rīgas piedāvās piecus jaunus galamērķus – uz Alborgu, Dubrovnikiem, Rodas salu, Salonikiem un Pizu. Savukārt no Tallinas AirBaltic ir sācis lidojumus uz Berlīni, Vīni un Parīzi. Igaunijas aviokompānijai Estonian Air joprojām klājas diezgan grūti – nav pozitīvi izbeigta Eiropas Komisijas izmeklēšana par ieguldīto valsts naudu aviokompānijā, un pērnais gads tika noslēgts ar 6,4 milj. eiro zaudējumiem. Tāpēc par AirBaltic aktivitātēm Tallinā Estonian Air nepriecājas, un tās vadītājs Jans Palmers publiski pārmetis AirBaltic negodīgu konkurenci, izvēloties tos pašus maršrutus, kuros jau lido Estonian Air. Par pārmetumiem AirBaltic vadītājs Martins Gauss tikai paraustījis plecus, piebilzdams, ka Latvijas tirgus ir limitēts, tāpēc aviokompānijai, kas par savu mājastirgu jau tradicionāli uzskata visu Baltiju, ienākumi jāgūst citviet. Turklāt situācija tirgū ir tāda, ka «vai nu konsolidē kādu, vai tiec konsolidēts». Maija vidū jaunu iespēju AirBaltic radīja arī darbību pārtraukusī Lietuvas aviokompānija Air Lituanica. DB jau rakstīja, ka 2012. gadā pēc bijušā Viļņas mēra Artura Zuokas iniciatīvas dibinātajai aviokompānijai Air Lituanica kapitāla nepietiekamības, tirgus piesātinātības un izvēlētās stratēģijas dēļ ilgs mūžs nav prognozējams. AirBaltic bija pirmā aviokompānija, kas paziņoja, ka pārņem daļu no Air Lituanica maršrutiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air sola konkurēt ar cenām ar airBaltic reisos uz Eiropas pilsētām

BNS,30.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālās lidsabiedrības Estonian Air ģenerāldirektos Jans Palmers paziņojis, ka uzņēmums plāno konkurēt ar cenām ar Latvijas nacionālo lidsabiedrību airBaltic reisos uz Eiropas pilsētām, vēstīja biznesa laikraksts Aripaev.

«Dabiski, ja mēs varēsim, mēs mēģināsim konkurēt arī ar cenām. Tomēr mums ir jābūt uzmanīgiem, lai izpildītu savus uzdevumus,» Palmers teicis laikrakstam.

Viņš norādīja, ka konkurence aviokompāniju starpā ir sīva. «Mēs lidosim uz Berlīni, sāksim lidojumus uz Vīni, apsveram lidojumus uz Parīzi,» klāstīja Estonian Air vadītājs, kurš piebilda, ka Igaunijas kompānija šos reisus sāks vasaras sezonā - aprīlī vai maijā.

airBaltic trešdien paziņoja, ka 7.maijā sāks lidojumus no Igaunijas galvaspilsētas Tallinas uz Austrijas galvaspilsētu Vīni, bet dienu iepriekš paziņoja, ka 6.maijā sāks lidojumus no Tallinas uz Vācijas galvaspilsētu Berlīni. Oktobrī Latvijas lidsabiedrība sāka reisus starp Tallinu un Francijas galvaspilsētu Parīzi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic uzsāk sadarbību ar Air Serbia

Lelde Petrāne,10.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviokompānija airBaltic un Serbijas Republikas nacionālā aviokompānija Air Serbia noslēgušas sadarbības līgumu, kas piedāvās pasažieriem jaunas ceļošanas iespējas starp Belgradu un Baltijas valstu galvaspilsētām Rīgu un Tallinu.

Sadarbības ietvaros airBaltic lietos savu lidojumu kodu «BT» 56 Air Serbia apkalpotajos iknedēļas reisos starp Belgradu un septiņām nozīmīgām pilsētām Eiropā: Amsterdamu, Berlīni, Briseli, Kopenhāgenu, Stokholmu, Vīni un Varšavu.

Arī Air Serbia lidojumu kods «JU» būs redzams 47 airBaltic apkalpotajos iknedēļas reisos starp Rīgu un Amsterdamu, Berlīni, Briseli, Kopenhāgenu, Stokholmu, Vīni un Varšavu, kā arī reisā starp Tallinu un Vīni.

Kopumā šie savienojumi ļaus ceļotājiem lidot starp Latvijas, Igaunijas galvaspilsētām un Serbiju ar vienu pārsēšanos, izmantojot vienu biļeti visam ceļojumam.

airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 60 galamērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Fliks brīnās par KNAB piesliešanos aviācijas eksperta lomai

LETA,29.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais AS Air Baltic Corporation vadītājs Bertolts Fliks ir neizpratnē par viņam inkriminēto noziegumu un brīnās par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) piesliešanos aviācijas eksperta lomai.

Advokāts Viktors Tihonovs pēc sazināšanās ar savu klientu Fliku aģentūrai LETA teica, ka klientam nav izprotams, kāpēc viņam tiek piedēvēti «krimināli reisi».

