Straujās pārmaiņas, kas stājās spēkā ar 1. jūliju, spiež biznesu pārkārtoties. To atzīst uzņemēji, kurus skar pārmaiņas. Daļa aptaujāto uzņēmēju norāda uz pārlieku lielo steigu, kas neesot labs padomdevējs, jo sasteigti lēmumi tiekot pieņemti bez to rūpīgas ieguvumu — zaudējumu analīzes.
Tāpēc tiek uzskatīts, ka, ugunsdzēsēju režīmā strādājot, tiek dzēsts tur, kur deg, bet profilakses pasākumiem nav ne laika, ne resursu.
Latvijas alus darītāju asociācijas valdes priekšsēdētāja Ināra Šure pagaidām vēl neuzņemas prognozēt akcīzes paaugstināšanas ietekmi uz aldaru biznesu. «Nezinām, kāda būs vasara - ja būs silta, tad ietekme nebūs tik spēcīga. Tomēr pēdējās dienas rāda, ka pasūtījumi ir dramatiski nokritušies - aptuveni par 50 %, jo tirgotājiem būs jāmaksā akcīze par preci, kas līdz 1. jūlijam netika pārdota,» saka uzņēmēja.
Viņa arī atzīst, ka neviens alus ražotājs jauno nodokli nespēs segt ar saviem resursiem, tādēļ alus cenas veikalos manāmi kāps. Alum puslitra stikla pudelēs cenas pieaugums sasniegšot 4 santīmus, bet alum lielajās divu litru pudelēs cena kāps pat par 30 santīmiem - atkarībā no alkohola koncentrācijas.
Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!