Lai gan Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic regulāri izsludina dažādas kampaņas, kurās par zemāku cenu aicina iegādāties aviobiļetes uz dažādām Eiropas pilsētām, vairāki ceļotgribētāji novērojuši, ka biļetes ļoti reti iespējams iegādāties par piesolītajām cenām, raksta portāls diena.lv.
Kāda lasītāja portālam stāstījusi, ka mēnesi pirms lidojuma vēlējusies par 69 eiro iegādāties aviobiļeti lidojumam uz Berlīni, taču secinājusi, ka reālais piedāvājums neatbilst reklāmās norādītajām cenām. «Lētākās biļetes, ko man izdevās atrast, maksāja aptuveni divas reizes dārgāk,» pastāstījusi sieviete.
airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags portālam diena.lv skaidrojis, ka 5% jeb aptuveni 200 tūkstoši no lidsabiedrības airBaltic gada laikā piedāvātajām aviobiļetēm ir pieejamas par zemāko iespējamo cenu. «Lētās» biļetes operatīvi tiek izpirktas, norādījis Vanags, un jo tuvāk nāk iecerētā reisa datums, jo mazāk zemās cenas biļešu atlikušas.
«Lai gan lētās biļetes sen vairs nav pieejamas, joprojām airbaltic mājas lapā var redzēt banneri ar aicinājumu lidot uz Berlīni par 50 latiem. Tāpat ir nekorekti norādīt, ka uz Amsterdamu februārī iespējams aizlidot par zemām cenām, bet reāli pieejams tikai viens datums - 10.februāris - no rīta uz Amsterdamu, vakarā atpakaļ un kopējā summa 289 eiro. Ja biļetes beigušās, būtu tikai korekti izņemt ārā informāciju par lētajām biļetēm,» rakstījusi portāla lasītāja.
«Jo vairāk cilvēku nāk uz mājas lapu un jo ātrāk viņi tās lētās biļetes izpērk, protams, jo mazāk viņas ir pieejamas. Tas ir tāpat kā tad, ja jūs gribat pirkt svaigas zivis. Jūs no rīta aizejat pie zvejnieka, tur ir pilna laiva ar svaigām zivīm un jūs esat pirmais pircējs, un izvēlaties tās skaistākās, labākās un par labāko cenu. Dienas otrajā pusē izvēle paliek mazāka,» atbildējis Vanags.
Aviokompānijas negūst peļņu no lētajām biļetēm, bet gan no tām, kuras iegādājas turīgāki cilvēki, kas var atļauties neplānot savu atvaļinājumu laicīgi un biļetes pērk tuvāk izlidošanai vai pēdējā brīdī. Vienlaikus aviokompānijas dod iespēju biļetes nopirkt par lētāku cenu tiem, kuri ceļojumus plāno savlaicīgi, uzsvēris Vanags.