«Klients pauž lielu neizpratni par to, kopš kura laika KNAB ir kļuvis par lielo aviācijas ekspertu. Tas tiek saistīts ar to, ka airBaltic no apmēram 55 000 lidojumu gadā vidēji tiek atcelts 1000 reisu. No 55 000 viens procents tiek atcelts tehnisku problēmu dēļ, kā, piemēram, slikts laiks un tamlīdzīgi, viens procents tiek atcelts iepriekš plānojot. KNAB atlasījis atsevišķus reisus un kāpēc tie ir krimināli reisi - tas ir pagaidām miglā tīts un nesaprotams aspekts,» norādīja advokāts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviopasažieriem Eiropas Savienībā ir noteiktas tiesības gadījumos, ja tiek atcelti reisi, vai arī tie kavējas. Šīs tiesības attiecas uz regulārajiem reisiem, čārterreisiem un uz zemo cenu aviokompānijām.

Reisa atcelšanas gadījumā, pasažieriem pienākas finansiāla kompensācija. Tomēr tā nepienākas gadījumos, kad lidojums ir atcelts ārkārtēju apstākļu dēļ, kā arī, ja par reisa atcelšanu ir ticis paziņots 14 dienas pirms izlidošanas. Kompensāciju neizmaksā arī tad, ja maršruts mainīts bez lielām atkāpēm no sākotnēji paredzētā laika.

Kā Db.lv apstiprināja Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), pasažieriem ir iespējas saņemt gan finansiālu kompensāciju, gan biļetes cenas atmaksāšanu gadījumā, ja aviokompānija nav sniegusi laicīgu paziņojumu par reisu atcelšanu (14 dienas) vai nav notikuši ārkārtēji apstākļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrība Ryanair rudenī plāno atklāt jaunu maršrutu no Rīgas lidostas uz Berlīni, informē lidsabiedrība.

Maršrutu plānots atklāt 27.oktobrī, un lidojumi notiks vienreiz dienā. Biļetes uz Berlīni varēs iegādāties no 6.marta.

Uz desmit gadiem noslēgtais Ryanair līgums ar Rīgas lidostu beidzas marta beigās. Lidostā skaidro, ka aviokompānija Ryanair ir iesniegusi starptautiskajai lidostai Rīga vasaras lidojumu sarakstu, tādējādi ir pamats uzskatīt, ka kompānija darbu Rīgā plāno turpināt, tomēr vēl nav noslēgts līgums ar virszemes pakalpojumu sniedzēju. Patlaban aviosabiedrībai līgums par virszemes pakalpojumu sniegšanu noslēgts ar lidostu. Tas būs spēkā līdz šī mēneša beigām, un joprojām notiek komunikācija par jauna līguma slēgšanu, ziņo LETA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic regulāri izsludina dažādas kampaņas, kurās par zemāku cenu aicina iegādāties aviobiļetes uz dažādām Eiropas pilsētām, vairāki ceļotgribētāji novērojuši, ka biļetes ļoti reti iespējams iegādāties par piesolītajām cenām, raksta portāls diena.lv.

Kāda lasītāja portālam stāstījusi, ka mēnesi pirms lidojuma vēlējusies par 69 eiro iegādāties aviobiļeti lidojumam uz Berlīni, taču secinājusi, ka reālais piedāvājums neatbilst reklāmās norādītajām cenām. «Lētākās biļetes, ko man izdevās atrast, maksāja aptuveni divas reizes dārgāk,» pastāstījusi sieviete.

airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags portālam diena.lv skaidrojis, ka 5% jeb aptuveni 200 tūkstoši no lidsabiedrības airBaltic gada laikā piedāvātajām aviobiļetēm ir pieejamas par zemāko iespējamo cenu. «Lētās» biļetes operatīvi tiek izpirktas, norādījis Vanags, un jo tuvāk nāk iecerētā reisa datums, jo mazāk zemās cenas biļešu atlikušas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnisku problēmu dēļ Rīgas lidostā atgriezusies airBaltic lidmašīna, kurai bija jālido uz Hamburgu, kur to lidostā gaida arī Valsts prezidenta Andra Bērziņa delegācija.

Valsts prezidenta preses sekretāre Līga Krapāne pavēstīja, ka prezidenta delegācija joprojām gaida Hamburgā, bet lidostas pārstāvji informējuši, ka airBaltic lidmašīna, kas izlidojusi no Rīgas, esot atgriezusies atpakaļ tehnisku problēmu dēļ.

airBaltic birojā apstiprināja, ka lidmašīna izlidojusi, taču tehnisku problēmu dēļ tā atgriezusies lidostā. Lidmašīnas izlidošanas laiks sākotnēji bija paredzēts plkst.20.35. Pašlaik lidmašīna plāno pacelties pusstundas laikā un Rīgā ielidot 1.30 naktī.

Jau vēstīts, ka airBaltic otrdien atcēla reisus no un uz Briseli, Berlīni, Stokholmu, Tallinu un Viļņu, bet pirmdien airBaltic atcēla reisus no un uz Briseli, Berlīni, Tallinu un Viļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Air Lituanica 22. maijā veiks lidojumus uz un no Amsterdamas, Parīzes un Tallinas, savukārt lidojumi uz Berlīni, Prāgu, Briseli un Stokholmu ir atcelti, liecina paziņojums aviokompānijas interneta vietnē.

No 23. maija ir atcelti visi lidojumi, paziņojusi lidsabiedrība.

Air Lituanica ir Lietuvas aviokompānija, kas bāzēta Viļņā.

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic ir gatava nodrošināt Air Lituanica plānotos reisus, informē aviokompānijas pārstāvis Jānis Vanags. «AirBaltic tirgus ir Latvija, Lietuva un Igaunija. Mēs konsolidēsim un stiprināsim mūsu pakalpojumus vietējā tirgū, piedāvājot vairāk tiešos lidojumus,» norāda airBaltic prezidents Martins Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru