Finanšu ministrija ir izstrādājusi jauno nodokļu politiku, kura alum paredz visstraujāko akcīzes nodokļa pieaugumu – 25%, jo pārējiem alkoholiskajiem dzērieniem akcīzes nodoklis pieaug vidēji par 15%. Neskatoties uz Finanšu ministrijas priekšlikumu, kurš jau tā alum ir visnelabvēlīgākais, stiprā alkohola pārstāvji ar Imantu Parādnieku priekšgalā lobē vēl lielāku akcīzes pieaugumu alum, ar mērķi faktiski padarīt stipro alkoholu pieejamāku patērētājiem, kas ir pretrunā ar deputātu publiski pausto par alkohola patēriņa samazināšanu valstī.
Būtiski palielinot akcīzi alum, mērķis samazināt alkoholisko dzērienu patēriņu netiks sasniegts, jo daudz straujāk pieaugs citu alkoholisko dzērienu realizētais apjoms. Proti, šī gada pirmajos četros mēnešos patēriņam nodoto stipro alkoholisko dzērienu (degvīns, konjaks, brendijs, liķieris, viskijs) apjoms ir pieaudzis par 10%, bet alum pieaugums ir tikai 1%, kas turklāt ir noticis, pateicoties pierobežas tirdzniecībai ar Igauniju, jo tā veido aptuveni 5% no visa alus tirgus apjoma. Tas nozīmē, ka Latvijā uz vietas patērētā alus kritums ir vismaz 4%.
Nozīmīgs arī ir fakts, ka Saeima, pēc Imanta Parādnieka ierosinājumiem, ir nobalsojusi par PET iepakojuma ierobežojumiem, kā rezultātā nākamgad ir paredzams alus realizācijas kritums par aptuveni 20%. Gadījumā, ja vēl tiks nesamērīgi celts akcīzes nodoklis, kritums būs vēl dramatiskāks.
Jāatzīmē, ka šobrīd Latvijā ir reģistrētas vairāk nekā 40 alus darītavas, kuras pārsvarā atrodas Latvijas reģionos, tādējādi veicinot ekonomisko attīstību attiecīgajā apvidū. Diemžēl šāda politika apdraud alus darītavu dzīvotspēju šajos reģionos, kur jau tā ir samērā augsts bezdarba līmenis. Turklāt nesamērīga akcīzes nodokļa celšana būtu dubults sitiens mazajām darītavām, jo pirms neilga laika deputātu pieņemtais lēmums par 2l PET iepakojuma aizliegumu faktiski nozīmē to investīciju norakstīšanu, kas ieguldītas PET ražošanas līniju modernizācijā. Minētais aizliegums stāsies spēkā jau pēc pusgada.
Ir ļoti žēl, ka deputāts, kuram nav aprēķinu nedz par to, kā viņa lēmums risinās alkoholisma problēmas, nedz par to, kā viņa idejas ietekmēs alus nozari, spekulē ar savu personīgo viedokli un pieņēmumiem, kas nav attiecināmi uz reālo situāciju.