Citas ziņas

Uzziņu dienests 1188 sāk sniegt informāciju par 27 valstīm

,18.09.2007

Jaunākais izdevums

No trešdienas, 19.septembra, Uzziņu dienests 1188 piedāvās uzziņas par 27 pasaules valstīm. Starptautiskās uzziņas kļuvušas par loģisku turpinājumu pakalpojumam Baltijas uzziņas, kuru dienests sāka sniegt šā gada 1.jūnijā. Līdz ar to gan Latvijas iedzīvotāji varēs iegūt interesējušo informāciju par 26 ārvalstīm, gan arī šo valstu iedzīvotāji - informāciju par Latviju.

Lielākā daļa no starptautiskajām uzziņām Latvijā ir pieejamas, pateicoties Lattelecom un Nīderlandes IT uzņēmuma AffinIT B.V. līgumam par uzziņu datu apmaiņu. Latvijā iespējams noskaidrot uzziņu pamatinformāciju par 27 valstīm, no kurām lielākā daļa ir Eiropas valstis un divas - ASV un Austrālija - atrodas ārpus mūsu kontinenta. To valstu sarakstu, par kurām, sākot ar trešdienu, 19.septembri, iespējams saņemt uzziņas, var apskatīt www.1188.lv.

"Informācijas apjoms Latvijā par citām Eiropas valstīm pēdējo gadu laikā ir būtiski pieaudzis, tāpēc mūsu starptautisko uzziņu pakalpojumam prognozējam lielu pieprasījumu ne tikai no Latvijas klientiem, bet arī par Latviju no citām valstīm. Mēs noteikti turpināsim paplašināt to valstu skaitu, par kurām sniedzam informāciju," norāda Lattelecom BPO darbības direktors Imants Krūmiņš.

Starptautiskās uzziņas sniedz Lattelecom grupas uzņēmums Lattelecom BPO, kas ir lielākais ārpakalpojumu sniedzējs Baltijas valstīs. Lattelecom BPO strādā 650 darbinieki, kas apkalpo vairāk nekā 113 tūkstošus dažādu kontaktu dienā. Uzņēmums sniedz arī 1188 informatīvos pakalpojumus, kas ir populārākie informatīvie pakalpojumi Latvijā. Dienā uzziņu dienests apkalpo vidēji 50 tūkstošus zvanu. 1188 informatīvos pakalpojumus klients var saņemt pa tālruni 1188, internetā www.1188.lv, izmantojot wap.1188.lv un SMS, kā arī 1188 tālruņu katalogos. Uzziņu dienests ir izveidots 1996.gada 18.septembrī.

Lattelecom ir vadošais elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējs Latvijā. Uzņēmums piedāvā integrētus elektronisko sakaru un IT pakalpojumus, sniedz telekomunikāciju, tīklu projektēšanas un izbūves pakalpojumus. Lattelecom nodrošina arī datu pārraides un IT infrastruktūras risinājumus, interneta un kontaktu centra pakalpojumus, kā arī biznesa procesu ārpakalpojumus. Lattelecom grupu veido seši uzņēmumi: Lattelecom, Lattelecom Technology un tā meitas uzņēmums Baltijas Datoru Akadēmija, Lattelecom BPO, Citrus Solutions un LSS.

Lattelecom

Sabiedrisko attiecību projektu vadītājs Deniss Kolosovs

tālrunis: 670 55 130; 294 794 37

[email protected]

www.lattelecom.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Iepazīstina ar vizītes pieteikšanas rīku internetā

Jānis Vēvers,16.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzziņu dienests 1188 šogad svin 20 gadu jubileju, un, lai arī informācijas ieguves metodes divu desmitgažu laikā ir ievērojami mainījušās, pakalpojumu nodrošinošais uzņēmums Lattelecom BPO turpina attīstīties un ir izstrādājis jaunu vizītes reģistrācijas rīku BookNow 1188

Ilgās un veiksmīgās darbības pamatā ir uzņēmuma spēja ātri pielāgoties jauniem apstākļiem. Vēl joprojām uzziņu pieprasījumi zvanot ir ļoti populāri un saņemti 2 milj. reižu gadā, jo cilvēki novērtē uzziņu zvana pievienoto vērtību – visātrāk iegūt visprecīzāko informāciju.

Tajā pašā laikā vairāk nekā puses Latvijas iedzīvotāju rīcībā ir viedtālruņi, kas ļauj jebkurā brīdī sameklēt vajadzīgo informāciju internetā, tādēļ 1188 laikus sāka piedāvāt iespēju saņemt uzziņas interneta vietnē un mobilajā lietotnē. Pērn informācija tīmekļa vietnē www.1188.lv meklēta 12 milj. reižu, mobilajā lapā – vēl 4,5 milj., bet 1188 aplikācija lietota 1 milj. reižu. Rezultātā uzziņu portāls 1188.lv pēc Gemius veiktā pētījuma ierindojas starp 10 apmeklētākajiem portāliem Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Vai internets izkonkurēs uzziņas pa tālruni?

,02.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd visā pasaulē, tai skaitā arī Latvijā, uzziņu dienesti izjūt asu konkurenci ar interneta meklētājiem. Tomēr Lattelecom BPO Biznesa programmu vadītājs Dāks Klāve uzskata, ka interneta tehnoloģijas vēl ilgi nespēs pilnībā izkonkurēt uzziņu saņemšanu pa tālruni.

„Uzziņu dienestiem Eiropā, neskatoties uz milzīgo konkurenci ar interneta meklētājiem, tādiem kā Google un Yahoo, aktīvāk jāiesaistās interneta apgūšanā, piedāvājot unikālu un strukturētu saturu,” pārliecināts Uzziņu pakalpojumu sniedzēju asociācijas (Association for the Directory Information Industry – EIDQ) priekšsēdētājs Deivs Šovs (Dave Shaw). Šāds secinājums radās pēc ikgadējās EIDQ konferences, kuru šogad Rīgā no 29. līdz 31. oktobrim rīkoja Lattelecom grupas uzņēmums Lattelecom BPO un Uzziņu dienests 1188, informēja Lattelecom pārstāvis Deniss Kolosovs.

Ikgadējās EIDQ konferences nosaukums šogad bija Directory Assistance in a Web World un tā veltīta tādām aktualitātēm kā uzziņu pakalpojumu attīstība internetā, mobilajos tālruņos un citās elektroniskajās ierīcēs. D. Šovs uzvēra, ka jau daudzus gadus dienesti piedāvā saviem klientiem maksas informāciju pa tālruni, taču tagad nepieciešams konkurēt ar informācijas iegūšanu pasaules tīmeklī, kur „klients vairs nemaksā par informāciju, tāpēc ir jāmeklē jauni veidi, kā gūt peļņu”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Uzziņu dienests 1188 svin 20 gadu jubileju

Dienas Bizness,19.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

18.septembrī uzziņu dienests 1188 atzīmējis savu 20 gadu jubileju.

Kā stāsta Lattelecom BPO valdes priekšsēdētāja Agnese Paegle: «Ir jāņem vērā, ka cilvēku vajadzības un intereses ir dažādas. Mainoties laikam mainās arī tehnoloģijas un mūsu pakalpojumu klāsts, bet uzziņu pieprasījumi zvanot joprojām ir ļoti populāri.»

1188 operatoriem ikdienā daudzkārt nākas meklēt gan retus priekšmetus, piemēram, rakstāmmašīnas lentas, gan kontaktus cilvēkiem, ar kuriem sakari zuduši vairākus gadus. Pēc atslēgas vārdiem ir meklēts pat dzejolis, turklāt 1188 operators to ne tikai veiksmīgi atradis, bet ar lielu izteiksmi nolasījis.

Palīdzēts tiek arī zvanītāju mazajām atvasēm, gatavojoties bērnu ballītēm un piemeklējot nepieciešamās atrakcijas un aksesuārus. Viens no 1188 klientiem Ziemassvētkos Twitter kontā dalījās ar pateicību: «Paldies Jūsu operatoram, kas 4gadīgajai Martai pastāstīja, ka Salavecis drīz būs un klauvēs pie durvīm :)»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

1188 sāk sniegt detalizētās uzziņas par Krieviju

,07.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzziņu dienests 1188, sākot ar šī gada aprīli, pievieno arī uzziņas par vairāk nekā 500 000 Krievijas uzņēmumiem, liecina sniegtā informācija medijiem.

Šie dati tiks ņemti no Krievijas telekomunikāciju uzņēmuma MGTS (Moskovskaja Gorodskaja Telefonnaja Setj) datu bāzes. Līdz ar to turpmāk Latvijas iedzīvotāji, zvanot uz 1188, var iegūt viņus interesējošu informāciju par tiem kaimiņvalsts uzņēmumiem, kas ir ievietojuši savu informāciju MGTS datu bāzē.

Saskaņā ar apkopoto statistiku pusgada laikā kopš 1188 piedāvā Starptautiskā uzziņas, Latvijas iedzīvotāji visvairāk lūguši sniegt informāciju par Vāciju – uzziņu par šo valsti vēlējies saņemt katrs ceturtais zvanītājs. Tālāk pieprasītāko uzziņu topā seko mūsu kaimiņvalstis Lietuva un Igaunija (attiecīgi 19% un 13%), kā arī ASV un Lielbritānija, par kurām interesējušies attiecīgi 13% un 7% klientu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1188 ieņēmumiem pērn 74,1% nodrošināja uzziņu sniegšana telefoniski .

Tā laikrakstam Dienas Bizness norādīja uzziņu dienesta 1188 īpašnieka Lattelecom BPO valdes priekšsēdētāja Agnese Paegle.

Uzziņu bizness ir pastāvējis un pastāvēs arī turpmāk. Viens no uzziņu veidiem ir informācijas sniegšana telefoniski, tomēr paralēli pieaug citu kanālu loma, piemēram, īsziņas, interneta, aplikāciju sadaļas nozīme mobilajās ierīcēs. Kopējam 1188 saņemto zvanu skaitam ir tendence pazemināties, neslēpj A. Paegle, tomēr palielinās informācijas meklēšana citos uzņēmuma kanālos, tāpat ir atsevišķas jomas, kur saņemto zvanu skaits pieaug. Piemēram, ārkārtas gadījumos cilvēkam informācija ir nepieciešama ātri un precīzi. Cilvēkam ir aizkritušas durvis automašīnā, un zvanot uz 1188, viņš uzreiz tiek savienots ar kompāniju, kas var palīdzēt. Būtu neticami, ja šādā situācijā cilvēks pats meklētu informāciju internetā, klāstīja A. Paegle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzziņu dienests 1188 veido mobilo tālruņu numuru datu bāzi

,03.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzziņu dienests 1188 ir sācis mobilo tālruņu numuru datu bāzes veidošanu, tādējādi turpmāk ikviens var ievietot savu numuru datu bāzē, gan zvanot uz 1188, gan arī uzziņu dienesta mājaslapā.

Lattelecom Sabiedrisko attiecību projektu vadītājs Deniss Kolosovs Db paskaidroja, ka uzziņu dienesta operators zvanītājam, kas meklēs kādu mobilā numura lietotāju, varēs sniegt kontaktus, vai veikt savienojumu, neizpaužot numuru, vai arī bezmaksas īsziņā atsūtīt informāciju par personu, kura vēlas sazināties ar numura lietotāju.

Uzziņu dienesta 1188 apkopotie dati liecina, ka 70% no visiem 1188 saņemtajiem zvaniem tiek veikti no mobilajiem tālruņiem.

„Uzziņu dienests 1188 garantē, ka šāda datu bāze ir droša un neviens numurs netiks nodots trešajām personām bez tā īpašnieka piekrišanas – katrs varēs pats izvēlēties, kādu informāciju par sevi sniegt, kā arī pieņemt lēmumu, vai kontaktēties ar personu, kura vēlas sazināties,” uzsver Lattelecom BPO valdes priekšsēdētāja Ilze Zoltnere, piebilstot, ka tālruņa numuri tiks izmantoti tikai 1188 uzziņās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1188 uzziņu dienesta darbiniekiem nācies atbildēt uz jautājumu, cik maksā zirgs, vai kādu kāju lauzis Rīgas Dinamo vārtsargs Edgars Masaļskis vai, kad sāksies pīļu medību sezona. Atbildes uz šādiem jautājumiem nav atrodamas datu bāzēs. Lai tās sniegtu, operatori izmantojuši personīgās zināšanas.

Katrs desmitais iedzīvotājs 1188 uzziņu dienestā vēlas saņemt atbildes par netradicionālām tēmām, liecina Lattelecom Uzziņu dienesta 1188 secinājumi. Iedzīvotājus, kuri vēlas saņemt informāciju SMS formā, visvairāk interesē uzziņas par biznesu, sabiedrisko transportu un izklaidi.

Jautājums 1188: Kuru kāju lauza Masaļskis? 1188 atlasītie pārsteidzošākie jautājumi, kas atsūtīti ar SMS palīdzību:

• Lūdzu tostu māsīcai kāzās!

• Kā uzcept pankūkas?

• Cik maksā zirgs?

• Kurā datumā sākas pīļu medības?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

1188 un Lursoft paplašina sadarbību

Lelde Petrāne,26.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzziņu dienests 1188 un Lursoft ir apvienojuši savu pieredzi, papildinot 1188 uzņēmumu uzziņas ar jaunu sadaļu Juridiskā informācija, savukārt Lursoft izziņas – ar 1188 portālā pieejamo uzņēmumu faktisko informāciju.

Uzziņu dienesta 1188 interneta portāla 1188.lv apmeklētāji tagad varēs uzzināt precīzu uzņēmuma nosaukumu, tā aktuālo statusu, reģistrācijas formu un numuru, kā arī juridisko adresi. 1188 Biznesa uzziņu katalogā būs pieejami dati par meklētā uzņēmuma iesniegtajiem gada pārskatiem, iepriekšējiem nosaukumiem un adresēm, kā arī iespēja pārliecināties, vai uzņēmumam ir reģistrēti apgrūtinājumi.

Lursoft lietotāji papildu uzņēmuma juridiskajai informācijai varēs uzzināt arī tā faktisko informāciju, darba laikus un citas uzziņas no 1188 Biznesa uzziņu kataloga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzziņu dienesta 1188 uzziņās otrajā ceturksnī būtiski pieaudzis pieprasījums pēc tūrisma uzziņām - viesu namiem, viesnīcām, ēdināšanas uzņēmumiem, kā arī aktīvas atpūtas piedāvājumiem.

Kopumā Uzziņu dienests 1188 šajā periodā atbildējis uz vairāk nekā 300 tūkstošiem zvanu.

Ņemot vērā Latvijas iedzīvotāju interesi, Uzziņu dienests 1188 izstrādājis elektronisku un arī mobilajās ierīcēs ērti lietojamu Latvijas apskates objektu karti, kurā atrodami visi ievērojamākie tūrisma galamērķi. Kartē vienkopus apkopoti ievērojamākie tūrisma apskates objekti, kā arī naktsmītnes, kafejnīcas un restorāni, veikali un aktīvās atpūtas sniedzēji.

Otrais ceturksnis jau ierasti 1188 uzziņu dienestam raksturīgs arī ar būtisku pieaugumu satiksmes uzziņās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gada laikā ievērojami pieaudzis Uzziņu dienesta 1188 pakalpojumu lietotāju skaits internetā un WAP – katru mēnesi informāciju 1188 mājas lapā internetā meklēja vidēji 340 tūkstoši unikālo lietotāju, kas ir par 12% vairāk nekā pērn, savukārt uzziņas WAP formā ik dienu saņemtas 12 tūkstošus reižu, liecina sniegtā informācija medijiem.

Tomēr šīs tendences 1188 saņemto zvanu skaits nesamazināja, un gada laikā dienests saņēma 15 miljonus zvanu.

Saskaņā ar interneta pētījumu kompānijas Gemius statistiku, ik dienu Uzziņu dienesta 1188 mājas lapu internetā vidēji apmeklē 32 000 lietotāju, savukārt mēnesī tai ir vidēji 340 000 unikālo apmeklētāju, turklāt apmeklējumu skaits katru mēnesi pieaug par 2-3%.

2007. gadā vidēji līdz 10-12 tūkstošiem dienā pieauga uzziņu dienesta WAP vietnes – wap.1188.lv – lietotāju skaits. Vispopulārākās ir WAP sadaļas, kur atrodamas televīzijas programmas, horoskopi un sabiedriskā transporta kustības saraksti.

2007. gadā pieaudzis arī sniegto uzziņu skaits ar īsziņām – SMS uzziņas tiek izsūtītas ap 15 tūkstošiem mēnesī. Papildus izsūtīts vairāk nekā 180 tūkstoši informatīvo īsziņu mēnesī tiem klientiem, kas izvēlas tiešo savienojumu ar atrasto numuru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Uzziņu dienests 1188 sāk sniegt uzziņas SMS formā

,18.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LattelecomUzziņu dienests 1188 ir izveidojis īpašu pakalpojumu situācijām, kad nepieciešama uzziņa, bet klients nevar runāt pa tālruni vai nevēlas, lai sarunu dzird citi. Sākot ar šodienu, nosūtīt jautājumu un saņemt 1188 uzziņas var arī īsziņas formā. Pakalpojums satura ziņā ir identisks zvanam uz 1188.

Uzziņu dienests 1188 prognozē, ka šāds pakalpojums būs īpaši pieprasīts gan studentu un skolēnu, gan darījumu cilvēku vidū, jo uzziņa būs pieejama, netraucējot citus sabiedriskajās vietās (piemēram, lekcijās, sanāksmēs, transportā u.tt.).

Lai saņemtu SMS uzziņu, nepieciešams nosūtīt savu jautājumu īsziņas formā uz numuru 1188. Jautājumus var uzdod par jebkuru tēmu, saistītu ar uzziņām. Galvenais – sūtot īsziņu, tajā precīzi jānorāda, ko cilvēks vēlas uzzināt. Ieteicams jautājumu uzdot jautājuma formā (piemēram, vai?; kas?; kur?; kad?; cikos? u.tml.).

“Pašreiz apmēram 70% no visiem zvaniem, kurus saņem Uzziņu dienests 1188, tiek veikti no mobilajiem tālruņiem. Taču sabiedriskajās vietās ne vienmēr pastāv iespēja runāt pa tālruni (troksnis uz ielas, teātra izrāde, koncerts u.c.), vai arī cilvēks nevēlas balsī (citiem dzirdot) uzdot savu jautājumu un tā vietā izvēlas diskrētu veidu – rakstīt jautājumu īsziņas formā, lai publiski neizrādītu savu nezināšanu attiecīgajā jomā. Tāpēc svarīgi arī mobilo tālruņu lietotājiem neatkarīgi no apstākļiem nodrošināt iespēju saņemt svarīgu informāciju,” saka Lattelecom BPO valdes priekšsēdētāja Ilze Zoltnere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lattelecom BPO atzīts par labāko kontaktu centru Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā

,20.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom grupas uzņēmums Lattelecom BPO Londonā notikušajā Contact Center World konkursā ir ieguvis galveno balvu nominācijā Labākais kontaktu centrs Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā lielo kontaktu centru kategorijā.

Cīņā par uzvaru Lattelecom BPO apsteidza tādus uzņēmumus kā Vodafone (Spānija), The Listening Company (Lielbritānija) un Samsung Electronics (Itālija) un tagad cīnīsies par Pasaules labākā kontaktu centra nomināciju minētajā kategorijā, Db.lv informē Lattelecom sabiedrisko attiecību projektu vadītājs Deniss Kolosovs.

Contact Center World konkursa pusfināls notika no 17. līdz 19. jūnijam Londonā. Lielo kontaktu centru (tādu, kuros strādā vairāk kā 250 darbinieki) kategorijā piedalījās arī Lattelecom BPO, kas piedāvā kontaktu centru pakalpojumus vairākiem vadošajiem Latvijas uzņēmumiem, kā arī nodrošina Baltijas populārākā Uzziņu dienesta 1188 darbību. Uzvara nominācijā Labākais kontaktu centrs dod Lattelecom BPO iespēju piedalīties Pasaules kontaktu centru konkursā, kas notiks šā gada nogalē Amerikas Savienotajās Valstīs un kurā tiksies EMEA (Eiropas, Āfrikas un Tuvo austrumu), Amerikas (Ziemeļu un Dienvidu Amerikas) un APAC (Āzija un Klusā okeāna) labākie kontaktu centri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

1188 sāk sniegt informāciju par 27 valstīm

,18.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No trešdienas, 19.septembra, Uzziņu dienests 1188 piedāvās uzziņas par 27 pasaules valstīm, liecina dienesta sniegtā informācija medijiem.

Starptautiskās uzziņas esot loģisks turpinājums pakalpojumam Baltijas uzziņas, kuru dienests sāka sniegt šā gada 1.jūnijā. Līdz ar to gan Latvijas iedzīvotāji varēs iegūt interesējušo informāciju par 26 ārvalstīm, gan arī šo valstu iedzīvotāji - informāciju par Latviju.

Lielākā daļa no starptautiskajām uzziņām Latvijā ir pieejamas, pateicoties Lattelecom un Nīderlandes IT uzņēmuma AffinIT B.V. līgumam par uzziņu datu apmaiņu. To valstu sarakstu, par kurām, sākot ar trešdienu, 19.septembri, iespējams saņemt uzziņas, var apskatīt www.1188.lv.

"Informācijas apjoms Latvijā par citām Eiropas valstīm pēdējo gadu laikā ir būtiski pieaudzis, tāpēc mūsu starptautisko uzziņu pakalpojumam prognozējam lielu pieprasījumu ne tikai no Latvijas klientiem, bet arī par Latviju no citām valstīm. Mēs noteikti turpināsim paplašināt to valstu skaitu, par kurām sniedzam informāciju," norādīja Lattelecom BPO darbības direktors Imants Krūmiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Var panākt taisnību Finanšu ministrijā un VID, var!

Jānis Taukačs, Sorainen partneris, Nodokļu prakses grupas vadītājs Baltijā un Baltkrievijā,01.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikko saņēmu no klienta pārlaimīgu e-pastu: «nauda kontā!» Bet sākās viss ne tik rožaini, nu jau nedaudz vairāk kā gadu atpakaļ.

Klients toreiz izlasīja mūsu kārtējo nodokļu ziņu izlaidumu (tie visi pieejami: http://www.sorainen.com/index.php?id=16469), kur cita starpā bija minēts par iedzīvotāju ienākuma nodokļa likuma grozījumiem attiecībā uz īpašās kārtības piemērošanu jūrniekiem. Proti, par jūrniekiem, kas strādā uz starptautiskos pārvadājumos izmantojama kuģa, kopš 01.01.2009. var maksāt IIN un sociālo nodokli no 1,5 minimālās algas (no 2,5 virsniekiem).

Šāds apstākļu pavērsiens ļautu klientam, kam ir viena no lielākajām flotēm savā jomā pasaulē, algot arvien vairāk jūrniekus no Latvijas, nevis no Lietuvas, Krievijas vai citurienes, jo arī viņu kvalifikācijas līmenis ir pietiekoši labs. Turklāt, piemērojot šo IIN atvieglojumu, jau līdz šim pārmaksāto IIN un sociālo nodokli varētu atgūt atpakaļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Popularitāti iekaro uzziņu SMS

,22.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusgadā Latvijas iedzīvotāji vēlējušies saņemt Uzziņu dienesta 1188 uzziņas SMS formā gandrīz 30 tūkstoš reižu. Visvairāk viņus interesēja informācija par satiksmi, izklaidi, kā arī veikalu un uzņēmumu darba laikiem.

Par to Db.lv informēja Lattelecom Sabiedrisko attiecību pārstāvis Deniss Kolosovs. Paralēli 1188 klienti saņem 1188 uzziņas arī citos veidos – 320 tūkstoši cilvēku regulāri apmeklē uzziņu dienesta portālu, savukārt pa tālruni laikposmā no janvāra līdz jūnijam uzziņas sniegtas vairāk nekā 5 milj. reižu.

Pirmajā ceturksnī iedzīvotāji izmantojot SMS, iesūtījuši 11 tūkst. jautājumu, savukārt otrajā ceturksnī – jau 19 tūkst.

Zvanot uz 1188, Latvijas iedzīvotāji pirmajā pusgadā visvairāk interesējušies par biznesa informāciju (uzņēmumu kontaktiem un darba laikiem, īpaši meklējot tuvāko pēc atrašanās vietas) un satiksmes jautājumiem (vilcienu un autobusu kustības grafikiem, Rīgas satiksmes aprīlī ieviesto e-talonu), kā arī pašvaldību vēlēšanām. Tāpat zvanītāji interesējušies par izklaidi un privātpersonu tālruņu numuriem. Savukārt, populārākās nozares, par kurām iedzīvotāji uzdod jautājumus, ir bankas, apdrošināšana, auto evakuatori, autoserviss, taksometri, medicīniskie pakalpojumi, intīmpakalpojumi, kā arī sadzīves tehnikas remonts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Darbu uzsāk uzziņu dienests krievu valodā

,26.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 26.novembrī, darbu uzsāk pirmais Latvijas uzziņu dienests krievu valodā 1180, kas nodrošina specifisku informāciju, kas aktuāla krievu valodā runājošai auditorijai, liecina sniegtā informācija medijiem.

''Būtiskākais darbā ar mūsu klientiem, ir plašas un zvanītājam noderīgas informācijas sniegšana pēc iespējas ātrākā laikā. Tā kā aptuveni 60% no cilvēkiem, kas iepriekš zvanīja uz uzziņu dienestu 1180, bija krieviski runājošie, pieņēmām lēmumu, ka turpmāk viņi tiks apkalpoti dzimtajā valodā,'' stāstīja Dace Pauļuka-Saule, SIA Latvijas Tālrunis 1180 uzziņu grupas vadītāja.

Zvanot uzziņu dienestam 1180, iedzīvotāji varēs saņemt plašu aprakstu par tuvākajā laikā ieplānotajiem pasākumiem un viesizrādēm no Krievijas un NVS valstīm. Uzziņu dienests tuvākajā laikā spēšot nodrošināt informāciju arī par specifiskiem jautājumiem - Latvijas pilsonības iegūšanu, bezmaksas latviešu valodas kursiem, NVS valstu telefona kodiem, Krievijas, Ukrainas un Baltkrievijas vēstniecību darba laikiem un vīzu iegūšanas nosacījumiem, kā arī citiem jautājumiem, kas ir aktuāli krieviski runājošai auditorijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums: vairums interneta mājas lapu nav pieejamas cilvēkiem ar invaliditāti

Madara Laicāne, Db,29.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairums mājas lapu nav pieejamas cilvēkiem ar dažāda veida invaliditāti, tajā skaitā neredzīgiem, vājredzīgiem interneta lietotājiem un citiem cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, piemēram, personām, kam ir epilepsija vai intelektuālās attīstības traucējumi.

Tā secināts invalīdu un viņu draugu apvienības Apeirons un Lattelecom grupas uzņēmuma Lattelecom BPO veiktajā 50 Latvijas interneta mājas lapu pētījumā. Tajā noskaidrots, ka neviena no pētītajām mājas lapām pilnībā neatbilst starptautiskajiem W3C standartiem. Monitoringa laikā analizētas 50 Latvijas mājas lapas, to skaitā 17 ministriju un sekretariātu, septiņu Republikas nozīmes pilsētu pašvaldību mājas lapas, desmit visvairāk apmeklētākās vietnes, tajā skaitā www.inbox.lv, www.draugiem.lv, www.1188.lv, www.delfi.lv, www.ss.lv, www.tvnet.lv u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

1188 datu bāzē mobilā telefona numuru publiskojuši tikai 2% lietotāju

,15.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim tikai 2% mobilo telefonu īpašnieku Latvijā lielākā Uzziņu dienesta 1188 datu bāzē ir publiskojuši savu mobilā telefona numuru, Db norādīja Lattelecom Komunikācijas daļas projektu vadītāja Līga Bite.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzziņu dienests 1188 piedāvā palīdzēt savā starpā sazināties ceļotājiem, kas dodas uz ārzemēm ar automašīnām.

