Šogad iedzīvotāji iepērkoties rūpīgi izvērtē savas prioritātes. Apģērbu tirgotāju novērojumi liecina, ka šī gada pirmajos mēnešos ir samazinājies spontāno pirkumu skaits – pircēji biežāk pērk apģērbus konkrētām vajadzībām un mērķiem, raksta Neatkarīgā Rīta Avīze.
Atsevišķās tirdzniecības vietās jo īpaši jūtama vīriešu iepirkšanās paradumu maiņa. "Apģērbu iegāde atšķirīgām iedzīvotāju grupām prioritāšu un iespēju sarakstā ieņem dažādas vietas," skaidro SIA Baltika Latvija direktore Maruta Ērgle, piebilstot, ka ekonomikas lejupslīde visvairāk skārusi vīriešu apģērbu tirdzniecību. "Premium klases zīmola Baltman kolekcijas klienti nereti izvēlas nopirkt lētāka zīmola apģērbu vai arī atliek šā apģērba iegādi. Piedzīvotā lejupslīde auto tirdzniecībā, būvniecībā, nekustamo īpašumu tirdzniecībā ir noteikti mainījusi arī šajās nozarēs strādājošo vīriešu iepirkšanās paradumus. Domājams, ka uz vīriešu pleciem gulstas vairākums maksājumu, kuru lielums turpina pieaugt," tā M. Ērgle.
M. Ērgle uzskata, ka reālā situācija atklāsies marta beigās, kad laiks kļūs siltāks un, mainoties sezonai, apģērbu tirdzniecībā vajadzētu sākties kāpumam.
Kaut gan ekonomiskie apstākļi ietekmējuši klientu iepirkšanās paradumus, nevar apgalvot, ka Latvijas iedzīvotāji būtu strauji pievērsušies lietotu apģērbu iegādei .SIA R.D.A. direktore Anda Dižkalpa norāda, ka uzņēmumam Latvijas tirgū pašlaik ir 24 mazlietoto apģērbu veikali un, Spriežot pēc pieredzes, klientu iepirkšanās modelī parādījušās jaunas tendences – cilvēki pirkumus veic pārdomāti un izvēlas augstākas kvalitātes apģērbu. "Neliels jaunu klientu pieplūdums ir jūtams, taču ievērojami samazinājies pārdošanas apjoms. Ja salīdzinām apgrozījuma lielumu mūsu veikalos pēdējā gada laikā, tā kritums lēšams 20% apmērā," stāsta SIA R.D.A. direktore Anda Dižkalpa.