Kustības Par Labu Latviju (PLL) aktīvista Ulda Oša uzņēmums Konsorts no valsts saņems 12 000 latu, lai izpētītu Sēnītes ceļa projekta «ietekmi uz valsts budžetu», kamēr PLL, kuras ekonomisko programmu izstrādā U. Osis, jau publiski paudusi atbalstu šī 130 miljoni latu vērtā projekta ātrākai virzībai.
Tas, ka U. Osis vada partiju apvienības Par labu Latviju (PLL) priekšvēlēšanu ekonomiskās programmas izstrādi, raisījis jautājumu, cik objektīvs varētu būt Konsorta sniegtais izvērtējums. PLL aktīvi atbalsta privātās un publiskās partnerības (PPP) projektu īstenošanu, kas plānots arī Sēnīte-Rīga ceļaposma izbūvē. To savukārt liedz Latvijas vienošanās ar Starptautisko Valūtas fondu (SVF). Satiksmes ministrijas, kas ir valsts interešu pārstāvis Latvijas Valsts ceļos, valsts sekretārs Anrijs Matīss DB sola, ka ministrijas vadība prasīs no uzņēmuma skaidrojumu par šo noslēgto līgumu. «Mēs noteikti pārbaudīsim šīs bažas par līguma lietderību un nepieciešamību,» solīja A. Matīss. Vienlaikus viņš uzsvēra, ka Latvijas Valsts ceļi kā kapitālsabiedrība lēmumus par šādu līgumu slēgšanu pieņem neatkarīgi un Satiksmes ministrija nav bijusi informēta par šo konkrēto gadījumu.
Savukārt U. Osis uzsver, ka lai arī ir Konsorta īpašnieks un bijis informēts par līgumu ar Latvijas Valsts ceļiem, viņš nav iesaistīts tā izpildē. «Par labu Latviju es nekādīgi nepārstāvu, es neesmu tur nevienā amatā,» saka U. Osis, uzsverot, ka Saeimas vēlēšanās no PLL saraksta nekandidēs. U. Osis atzīst, ka līdzdarbojas PLL ekonomiskās programmas izstrādē, bet nesaskata interešu konfliktu apstāklī, ka viņam piederošs uzņēmums nolīgts vērtēt projektu, par kuru PLL ir konkrēts viedoklis. «Tās ir absolūtas blēņas! Līgums jau ir noslēgts, bet PLL programma vēl nemaz nav uzrakstīta,» saka U. Osis.
8. jūnijā PLL vienojās ar Publiskās un privātās partnerības asociācijas (PPPA) valdi kopīgā prasībā valdībai, cita starpā prasot «nekavējoties atcelt Starptautiskā Valūtas fonda uzspiesto aizliegumu Latvijai īstenot PPP projektus». Viens no tādiem ir ceļa būves projekts Rīga-Sēnīte, kas iesaldēts finanšu trūkuma dēļ.
DB jau ziņoja, ka pērnā gada augustā valdība atļāva Satiksmes ministrijai turpināt projekta iepirkuma procedūru, tomēr tas ir faktiski iesaldēts finanšu trūkuma dēļ. Projekta izmaksas lēstas apmēram 130 miljoni latu. Projektu plānots īstenot pēc PPP principa, kurā investors iegulda savu naudu, bet valsts 20 gadus veic pieejamības maksājumus, gan atmaksājot ieguldīto naudu, gan maksājot par ceļa uzturēšanu.