Uzņēmums sociālajā tīklā Twitter ziņo: «Ja ar savu auto dodies ārpus Latvijas un tajā ir brīva vieta, zvani 1188, mēs palīdzēsim sazināties, lai steidzami nokļūtu galamērķī.»

Kā DB informēja uzziņu dienestā, interese par šādu piedāvājumu ir. Rīta pusē dienests saņēma sešus šoferu zvanus, kas bija gatavi braucienā līdzi ņemt vēl kādu personu. Tāpat vairāki mikroautobusu un busiņu šoferi informējuši par gatavību privātā kārtā aizvest cilvēkus uz galamērķi.

Dienests arī saņēmis zvanus no cilvēkiem, kas meklē iespēju sazināties ar cilvēkiem, kas ar privātām automašīnām dodas uz ārvalstīm, tomēr pagaidām šādu zvanu neesot daudz.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Google AdWords tālākpārdevējam Interinfo Latvijā uzsākts tiesiskās aizsardzības process

Gunta Kursiša,17.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnvarotais Google AdWords tālākpārdevējs Interinfo Latvijā uzsācis tiesiskās aizsardzības procesu (TAP), liecina ieraksts Maksātnespējas reģistrā. Kā portālam Db.lv pastāstīja Interinfo Latvijā pārstāvis Krists Kreklis, TAP uzsākts, lai uzņēmums varētu atgūt maksātspēju un nokārtot esošās saistības.

TAP ierosināts šā gada 5. aprīlī, un divu mēnešu laikā uzņēmumam jāizstrādā TAP plāns. Galvenais Interinfo Latvijā kreditors ir Valsts ieņēmumu dienests (VID), atklāja K. Kreklis.

«Pēdējo gadu laikā esam zaudējuši līdzekļus un uzkrājuši parādu, ar ko vairs netiekam galā,» Db.lv stāstīja Contact Holding izpilddirekotrs Jons Martisens (Jon Martisen).

Viņš norāda, ka uzņēmums jau ir mainījis biznesa virzību, ko atbalstījuši arī kreditori, tomēr tehnisku iemeslu dēļ tiesa plānu noraidīja, tādēļ tas jāizstrādā atkal. «Uzskatu, ka kreditori apstiprinās jauno plānu, jo uzņēmums tagad jau atkal darbojas ar peļņu, pagaidām gan nespējot segt visus vecos parādus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Darbu sācis CVK uzziņu tālrunis par tautas nobalsošanu

Jānis Rancāns,26.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbu sācis Centrālās vēlēšanu komisijas (CVK) diennakts uzziņu tālrunis, kuru izmantojot, iespējams noskaidrot jautājumus, kas saistīti ar tautas nobalsošanu par krievu valodas statusu. CVK uzziņu tālrunis ir 67049999.

Tālrunis vēlētājiem būs pieejams līdz 19. februārim. Piezvanot uz CVK uzziņu tālruni, iespējams noskaidrot balsošanai ērtākā vēlēšanu iecirkņa atrašanās vietu, kā arī saņemt atbildes uz jautājumiem par balsošanas kārtību un balsošanas iespējām Latvijā un ārvalstīs.

Ja kādi jautājumi nebūs uzziņu tālruņa datu bāzē, zvanītāja jautājums tiks piereģistrēts, atbilde uz jautājumu noskaidrota un klientam tiks atzvanīts. Uzziņu tālruņa pakalpojumu CVK nodrošina sadarbībā ar SIA Lattelecom. Plānots, ka tālruņa darbības laikā uz to varētu tikt saņemti līdz astoņiem tūkstošiem zvanu.

Db.lv jau vēstīja, ka CVK nolēma 18. februārī izsludināt tautas nobalsošanu par grozījumiem Satversmē, kas paredz mainīt krievu valodas statusu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai biznesā gūtu panākumus, uzņēmumam ir ne tikai jāseko līdzi tirgus aktualitātēm, bet arī jābūt tām soli priekšā, domā Jānis Karāns, SIA NESS izpilddirektors.

Digitālā komunikācija, kurā darbojas NESS, ir ļoti mūsdienīga nozare, kas nepārtraukti aug un attīstās, tāpēc uzņēmumiem, kas vēlas šajā jomā būt veiksmīgi, ir nemitīgi jāseko līdzi aktualitātēm digitālajā pasaulē un jāmēģina paredzēt, kādi risinājumi klientiem būs nepieciešami nākotnē, norāda J.Karāns. Mēs negaidām, kamēr tirgus vai mūsu klienti pieprasīs jaunas lietas un iespējas - mēs cenšamies būt notikumiem soli priekšā un tā noteikti ir viena no mūsu biznesa veiksmes atslēgām, norāda NESS izpilddirektors.

Nebaidās mēģināt

Pirmo darba pieredzi guvu 16 gadu vecumā, kad vasarās strādāju par dežurantu Valmieras sporta stadionā, stāsta J.Karāns, kurš bērnībā sapņoja kļūt par profesionālu sportistu. “Visu mūžu esmu bijis fiziski aktīvs un skolas laikos nopietni nodarbojos ar peldēšanu. Lai gan šis sporta veids man ļoti patika, diezgan ātri sapratu, ka Latvijā profesionāli peldētāji nepelna pārāk lielu naudu, tāpēc šo ideju atmetu. Par citām profesijām nesapņoju, taču zināju, ka vēlos darīt kaut ko interesantu. Negribēju, lai mana ikdiena darbā ir vienmuļa un garlaicīga, taču par konkrētu virzienu tolaik domu vēl nebija. Pēc vidusskolas absolvēšanas mēģināju pretoties visam un visiem, kā ietekmē augstskolā, kurā iestājos pavadīju vien pāris mēnešus. Pēc tam studijas pametu un sāku strādāt uzziņu dienestā 1188. Jau tolaik man vairāk patika lietas darīt, nevis sēdēt augstskolas solā un klausīties, ko man stāsta citi,” teic J.Karāns, kurš pēc viena pavadīta gada uzziņu dienestā 1188, tā paša uzņēmuma, SIA Lattelecom (pašlaik SIA Tet), ietvaros sāka nodarboties ar biznesa klientu apkalpošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Darbu uzsācis jauns uzņēmumu katalogs internetā

,04.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 1.augustā darbu uzsācis jauns Latvijas uzņēmumu katalogs internetā Biznesa Katalogs.

Biznesa Katalogs ir lietišķs uzziņu katalogs, kurā strukturēti apkopota informācija par visās sfērās strādājošiem uzņēmumiem, veidojot plašu, noderīgu un ērti pārskatāmu datu bāzi. Īpaši precīzais un smalkais kategoriju sadalījums ne vien ļauj ietaupīt laiku, bet arī padara informāciju uztveramāku un ērtāk apskatāmu.

Katalogs ir noderīgs palīgs ikvienam, kam svarīga informācijas precizitāte un kas nevēlas patērēt daudz laika sev nepieciešamo kontaktu meklēšanai. Ērti izveidotais meklētājs neļauj apjukt plašajā informācijas klāstā, precīzi atrodot konkrēto, interesējošo sfēru un uzņēmumu.

Biznesa Kataloga veidotājs ir 100% vietējā kapitāla uzņēmums SIA Hotline. Sabiedrības valdes loceklis Kaspars Pujāts: “Pievērsties šāda projekta izveidei pamudināja novērota tendence, kas liecina, ka arvien mazāk tiek izmantotas uzziņu katalogu grāmatas, un arvien vairāk lietišķā informācija tiek meklēta internetā.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nav taisnība, ka valsts palīdz uzņēmējiem. Valsts viņus mēdz reketēt

Kirovs Lipmans, AS Grindeks padomes priekšsēdētājs,30.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts amatpersonas īpaši jau vēlēšanu laikā daudz runā par uzņēmējdarbības vides uzlabošanu, palīdzību uzņēmējiem, tiesiskumu un tā tālāk, un tā joprojām. Praksē gan mēdz būt citādāk, un valsts iestāžu vēršanās pret mani, manas ģimenes locekļiem un manis vadīto uzņēmumu liecina, ka realitāte var līdzināties absurda lugai.

Esmu akciju sabiedrības “Grindeks” ilggadējs līdzīpašnieks un padomes priekšsēdētājs. Manā vadībā akciju sabiedrība “Grindeks” ir kļuvusi par vienu no Latvijas ražošanas un eksporta līderiem. Pašlaik uzņēmums nodrošina vairāk nekā 1700 darba vietu, veic preču realizāciju vairāk nekā 100 pasaules valstīs. Uzņēmumam pieder arī ražojošas rūpnīcas Slovākijā un Igaunijā.

Uzsākot 2003. gadā akciju sabiedrības “Grindeks” attīstību, uzņēmuma apgrozījums bija vien ap 14 miljoniem latu, kamēr pašlaik uzņēmuma auditētais apgrozījums sastāda gandrīz 350 miljonus eiro, un saskaņā ar apstiprinātiem biznesa plāniem līdz 2025. gadam tas sasniegs 500 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru